Jump to content


Photo
- - - - -

Ferari 2017


  • Please log in to reply
201 replies to this topic

#136 alberto.ascari

alberto.ascari
  • Members
  • 28,756 posts

Posted 03 November 2017 - 16:21

Sve sto si rekao stoji, ali iako je malo verovatno i dosta rizicno, i dalje postoji mogucnost da oni osnuju novu seriju, dakle konkurenta F1.
Shvatam ja da je sve  ovo deo politickog pritiska i da 99% nece oni nigde, ali moram da se nadam onih preostalih 1% da ce neko smoci snage da kaze ne sadasnjem stanju i pokrene pravo trkanje (citaj staze koje su oivicene sljunkom/peskom/travom a ne asfaltom).

 

Mission impossible, imho.

 

F1 je neverovatna snaga i vrednost branda, šta god da pokreneš je osudjeno ili na propast ili na marginalizaciju. Da li se iko seća A1GP, tako se valjda zvalo, kup nacija, šta li...

 

Koliko kinte se okreće u F1 i kolika je popularnost i praćenje u medijima, to nemaju sve ostale serije zajedno.


  • 0

#137 Rad-oh-yeah?

Rad-oh-yeah?
  • Members
  • 21,862 posts

Posted 03 November 2017 - 16:59

Sve sto si rekao stoji, ali iako je malo verovatno i dosta rizicno, i dalje postoji mogucnost da oni osnuju novu seriju, dakle konkurenta F1.

 

S kim bi se takmicili u toj novoj seriji? Sami sa sobom? To ne bi bila neka velika pobeda ako nema dostojnih protivnika, jedino ako bas sve najzvucnije ekipe iz F1 ne odluce da predju u Ferarijevo takmicenje.

 

A opet im ostaje problem sto ne mogu da voze za titulu prvaka sveta, jer je to rezervisano za F1...


  • 0

#138 romantik

romantik
  • Members
  • 7,759 posts

Posted 03 November 2017 - 17:49

Kao sto rekoh malo je verovatno, ali ako se desi sigurno je da nece ici sami vec ce povesti i par timova iz F1 i onda bi imali 2-3 godine paralelne egzistencije, kao FIBA i ULEB Evroligu u kosarci kad su se ovi drugi odcepili od prvih, i sad nadvladali, ili CART i ova druga sekcija, kako se vec zvala, u Indikaru, i posle par godina bi se sve to opet spojilo, samo je pitanje ko bi bio gazda. Rizik je veliki, ali ako bi Ferari izsao kao pobednik iz toga onda bi bili gospodari svega narednih 20-30 godina, nije zanemarljiva nagrada.


Edited by romantik, 03 November 2017 - 17:49.

  • 0

#139 Rad-oh-yeah?

Rad-oh-yeah?
  • Members
  • 21,862 posts

Posted 03 November 2017 - 18:28

Jedini nacin da Ferari organizuje svoj sampionat bi bio kada bi se samo oni takmicili u njemu. Ferari je vec i ovako super povlasten u F1. Zasto bi bilo ko od velikih timova pristao da se "takmici" u Ferarijevom sampionatu gde bi uslovi bili jos neravnopravniji? A takav sampionat gde se Ferari sam takmici ne bi nosio sa sobom nikakav prestiz, jer pobeda bez protivnika je prazna pobeda.

