Jump to content


Photo
- - - - -

Klimatske promene


  • Please log in to reply
185 replies to this topic

#31 cyberwor/L/d

cyberwor/L/d
  • Members
  • 12,293 posts

Posted 13 July 2017 - 20:20

Volvo je izjavio da od (nisam siguran koja je tacno cifra, a ne mogu da guglam sad) cca 2025-2030 prestaje sa proizvodnjom automobila sa pogonom na fosilna goriva.
 

 

Volvo je izjavio da ce svi novi automobili koji napuste fabriku od 2019. biti hibridi, poluhibridi i elektricni. Kazu, nijedan sa klasicnim motorom sa sagorevanjem (valjda se tako kaze?). Neki to pozdravili a neki (strucnjaci) kazu da je to nerealno. 


  • 1

#32 tAJO101

tAJO101
  • Banned
  • 7 posts

Posted 13 July 2017 - 20:23

Da li dolazi do opasnog zagrevanja planete usled ljudske aktivnosti u meri da ugrozi opstanak čovečanstva, ne znam, ne želim ni da saznam na nedvosmislen, potpuno tačan način, rađe ću slušati teorije. Da li zemlja može da apsorbuje otpada koliko se proizvede, sva proizvodnja pre ili kasnije postane otpad, bez posledica po živi svet, koliko košta čista energija i da li je ona čista samo na mestu potrošnje ili i u proizvodnji, prenosu, skladištenju. Dokle se može smanjivati površina pod šumama a da procenat kiseonika u atmosveri ostane na nivou koji je neophodan živom svetu. Mnogo pitanja.
Reći da su sve to izmišljeni problemi, da u stvari nema problemi, izmislili su ih levičari je žešća glupost. Jednostavno, potenciranjem ekoloških pitanja postavljaju se novi standardi, razvijaju se nove tehnologije, stvara se nova tražnja, tu ne profitira nikakva levica, rezultat će opet biti veće bogatstvo nasuprot većeg siromaštva, neće električne automobile proizvoditi Etiopija nego USA, Japan, Evropa. Uzeće veliki kolač Kina, ali Kina ne prihvata ograničenja potrošnje fosilnih goriva, i oni kažu da nema globalnog zagrevanja, ne odgovara im. Sad, može biti da se zaludni levičari trude da stvore tražnju za novu proizvodnju, naravno, kapitalističku, ova priča ne traži drugačiju raspodelu stvorenog već novu proizvodnju, šta je tu levičarsko.
Već duže vreme ne postoji ta podela levo-desno a da ima veze sa sa podelom od pre pola veka ili više.


Problemi su tu i oni se ne odnose na neku daleku buducnost od 200 godina vec za ovo stoljece tj. njegovu prvu polovicu.

Negdje sam procitao da ce do 2040. u okeanima biti vise plastike nego ribe.


Na komentare bez sluha se ne treba previse obazirati. Oni su tu samo za podsmijeh.
  • 0

#33 bohumilo

bohumilo
  • Members
  • 892 posts

Posted 13 July 2017 - 20:25

Electric cars will dominate the roads by 2040

 

https://thenextweb.c.../#.tnw_qH3wCjoz

 

 

 

Bujrum je svako da istrazuje i ponudi na trzistu sta god hoce, bicu srecan da kupim elektricni automobil ako bude bolji/efikasniji/jeftiniji/ekoloskiji, tj. izbori se za to na slobodnom trzistu, ali nemoj da neko silom gura covecanstvo u glad, siromastvo, varvarstvo ali i ekolosku katastrofu i manju sposobnost i prilagodjavanja i ocivanja zivotne sredne, samo da bi neko prodavao elektricne automobile i svoju zaumnu ideologiju.

 

Naravno da je istrazivanje i ulaganje u kapitalna dobra, u nove tehnologije, u energetsku efikasnost itd. jedini nacin za napredak covecanstva i ultimativno ocuvanje planete, to je upravo ono sto zagovornici "maksimalno jednog deteta" ne vide i ne razumeju. I to jeste tipicna komunisticka matrica, u kojoj novi covek predstavlja iskljucivo nova gladna usta koja treba nahraniti iz zajednicke serpe (posto mu je zabranjeno da sam stvara i kreira) a ne izvor nove vrednosti, novih ideja i novog bogatstva. Da se oni pitaju i mnogi maskovi se nikada ne bi ni rodili...


