Jump to content


Photo
- - - - -

2. razred osnovne škole


  • Please log in to reply
40 replies to this topic

#16 Galeb

Galeb
  • Members
  • 605 posts

Posted 30 November 2016 - 14:08

Šta da ti kažem? Bold je moj, ti se slažeš s gornjom izjavom, ja ne. I ne mislim da gore navedeni zadaci nisu prilagođeni uzrastu deteta koji ide u drugi razred. Kao što rekoh, deca ne moraju sve odmah da znaju - ono što ne znaju, naučiće, to je valjda i poenta pohađanja škole. Ne moraju ni da imaju sve petice - sve ocene su za đake, pa i dvojke i jedinice. I loša ocena je deo odrastanja i obrazovanja, a ovo naročito važi za roditelje, jer njima loše ocene, koliko sam imala prilike da vidim, mnogo teže padaju nego deci.


Tvoj bold, da je nekom sasvim dovoljan net i mobilni, a bez škole, sam ja malo drugačije shvatio. To sam ja pročitao kao njegovu ironičnu konstataciju, a istovremeno i kritiku takvog stanja.

Možda sam pogrešio...
  • 1

#17 Kinik

Kinik
  • Members
  • 38,279 posts

Posted 30 November 2016 - 17:45

...

 

Nisi.

 

Secam se neke americkog didakticnog sitkoma (family ties?) i 'fashion-conscious, gossipy Mallory', pa smo se blago zgledali!

Za ovo da se opredeli, a kako ce zivotu?

:lol+: 

 

Pa moze i bez matematike, ako neko bas hoce.

 

Nego sam se malo bacio na istrazivanje po Net-u, pa naletim na neke likove (ruske matematicare) koji su napravili interaktivni program (I-V osnovne, a spremaju i program do kraja 'gimnazije') 'tester / ucitelj', mada ne kazu da moze da zameni ucitelja i opisuju svoja iskustva.

(program je do nekih sati besplatan, a posle tih sati naplata je minimalna - nekij 1 E nedeljno. No posto se tamo radi o velikim brojkama, verovatno je dovoljno para da odrzavaju sajt i skromno placaju saradnike).

 

Princip je jedostavan, nakon prijave djak dobija zadatak. Kako ga resi - dobija tezi. I tako dalje.

Na greske se ukazuje i odmah nudi slican zadatak.  Ako se neko muci po 20-30 minuta, pa odjednom resi 2-3 zadatka - ocigledna je podvala - neko mu pomaze. Onda mailom kontaktiraju 'brizne roditelje'. 

 

Posto su oba lika vrsni matematicari, a jedan je radio u skoli, bila im je jasna ta problematika kod osnovoskolaca.

Ne moze se za 2-3 casa postici da svi djaci (nisu to cunjevi u kuglani) budu podjednako 'oboreni znanjem'.

Jednome su dovoljna 2 casa, a necini ne. Nekima treba i po 100 sati!

Matematika je kao i filozofija - ako nisi savladao jedan pojam / lekciju, sledecu ne razumes, a kroz 3-5 - si totalno izgubljen, sto dovodi o gubitka samopouzdanja, volje i zelje da se savlada nesto, sto te uporno mlati mo glavi.

 

Najveci problem, po njima, su zahtevni roditelji, koji se vise sekiraju za 'uspeh / ocenu' nego sami djaci.

A najgore je resenje - 'mame & tate, deke, tetka racunovodja, rodbina, komsija inzenjer ili student' !

Oni tvrde - to je dete otpisano zauvek za matematiku.

 

Takodje tvrde da ne mora niko da bude odlican, i ne treba svakome matematika u zivotu.

Pa makar bio 'drustvenjak'.

B-) 

 

Mogu da zamislim uplakano dete koje teraju na popravni, recimo iz 'modne kreacije', da dobije prelaznu, ili se odnjega ocekuje da bude odlican u tom predmetu!

:ajme: 

 

Ti matematicari tvrde, da i matematika moze da se uci kroz igru, i da nema bubanja.

 

Moj Little_Brother je zaista bio 'tantuz' za racun - uvek se secam njegovog: 'tri puta tri? ... paaa ... sto!'

Late_Mother u nesvestici! Nisu pomagali ni 'stapici' - deveti stapic je uvek bio 'sto'!

Ili neka dalja 'sestra' - kad joj neko (vec matoroj) provali svesku gde mnozi 111 x 5.

Tako sto ih sabira!

:rotflmao: 

I jedan i drugi su danas 'fakultetlije' - apsolutno daleki od 'matematike'.

A imaju i fontele sa 'kalkulatorom'!

 

...