 

Ono sto je bio bitan faktor u rascepu unutar Indikara je status Indi 500. F1 nema takvu trku koja je veca od samog sampionata, Monako nije ni blizu to. CART je imao atraktivne timove, vozace, bolide koji su tehnoloski bili napredniji i brzi, ali nisu imali najvredniju stvar. IRL je zato imao nacina da ih ucenjuje ne dozvoljavajuci im pristup na Indi i da tako primami timove jedan po jedan na svoju stranu dok se CART finansijski nije urusio. Do poslednjeg dana CART je imao bolje bolide, vozaci su bili minimum ravnopravni (za primer - Pauer odmah nakon ujedinjenja postao glavna zvezda u rangu sa najvecima iz IRL - Frankitijem, Diksonom, Kananom, Kastronevesom), sadasnja ujedinjena serija je prakticno ogledalo nekadasnjeg CART u svakom smislu - nijedan od nekadasnjih razloga za stvaranje IRL i razdor danas vise nije ispostovan - niti se voze iskljucivo ovali, niti se forsiraju americki vozaci, niti se guraju motori nalik na Naskar... Ucinjena je ogromna steta za prakticno nikakvu dobit, i jedna i druga strana su danas na gubitku u odnosu na stanje od pre 20 i kusur godina.

 

E sad, kad bi se Ferari odlucio na slican korak, koji bi bio njihov adut, sa cime bi ucenjivali ostale timove da im se prikljuce? Sta oni to imaju da bez toga ostali timovi bas nikako ne mogu da opstanu?


  • 0

#140 /13/Ален Шмит/

/13/Ален Шмит/
  • Members
  • 4,593 posts

Posted 03 November 2017 - 21:33

Ko veruje budali, ista može se uvatiti za ruku s Bernijem pa neka prave ljub... ups šampionat kad već toliko godina ga žele. To su idiotarije koje novinari prenose kao prelepo servirane prepečene patke koje ni pas s maslim nebi mogao pojesti. Lepa je dekoracija no glavna stvar je go Ferarijev vrh nosa bolida SF70H.

 

Ferariju bi bio pametniji posao kad bi se fokusirali na električne hiperautomobile i Formulu E. Jebo ih SUV i sopstveno takmičenje. Ista shema kao nekada kad su ulazili u F1 (prodajom kola su između ostalog finansirali F1 tim, ispravite me ako grešim), sad je električni pogon aktuelna tema uz hibride koji doživljavaju vrhunac.

 

Lakše bi progutao FE jer se radi o sportu nove tehnologije a ne bacanje para na neke nebitne stvari. 


  • 0

#141 romantik

romantik
  • Members
  • 7,759 posts

Posted 04 November 2017 - 08:52


E sad, kad bi se Ferari odlucio na slican korak, koji bi bio njihov adut, sa cime bi ucenjivali ostale timove da im se prikljuce? Sta oni to imaju da bez toga ostali timovi bas nikako ne mogu da opstanu?

 

Timovi koji imaju istoriju, a danas lose prolaze u F1 (Vilijams, Meklaren, da Meklaren iako su oni "veciti rival") mogu da vide interes u novoj seriji kao sansi za povratak na puteve stare slave, pa iako deluje da se oni nikad ne bi udruzili sa Ferarijem, to im moze biti jedina slamka spasa  u F1 bi ostali fabricki timovi i Red Bull. Ako bi se par ovakvih imena prodruzilo, marketinski interes bi u startu bio tu, naslo bi se novca za prvih par sezona, to odmah znaci i jak novcani priliv za navedene timove, pravila bi mogli postaviti tako da ti bolidi budu brzi i od danasnje F1, ali uz pomoc jacih motora, manje ogranicenja i sl, a ne kompleksnim masinama (cime bi Ferariju bila ispunjenaja zelja da nema ogranicenja budzeta, a s druge strane zbog manje regulative ostali bi imali sansu da smisle nesto orginalno i uz manji budzet pobede crvene) i sve sto bi im jos trebalo je da u startu imaju par staza koje je F1 koristio do skoro, ali vise ne da izazovu  znatizelju javnosti, ali i da imaju direktna poredjenja u vremenima sa aktulenom F1, a kad se sve to zarola, nije iskljuceno da Liberti popusti.