Edited by bohumilo, 13 July 2017 - 20:26.

  • 1

#34 Kinik

Kinik
  • Members
  • 38,225 posts

Posted 13 July 2017 - 20:34

...

 

... electric cars will dominate the roads by 2040 ...

 

Kada to budem video - mozda i poverujem.

;)

A ovako - samo jos jedno SBBKBB.

 

Sovjetski plakat iz 50-ih o buducem elektromobilu u 'komunizmu'.

 

Attached File  elektromobil.jpg   53.59KB   2 downloads

 

:lol+:

Sto se tice 'zagrejavanja' - slobodno ti brini o cemu god hoces.

Svejedno mi je.

 

 

PS.

Na futuristicke komentare se ne treba previse obazirati. Oni su tu samo za podsmijeh. 

B-)

 

...


Edited by Kinik, 13 July 2017 - 20:45.

  • 0

#35 tAJO101

tAJO101
  • Banned
  • 7 posts

Posted 13 July 2017 - 20:49

Bujrum je svako da istrazuje i ponudi na trzistu sta god hoce, bicu srecan da kupim elektricni automobil ako bude bolji/efikasniji/jeftiniji/ekoloskiji, tj. izbori se za to na slobodnom trzistu, ali nemoj da neko silom gura covecanstvo u glad, siromastvo, varvarstvo ali i ekolosku katastrofu i manju sposobnost i prilagodjavanja i ocivanja zivotne sredne, samo da bi neko prodavao elektricne automobile i svoju zaumnu ideologiju.

Naravno da je istrazivanje i ulaganje u kapitalna dobra, u nove tehnologije, u energetsku efikasnost itd. jedini nacin za napredak covecanstva i ultimativno ocuvanje planete, to je upravo ono sto zagovornici "maksimalno jednog deteta" ne vide i ne razumeju. I to jeste tipicna komunisticka matrica, u kojoj novi covek predstavlja iskljucivo nova gladna usta koja treba nahraniti iz zajednicke serpe (posto mu je zabranjeno da sam stvara i kreira) a ne izvor nove vrednosti, novih ideja i novog bogatstva. Da se oni pitaju i mnogi maskovi se nikada ne bi ni rodili...


Ideologija, komunisti, komunizam, serpa, jedno dijete...

O cemu ti pricas?

Prilicno sam siguran da pricam o elektricnim automobilima a ti si me mozda pomijesao sa nekim.

Btw komunizam je mrtav odavno. Zivimo u klimavom kapitalizmu.
  • 0

#36 bohumilo

bohumilo
  • Members
  • 892 posts

Posted 13 July 2017 - 20:54

Nedavno je izdata jedna odlicna knjiga u kojoj se vrlo ubedljivo izlaze argument u prilog koriscenja fosilnih goriva, i sa humanisticke i sa ekoloske tacke gledista:

 

The Moral Case for Fossil Fuels

https://en.wikipedia...or_Fossil_Fuels

 

 

 

Btw komunizam je mrtav odavno. Zivimo u klimavom kapitalizmu.

 

Neprijatelji civilizacije su se brzo transformisali u nove borbene formacije i nove uniforme, ovoga puta zelene (tzv. lubenice: spolja zeleno unutra crveno), sa istim ciljem koji imaju odvajkada...


Edited by bohumilo, 13 July 2017 - 20:54.

  • 0

#37 tAJO101

tAJO101
  • Banned
  • 7 posts

Posted 13 July 2017 - 20:56

...


Kada to budem video - mozda i poverujem.
;)
A ovako - samo jos jedno SBBKBB.

Sovjetski plakat iz 50-ih o buducem elektromobilu u 'komunizmu'.

elektromobil.jpg

:lol+:
Sto se tice 'zagrejavanja' - slobodno ti brini o cemu god hoces.
Svejedno mi je.


PS.
Na futuristicke komentare se ne treba previse obazirati. Oni su tu samo za podsmijeh.
B-)

...


Ne bih da zvucim bahato ali te ne uzimam za ozbiljno u poredjenju sa nekim ko je u industriji.

