Jump to content


Photo
- - - - -

2. razred osnovne škole


  • Please log in to reply
40 replies to this topic

#1 Galeb

Galeb
  • Members
  • 604 posts

Posted 25 November 2016 - 12:39

Ne sećam se drugog razreda osnovne škole, niti šta smo učili. A verujem da je to slučaj sa većinom ljudi.

Ali ovde želim da izrazim moje iznenađenje, da ne kažem zaprepašćenje, sa nekim stvarima sa kojima se susreću dečica drugog razreda osnovne škole.

Jedan primer je zadatak iz testa iz Sveta oko nas koji otprilike ide ovako:

1. Ako večeras u ponoć pada kiša, da li može da se očekuje da nakon 48 sati bude sunčano.
Pitanje nad kojim bi se i stariji zamislili, a verujem neki i pogrešno odgovorili.

Drugi primer je zadatak iz matematike:

2. U tri korpe ukupno ima 84 jabuke. U prvoj i drugoj ima 41, a u drugoj i trećoj 67.
Koliko jabuka ima u drugoj korpi?

Deca su tek naučila sabiranje i oduzimanje sa dvocifrenim brojevima, a zadaju im zadatke koji su sistem jednačina sa tri nepoznate!?

Tu ja imam i problem kao roditelj kako da se postavim prema svom detetu. Ono nije glupo. A ja insistiram na tome da ako je nešto radio u školi, to mora da zna, prema tome mira da zna i da reši ove zadatke. Ali sad i nisam baš siguran u to i u problemu sam kako da se postavim.
  • 0

#2 tomas.hokenberi

tomas.hokenberi
  • Members
  • 4,311 posts

Posted 25 November 2016 - 22:42

Ne sećam se drugog razreda osnovne škole, niti šta smo učili. A verujem da je to slučaj sa većinom ljudi.

Ali ovde želim da izrazim moje iznenađenje, da ne kažem zaprepašćenje, sa nekim stvarima sa kojima se susreću dečica drugog razreda osnovne škole.

Jedan primer je zadatak iz testa iz Sveta oko nas koji otprilike ide ovako:

1. Ako večeras u ponoć pada kiša, da li može da se očekuje da nakon 48 sati bude sunčano.
Pitanje nad kojim bi se i stariji zamislili, a verujem neki i pogrešno odgovorili.

Drugi primer je zadatak iz matematike:

2. U tri korpe ukupno ima 84 jabuke. U prvoj i drugoj ima 41, a u drugoj i trećoj 67.
Koliko jabuka ima u drugoj korpi?

Deca su tek naučila sabiranje i oduzimanje sa dvocifrenim brojevima, a zadaju im zadatke koji su sistem jednačina sa tri nepoznate!?

Tu ja imam i problem kao roditelj kako da se postavim prema svom detetu. Ono nije glupo. A ja insistiram na tome da ako je nešto radio u školi, to mora da zna, prema tome mira da zna i da reši ove zadatke. Ali sad i nisam baš siguran u to i u problemu sam kako da se postavim.

Prvi zadatak tesko da je pretezak cak i za ucenike drugog razreda i ne zahteva nikakvo specijalno znanje osim znanja koliko ima sati u danu. I naravno sposobnost da se sracuna da je 48 = 24x2. I da se zakljuci da u ponoc tesko da moze da bude suncano.

 

Drugi zadatak se moze resiti pomocu sistema jednacina sa tri nepoznate, ali nije neophodno. Moze se resiti bez ikakvog postavljanja jednacina i znanja sistema jednacina. Pogledaj ponovo zadatak: u prvoj i drugoj ima 41. Ocigledno je da onda u trecoj ima 84-41=43 jabuke (za ovo nisu potrebne nikakvi sistemi jednacina). U drugoj i trecoj ima 67 --> U prvoj ih ima 84-67=17.  --> U drugoj ih ima 41-17=24. Ovo svakako nije zadatak za dvojku ili trojku, ali apsolutno nije problem bistrom detetu koje nema problema sa elementarnom aritmetikom, ovladalo je gradivom matematike za drugi razred i ume da razmislja.