  • 0

#142 /13/Ален Шмит/

/13/Ален Шмит/
  • Members
  • 4,593 posts

Posted 04 November 2017 - 12:50

OK, ali kakva ce pravila krasiti novi sampionat? Kakvi ce to biti bolidi? Hoce li Ferari nastaviti saradnju unutar FIA ili ce u stilu Pokemona otici potpuno nezavisno u nov sampionat?

Sinula mi ideja, FIA jos od 1992. pokusava progurati Grupu E odnosno FIA Slobodna Formula sampionat za koje vaze minimalna pravila (mokri san inzenjera i dizajnera), otvoren kokpit, dva jedan ili cetiri sedista, zatvoreni ili otvoreni tockovi, pravila bukvalno dozvoljavaju sve. Ferari bi uzeo licencu za Grupu E s cime bi otvorio novi sampionat. Sa ovime onaj Ferari Mondijali bi bio potpuno legalan ako bi od njega napravili trku.

Pregrst mogucnosti.
  • 0

#143 Rad-oh-yeah?

Rad-oh-yeah?
  • Members
  • 21,862 posts

Posted 04 November 2017 - 14:05

Timovi koji imaju istoriju, a danas lose prolaze u F1 (Vilijams, Meklaren, da Meklaren iako su oni "veciti rival") mogu da vide interes u novoj seriji kao sansi za povratak na puteve stare slave, pa iako deluje da se oni nikad ne bi udruzili sa Ferarijem, to im moze biti jedina slamka spasa  u F1 bi ostali fabricki timovi i Red Bull. Ako bi se par ovakvih imena prodruzilo, marketinski interes bi u startu bio tu, naslo bi se novca za prvih par sezona, to odmah znaci i jak novcani priliv za navedene timove, pravila bi mogli postaviti tako da ti bolidi budu brzi i od danasnje F1, ali uz pomoc jacih motora, manje ogranicenja i sl, a ne kompleksnim masinama (cime bi Ferariju bila ispunjenaja zelja da nema ogranicenja budzeta, a s druge strane zbog manje regulative ostali bi imali sansu da smisle nesto orginalno i uz manji budzet pobede crvene) i sve sto bi im jos trebalo je da u startu imaju par staza koje je F1 koristio do skoro, ali vise ne da izazovu  znatizelju javnosti, ali i da imaju direktna poredjenja u vremenima sa aktulenom F1, a kad se sve to zarola, nije iskljuceno da Liberti popusti.

 

Pazi - sutrina ovog sukoba i Ferarijevog nezadovoljstva je u tome sto Liberti hoce da poukida Ferarijeve privilegije i da izjednaci distribuciju novca - da ostane onaj deo gde se novac deli po plasmanu na tabeli, ali da se onaj drugi deo raspodele novca deli na ravne casti svim timovima a ne kao do sada da pojedini timovi (a najvise Ferari) dobijaju novac samo da se pojave na gridu. Mislim da ne moram da te podsecam da je Berni podilazio Ferariju u tolikoj meri da oni i kad sezonu zavrse kao 4. na tabeli sampionata zaradjuju vise nego sampion. Ferari ne zeli da se odrekne ove svoje nefer prednosti i zato preti da ce da napusti F1 ako mu se ta prednost bude oduzela.

 

E sad, ako imamo to u vidu, zasto bi Ferari u slucaju da se otcepi i napravi svoj sampionat njega uredio tako da nema automatsku nefer prednost nad svim ostalim ucesnicima i to jos vecu nego do sada u F1, ako je insistiranje na zadrzavanju takve prednosti razlog za pretnje napustanjem dosadasnjeg sampionata?

 

I zasto bi bilo koji drugi tim trenutno u F1 ili potpuno novi (a da nije pod kontrolom Ferarija, poput Alfa Romea ili Maseratija) pristao da se takmici u novom Ferarijevom sampionatu pod neravnopravnim uslovima?


