Sepang je zbog klime u kojoj se nalazi podležan velikim temperaturama, visokom vlažnošću vazduha te naravno povremenim prolomima oblaka.
Poslednja VN Malezije, iliti kako organizatori kažu "veliko finale", će održati 19 trku zaredom a 15 trku 2017 šampionata. Prvi pravi "Tilkedrom" (Tilkeova prva kreacija nakon prepravke A1 Ringa) je zapravo Hermanova najbolja kreacija i gubitak iste je veliki gubitak za F1. S obzirom na stanje u šampionatu, "veliko finale" će zapravo manje više otkriti ko će realno osvojiti titulu, Luis je zaista pobegao Sebastijanu ali baš se na prošlogodišnjem izdanju njemu prelomilo u negativnom smislu kad mu je otišla PJ. Zna biti dosta ludo u Sepangu što zbog kiše što zbog ogromnih temperatura koje maksimalno opterećuju vozača odnosno mašinjeriju. Setimo se kvalifikacija u 2010, tako da ništa se ne može predvideti sa velikom sigurnošću u Maleziji.
Poredak vozača i konstruktora:
Alokacija guma:
Najviše pobeda ostvario je Sebastijan Fetel- 4
Ostala statistika:
Mapa staze:
Informacije o stazi:
- Dužina staze: 5.543km (3.4 milja)
- Broj krugova: 56
- Dužina trke u kilometrima: 310.408km (192.879 milja)
- Startno mesto pol pozicije: desna strana
- Rekord kruga: 1:34.223 (Huan Pablo Montoja, 2004)
- Apsolutni rekord staze: 1:32.582 (Fernando Alonso, 2005, kvalifikacije)
- Maksimalna brzina: 329km/č (204.431 mp/č)
- DRS zone: Startno/ciljni i zadnji pravac
- Razdaljina od starta do prve krivine: 683m
- Vožnja pod punim gasom u procentima: 45%
- Najduža sekcija pod punim gasom: 1029m
- Nivo prijanjanja: visok
- Promena brzina po krugu: 40
- Vremenski gubitak po obavljenom pit stopu: 18.950 sekunde
Vremenska prognoza:
Petak – Mestimične oluje s grmljavinom, najviša temperatura 31°C / najniža 25°C
Subota – Pljusak sa grmljavinom, najviša temperatura 31°C / najniža 25°C
Nedelja – Mestimične oluje s grmljavinom, najviša temperatura 31°C / najniža 25°C
TV raspored (naša vremenska zona):
Petak:
- 05:00-06:30 Prvi slobodni trening
- 09:00-10:30 Drugi slobodni trening
Subota:
- 08:00-09:00 Treći slobodni trening
- 11:00-12:00 Kvalifikacije
Nedelja
- 09:00 Trka
___
Šta se desilo prošlog leta
Posle 15 godina Malezija se vratila na završnicu sezone, nanet je novi sloj asfalta a više krivina je doživelo promenu nagiba. Niko je tri puta uzastopno trijumfovao te je preoteo vođstvo u šampionatu. Honda je potrošila dva žetona za razvijanje PJ a Alonso je dobio novi (osmi!) motor s unutrašnjim izgaranjem, ažurirana PJ će ipak debitovati u Japanu dok Baton startuje svoju 300 VN trku. Perez otkrio da će ostati veran Fors Indiji i u 2017 sezoni, glasine oko Hulkovog prelaska u Reno postajale su sve jače. Kvjatove očajne preformanse su pokrenule čitav niz glasina oko angažmana Pjera Gazlija ali počev od naredne sezone (i ove godine ista priča, vreme je zaista da ode).
Slobodni treninzi su bili izuzetno vrući, u jednom momentu Magnusenov Reno počeo goreti u pitlejnu što je uzrokovalo crvenu zastavu. Puknut ventil je počeo ispuštati gorivo što se moglo jasno videti na malim ekranima, prilično bizaran incident te vrlo opasan. Hamilton je osvojio pol poziciju a Rozberg je napravio dve greške tokom njegovog brzog kruga.
Sam start je bio vrlo haotičan, sudarili su se Sebastijan Fetel i Niko Rozberg što je Sebastijanu slomilo prednje vešanje primoravši ga na odustajanje a Niko se izvrteo, pao na začelje ali nije imao veća oštećenja. Na začelju kontakte su imali Magnusen i Kvjat, VSC je oglašen a nedugo zatim nakon prestanka opet je oglašen VSC nakon Grožanovog udesa u kojem mu je kako on kaže "my brakes breaked". Kad se situacija na pisti smirila Hamilton je odjurio Rikjardu no puknuće PJa u 41. krugu ga je primoralo na odustajanje okončavši mu borbu za titulu. Bilo je postalo jasno da će se Rikjardo i Ferštapen boriti za pobedu ali uz puno gurkanja i fantastične vožnje "točak uz točak" Rijardo je odneo pobedu. Rozberg se nekako (u dominantnom bolidu) dogegao do trećeg mesta. Maks je postao Vozač Dana, a Palmer osvojio jedan bod što su mu jedini bod prošle sezone.