 

Nazalost roditelji znaju biti manje sposbni i bistri od svoje dece pa se onda zaprepascuju ovako "preteskim" zadacima.  Nije problem sto dete ima takve zadatke u drugom razredu, problem je kada se roditelj ne seca gradiva drugog razreda i misli da su ovakvi zadaci teski.


Edited by tomas.hokenberi, 25 November 2016 - 22:45.

  • 3

#3 tomas.hokenberi

tomas.hokenberi
  • Members
  • 4,311 posts

Posted 25 November 2016 - 22:52

Izvod iz opisa programa matematike za II razred OS:

 

"

Почеци формирања математичког језика.
-
Математички језик чине основни
симболи, изрази и формуле. То је језик тачан, јасан и истовремено прецизан.
Слово у својству математичког знака појављује се већ у I
I разреду. Њиме се
замењују разни симболи за записивање непознатог броја (тачка, цртица, квадратић),
на пример при решавању задатака облика: "Ако замишљеном броју додамо 5, онда
добијемо 9. Који је број замишљен." (Превод гласи:
x
+ 5 = 9).
Код ученика се
поступно изграђује представа о променљивој, при чему слово
наступа у својству симбола променљиве. Ученици најпре одређују вредности
најпростијих израза (облика:
а
+ 3,
б
-
4,
а
+ б,
а
-
б) за различите бројевне вредности
слова која у њима фигуришу. Касније
постепено упознају сложеније изразе.
Програм предвиђа да се једначине, као специјалне формуле, решавају
паралелно са вршењем одговарајућих рачунских операција. Решавање једначина у II
разреду заснива се на познавању рачунских операција и њихове међусобне
повезаности. При решавању једначина с непознатим елементом множења и дељења
треба узимати само примере с целобројним решењима."

  • 1

#4 DJ_Vasa

DJ_Vasa
  • Members
  • 7,088 posts

Posted 26 November 2016 - 01:38

Moram priznati da mi je program za matematiku drugog razreda dalek, ali mislim da je ovde u pitanju jedna jednostavna pedagoška činjenica - postoje zadaci koje mogu da reše samo oni koji su najbolji, natprosečno inteligentni i koji zaista zaslužuju najviše ocene. Kod nas se koristi stari sistem ocena od 1 do 5, a petice se uglavnom dele kao konfete, iako nivo znanja nije baš tako jednak među svim petičarima. Kada sam bio u gimnaziji, imao sam školskog druga koji je živeo u inostranstvu (zemlja nije bitna), a sistem ocena je bio takav da najvišu ocenu iz nekog predmeta nije mogao da zasluži svako. U zemlji gde je živeo, najvišu ocenu je mogao da dobije samo onaj koji se veoma isticao, otprilike kao onaj koji kod nas stiže do takmičenja, dok su ostali imali osmice, ako prevedem sistem ocenjivanja na onaj koji postoji na našim fakultetima.

 

Mislim da nije sporno da je zadatak težak za većinu učenika, ali, s druge strane, zašto bi svako morao da ima peticu, koja je sada najviša ocena? Ne sporim ni da je dete postavljača teme dobro i pametno, ali svakako da treba praviti razliku između učenika koji u velikoj meri savladava program i onoga koji se u određenom predmetu ističe.

 

Kamo sreće da je i ostatak obrazovnog sistema isti.


  • 4

#5 Schrodinger

Schrodinger
  • Members
  • 19,367 posts

Posted 26 November 2016 - 14:18

Ne sećam se drugog razreda osnovne škole, niti šta smo učili. A verujem da je to slučaj sa većinom ljudi.

Ali ovde želim da izrazim moje iznenađenje, da ne kažem zaprepašćenje, sa nekim stvarima sa kojima se susreću dečica drugog razreda osnovne škole.

Jedan primer je zadatak iz testa iz Sveta oko nas koji otprilike ide ovako:

1. Ako večeras u ponoć pada kiša, da li može da se očekuje da nakon 48 sati bude sunčano.
Pitanje nad kojim bi se i stariji zamislili, a verujem neki i pogrešno odgovorili.