  • 0

#144 romantik

romantik
  • Members
  • 7,759 posts

Posted 04 November 2017 - 15:53

Zato sto percipiraju da ce u tom novom sistemu ipak biti ravnopravniji nego u prethodnom pa ce i oni imati neku prednost ako se prestroje od starta u odnosu na one koji se pridruze kasnije? Zato sto vide ovo kao polugu koja bi im omogucila da se vrate u F1 ali uz neku dodatnu privilegiju? Zato sto su iracionalni? Iz cistog ocaja? Ima mnogo varijanti, nisu mnogo verovatne, ali ni nemoguce da jedan ovakav scenario zazivi.


  • 0

#145 Rad-oh-yeah?

Rad-oh-yeah?
  • Members
  • 21,862 posts

Posted 04 November 2017 - 18:46

OK ajd' u pare da Ferari nece napustiti F1 u narednih 5 godina. Dobijes duplo ako osnuju paralelni sampionat.


  • 0

#146 /13/Ален Шмит/

/13/Ален Шмит/
  • Members
  • 4,593 posts

Posted 05 November 2017 - 03:21

'Ferrari will not play': Ferrari boss doesn't want F1 to be like NASCAR

Manufacturer not happy with Liberty Media's NASCAR-style ideas
November 3, 2017


When Ferrari threatens to leave Formula 1, other teams take notice.

Mercedes and Renault both made their feelings known about the 2021 engine regulations on Thursday -- saying that the changes would require a complete redesign at great expense.

What both manufacturers have missed is that the FIA and Formula One Management (FOM) plan to introduce a number of standardized parts. This means that research and development can be focused on much more specific areas rather than the package as a whole, but this is where Ferrari president Sergio Marchionne has his concerns.

“Liberty (Media, the current owners of Formula 1) has got a couple of good intentions in all of this, one of which is to reduce the cost of execution for the team, which I think is good,” said Marchionne. “There are a couple of things we don't necessarily agree with. One of which is the fact that somehow powertrain uniqueness is not going to be one of the drivers of distinctiveness of the participants' lineup. I would not countenance this going forward.

“The fact that we now appear to be at odds in terms of the strategic development of this thing, and we see the sport in 2021 taking on a different air, is going to force some decisions on the part of Ferrari.

“I understand that Liberty may have taken these into account in coming up with their views, but I think it needs to be absolutely clear that unless we find a set of circumstances, the results of which are beneficial to the maintenance of the brand, and the marketplace, and to the strengthening of the unique position for Ferrari, Ferrari will not play.”

Ferrari has been part of Formula 1 since the 1950 Monaco Grand Prix and has 16 constructors’ championships, 15 drivers’ championships and 227 race wins to their name. Whatever way you slice it, Formula 1 needs Ferrari, but, as much as Marchionne acknowledges, Ferrari also needs Formula 1.

“What I do know is that it (F1) has been part of our DNA since the day we were born. It's not as though we can define ourselves differently," Marchionne said. "But if we change the sandbox to the point where it becomes an unrecognizable sandbox, I don't want to play anymore. I don't want to play NASCAR globally. I just don't.”

The comparison to NASCAR is a valid one. With many standardized parts and very little to differentiate the cars, NASCAR produces close racing but as most people will be happy to admit it doesn't quite push cutting-edge technology in the same way that Formula 1 does.

Marchionne continued by saying, “(I’d feel) like a million bucks (if I took Ferrari out of F1) because I'd be working on an alternative strategy to try and replace it. A more rational one, too.

“It would be totally beneficial to the P&L (profits and losses). We would be celebrating here until the cows come home.”

On Tuesday, the F1 strategy group, which consists of the FIA, FOM and the six leading teams, will meet to discuss the engine regulation proposals.

http://autoweek.com/...1-become-nascar

 

Dolazimo do tačke u kojoj ćese F1 ugušiti u sopstvenoj "fensi" tehnologiji. Šta god se reklo novi turbo/hibridi su skupi do zla boga, hteli vi to prihvatiti ili ne. Pričate o nekakvoj fiksnoj ceni PJa i moranju proizvođača da proda PJ iste specifikacije kao fabrička PJ ali u realnosti je to hebeno nemoguće. Ko će naterati Mercedes i Ferari na to, KO bre? Jadni se uplašili hebenog Meklarena, zamislite MCL32 ili RBov RB13 s M08 EKju Pouva Plus ili Tipo 062. 