  • 0

#18 mudrac na klonji

mudrac na klonji
  • Banned
  • 810 posts

Posted 30 November 2016 - 18:24

Tvoj bold, da je nekom sasvim dovoljan net i mobilni, a bez škole, sam ja malo drugačije shvatio. To sam ja pročitao kao njegovu ironičnu konstataciju, a istovremeno i kritiku takvog stanja.

Možda sam pogrešio...

 

Ovisi o cemu pricamo. Ako pricamo o grani 21. stoljeca - IT-u - ne treba ti diploma, samo net i budi uporan. Mozes sve nauciti.


Edited by mudrac na klonji, 30 November 2016 - 18:24.

  • 0

#19 tomas.hokenberi

tomas.hokenberi
  • Members
  • 4,312 posts

Posted 30 November 2016 - 18:45

Ovisi o cemu pricamo. Ako pricamo o grani 21. stoljeca - IT-u - ne treba ti diploma, samo net i budi uporan. Mozes sve nauciti.

Mozes samostalno mnogo nauciti. Sve ne. Zato sto neka IT znanja zahtevaju druga temeljna znanja, npr znanje matematike, koja se mnogo teze uce samostalno. Problem sa IT-jem je u tome sto (laicima posebno) nije jasna podela izmedju "majstorskog" i "inzenjerskog" znanja. Npr. ako pricamo o elektrotehnici malo ko ce majstora koji stemuje zidove i razvlaci instalacije pomesati elektroinzenjerom koji projektuje nesto ili pomesati autolimara sa masinskim inzenjerom. U IT-u, medjutim, ljudi ne shvataju dobro podelu poslova pa misle da je svaki IT "autolimar" koji je ispekao zanat na online kursevima "IT strucnjak".

 

Istina je da u IT-ju ima generalno vise poslova za "autolimare" nego za prave IT strucnjake, ali tako je i u masinstvu i elektrotehnici. Jedino sto se tamo autolimari i elektroinstalteri ne proglasavaju za "strucnjake"  (bez namere da vredjam korisna zanimanja autolimara i elektroinstalatera).


  • 3

#20 tomas.hokenberi

tomas.hokenberi
  • Members
  • 4,312 posts

Posted 30 November 2016 - 18:51

Retko kad se slažem sa Kinikom, ali ovog puta kao da je čitao moje misli.
I, Rahela, ne radi se o tome da li deca treba da se obrazuju ili ne...već o programu obrazovanja i da li je prilagođen uzrastu dece, kao i o obimu gradiva.
Jer koliko vidim, ćim krenu u prvi razred njihovo detinjstvo je završeno.

Ti zadaci su sasvim prilagodjeni uzrastu dece i njihovom predznanju. Problem je sto roditelji ne shvataju da nisu sva deca sposobna da rese sve zadatke. I ne treba da budu. Kada sam ja bio osnovac u odeljenjima u osnovnim skolama odlicnih je bilo maksimalno do 20%, o vukovcima da ne pricamo. Danas je uobicajeno da vise od polovine bude odlicno. A svi roditelji ocekuju da bas njihovo dete bude odlicno ili vukovac. A ako nije onda odmah sledi da je "program pretezak". Roditelji nece da prihvate da je mozda njihovo dete mozda prosto nesposobno da savlada program, zato sto je manje talentovano od neke druge dece, A kada se roditeljima ovako elementarni zadaci cine slozenim bice i da su roditelji malo manje bistri.


  • 3

#21 Rahel

Rahel
  • Members
  • 5,435 posts

Posted 30 November 2016 - 19:14

Tvoj bold, da je nekom sasvim dovoljan net i mobilni, a bez škole, sam ja malo drugačije shvatio. To sam ja pročitao kao njegovu ironičnu konstataciju, a istovremeno i kritiku takvog stanja.

Možda sam pogrešio...

 

Jednako smo shvatili šta je pisac hteo da kaže, samo što, s ironijom ili bez, nikad ne bih oprostila sebi ako ne bih naučila dete da bar pokuša da se odbrani od takvog stanja. Nije baš uvek i za sve kriv tamo neki sistem, nešto je ipak i na nama :)


  • 0

#22 mudrac na klonji

mudrac na klonji
  • Banned
  • 810 posts

Posted 30 November 2016 - 19:30

Mozes samostalno mnogo nauciti. Sve ne. Zato sto neka IT znanja zahtevaju druga temeljna znanja, npr znanje matematike, koja se mnogo teze uce samostalno. Problem sa IT-jem je u tome sto (laicima posebno) nije jasna podela izmedju "majstorskog" i "inzenjerskog" znanja. Npr. ako pricamo o elektrotehnici malo ko ce majstora koji stemuje zidove i razvlaci instalacije pomesati elektroinzenjerom koji projektuje nesto ili pomesati autolimara sa masinskim inzenjerom. U IT-u, medjutim, ljudi ne shvataju dobro podelu poslova pa misle da je svaki IT "autolimar" koji je ispekao zanat na online kursevima "IT strucnjak".