Drugi primer je zadatak iz matematike:

2. U tri korpe ukupno ima 84 jabuke. U prvoj i drugoj ima 41, a u drugoj i trećoj 67.
Koliko jabuka ima u drugoj korpi?

Deca su tek naučila sabiranje i oduzimanje sa dvocifrenim brojevima, a zadaju im zadatke koji su sistem jednačina sa tri nepoznate!?

Tu ja imam i problem kao roditelj kako da se postavim prema svom detetu. Ono nije glupo. A ja insistiram na tome da ako je nešto radio u školi, to mora da zna, prema tome mira da zna i da reši ove zadatke. Ali sad i nisam baš siguran u to i u problemu sam kako da se postavim.

Bold: zato sto ocigledno ima i mnogo starijih tupsona. Ovo prvo ti je zaista trivijalno. 

 

Drugo jeste tesko, ali ja se odlicno secam da sam u drugom razredu bogami ucio i neko mnozenje, i to ne samo tablicu, vec i mnozenje dvocifrenih brojeva, pa onda one trikove sa mnozenjem sa 11 i slicno. 

 

Ti kao roditelj se postavi pre svega tako da ucis dete ono sto je Sokrat lepo rekao: Nema veceg bogatstva od znanja, niti goreg siromastva od neznanja. E kad to dete naucis, uradio si 90% posla...


  • 2

#6 Galeb

Galeb
  • Members
  • 604 posts

Posted 26 November 2016 - 20:22

Prvi zadatak tesko da je pretezak cak i za ucenike drugog razreda i ne zahteva nikakvo specijalno znanje osim znanja koliko ima sati u danu. I naravno sposobnost da se sracuna da je 48 = 24x2. I da se zakljuci da u ponoc tesko da moze da bude suncano.
 
Drugi zadatak se moze resiti pomocu sistema jednacina sa tri nepoznate, ali nije neophodno. Moze se resiti bez ikakvog postavljanja jednacina i znanja sistema jednacina. Pogledaj ponovo zadatak: u prvoj i drugoj ima 41. Ocigledno je da onda u trecoj ima 84-41=43 jabuke (za ovo nisu potrebne nikakvi sistemi jednacina). U drugoj i trecoj ima 67 --> U prvoj ih ima 84-67=17.  --> U drugoj ih ima 41-17=24. Ovo svakako nije zadatak za dvojku ili trojku, ali apsolutno nije problem bistrom detetu koje nema problema sa elementarnom aritmetikom, ovladalo je gradivom matematike za drugi razred i ume da razmislja.
 
Nazalost roditelji znaju biti manje sposbni i bistri od svoje dece pa se onda zaprepascuju ovako "preteskim" zadacima.  Nije problem sto dete ima takve zadatke u drugom razredu, problem je kada se roditelj ne seca gradiva drugog razreda i misli da su ovakvi zadaci teski.

Hokenberi, pre 7-8 god. je na internetu (ne znam tacno gde) bilo postavljeno pitanje isto kao prvi yadatak, samo nije bilo 48 casa, vec 72.
Necu da kazem pola, ali bar trecina se propisno izlupala...od vremenske prognoze, gledanja u solju...itd
Nisu ukapirali da je trik pitanje, jer nisu obratili paznju da ce nakon 72 sati opet biti ponoc vec vise na vremensku prognozu...
 
Zadaci nisu teski za tvoj nivo, ali mene interesuje da li su za nivo dece drugog razreda.

Edited by Galeb, 26 November 2016 - 20:24.

  • 0

#7 Galeb

Galeb
  • Members
  • 604 posts

Posted 26 November 2016 - 20:31

Bold: zato sto ocigledno ima i mnogo starijih tupsona. Ovo prvo ti je zaista trivijalno. 

 

Drugo jeste tesko, ali ja se odlicno secam da sam u drugom razredu bogami ucio i neko mnozenje, i to ne samo tablicu, vec i mnozenje dvocifrenih brojeva, pa onda one trikove sa mnozenjem sa 11 i slicno. 

 

Ti kao roditelj se postavi pre svega tako da ucis dete ono sto je Sokrat lepo rekao: Nema veceg bogatstva od znanja, niti goreg siromastva od neznanja. E kad to dete naucis, uradio si 90% posla...

Krecu sa mnozenjem u drugom polugodistu.

Hvala na savetu, potrudicu se koliko mogu da im to usadim u svesti.


  • 0

#8 tomas.hokenberi

tomas.hokenberi
  • Members
  • 4,311 posts

Posted 26 November 2016 - 21:30

.Hokenberi, pre 7-8 god. je na internetu (ne znam tacno gde) bilo postavljeno pitanje isto kao prvi yadatak, samo nije bilo 48 casa, vec 72.Necu da kazem pola, ali bar trecina se propisno izlupala...od vremenske prognoze, gledanja u solju...itdNisu ukapirali da je trik pitanje, jer nisu obratili paznju da ce nakon 72 sati opet biti ponoc vec vise na vremensku prognozu... Zadaci nisu teski za tvoj nivo, ali mene interesuje da li su za nivo dece drugog razreda.

Verujem da je većina bistre dece tog uzrasta u stanju da reši takav problem bez problema.
To što veliki deo ljudske populacije čine glupaci ne znači da treba sve njima da prilagodimo.

Послато са Lenovo TAB S8-50F користећи Тапаток 2


Edited by tomas.hokenberi, 26 November 2016 - 21:32.

  • 2

#9 tomas.hokenberi

tomas.hokenberi
  • Members
  • 4,311 posts

Posted 26 November 2016 - 21:33

Krecu sa mnozenjem u drugom polugodistu.

Hvala na savetu, potrudicu se koliko mogu da im to usadim u svesti.

Za rešavanje drugog problema množenje uopšte nije potrebno. Dovoljni su sabiranje i oduzimanje.


  • 0

#10 Kinik

Kinik
  • Members
  • 37,879 posts

Posted 27 November 2016 - 19:50

...

 

 

Ovakvi zadaci su samo svedocanstvo o apsolutno debilnom sistemu obrazovanja koji ovde vlada i o opsesiji 'prosvetiteljstvom' sto je samo jedna sarena laza tipa 'osvajanja svetskog prvenstva'.

 

Normalno da neko ko ima iza sebe faultet kaze: dovoljni su 'sabiranje i oduzimanje', a veoma sumnjam da zna sta se dogadja kod drugoskolca u glavi kad dobije takav suludi trik-zadatak.

 

Uostalom takvi zadaci samo sluze da se toboznji znalci / pedagozi opare na uzdbenicima i vezbankama, i da sami pred sobom izgledaju pametni & uceni.

 

Zamislo samo inteligenciju lika koji citav zivot pise zadatke, ili predaje artitmetiku, pa i druge predmete do IV razreda.

Umisljene moroncine.

:frust: 

 

Dovoljno je pogledati kakvi su katastrofalni rezultati u 'skolstvu / obrazovanju' pa shvatiti ko je za to kriv.

 

>> ... То је језик тачан, јасан и истовремено прецизан ... <<

Ovo je mogla da napise samo neka gluperda, koja zamislja obrazovanje kao narednicki dril.

 

Matematika je apstrakcija, pa ima ljudi kojima bas i ne lezi, kao ni poezija, ili filozofija, uostalom.

Gledao sam u razrogacene oci mog unuka, drugoskolca i mislio - jadno dete, jadno dete kakve skalamerije im daju kao zadatke.

 

Posle se iselio sa roditeljima u inostranstvo, pa i savladao poprilicno jezik. Zadatke sam radi, nesto malo frke istinskog poznavanja jezima, sa 'matemartikom' nema problema. Neko ce reci - 'slaba je ta skola u toj zemlji'.

 

Nije tacno!

Ta zemlja je mnogo razvijenija od ove, gde u osnovnoj skoli 'matematiku' predaju suvi seljacki Geniji!

