Antimuzika kako mnogi nazivaju ovake i slične žanrove, muzika koja ekstremno deli kritičare, neko je sluša kada npr. studira (kažu da smiruje misli i pomaže pri koncetraciji ) dok drugi ovu muziku izbegavaju u širokom luku. Ovo je tema baš za ovakvu muziku, što bi se reklo :
Spejsmjuzik je podžanr ambijentalne muzike koji mi se najviše dopada samo zbog jednog razloga- jake želje da jednom postanem član posade u nekoj svemirskoj letelici.
Urbani klasik od Vajthousa, i jedan eksperiment u kojem je vokal umiksao s harš nojzom a sve radi sprdnje na jedan klip o jednoj devojci koja je non stop trućala o tome kako nije postala plesačica jer su je silovali i sl...
Kad spomeneš harš nojz većina će upravo spomenuti Vajthousovu sprdačinu ili "a to je ono sa bukom i deranjem i čudnom Indijankom"
Ove godine sam po prvi put napravio sopstvenu muziku i podžanr- ambijentalna ukleta muzika. Pošto je podžanr ukleti haus zapravo vrlo usporena normalna haus muzika ja sam rešio da usporim zvukove startova Fernanda Alonsa s šest trka prošle godine ali takva muzika bi se zvala ambijentalna ukleta jer usporavam snimke zvukova a ne muziku. Album sam nazvao Alostar (ALOnsoviSTARtovi)
Zanimljiva tema. Ja sam aktivno pratio i slusao jedno vreme, narocito japansku scenu, cak sam imao i omiljenu "pesmu" (na 10:54, obrada Rolingstonsa, Paint it Black, cak se i naziru neki taktovi):
I dan danas volim poslusati pa i otici na koncert po nekad kad mi prahne, narocito sto se u toj muzici cesto desavaju razne kombinacije muzicara na albumima, razni krosoveri (sa dzezom, rok muzikom, klasikom itd) pa uvek ima nesto novo i neocekivano da se cuje. Evo zanimljivog primera albuma od pre dve godine na kojem svira krem de la krem svetske alternativne muzicke scene, ponajbolji free-jazz saksofonista Mats Gustafsson, noiz legenda Masami Akita aka Merzbow (koji mi je omiljeni cisto nojz muzicar), Thurston Moore, gitarista Sonic Youth-a i madjarski dzez bubnjar Balas Pandi:
Ipak da se vratimo malo klasici, evo jednog kvintesencijalnog nojz komada Dzona Kejdza, pod nazivom 4'33''. Komad se sastoji od tri cina, pisan je za bilo koji ansambl, prilazem i note sa upiutstvima za izvodjenje:
Le Sony'r Ra, aka Sun Ra je svakako jedno od najvecih imena muzike 20. veka bilo kojeg zanra (koji god vam padne na pamet - niste daleko). Veliki ekscentrik i ezoterik dzeza, afrofuturista i istrazivac ovostranog i onostranog, poznat po tvrdnjama da nije rodjen na Zemlji, po teoriji o nebeskom poreklu crne rase, po stavovima da su Flecer Henderson i Djuk Elnigton andjeli a ne ljudi itd itsl...ali svakako najpoznatiji po svojoj kosmickoj muzici "izvan ovog svemira" (da parafraziram H.F Lavkrafta) koja je prkosila svim pravilima i normama, oblicima i formama koje su vidjeni i pre i posle Sun-a.
Jednog dana je u gluvoj sobi zakljucao svoju duvacku sekciju (Astro Infinity Arkestra!!!), podelio im istocnjacke zicane instrumente koje je skupljao dugo vremen - ukulele, mandoline, kotose, korase, kineske lute, "meseceve gitare" i razne homemade instrumente. Na proteste muzicara koji su tvrdili da instrumente nikada nisu ni videli i da nemaju pojma kako se stimuju a kamoli sviraju, Soni im je autoritarno odgovorio: "Samo na moj znak. Ovo je ogled iz neznanja!" - ostao je istorija! Ovi vrhunski muzicari su tako stvorili jedno od najcarobnijih i najmocnih muzickih komada zabelezenih u istoriji ljudske civilizacije - legendarni album "Strange Strings".
Ipak da se vratimo malo klasici, evo jednog kvintesencijalnog nojz komada Dzona Kejdza, pod nazivom 4'33''. Komad se sastoji od tri cina, pisan je za bilo koji ansambl, prilazem i note sa upiutstvima za izvodjenje: