Jump to content


Photo
- - - - -

Klimatske promene


  • Please log in to reply
255 replies to this topic

#91 BivsiZvezdinFan

BivsiZvezdinFan
  • Members
  • 42 posts

Posted 23 July 2017 - 08:16

Ne postoji nijedan jedini smisao u kojem je avionski saobracaj "nuznost". On je bio i predstavlja rasipanje energije po kg transportovane mase. Obzirom da nema ni najmanjeg izgleda da se avionski saobracaj - za razliku od drumskog i pomorskog - ucini nezavisnim od fosilnih goriva, potpuno sam uveren da ga za koju deceniju nece ni biti, barem za civile. 

 

Netačno. Aviosaobraćaj je apsolutno neophodan u radu velikih multinacionalnih kompanija. Npr kompanija iz Nemačke proizvodi proizvodne pogone za globalno tržište. Neko iz USA hoće da kupi taj proizvodni pogon. To bi bilo apsolutno nemoguće bez avio-saobraćaja. Ti projekti traju i do godinu dana. Leti se stalno tamo-vamo. Inženjeri, obični radnici. Radim u jednoj takvoj firmi. Letim već osmu nedelju za Pariz. To ne bi moglo bez aviona.


  • 0

#92 darth bane

darth bane
  • Members
  • 7,311 posts

Posted 23 July 2017 - 09:54

Netačno. Aviosaobraćaj je apsolutno neophodan u radu velikih multinacionalnih kompanija. Npr kompanija iz Nemačke proizvodi proizvodne pogone za globalno tržište. Neko iz USA hoće da kupi taj proizvodni pogon. To bi bilo apsolutno nemoguće bez avio-saobraćaja. Ti projekti traju i do godinu dana. Leti se stalno tamo-vamo. Inženjeri, obični radnici. Radim u jednoj takvoj firmi. Letim već osmu nedelju za Pariz. To ne bi moglo bez aviona.

Prvo, alternativa avionskom  saobracaju mogla bi da postane brza zeleznica. S izuzetkom interkontinentalnih putovanja, citava evroazija bi mogla biti isprepletena brzim prugama. Zelecnica bi bila nesto sporija od aviona, ali bi zato bila sigurnija i udobnija.Verovatno i jeftinija.

Za interkontinetalne letove, alternativa bi mogli postati cepelini. Od te tehnologije se odustalo pre II sv. rata a verujem da se nastavilo sa njenim razvojem bila bi unapredjena. Takodje je udobnija i sigurnija od klasicnih aviona, na ovom stepenu razvoja  prespora, ali mozda bi im se mogla povecati brzina u perspektivi.


  • 0

#93 McLeod

McLeod
  • Members
  • 59,009 posts

Posted 23 July 2017 - 10:41

Znas li zasto se odustalo od te tehnologije pre drugog svetskog rata? Bas zato sto nikakvim trikom ne moze da bude sigurnija od klasicnih aviona.


  • 0

#94 darth bane

darth bane
  • Members
  • 7,311 posts

Posted 23 July 2017 - 11:43

Znas li zasto se odustalo od te tehnologije pre drugog svetskog rata? Bas zato sto nikakvim trikom ne moze da bude sigurnija od klasicnih aviona.

Nije tacno. Imala je jedan jedini akcident i nakon toga se odustalo. Btw. uporedi tehnologiju 1930-tih godina i danasnju.


  • 0

#95 McLeod

McLeod
  • Members
  • 59,009 posts

Posted 23 July 2017 - 12:10

Ajde ovako - prvo, napredak tehnologije ovde ne igra nikakvu ulogu. Cepelini su vec u to vreme bili savrseni koliko je to moguce, ostaje kombinacija nekih laksih materijala eventualno kako bi se smanjila tezina, ali to generalno ne moze da utice na njihovu isplativost.

 

Katastrofe su se desavale zbog vodonika, koji je zapaljiv. Ti nikako ne mozes da obezbedis to gorivo a da cepelin tih dimenzija leti - fizicki je nemoguce.

