Najstarija noćna trka, VN Singapura, ugostiće 14. od dvadeset trka 2017 sezone. Staza Marina Bej svaki put pruži spektakl, ako ne s trkačke strane onda s stajališta "eye candy-a", skoro isto kao njen evropski brat Monako samo u noćnom izdanju. Marina Bej je izuzetno teška staza za vozače jer se vozi u istoj klimi kao i Malezija ali spašava činjenica što se vozi po mraku pa je u teoriji "lakše" mada uopšte nije tako. Uski delovi staze, veliki broj krugova, najduža trka u kalendaru (skoro svaki put se probija limit od dva sata), 23 krivine i noćni raspored su faktori koji stavljaju svaki aspekt vozača pod najvećim testom. Haime Alguersuari kaže da je ovo najteža staza na kojoj je vozio posle Makaua.
VN Singapura drži unikatni rekord- 100% učinak izalazaka sigurnosnog vozila
Hulkenberg je uzrokovao izlazak sigurnosnog vozila u tri poslednja izdanja što je zbilja neverovatno
- 2008: 2x (15-19 i 50-53) odvojeni udesi Nelson Pike Jr i Adriana Zutila
- 2009: 1x (20-25) udes Nika Hajdfelda i Adriana Zutila
- 2010: 2x (3-5 i 32-35) incident Vitantonio Liucija i nemogucnost Kamuija Kobajašija da izbegne Bruno Senu koji se zabio u TekPro ogradu u krivini 18
- 2011: 1x (30-33) udes Mihaela Šumahera i Sergia Pereza.
- 2012: 2x (33-38 i 40-42) Narain Kartikejanov udes u krivini 18 i incident Žan Erik Vernja i Mihaela Šumahera
- 2013: 1x (25-30) udes Daniela Rikarda u krivini 18
- 2014: 1x (31-37) krhotine s otpalog prednjeg spojlera Niko Hulkenbergovog bolida
- 2015: 2x (13-18 i 37-40) udes Felipe Mase i Nika Hulkenberga te kasnije covek koji je prošetao stazom
- 2016: 1x (1-2) udes Nika Hulkenberga na startu
- 2017:
Mercedes je do sada "izdominirao" na Spa i Monci ali očekuje se da Marina Bej koja je antipod spomenutim brzim stazama donese prednost Ferariju. U sredini poretka se uopšte ne bi začudio da Alonso bude "best of the rest" osim ako mu se ne raspadne PJ. U prevodu čeka nas uzbudljiv trkački vikend.
Poredak vozača i konstruktora:
Alokacija guma:
Najviše pobeda zabeležio je Sebastijan Fetel - 4
Ostala statistika:
Mapa staze:
Informacije o stazi:
- Dužina staze: 5.065km (3.1 milja)
- Broj krugova: 61
- Dužina trke u kilometrima: 308.965km (191.982 milja)
- Startno mesto pol pozicije: desna strana
- Rekord kruga: 1:50.041 (Danijel Rikjardo, 2016)
- Apsolutni rekord staze: 1:43.885 (Sebastijan Fetel, 2016, kvalifikacije, kju 3)
- Maksimalna brzina: 323km/č (200.703 mp/č)
- DRS zone: Startno/ciljni i pravac pre krivine 7
- Razdaljina od starta do prve krivine: 301m
- Vožnja pod punim gasom u procentima: 49%
- Najduža sekcija pod punim gasom: 832m
- Nivo prijanjanja: visok
- Promena brzina po krugu: 70
- Vremenski gubitak po obavljenom pit stopu: 20.940 sekunde
Vremenska prognoza:
Petak – Mestimične oluje s grmljavinom, najviša temperatura 30°C / najniža 26°C
Subota – Oblačno, najviša temperatura 30°C / najniža 26°C
Nedelja – Mestimične oluje s grmljavinom, najviša temperatura 29°C / najniža 26°C
TV raspored (naša vremenska zona):
Petak:
- 12:00-13:30 Prvi slobodni trening
- 15:30-17:00 Drugi slobodni trening
Subota:
- 12:00-13:00 Treći slobodni trening
- 15:00-16:00 Kvalifikacije
Nedelja
- 14:00 Trka
___
Šta se desilo prošlog leta
Liberti Medija je započeo proces kupovine F1, Mercedes je bio optuživan da koriste FRIC i kontrolu trakcije, Red Bul je prekinuo razvoj RB12 i prebacili su fokus na RB13, Reno je iskoristio tri žetona za razvijanje PJ no samo je Maks mogao isprobati nadogradnju, Has je doneo posledni veliki paket nadogradnji a Zauber je započeo restrukturiranje tima koje će biti ključno za sledeću sezonu a priče oko zadržavanja Markusa Eriksona su postale sve jače.
Mercedes je bio jak u petak što je potpuna suprotnost 2015. kad su imali jedan od najslabijih petkova u turbo/hibridnoj eri. Ferštapen je mogao ubiti varana na stazi, Rozberg je osvojio 29. pol poziciju, Rići je osigurao start iz prvog reda i Alonso je prošao u Kju 3.
Na startu, vozači Tora Rosa su pritisnuli Hulka u sendvič poslavši ga ogradu. Sigurnosno vozilo je izašlo na stazu nastavivši neslavnu statistiku Marina Bej s 100% izlascima sigurnosnog vozila na stazu. Hulkenberg je u poslednja dva izdanja izazvao SC dok ovde je bilo evidentno da nije njegova greška. Na restartu se desio bizar svih bizarnosti, redar koji nije poslušao naređenje glavnog sudije ostao je na stazi sve dok nije svatio da je na snazi zelena zastava i da mu bolidi prilaze. Na sreću dotrčo je do svog mesta nepovređen ali sigurno pod velikim stresom. To je već drugi uzastopni incident s ljudima na stazi u Singapuru, 2015. je neki čovek šetao na pravcu posle ukosnice što je uzrokovalo tada drugi izlazak sigurnosnog vozila. Pobedio je Niko Rozberg ispred Danijela Rikjarda i Luisa Hamiltona. Odličnom strategijom Daniel je mogao i do prvog mesta jer je hvatao Rozberga na starijim gumama ali falilo mu je par krugova.