 

Istina je da u IT-ju ima generalno vise poslova za "autolimare" nego za prave IT strucnjake, ali tako je i u masinstvu i elektrotehnici. Jedino sto se tamo autolimari i elektroinstalteri ne proglasavaju za "strucnjake"  (bez namere da vredjam korisna zanimanja autolimara i elektroinstalatera).

 

Dobro, ne sve (u to spada 5% ljudi iz svake profesije koji apsolutno dominiraju svojim poljem) ali mislim da sam bio jasan sta sam htio reci ako poredimo IT sa drugim poljima - diploma tu ne igra presudnu ulogu kao npr. u zanimanjima tipa doktor, pravnik, arhitekta itd. mada je i to danas jako diskutabilno jer se stancaju kod nas doktori koji jos malo nece znati ni operaciju slijepog crijeva odraditi, no to je drugi padez. Dakle, mozes se preko neta odlicno educirati.

 

Kad si vec pomenuo autolimare, ko je tebi autolimar u IT-u?


  • 0

#23 tomas.hokenberi

tomas.hokenberi
  • Members
  • 4,312 posts

Posted 30 November 2016 - 19:37

Dobro, ne sve (u to spada 5% ljudi iz svake profesije koji apsolutno dominiraju svojim poljem) ali mislim da sam bio jasan sta sam htio reci ako poredimo IT sa drugim poljima - diploma tu ne igra presudnu ulogu kao npr. u zanimanjima tipa doktor, pravnik, arhitekta itd. mada je i to danas jako diskutabilno jer se stancaju kod nas doktori koji jos malo nece znati ni operaciju slijepog crijeva odraditi, no to je drugi padez. Dakle, mozes se preko neta odlicno educirati.

 

Kad si vec pomenuo autolimare, ko je tebi autolimar u IT-u?

Vecina ljudi koji se bave banalnim IT poslovima kao sto je instaliranje Office-a i Windowsa sekretaricama, na malo  visem nivou su npr. klinci koji slazu sajtove u wordpress-u. Prosti koderi koji od IT-ja znaju samo kodiranje u par jezika, pa kodiraju prema tudjim specifikacijama su takodje tu negde. Naglasavam kodiraju u smislu da implementiraju, mehanicki, metode i klase koje je neko drugi osmislio, projektovao i specificirao.


Edited by tomas.hokenberi, 30 November 2016 - 19:43.

  • 0

#24 mudrac na klonji

mudrac na klonji
  • Banned
  • 810 posts

Posted 30 November 2016 - 19:55

Ja to gledam skroz drugacije jer u IT svasta toga spada.

 

Meni je IT strucnjak neko ko je odlican u svom polju - bio on graficki dizajner, web developer, app developer itd.

 

U zivotu sam sreo par likova koji se bavi pravljenjem softvera i mogu reci da su nestvarno istripovani snobovi koji na sve ispod sebe gledaju kao na nize rase, no rekoh, samo 5-6 njih, pa cu im dati jos prilike.


  • 0

#25 Kinik

Kinik
  • Members
  • 38,279 posts

Posted 30 November 2016 - 19:57

...

 

... ti zadaci su sasvim prilagodjeni uzrastu dece i njihovom predznanju ...

... problem je sto roditelji ne shvataju da nisu sva deca sposobna da rese sve zadatke ... i ne treba da budu ...

... kada sam ja bio osnovac u odeljenjima u osnovnim skolama odlicnih je bilo maksimalno do 20%, o vukovcima da ne pricamo ... danas je uobicajeno da vise od polovine bude odlicno ...

... a svi roditelji ocekuju da bas njihovo dete bude odlicno ili vukovac ... a ako nije onda odmah sledi da je "program pretezak" ...

... roditelji nece da prihvate da je mozda njihovo dete mozda prosto nesposobno da savlada program, zato sto je manje talentovano od neke druge dece...

... a kada se roditeljima ovako elementarni zadaci cine slozenim bice i da su roditelji malo manje bistri ...

 

 

Ovo je, onako, bas poprilicno nadobudno.

Govoris o deci-osnovcima polazeci od svoje pozicije matorog lika, koji je isto tako bio i neuko / nemusto i za neke stvari, mozda tupcasto dete. To jest - samo dete. Ili si neki 'renesansni talenat' - i sve ti je islo?

 

Na osnovu sega si ti siguran da su zadaci 'sasvim prilagodjeni', a toliki problem sa uspehom? Ili se i ti drzis, po automatizmu, one floskule - 'sistem je dobar', krivi su 'neuspesni'. Pa za koga se obrazuju djaci - za sebe, ili da budu birokratska potvrda da je 'sistem dobar'? I dokle nas je to dovelo?