Dalje, glavna poenta u avionskom transportu je brzina - cepelini su neuporedivo sporiji. Besmisleno je potpuno uvoditi ih u pricu, osim za neke bogatase hipstere koji bi voleli tako da utucavaju svoju dosadu.

 

Ako hoces da zamenis vodonik helijumom koji nije zapaljiv, cena postaje astronomska, a da te podsetim da avio-kompanije imaju velikih problema sa isplativoscu - cepelini bi tek bili neisplativi.

Dalje, cak i cepelini velicine Hindenburga mogu da ponesu mozda polovinu prtljaga prosecnog putnickog aviona - dodaj jos malo para koje su odavno probile plafon.

 

Da ne pricamo o vetru ili olujama ili cak obicnoj kisi, koja bi mogla da ga natopi i obori.

 

Znaci potpuno besmislen nacin transporta sa bukvalno svake strane sa koje ga pogledas.


Edited by McLeod, 23 July 2017 - 12:11.

  • 0

#96 darth bane

darth bane
  • Members
  • 7,311 posts

Posted 23 July 2017 - 12:34

Od daljeg razvoja tehnologije se odustalo zbog nadolazeceg rata a u ratnim uslovima su klasicni avioni ipak bili brzi i imali daleko bolje manevarske sposobnosti. medjutim, mnogi bi pristali i na duzi let ako bi imali veci komfor i bolju bezbednost.


  • 0

#97 McLeod

McLeod
  • Members
  • 59,009 posts

Posted 23 July 2017 - 13:40

Sto je nemoguce.

 

Bezbednost ne mozes da imas vecu kad letis u balonu na koji uticu atmosferske prilike mnogo vise nego na avione. Cak i da zamenis vodonik helijumom i tako probijes plafon sa cenom. Znaci maksimalno povecanje bezbednosti i komfora ne moze da parira avionskim kompanijama koje su ionako u buli sa novcem.

 

Jedino moze da funkcionise sa bogatasima hipsterima koji ce da plate milion dolara da se voze tako.

 

Kao metod transporta potpuno neisplativ ma sta uradio - ne moze da nosi teret kao avion, let traje umesto nekoliko sati nekoliko dana/nedelja.

 

Brodovi su cak brzi, a mogu da ponesu neuporedivo vise tereta.


  • 0

#98 darth bane

darth bane
  • Members
  • 7,311 posts

Posted 23 July 2017 - 14:12

Pa i pre 20 godina je solarna energija bila 10x skuplja od ugljovodonika ... danas je cak i jeftinija u nekim oblastima.


  • 1

#99 Schrodinger

Schrodinger
  • Members
  • 20,418 posts

Posted 23 July 2017 - 20:06

Znas li zasto se odustalo od te tehnologije pre drugog svetskog rata? Bas zato sto nikakvim trikom ne moze da bude sigurnija od klasicnih aviona.

To danas nije vise tacno. Od tehnologije se odustalo iz dva i samo dva razloga:

(1) suvise visoka cena helijuma, te

(2) nepouzdani meteoroloski podaci.

Oba problema su resena u medjuvremenu, jedino sto kartel to elegantno gura pod tepih. 


  • 0

#100 Schrodinger

Schrodinger
  • Members
  • 20,418 posts

Posted 23 July 2017 - 20:07

Pa i pre 20 godina je solarna energija bila 10x skuplja od ugljovodonika ... danas je cak i jeftinija u nekim oblastima.

I ovo je tacno. I vredelo bi staviti prst na celo pa razmisliti malo zasto je to tako i kakve to veze ima sa stopom vremenskog diskontovanja -- nego sto uvek imamo ljude koji ne vide sire posledice, nego bi, u skladu sa onim legendarnim Bastijinim primerom, radije bacili kamen u prozor...