No hard feelings.
  • 0

#38 Gogy

Gogy
  • Members
  • 7,469 posts

Posted 13 July 2017 - 20:59

Pitanje električkih automobila vuče za sobom i druge aspekte

 

https://www.avtomobi...rij/12-07-2017/

 

 

Ulrich Eichhorn, Volkswagnov vodja oddelka za raziskave, je v nedavnem pogovoru z novinarji ocenil potrebe po litij-ionskih baterijah na podlagi znamkinih internih ciljev, ki predvidevajo, da bo do leta 2025 kar četrtina vseh njihovih prodanih avtomobilov izključno električnih.

Do takrat naj bi samo Volkswagen potreboval več kot 200 gigavatnih ur električne energije za svoja električna vozila. Ob predpostavki, da bi tudi ostali proizvajalci zasledovali 25-odstotni tržni delež električnih vozil do leta 2025, bi celotna avtomobilska industrija potrebovala več kot 1,5 teravatnih ur v baterijskih sklopih, kar je ekvivalent več kot 40 Teslinih gigatovarn.


Edited by Gogy, 13 July 2017 - 21:00.

  • 0

#39 Hamilton

Hamilton
  • Members
  • 6,047 posts

Posted 13 July 2017 - 21:00

Volvo je izjavio da ce svi novi automobili koji napuste fabriku od 2019. biti hibridi, poluhibridi i elektricni. Kazu, nijedan sa klasicnim motorom sa sagorevanjem (valjda se tako kaze?). Neki to pozdravili a neki (strucnjaci) kazu da je to nerealno.


Upravo to.
Bio sam ubedjen da je manja cifra od 2025-30, ali je totalno nerealno.
Imaju nove d4-d5 dizem motore, takodje i nove t5 i t6 i cisto sumnjam da ce posle 2-3 godine da prekinu proizvodnju tih agregata. Eventualno da svim tim motorima dodaju (mini)elektro, pa formalno to i ne bude cisto 'fosilni'.

Videcemo.

Izvinjavam se za off.
  • 0

#40 tAJO101

tAJO101
  • Banned
  • 7 posts

Posted 13 July 2017 - 21:03

Pitanje električkih automobila vuče za sobom i druge aspekte

https://www.avtomobi...rij/12-07-2017/


Naravno da ima problema, inovacije nailaze na probleme.

Procitao sam clanak da u LA-u prave ili ce napraviti cestu koja proizvodi energiju i kad automobili cekaju na semaforu.
  • 0

#41 tAJO101

tAJO101
  • Banned
  • 7 posts

Posted 13 July 2017 - 21:10

Nedavno je izdata jedna odlicna knjiga u kojoj se vrlo ubedljivo izlaze argument u prilog koriscenja fosilnih goriva, i sa humanisticke i sa ekoloske tacke gledista:

The Moral Case for Fossil Fuels
https://en.wikipedia...or_Fossil_Fuels




Neprijatelji civilizacije su se brzo transformisali u nove borbene formacije i nove uniforme, ovoga puta zelene (tzv. lubenice: spolja zeleno unutra crveno), sa istim ciljem koji imaju odvajkada...


Knjigu preporuci i glupanu Musku i slicnima.

Sto se tice lubenice i civilizacije, ne znam o cemu pricas.
Jedi je (ne)civilizovano, ne zanima me.
  • 1

#42 mrd

mrd
  • Members
  • 16,550 posts

Posted 13 July 2017 - 21:13

Dobro sada. Kalifornia je donela nedavno odluku da svaki prodavac automobila, mora da nudi bar jedan EV ili hybrid. :P

Sta to vredi kad nema dovoljno stanica koje pune, niti mozes da krenes nezavisno u planine, ili jos bolje u TX. :lol+:


  • 0

#43 filadelfija

filadelfija
  • Members
  • 99 posts

Posted 13 July 2017 - 21:35

Hvala, ali sam mislila na snagu drzave koja odredjuje ko ce koliko dece imati. Verovatno je u pitanju Kina. Nekadasnja. :)


  • 0

#44 Kinik

Kinik
  • Members
  • 38,225 posts

Posted 13 July 2017 - 21:53

...
 
Postoji u filozofiji princip koji se zove - 'Ockhamova britva'.
 
>> ... Ockhamova britva je princip koji se povezuje s engleskim franjevačkim svećenikom Williamom od Ockhama.
U najjednostavnijem obliku, Ockhamova britva govori da količina pretpostavki treba biti što je moguće manja. 
 