 

Sad je donekle kasno ali i dalje izvedivo preći na jednostavniju tehnologiju ali molim bez besmislene standardizacije, ali uvek se vrtimo oko iste teme na koncu- šou. Uvek će fabrički tim biti na vrhu, uvek će mušterija skupljati mrvice, i uvek će najlošiji proizvođač biti zadnji. Hebeno dosadno više, stalno pričanje oko politike i šoua. Što sam odrastao, kad sam bio manji hebalo mi se za sve to. Uvek sam uživao u sportskom aspektu....


  • 0

#147 Rad-oh-yeah?

Rad-oh-yeah?
  • Members
  • 21,862 posts

Posted 05 November 2017 - 07:14

 

"...but I think it needs to be absolutely clear that unless we find a set of circumstances, the results of which are beneficial to the maintenance of the brand, and the marketplace, and to the strengthening of the unique position for Ferrari, Ferrari will not play."

 

Sustina price, sve ostalo je mazanje ociju. Nije ovde stvar tehnickih pravila nego kako da se zadrzi Ferarijeva povlastena pozicija.

 

Ono sto je najveca ironija je to da ni uz svu pomoc koju dobijaju i finansijsku od FOM i prekrajanjem pravila i odlukama stjuarda i sve, oni 10 vec godina nisu kadri da osvoje titulu! I onda galame "necu da se igram". Jbt, odrasli uspesni poslovni ljudi a ponasaju se kao da su u obdanistu.

 

Enco se u grobu prevrce.


  • 0

#148 romantik

romantik
  • Members
  • 7,759 posts

Posted 05 November 2017 - 08:42

OK ajd' u pare da Ferari nece napustiti F1 u narednih 5 godina. Dobijes duplo ako osnuju paralelni sampionat.

 

Ja sam sam u nekom od ranijih postova rekao da oni 95% ostaju u F1, a cela moja prica je bila razrada sta, kako i zasto ako dodje do onih 5%.

 

@Alen

Standardizacija je apsolutno pogresan koncept, ali standardizovana cena motora, menjaca i svega ostalog sto se radi van kuce bi morala da se desi, jer je to najidealnije resenje, naravno uz obavezu prodavanja odredjenom broju timova. Mozda bi i tad imali dominaciju jednog proizvodjaca u kracem periodu, ali niko ne bi mogao dugorocno da sipa pare a motore prodaje ispod cene kostanja, pa bi tako verovatno imali cikluse gde jedan proizvodjac ode u fnansijski minus, napravi masinu ali onda mora da prestane sa razvojem sto bi iskoristio neko drugi da udje sa dodatnim novcem, koji posle ide na rashode marketinga, kao sto je Radoje pisao, i tako imamo razvoj a istovremeno i konkurentan sampionat.


  • 0

#149 Dzoni_m

Dzoni_m
  • Members
  • 1,793 posts

Posted 05 November 2017 - 20:07

Samo da to tako moze kako ste zamislili. To "otpisi razvoj na marketnig" u razvijenom svetu i u velikom obimu ne moze nigde. Postoje neki knjigovodstveni standardi i revizija bi vam se nahebala majke zato sto prikazujete jedno a radite drugo. To bi vam dobrano omlatilo cene akcija na berzi pa bi brze-bolje neko povukao utikac. Trkali bi se malo sutra. 