  • 0

#101 Schrodinger

Schrodinger
  • Members
  • 20,418 posts

Posted 23 July 2017 - 20:10

Netačno. Aviosaobraćaj je apsolutno neophodan u radu velikih multinacionalnih kompanija. Npr kompanija iz Nemačke proizvodi proizvodne pogone za globalno tržište. Neko iz USA hoće da kupi taj proizvodni pogon. To bi bilo apsolutno nemoguće bez avio-saobraćaja. Ti projekti traju i do godinu dana. Leti se stalno tamo-vamo. Inženjeri, obični radnici. Radim u jednoj takvoj firmi. Letim već osmu nedelju za Pariz. To ne bi moglo bez aviona.

Ma sta kazes, multinacionalne kompanije nisu funkcionisale bez toga? Ja onomad cuo da je upravo neka takva multinacionalna kompanija sagradila "Titanik" (i brojne slicne brodove bolje srece), ali mora biti da se lose secam, mora biti da su njega sagradili feudalci koji se nisu suvise zurili...  :lol+:


  • 0

#102 ekspert

ekspert
  • Banned
  • 134 posts

Posted 23 July 2017 - 21:19


Netačno. Aviosaobraćaj je apsolutno neophodan u radu velikih multinacionalnih kompanija. Npr kompanija iz Nemačke proizvodi proizvodne pogone za globalno tržište. Neko iz USA hoće da kupi taj proizvodni pogon. To bi bilo apsolutno nemoguće bez avio-saobraćaja. Ti projekti traju i do godinu dana. Leti se stalno tamo-vamo. Inženjeri, obični radnici. Radim u jednoj takvoj firmi. Letim već osmu nedelju za Pariz. To ne bi moglo bez aviona.


Ma sta kazes, multinacionalne kompanije nisu funkcionisale bez toga? Ja onomad cuo da je upravo neka takva multinacionalna kompanija sagradila "Titanik" (i brojne slicne brodove bolje srece), ali mora biti da se lose secam, mora biti da su njega sagradili feudalci koji se nisu suvise zurili...  :lol+:

Kolega zvezdin fan je mislio na ono kad su inženjeri iz Nemačke svakodnevno leteli za Francusku da bi sagradili A380
Pošto, ovi ostali mali avioni ne zagađuju dovoljno, pa je eto, moradoše da lete da bi što brže napravili još većeg zagađivača¡¿

A uglavnom se u tim multi nacionalnim projektima o ekstremnim zagađivačima i radi.

  • 0

#103 Schrodinger

Schrodinger
  • Members
  • 20,418 posts

Posted 23 July 2017 - 21:34

Kolega zvezdin fan je mislio na ono kad su inženjeri iz Nemačke svakodnevno leteli za Francusku da bi sagradili A380 Pošto, ovi ostali mali avioni ne zagađuju dovoljno, pa je eto, moradoše da lete da bi što brže napravili još većeg zagađivača¡¿ A uglavnom se u tim multi nacionalnim projektima o ekstremnim zagađivačima i radi.

:lol+:

Jedino ovo potonje nije sasvim tacno. Moze se lako pokazati da su upravo drzave i njihove institucije (pre svega vojske) ubedljivo najveci zagadjivaci na planeti. 


  • 0

#104 Div

Div
  • Members
  • 7,752 posts

Posted 24 July 2017 - 06:23

...


Edited by Div, 24 July 2017 - 07:56.

  • 0

#105 Kinik

Kinik
  • Members
  • 43,426 posts

Posted 24 July 2017 - 10:28

...

 

Ako bi neko bio toliko ljubazan da definise 'najveci zagadjvaci' i da to potkrepi nekim podacima, ali ne onim 'cherry picking' drljavinama.

 

Jel ovo mozda od 'letova aviona'?

 

 

ili ovo 

 

 

 

Uvek me je cudilo to dizanje njonje u vis i fantazije o Planeti, a da niko ne pogleda pod noge.

 

No, poeni laznih 'pravednika' se, ocigledno, traze za histericnu svetsku palamudjevinu, dok komsiluk moze i da se udavi u djubretu.

:wicked:

 

...


Edited by Kinik, 24 July 2017 - 10:30.

  • 1