U svakodnevnom jeziku, glasila bi "Ako imate dvije teorije koje predviđaju isto, odaberite jednostavniju." ... <<
 
Ne bih da se bavim svetskim problemima - to prepustam dokonima.
No, pogledajmo samo vodotokove / kanalizaciju, deponije / neuredjene deponije po sVrBiji.
 
Brani li neko lokalnim vlastima, pa i u Bgd, da raspisu tender daju koncesiju nekoj stranoj firmi i dobiju - struju, biogas za grejanje / plastenike, toplovod?
 
Cemu smorno 'driblanje u petercu' i umiranje u lepoti - tzv. 'zabrinutost za ribice u okeanu'?
Zar ne postoji ona 'marikultura / ribnjaci'?
Btw, ravnicarski ribnjak od 10 ha moze dati do 140 tona ribe godisnje.
(ima na Net-u)
 
Sta ce nekom liku iz pripizdine / vukojebine, bilo balkanske, belosvecke - auto na elektricni pogon?
Jel neko skoro bio na nekoj nasoj planini? Tamo je samo pustos / zapustenost i mnogo bacenog djubreta.
Infrastruktura nikakva, struja / voda u prekidima (nekvalitetni, voda opasna po zdravlje' - i sad ce taj nesretnik da kupi el. 'volvoa'? Ili neki nesretnik u 'crnoj Africi'?
 
To, sto se po 'razvijenom svetu' zapatio soj laprdavih neradnika koji bi jos da fantaziraju - svamo govori o njima ne ekologiji / problemima.
 
Ovo je problem, a ne 'ekologija'.
Ova pirsirana mis-pigi i ovaj lik koga treba lancem prikaciti na neku spravu y gym-u!
 
Attached File  g20-germany-protest.jpg   53.34KB   5 downloads
 
Nemam nista protiv da Musk od takvih (koji se kunu u njega kao da im je rod!QQLL) naplati sve, uostalom on je tu zbog para.
 
No odmene nece naplatiti nista.
 
U detinjstvu sam se toliko naslusao tih futuristickih prica o buducnosti, da sam dobijao ospice!
Pazi, neki tamo 'lubenicari' 60-ih godina glatko propagiraju da ce za 20-25 godina 'biti izgradjena materijalno-tehnicka baza komunizma'!
:rotflmao:
 
Attached File  komunjaki.jpg   24.65KB   5 downloads
 
...

  • 1

#45 DJ_Vasa

DJ_Vasa
  • Members
  • 7,221 posts

Posted 14 July 2017 - 00:04

Apokaliptični scenariji i guranje neke fanatične eko-ideologije mi više smrde na dobro uhodanu mašinu za uzimanje novca, i ništa više. Iako i pametan čovek može dati apokaliptične prognoze, prognoza je ipak samo prognoza, mišljenje o tome šta će se desiti, ali nije budućnost uklesana u kamenu. O čistim energijama se govori već dugo, ali kada se treba pokazati na delu, evo šta se može desiti:

 

Bez penzije zbog kućne elektrane

Ukoliko nekoga mrzi da čita, čoveku je oduzeta penzija jer je proizvodio struju za sopstvene potrebe i kao takav je proglašen privrednikom. Vest je bila i na mnogim drugim portalima kod nas i u okolnim zemljama i lako se može izguglati. Prema tada važećoj presudi, morao je da vrati penziju za nekoliko godina unazad, a epilog mi nije poznat. Ovo definitivno smrdi na komunizam, i to onaj Staljinovog tipa.

 

Sasvim je moguće da se isto desi i sa električnim automobilima. U više zemalja vlasnike ovih automobila maze, paze i zovu ih Đole, prave im mesta u garažama koja umeju da zvrje prazna, ali čim se dovoljno namnože, cene struje mogu da skoče u nebesa, beneficije odoše, a onda će zapadni ispijači kafa dobiti još malo novca ni za šta, i to na tacni.

 

Mogu da razumem da je zagađenje ogromno u megalopolisima, da tamo zaista ima problema i da se moraju rešiti, ali svakako da se ne mogu porediti zagađenje Njujorka, Londona ili Pariza sa zagađenjem planinskog sela u kome ima desetak automobila. Osim toga, rešenje za toliko povećanje potrošnje struje trenutno nije dostupno. Ne kažem da ne postoji, ali kada bi svi za godinu dana počeli da voze električna vozila, energetski sistem bi bio u problemu. Nije mi poznato da na tržištu već postoje baterije koje se svuda mogu puniti ili zameniti, da su jeftine i da traju, a mnogi ne žele da kupe ova vozila delom zbog cene, a delom zbog praktičnih problema.