 

Onaj ko pravi zadatke i postavlja neke osnove treba da zna da nisu sva deca ista, niti je to moguce. 

Ovde se ne govori toliko o 'sposobnosti / uspesnosti' da neko ucestvuje na takmicenjima - taj ce uprkos obrazovnom sistemu postici uspeh, vec o velikoj vecini koja bude zagubljena tokom ovdasnjeg kljakavog skolovanja, a to je pravi zlocin.

Samo da te podsetim, na primer Ajnstajna, koji se nije 'isticao', no mu nije bilo tesko da u kasnijem zivotu postane svetsko ime, iako nikada nije bio 'vukovac'!

:ajme:  

 

Nije problem u tome sto roditelji 'ocekuju'. To je normalno i takva su sada vremena kada se od svih ocekuje. Problem je u tome sto je obrazovni sistem okostao i ne prilagodjava se novim vremenima. Danas postoji mnogo naprednih metoda / tehnika da se poboljsa nastava, vise ucenika nauci korisnom znanju - ne za 'vukovca', ne za bubanje i da mediokritet od nastavnika / profesora / roditelja bude zadovoljan, vec da taj ucenik to iskoristi u zivotu. Bubanje, na cemu je osnovan ovdasnji obrazovni sistem - nicemu ne sluzi, pa je mozda bolje da neko igra fuzbalj / kosarac, ili gleda modne casopise - mozda i od toga nesto bude.

 

Pojam 'talenta' je nesto sto se u kvalitetnijim obrazovnim sistemima od sVrBskog - ne koristi. Tamo nema ni ocena. Nema te 'segregacije', umisljenog elitizma i pravljenje lokalnih genija. Ja am kroz osnovnu skolu kcerke video mnogo takvih 'talenata'. Veruj mi - nikada se za njih niju culo vise. A recimo za neke likove koji su bili 'barabice' - ti su uspeli u inostranstvu. Oba u IT industriji. A u sr. skoli ih je sve neki moron ucio 'bejziku', ali nekoj svojoj verziji koju nije hteo da deli, vec redovno davao jedinice / dvojke.

 

Ono o cemu ja govorim, to je pogresan, paternalisticki i vise nego nadobudni odnos prema nekom jadnicku-osnovoskolcu koji razrogacenim ocima gleda u svet oko sebe, iz koga svaki cas hoce da pobegne / da se sakrije. Zato sto je zivo bice i podsvesno, a mnogi i otvoreno - ne zele da trpe sikanu / dril u ime necega za sta ne veruju da mu treba / da ce mu trebati u zivotu. Samo male bundzije. Ako nastavnik nije u stanju da ga zainteresuje, privuce, pomogne oko radnih navika i sklonosti - nema o cemu da pricamo - to je apsolutna greska nastavnika / sistema.

 

Pogledaj 4um. Svuda kritika svega i svacega.

Pa zar neko ocekuje da ovakav sistem (ne mislim samo na 'naprednjake') da kvalitetni proizvod / znanje / djaka?

 

PS.

Ja moju kceru nikada nisam terao da uci. Ja sam joj drzao predavanja. Srecom isla je u srednju-drvodeljsku, a strucnu terminologiju / tehniku sam drzao u malom prstu. Pogledam lekciju i sam joj odrzim. Ako treba i 2-3 puta. Pa sama resava zadatke. Matematiku nisam hteo - previse je bilo propusta kroz menjanje raznih skola, nego sam angazovao studenta sa PMF (na preporuku).

Video sam da nisam pogresio kad je prvog casa rekao i meni - a bi li vi resili ovaj zadatak? Pa je gledao sa zadovoljstvom kako sam se zamislio, uzeo papir i rekao da sam slobodan. :lol+:

Lik je bio suvi genije. I on je u inostranstvu.

 

...


  • 1

#26 tomas.hokenberi

tomas.hokenberi
  • Members
  • 4,312 posts

Posted 30 November 2016 - 20:47

...

 

 

 

Ovo je, onako, bas poprilicno nadobudno.

Govoris o deci-osnovcima polazeci od svoje pozicije matorog lika, koji je isto tako bio i neuko / nemusto i za neke stvari, mozda tupcasto dete. To jest - samo dete. Ili si neki 'renesansni talenat' - i sve ti je islo?


 

...

Za razliku od tebe nisam toliko mator i izlapeo da se ne secam kakve smo zadatke radili u tom uzrastu. Zadaci poput onog iz matematike su bili uobicajeni "zadaci za 5" i deca koja su dobijala petice, ukljucjujuci mene su uglavnom bila u stanju da ih rese,

 

E sad uvek je bilo dece koja nisu uspevala, ali jebiga neko je morao da dobija dvojke iz matematike.