Opet ponavljam po pedeseti put: kako cete kontrolisati utrosak radnih sati cerki firmi u konacnom obracunu cene kostanja? R&D je mozganje, tu ima rupa koliko hoces. Ta prica o "moranju" prodavanja po fix ceni odredjenom broju timova je recept za B, C i D timove. Mozes i da izvlacis slucajnim izborom pogonske jedinice, ali ako konstruktor zamisli, ima samo u jednom autu da funkcionise kako treba. 

F1 je uvek bila tehnoloski sport, uvek skupa i izjednaceni bolidi su bili izuzetak a ne pravilo. Dominacija je pravilo. Ne izuzetak. Tako F1 funkcionise, i vecina Evropskih sampionata.

Radoye, ti si malo preduze na S. Americkom kontinentu. Tamo se trazi inastant zabava, "svi moraju da budu jednaki" cirkus, himna, i sve ostalo. Ovi to pokusavaju da naprave od F1, a to u Evropi nece proci. Moze da se F1 zove svetski sampionat, uvek je bila i ostala najpracenija u Evropi. Prema tome, ima dobar recept i ne treba ga menjati. Treba liberalizovati. Nista vise od toga. 

 

Ovo za Ferrari, to prica da Ferrari ne moze bez F1, ne da moze, nego bi im bilo bolje neko ikad. Finansijski. Kada jedan Lambo koji nikada nije izasao zvanicno na stazu belezi odlicne prodajne rezultate ne znam zasto ce Ferrariju F1. Te manufakture od 10 vozila godisnje ne da nisu pretnja, neko jedva finansijski prezivljavaju od kvartala do kvartala. Ferrari bi se ubio od para. Drugo, moze glat da bojkotuje sve FIA sampionate. Vozice privatnici. Isto kao i Lambo.  Protiv koga ima da se trka Mercedes? Ionako ce na kraju ove tehnicke ere da zapale iz sampionata. Ostace, mozda, Reno. To su fabricki timovi. Dolaze da bi pobedili Ferrari. 

Ja se slazem da nece otici, ali da mogu zbiljno i bez posledica da napuste F1, sada je relanije nego ikad. Ne treba vise F1 za reklamu. Imas youtube koji je pun "auto tubera". Napravis reklamu da se smrznes, ciljana grupa su mladji, jednog dana kada porastu da kupe super-auto. Informacija i sta radi auto na stazi danas nadjem za 10 min. 

 

Just my 2 cents


  • 0

#150 Rad-oh-yeah?

Rad-oh-yeah?
  • Members
  • 21,862 posts

Posted 06 November 2017 - 00:29

Dzoni, ne kontas uopste o cemu pricam.

 

Problem su upravo B, C, D timovi koji ne mogu da priuste motore po ovim sadasnjim uslovima. Proizvodjaci im ih prodaju po trzisnoj ceni jer im se tako moze (niko nema kicmu da ih natera da rade drugacije), i to ove tera u bankrot. To vodi u F1 u kojoj ce se prvo takmiciti 4 fabricka tima proizvodjaca sa po 5 bolida, pa kad zadnja dva ukapiraju da nemaju nikakve sanse onda samo dva tima od po 10. To smo gledali u DTM decenijama i kurcu ne valja, ako se ljudi zale na timske naredbe u F1 cek da vidis sta se ovde sve radi. Zato je DTM i propao na kraju, jer takav kakav je nije ni samim proizvodjacima zanimljiv.

 

Danas proizvodjaci preko cena motora koje prodaju timovima-musterijama pokusavaju da nadoknade novac koji su potrosili na razvoj sopstvenih bolida. Motori su jednostavno preskupi, ne zato sto su sami po sebi skupi (a jesu) nego zato sto se u njihovu cenu ugradjuju i drugi troskovi koji veze nemaju sa motorima kao takvima.