 

Turbo-ekolozi su i teški licemeri, jer se svi problemi rešavaju udaranjem građana po džepu, a ne nekim konkretnim merama koje idu u korist svih niti ozbiljnijim ekološkim akcijama. Ako hoćeš da uđeš automobilom u centar Londona, taksa je deset funti, a cena gradskog prevoza im i nije baš niska. Ako neko ko tamo živi može da kaže cenu Oystera (londonski Bus Plus), biće korisno za diskusiju. Nisam čuo ni da se na sva zvona promoviše putovanje jedrenjacima. Evropa ionako ima dosta plovnih puteva, jedrenjaci koriste snagu vetra, pa ne vidim razloga da se i ovaj vid prevoza ne promoviše. Kada se udara po džepu, udara se pojedinac koji je kupio benzin ili dizel, ali kada smo se već dotakli aviona, kako to da se jedna karta može kupiti za veoma smešne sume, tj. za onoliko koliko bismo platili vožnju taksijem? Koliko mi je poznato, avioni troše kerozin, a ne vazduh, pa su samim tim i veliki zagađivači, ali im ne udaraju baš tolike eko-takse.

 

Građani ostaju kratkih rukava i kada je u pitanju obična reciklaža. Još u školi počinju da im skaču po glavi kako je to super, turbo i šta već, to postoji i u našim programima za više predmeta, ali ako neko savesno baci papir, plastiku ili staklo u kontejner koji je za to namenjen, neko drugi tu uzima veliku lovu. Naravno, ovde ne računam slučajeve kada se za upotrebljenu ambalažu plati kakva-takva nadoknada, tj. kada se vrati deo novca, ali postoje komunalna preduzeća koja ostvaruju profit na onome što su građani već platili ukoliko sirovine dobiju na tacni. Niko im ne brani da sami brljaju po otpadu, ali kad već nešto dobiju za džabe, neće svakako plakati.

 

Sticajem okolnosti, na jednom nemačkom kanalu je danas bila emisija o Mercedesu, koji će smanjiti broj radnika zbog toga što će se proizvoditi manje automobila na fosilna goriva. Reportažu sam video samo delimično dok sam menjao kanale, ali suštinu sam naveo. Ukoliko se relativno brzo pređe na električne automobile, ode i veliki deo naftne industrije. Iako se ne bojim za nemačke radnike iz priloga, zemlje proizvođači nafte ostadoše bez novca. Znam da se to kroz istoriju dešavalo u mnogim industrijskim granama, ali nekoliko stotina miliona gladnih koji će odjednom nastati nisu baš za zanemariti, jer to je tempirana bomba. Em što neko treba da ima novca da bi nešto kupio i tako pomogao industriju, koja nešto mora i da proda, onaj koji je gladan je opasan i sve će učiniti da dobije svoju koricu hleba. Napominjem da nisam za to da država uvek mora nešto duradi, ali dovoljno bi bilo da se ne petlja baš u sve, a ono u šta se petlja, neka reši pravedno. Slovenac iz pomenutog članka je ostao bez penzije koju je pošteno uplaćivao, iako je samo koristio sunčevu energiju za svoje potrebe, ali je time gurnuo ruku u džep državnim pijavicama. S druge strane, onaj ko hoće da se preveze sa jednog kraja Londona na drugi, moraće da plati harač za automobil ili gradski prevoz, ali će za cenu nekoliko karata za metro moći da se preveze nekim low costerom do plaže u Španiji, a avion će za to potrošiti tone kerozina. Građaninu su ruku u džep gurnuli odavno, ali ne koliko i onome što poseduje avion. Isti taj građanin Londona može da stigne na neku drugu destinaciju i čudovištem od broda koji guta dizel, ali niko da ponudi onaj jedrenjak koji sam spomenuo, ili bar da to propiše kao način putovanja.

 

Uh, majku mu, nezgodna ta ekologija, naročito kada je u pitanju džep pojedinca.


  • 1