 

I meni (i vecini dece moje generacije) roditelji i/ili placeni nastavnici nikada nisu pomagali oko ucenja. Placene nastavnike su uglavnom koristili oni koji nesto nisu mogli da spreme ni za 2. Ta moda da se placa nastavnik "za 5"  je novijeg doba.

 

https://youtu.be/wFN3CtcYs0Q

 

Inace prica o tome kako se "Ajnstajn nije isticao iz matematike" je obicna urbana legenda, u saglasju sa onom da mu je Mileva Maric sve resavala.

 

 


Einstein, throughout his childhood education, was an excellent math student - always the top in his class.  When a rabbi showed Einstein a newspaper article (in 1935) that said Einstein had been bad at math as a student, Einstein laughed and replied "I never failed in mathematics.  Before I was fifteen I had mastered differential and integral calculus."

Where the myth may have started, is that while in University, Einstein found himself far more interested in his physics courses than his math courses.  He believed (and later regretted) that a physicist only needed elementary mathematics.  So he didn't bother to attend a lot of his math classes.  He always passed them, often getting a rating of 4 on the 6 point scale (while in his other classes he usually got 6 out of 6).  This caused one of his professors, Hermann Minkowski, to say he was a "lazy dog".

Source: Einstein: His Life and Universe by Walter Isaacson.  Simon & Schuster 2008


Edited by tomas.hokenberi, 30 November 2016 - 21:03.

  • 1

#27 tomas.hokenberi

tomas.hokenberi
  • Members
  • 4,312 posts

Posted 30 November 2016 - 20:49

Ja to gledam skroz drugacije jer u IT svasta toga spada.

 

Meni je IT strucnjak neko ko je odlican u svom polju - bio on graficki dizajner, web developer, app developer itd.

 

U zivotu sam sreo par likova koji se bavi pravljenjem softvera i mogu reci da su nestvarno istripovani snobovi koji na sve ispod sebe gledaju kao na nize rase, no rekoh, samo 5-6 njih, pa cu im dati jos prilike.

I u masinstvo svasta spada i autolimar i masinski inzenjer.  Autolimar moze da bude vrhunski autolimar, ali on je ipak autolimar i neces od njega ocekivati da projektuje automobil. Normalno je da se ceni izuzetnost u svakom poslu, ali nisu svi poslovi isti.


  • 2

#28 Kinik

Kinik
  • Members
  • 38,279 posts

Posted 30 November 2016 - 21:47

...

 

... za razliku od tebe nisam toliko mator i izlapeo da se ne secam kakve smo zadatke radili u tom uzrastu. Zadaci poput onog iz matematike su bili uobicajeni "zadaci za 5" i deca koja su dobijala petice, ukljucjujuci mene su uglavnom bila u stanju da ih rese,

... e sad uvek je bilo dece koja nisu uspevala, ali jebiga neko je morao da dobija dvojke iz matematike.

... i meni (i vecini dece moje generacije) roditelji i/ili placeni nastavnici nikada nisu pomagali oko ucenja. Placene nastavnike su uglavnom koristili oni koji nesto nisu mogli da spreme ni za 2. Ta moda da se placa nastavnik "za 5"  je novijeg doba.

... inace prica o tome kako se "Ajnstajn nije isticao iz matematike" je obicna urbana legenda, u saglasju sa onom da mu je Mileva Maric sve resavala.

 

Ala si ti drcan - tipicni 'peticar'!

;)

Koga je briga kakvu si ti, 'ne_izlapeo' imao ocenu?

Otkad to jedan cini 'sistem'?

 

I dobra ti je ta logika: 'deca koja su bila u stanju da ih rese'! Kao oni likovi iz bosanskog witza: 

- jel ti krupan taj krompir?

- ovaj krupni jeste, ovaj sitni nije! 

 

Mislim, kakva zivotna vododelnica - 'neko je morao da dobijadvojke iz matematike'?

:ajme:

Pa, neko je morao da dobija tzv. 'petice', sto ga je, ocigledno, po nekima - cinilo 'uspesnijim & boljim' u zivotu?

:frust:

I zasto ti je, uopste potreban taj nadobudni stav pred obicnim osnovoskolcima? Resavas neki svoj problem?

 

Ja sam isao u neku specijalizovanu rusku skolu, sa prevalencijom matematike, pa sam imao cak tri komata.

I video sam sjajne likove, i druzili smo se, bez obzira sto sam jedva-jedva uspevao da savladam gradino. A i kasnije na hemijskoj tehnologiji, gde su neki studenti ulazili u raspravu sa asistentom, pa on objasnjavao ostalima, porpilicno zblanutima - znate ovde se radi o teoretskom sporu dve skole ... i sve ostalo. I obicne zadtake sam jedna postizavao, sto me ne sprecava da i danas tvrdim da matematika moze biti poezija, a moze biti i povelika robija! Ja sam bio 'los' matematicar.