 

F1 moze biti jaka i zanimljiva kako za mene i tebe kao obicne gledaoce tako i za same timove i proizvodjace ako je konkurencija zdrava. Sta to znaci - da svi imaju ravnopravne sanse i da pobedi onaj ko napravi najbolji posao (pa makar to bio jedan te isti tim 5 puta zaredom). A ne da pobedi onaj ko moze finansijski da udavi svu konkurenciju, ili onaj kome se steluju pravila da mu idu na ruku. Ako se sampion unapred zna pre nego sto se i ugase svetla na startu prve trke u sezoni zato sto je nekome dozvoljena nefer prednost (npr. sezona 2009. za koju je Mozli priznao da je namerno dozvolio Bronu da voze nelegalan bolid da bi uterao "velikim" timovima), onda nema razloga ni da se gleda a bogami ni da se ucestvuje u takvom takmicenju.

 

Ovo sto Liberti pokusava da radi ide u tom pravcu da pomogne manjim timovima, ali po mom misljenju oni to naopako rade. Nova pravila za motore su retrogradna, velik tehnoloski korak u nazad. Ne samo to, nego je novac koji je vec utrosen na razvoj tehnologije za ove sadasnje motore prakticno uludo bacen i sada treba ponovo razvijati motore po novoj specifikaciji i praviti dodatni trosak. I to u trenutku kada su ostali proizvodjaci konacno sustigli Mercedes i kada i Ferari i Reno (sa Red Bulom) legitimno konkurisu za pobede.

 

Ono o cemu ja trubim vec godinama je da ne treba menjati tehnicka pravila, neka motori ostanu isti kao i do sada. Neka razvoj motora bude liberalizovan, na volju proizvodjacima da u njega skrkaju koliko god zele da skrkaju. Ali: da bi motori bili homologovani za takmicenje u F1, proizvodjaci su duzni da se obavezu da ce snabdevati minimum 4 ekipe svaki (sve dok postoje zainteresovani kupci), i da svojim musterijama motore prodaju po unapred utvrdjenoj fiksnoj ceni u rangu cena nekadasnjih atmosferskih V8 motora. Dakle, da rade sa gubitkom u ovoj fazi - direktnoj prodaji motora, da bi na drugoj strani povecali ukupan dobitak preko veceg prihoda od TV prava i sponzorstva. To bi omogucilo manjim timovima da budu solventni i obezbedilo bi njihov dugorocni opstanak u F1, mozda bismo dobili i nove timove pa da konacno vidimo kompletan grid od 26 bolida na startu, konkurencija bi se pojacala jer bi timovi umesto da daju 80% budzeta na kupovinu motora mogli vise da uloze u razvoj sasije i aeropaketa, bila bi manja potreba da se zaposljavaju polutalentovani tatini sinovi placenici a vise prostora da sansu dobiju zaista talentovani mladi vozaci. Ceo nivo takmicenja bi bio podignut za nekoliko stepenika navise u svakom smislu.

 

Za proizvodjace ucesce u auto-sportu svakako nije profitabilna stavka, i naravno da spada u marketing. Ne takmice se Mercedes, Reno, Honda zato da bi zaradili od prihoda iz nagradnog fonda (osim mozda Ferarija, koji zahvaljujuci Bernijevoj "darezljivosti" jedini zaradjuje vise nego sto trosi na F1) nego zato sto je ucesce u F1 za njih reklama kakvu ne mogu drugde da plate. E zato da se gubici na prodaji motora timovima-musterijama treba da se knjize kao marketing, jer u sustini to i jeste to. Proizvodjaci se trkaju da bi sebe reklamirali.

 

A sto se tice Ferarija u F1, ako je napuste postace upravo isto sto i Lambo. Mozda oni super posluju ali nemaju status ni do kolena Ferariju. Zato sto je Ferari to stekao na stazi, i to ga razdvaja od ostalih. Ako bi se odrekli toga odrekli bi se i ekskluziviteta - to vise ne bi bio Ferari nego samo jos jedna marka brzih sportskih automobila. Kao Lambo. Ili Porse.


  • 2