Kralj Kneževine- Ajrton Sena. S 6. pobeda najjuspešniji je vozač svih vremena u Monaku
O stazi
* Dužina: 3.337km (2.074 milja)
* Broj krugova: 78
* Dužina trke u kilometrima: 260.286km (161.734 milja)
* Startno mesto za osvajača pol pozicije: desna strana
* Najbrži krug: 1:17.939, Luis Hamilton (Mercedes), 2016ª
* Apsolutni rekord staze: 1:13.622, Daniel Rikjardo, 2016, kvalifikacijeª
* Maksimalna brzina: 290 km/č (180.198 m/č)
* DRS zone: jedna, glavni pravac
* Odstojanje od grida do prve krivine: 111 metara
* Vožnja pod punim gasom: 34%
* Najduža sekcija pod punim gasom: 669m
* Prijanjanje: maksimalno
* Promena brzina tokom kruga: 47
* Vreme koje se izgubi pitstopom: 18.5 sekundi
ª- 2015 Tabak krivina je pretrpela izmene pa se rekordi od tad mere za novu konfiguraciju
Mapa
U Monaku vozači moraju paziti na ograde koje su jako blizu, svaka greška može vozača skupo koštati
Jedina krivina u kalendaru koja se vozi "unutra"
Najuža krivina u kalendaru, ukosnica
Kako je to bilo prošle godine Prošlo izdanje je upamćeno po Rikjardovoj prvoj pol poziciji u karijeri i debaklu kasnije tokom kišne trke gde je Dani napravio prerani poziv u boks pa ekipa nije imala spremne gume, to mu je oduzelo prvu pobedu u kneževini. Slavio je Luis Hamilton, drugi je bio Dani a Sergio je kompletirao podijum što je Sili Indije prvi podijum u sezoni (drugi su osvojili u Bakuu).
Dani u pohodu na prvu pol poziciju
28. Maj ispunjavaju dva spektakla: VN Monaka i Indi 500. U Indi 500 voziće po prvi put Fernando Alonso što i ne moram uopšte spominjati jer i vrapci to već znaju a na VN Monaka će ga menjati Dženson Baton koji se vraća iz penzije. Biće zanimljivo videti Masu i Batona zajedno u padoku kao lažne penzionere.
Pireli je po prvi put dao slobodu vozačima za izbor setova pneumatika i ovo su izabrali:
Raspored sesija:
Četvrtak:
* Prvi slobodni trening - 10h
* Drugi slobodni trening - 14h
Subota:
* Treći slobodni trening - 11h
* Kvalifikacije - 14h
Nedjelja
Trka - 14h (78. krugova)
Organizatori su mnogo stvari menjali na stazi radi bržih bolida ali i radi estetike, ovo je novi podijum
izravnata je grba na pravcu posle 4. krivine
Istalirani su mastodonski ivičnjaci na 16. krivini
TekPro ograde na izlasku iz krivine 8 i neka mesta imaju ovaka ojačanja ograde
Najprestižnija VN uvek je pružala uzbuđenja tako će vrlo verovatno biti i ove godine. Fetel beži Hamiltonu 6 poena a Mercedes Ferariju 8 poena, dakle sve je još jako zbijeno i šampionat je vrlo neizvestan.