 

Samo da mi se matori likovi ne hvale kako su u osnovnoj imali 'pet iz matematike'. To je jako zalosno. Nesto kao 'prve malje na grudima' ili ... prva ... no da preskocim.

 

O tome, hoce li neki roditelj 'platiti nastavnika ili ne' - to te se ne tice. To je njihova stvar.

Pretpostavljam da si i ti imao nastavnike (koje su roditelji posredno placali!), ili si mozda bio samouko djace-pesace u 'prtenim opancicima, sa zobenicom i komadom 'proje / sira' da polomis zube od 'matematickog kamena nauke'?

 

Ja, koliko sam citao raznorazne likove, pa i povece mahere u spisateljstvu (cak i kod nas) gomilu puta sam naleteo da je neki roditelj uzimao detetu 'repetitora' / tj. ucitelja dopunske nastave. So what!

 

Cemu to drndanje da ne kazem cega - kad je danas pun Net i programa i interaktivnih predavanja i sta god hoces?

(a opet, imas gomilu 'nastavnika / profesora koji ne znaju ni eng. a ni comp!)

 

No, ovde je problem, sto tzv. 'nastavnici' / 'profesori' zahtevaju od drugih da uce, a oni se pridrzavaju pravila iz 'vukovog vremena', da 'nastavnik zna za 4, a samo bog za pet, dok su ostali 'neznalacke tupadzije'. Pa onda imas izvikane autoritete, koji 'ladno prepisuju zadatke iz stranih zbirki' (sovjetskih - onda nije bilo Net-a!), pa sve sa stamparskim greskama koje se otkriju tek u narednom izdanju!  :lol+:

 

Doduse, mozda je i to 'urbana legenda' kao oko Ajnstajna?

 

PS.

Posto sam citavog zivota bio vezan za 'vise jezika / vise tastatura' imao par elektronskih masina sa raznim 'kuglicama / lepezama' (srecom sve na vreme rasprodao - nekako se povoljno dokobeljam do Gatesovog 'wina' i ruskog 'parawina', gde moji problemi momentalno budu reseni za male pare.

(zato sam oduvek prezirao / izbegavao sakaludu S. Jobsa).

Ti ces da kontrolises moj comp?

:-1:

Ne, ja cu!

 

(honorarno sam zaradjivao na marketingu / delegacijama - strucnom tehnickom prevodu - 'centimetar je centimetar, a metar je metar', a tokom nekog delegacijskog izbivanja kod Darling #2 'padne sistem', gde ona pozove poznatog lika da joj sredi problem. Mislim 2-3 tastature, 'proofing tools', 'lokalizovani Win' - a on alav na titulu odredi besnu cenu (ja sam joj rekao - prihvati bilo koju cenu - ali ne placaj nista, osim 'posluzenja' ako to ne bude radilo! Mucio se i odustao - 'gospodjo, ja ovo ne znam!' - i bio ljubazno ispracen.

Zezao sam se, pa joj kazem - a da ga pozovem, pokazem mu sta ne zna, pa mu naplatim?

Rece Darling #2, pls nemoj, bio je treci lik sa ETF / programiranja, a jos i ... pusi!

(mrzela je pusace!)

:lol+:

To ti je oko 'programera / majstora'.

Sta ce mi 'programer', kad mogu da nabavim besplatan program, a ne da hranim parazita?

Niti sam velika firma pa da imam servere, niti sam toliko neuk da ne znam sta mi treba.

 

...


Edited by Kinik, 30 November 2016 - 22:12.

  • 0

#29 DJ_Vasa

DJ_Vasa
  • Members
  • 7,240 posts

Posted 30 November 2016 - 22:08

Hajde da ovde razbijemo nekoliko mitova o obrazovanju, pa da idemo dalje.

 

Prvi mit: odličan uspeh garantuje i kasniji uspeh u životu – netačno. To što je neko bio odličan učenik, ne znači da će se obavezno snaći i u životu i postati uspešan. Razlozi su često individualni, ali dobar primer su Bil Gejts i programeri koji rade za njega. Poznato je da Bil Gejts nije završio fakultet, ali isto tako je poznato da je na čelu ogromne poslovne imperije. S druge strane, za njega rade IT stručnjaci, među kojima je svakako bilo genijalaca koji su se istakli još u detinjstvu, ali evidentno je da on ima smisla za biznis, dok su oni ipak uspeli da sasvim pristojno unovče svoje znanje. Ako primenimo na naše podneblje, moguće je naći i nekog odličnog pravnika koji radi u nekom budžaku opštine ili javnog preduzeća, ali koji nije polagao pravosudni ispit i postao sudija/advokat. Taj pravnik iz budžaka može da ima zakone u malom prstu i da lovi greške advokatima i sudijama, ali sticajem okolnosti, ostaće tu gde jeste i tako dočekati penziju.

