O stazi
Dužina: 6.003km (3.73 milja)
Broj krugova: 51
Rekord staze: 1:46.485 Niko Rozberg, Mercedes, 2016
Prva VN: 2016 (kao VN Evrope)
Dužina trke (u kilometrima): 306.051km (190.171 milja)
Razdaljina između starta i prve krivine: 330m
Vožnja pod puim gasom u procentima: 49%
Promene brzina po krugu: 78
Potrošnja goriva po krugu: 1.96kg
Vremenski gubitak po svakom dodatom litru goriva: 0.32 sekunde
Vremenski gubitak u pitlejnu: 23.4 sekundi
Vremenska prognoza:
Petak – Sunčano, najviša temperatura 28°C / najniža 19°C
Subota – Sunčano, najviša temperatura 28°C / najniža 21°C
Nedelja – Sunčano, najviša temperatura 30°C / najniža 22°C
TV raspored (naša vremenska zona):
Petak:
- 11:00-12:30 Prvi slobodni trening
- 15:00-16:30 Drugi slobodni trening
Subota:
- 12:00-13:00 Treći slobodni trening
- 15:00-16:00 Kvalifikacije
Nedelja
- 15:00 Trka
Prva krivina je i završetak najduže sekcije pod punim gasom u kalendaru: 2.2 kilometara. Ekstremni test za vozača i kočnice
Unikat u kalendaru i antipodi, jedna ulica deli dve sekcije staze. Leva strana: ulični Tamburelo, desna strana: ulazak u stari grad
Najkontoverzniji kompleks krivina u kalendaru, uspinjanje u stari grad
Kako je to bilo prošle godine
Debi ove staze je prošao uz gomiletinu kontroverzi, počev od staze pa do overhajpa da će biti katastrofa od trke uz puno SC po receptu VN Makaoa a FOM je uspeo staviti ulja na vatru s totalno nekreativnim prenosom i izborom kamera koje su od VN Europe (tada, sad se vozi kao VN Azerbejdžana) napravile National Geographic dokumentarac. WELL DONE BAKU je zadnji ekser na kovčegu prošlogodišnjeg izdanja. Staza generalno nije loša ali treba raditi oko nje da bi se napravio spektakl, nadam se da su to ove godine rešili ali Pireli s konzervativnim izborom guma opet će shebati trkanje na ovoj predobroj stazi. Prošlogodišnje izdanje je osvojio Niko Rozberg, Hamilton je opet imao loš vikend a Perez je s fantastičnim nastupom i snagom Mercedesovih PJ na "snagatorskoj" stazi uspeo se popeti na podijum.
Pirelijeve informacije za predstojeću trku i alokacija pneumatika
Generalno očekuje se da Mercedes bude favorit ali Ferari će im svakako pomrsiti račune, Red Bul se plaši Fors Indije jer Mercedesov agregat daje rozima veliku prednost na ovoj stazi. Vilijams se mora smisliti ako misle da priđu tom dvojcu, Felipe Masa radi strašan posao ali nema baš veliku sreću. Očekujem klanje Renoa, Tora Rosa i Hasa u sredini poretka. Fernando Alonso će prići toj skupini ali Honda će ga izdati u nekom momentu. Stofol Fandorn i oba Zaubera bi trebalo da se bore za zadnje pozicije.
Stanja na tabelama
___