 

Drugi mit: rešavanje teških zadataka ili uspeh u nekom predmetu pokazuju da je u pitanju budući genijalac – netačno. U pitanju je samo indikator većeg poznavanja materije ili veće zainteresovanosti, dok je genijalnost sasvim druga priča. To što neko zna da racionalno razmišlja sa 7-8 godina ne ukazuje na genijalnost, već samo na to da dete ume da povezuje činjenice, da ga zanima neka problematika, ili da je zainteresovano za neku pojavu, oblast i slično. Genijalnost je sasvim druga priča.

 

Treći mit: loša ocena pokazuje da je neko glup – netačno. Ocena koja je manja od petice pokazuje samo da ima onih koji su bolje savladali gradivo. Ovo sam naučio još u osnovnoj školi. Sticajem okolnosti, ovde se spominje matematika, a priču ću ilustrovati jednom ličnom anegdotom. Kada sam bio u osmom razredu, razgovarao sam sa još dva druga o tome koju ćemo školu upisati. Jedan od njih je rekao da je glup za matematiku i da zato neće ostvariti svoj san da posatne pilot. Naime, za pilota je prvi stepenik bilo upisivanje famoznog Drapšina, škole koja je poznata po tome da je za upis bilo potrebno imati odlične ocene iz prirodnih predmeta. Ovaj razgovor je čuo i nastavnik matematike, koji je inače bio poznat po tome što je imao dosta učenika na takmičenjima, ali i po tome što je imao očinski odnos prema učenicima. Nastavnik je bio iza nas, ali je čuo razgovor i obratio se tom drugu otprilike sledećim rečima: „Nemoj da ti pada na pamet da za sebe kažeš da si glup. Ti si pametan i dobar momak, imaš i sasvim dobre ocene, a to što si prošle nedelje dobio trojku ne znači ništa, osim da su neki uradili kontrolni bolje od tebe. Dođi na dopunsku nastavu i garantujem ti čime god hoćeš da ćeš na kraju godine imati peticu.” Drug ga je poslušao, kasnije je upisao gimnaziju prirodnog smera, a danas ima zvanje inženjera elektrotehnike i radi u Irskoj, gde je dogurao do neke menadžerske pozicije.

 

Četvrti mit: čas mora da bude interesantan svakome – neizvodljivo. Koga zanima ova problematika, to ulazi u domen psihologije, ali ako treba da ilustrujemo, evo malog testa – pročitajte knjigu odličnog stručnjaka za neku oblast koja vas ne zanima. Ako je neko od forumaša po struci npr. pravnik, ekonomista, inženjer mašinstva, muzičar, advokat, bibliotekar, hemičar, farmaceut, programer ili slično, neka uzme knjigu iz oblasti neurohirurgije od bar 500 strana, pa neka iznese utiske. Tačno je da nastavnik mora da se trudi da približi materiju, da to učini zanimljivim i slično, ali kao što većinu forumaša ne zanimaju načini operisanja ciste na jajniku ili anatomija srčanih komora, tako neće ni svako dete zanimati šta se dešava kada se smućkaju dve supstance ili će im se povraćati kada nastavnik biologije zatraži da seckaju crknutu žabu.

 

Hajde da se vratimo na pomenuta pitanja i na naš obrazovni sistem. Prvo pitanje je sasvim jednostavno i zahteva povezivanje činjenica. Ako dete danas ne shvati da je kod prvog zadatka ključna reč 'ponoć', moguće je da kad odraste neće shvatiti ni zbog čega je opasno uzeti kredit u švajcarskim francima ili ukoliko u ugovoru za kredit piše da banka može menjati kamatnu stopu u zavisnosti od poslovne politike. To što mnogi odrasli neće primetiti ovu caku više govori o njihovoj inteligenciji. Za drugi zadatak je Tomas sve objasnio, pa o tome neću govoriti.

 

Što se tiče obrazovnog sistema, on je takav kakav jeste, a najgore je što favozizuje loše đake. Koja budala će na fakultetu drljati npr. pomenutu informatiku da bi radila za 300-350 evra, ukoliko svoje znanje može da unovči bar za hiljadarku? Zbog toga će se i u školi zaposliti neko kome je prosečna ocena na fakultetu bila oko šestice.

 

Jeste da je Šred ovde najveći autoritet za fiziku, ali negde sam pročitao da mnogi fizičari koji nešto znaju ili rade u bankama, ili odlaze u inostranstvo. I za njih važi ista priča.

 

Konačno, mogu da navedem i sopstveno iskustvo – još u osnovnoj školi sam ise isticao na engleskom i geografiji, a išao sam na takmičenja iz oba predmeta. Prvi posao po sticanju diplome mi je bio da predajem engleski u osnovnoj školi, ali sam veoma brzo dao otkaz i krenuo dalje. Da sam ostao na istom radnom mestu, radio bih za sitniš. Što se tiče geografije, ista priča. Da sam upisao geografiju, kukao bih što neko ne ume da na karti nabode Nemačku ili Kanadu i opet radio za sitniš, a znanje iz ove oblasti mogu da primenjujem kada čitam auto-kartu. Da sam diplomirani geograf, kukao bih što nema posla u struci ili što sam malo plaćen, a ovako sam sasvim zadovoljan – pošto znam svoj posao, mogu da prevodim i ugovore kod kojih se ne razgovara bez 10 evra po strani, a da sam loš,prevodio bih knjige za 2-3 evra po strani i skakao od sreće kada mi izdavač isplati honorar na ruke.


Edited by DJ_Vasa, 30 November 2016 - 22:50.
typo

  • 5

#30 Kinik

Kinik
  • Members
  • 38,279 posts

Posted 01 December 2016 - 00:30

...
 
DJ_Vasa, on 30 Nov 2016 - 22:08, said:
Hajde da ovde razbijemo nekoliko mitova o obrazovanju, pa da idemo dalje.
 
Prvi mit: odličan uspeh garantuje i kasniji uspeh u životu – netačno.
Ovde se slazem
Drugi mit: rešavanje teških zadataka ili uspeh u nekom predmetu pokazuju da je u pitanju budući genijalac – netačno. 
Ovde se slazem.
Treći mit: loša ocena pokazuje da je neko glup – netačno.
I ovde se slazem.
Četvrti mit: čas mora da bude interesantan svakome – neizvodljivo.
Ne bih se slozio.
Kad je moja Darling #1, posle 2-3 godine poznanstva odlucila da bude 'blagoslovena', ja se raspitam kod neke njene drugarice, cija je sestra studirala medicinu, pa stigla do specijaslizacije 'ginekologija & akuserstvo'. I zamolim za litaraturu, gde se ona bas nasmeje. Posle nekog vremena nabavi mi podebelu knjigu koju je dala drugarici, no uzela i vezala kanapcetom odeljak 'patologija', gde mi rece - nemoj ovo citati! Nisam!
I resim ja da sve procitam, pa i 'slickujem nesto domace'. Ukratko, sve sam procitao dva puta - dok se moja Darling #1 zgrazavala, dobijala 'napade povracanja'. Jako me interesovali 'hemijski procesi'.
No, bio sam zacudjen. Ako je to nesto 'tvoje', a sto neces da procitas?
Bas sam se bio nashopao / narucao svacega sto sam spremao, ali u dvoristu!
:-1:
I kad sam vracao knjigu, kaze ta drugarica meni - a da te pitam nesto - pa brza dva pitanja, gde sam malo drljavio, no ona rece - pa to ti je za '6'! 
:lol:
 
Oko 'kredita' ne bih se slozio.
Dobvoljno mi je da pogledam 'poznate likove' koji su uzeli 'zhemski kredit u zivotu' i nacisto sebe / druge urpropastili!
Primeri - ne trebaju.
0:)
 
'Favorizovanje losih djaka'?
Pa, zar to nije princip opstajanja tzv. 'covecanstva'?
U sta bi se ono pretvorilo da je exterminiralo sve 'loshe', i ko bi to odredjivao / podneo?
:P
Btw, moze neko da 'vlaja drogu' i zaradi vise od 350-400 dnevno! So?
 
Oko 'banaka' - svako ima pravo da ode gde hoce!
Oko 'skole' - nebitno je da li radis za 'sitnis'. 
 
Bitno je, vidis li u tome perspektivu?
Sorry, 'auto-karta' ti ne treba - imas 'GPS_navigator' za jeftine pare, kao sto se dogodilo mom friendu, koji je isao za Nemacku, preko Ceshke: vi ste u Slovackoj 30 kilometara!
'Squeeek', vracaj nazad!
 
Oko 'ugovora'.
I ja sam se bavio prevodom. Pa mi neke kolege govorile - 'ne palim comp ispod ... evritja'!
Koliko?
A ja, bas onako matori kinik, pitam: a kad si zadnji put imala / imao ugovor?
Ovaj ... nesto se bas i ne secam!
 
Pa nomalno, samo 'marfijevo pravilo'!
:huh:
 
PS.
Znas, ja kad neki put razmisljam o deci (mom starijem unuku), sto radim vrlo cesto, ja pomislim - u moje vreme ja sam bio 'gluplji'!
:rotflmao: 
 
...

Edited by Kinik, 01 December 2016 - 00:33.

  • 0