 

No, nema tu niceg zacudjujuceg - citao sam memoare nekog ovdasnjeg lika koji je studirao '23.g i dalje (zavrsio je) pa kad je poceo da opisuje svoje profesora, onaj institut 'trik_pitanja', izivljavanja nad sirotanima, beskrajnog obaranja na ispitima i nasadjivanje nekog drila seljackih violentnih likova - to je uzas!

 

Toga je bilo i u 'samoupvaljanju', toga ima i danas.

Tesko je to reci - ali jako malo sta se promenilo.

 

Uostalom mnogi sasvim lepo zive bez 'matematike', pa i neke skole. Dovoljan im je mobilni i Net.

;)

A onaj ko hoce da se posveti znanju - toga ne moze spreciti nijedna skola.

 

...


  • 4

#11 Rahel

Rahel
  • Members
  • 5,435 posts

Posted 28 November 2016 - 18:06

Ma da, šta će deci škola, da se muče jadna. Ionako je većina polupismena zahvaljujući mobilnom i netu.

 

Ma ne treba ni da izlaze iz kuće, taman posla da se druže ili igraju napolju. Svi treba da postanu matori asocijalni namćori koji pre podne mrze sebe, a ostatak dana ceo svet, a  jedina zanimacija da im bude internetsko pljuvanje po svemu i svakome. 


  • 3

#12 Kinik

Kinik
  • Members
  • 37,879 posts

Posted 28 November 2016 - 23:13

...

 

... ma da, šta će deci škola, da se muče jadna. Ionako je većina polupismena zahvaljujući mobilnom i netu ...

... ma ne treba ni da izlaze iz kuće, taman posla da se druže ili igraju napolju...

... svi treba da postanu matori asocijalni namćori koji pre podne mrze sebe, a ostatak dana ceo svet, a  jedina zanimacija da im bude internetsko pljuvanje po svemu i svakome ... 

 

 

Pre svega - znanje nije za svakoga.

Za neke je sasvim dovoljno da posecuju 'pet_4ume', 'pet_shopove'. Bez obzira na 'pismenost'.

Sasvim je dovoljno da izlaze iz kuce vezani za povodac ljubimca, koji ce ih 'prosetati'.

To je zdravo.

 

Uopste im ne treba da postanu 'matori asocijalni namcori', sto ipak zahteva malo veci trud od 'roze povoca' ii eventualno, kesice za uklanjanje tragova' pismenosti' koje su pocele da se dele po ulazima, jerbo 'pismeni' ne zele da trose ni svoje pare.

Dovoljno im je da budu wannabee '4umski/e bibliotekarke'!

:tired:

 

A cinjenica je vrlo jednostavna: u ovom hebenom provizorijumu se od dece / drugoskolaca trazi / zahteva da razmisljaju tako, kako njihovi preci nisu nikada razmisljali, pa ne razmisljaju ni sada!

No, suplja usta su uvek bila puna 'zahteva'!

 

Pre svega, prema svom / tudjem potomstvu na koje, na veliko cudo / zalost, nekako nisu uspeli nista od svoje velicine da prenesu, vec se smatraju uskraceni.

Pa su bili / jesu spremni da na svoje / tudje potomstvo potrose manje vremena neko na neku zivuljku. I kakav moze biti rezultat?

 

Pa onda kuknjava o 'uskracenosti'!

Za sta?

 

Za istinu?

:rotflmao:

 

Eto, moja kcera i zet su resili da se izmeste 'odavle', zbog dece.

:+1:

 

A neke sam citao na 4umu - da su se vratili.

'Sa glavoboljom'.

:frust:

 

... 


Edited by Kinik, 28 November 2016 - 23:17.

  • 0

#13 Rahel

Rahel
  • Members
  • 5,435 posts

Posted 29 November 2016 - 01:03

Otupela ti žaoka, Kinik. Ili meni koža odebljala, pa se slatko nasmejah. Hvala ti.

 

Nego mi čudno da u toj tvojoj mapi u kojoj čuvaš podatke o forumašima, pored ostalih informacija koje si utefterio, nigde ne piše da imam troje odrasle dece koja su visoko obrazovana (nikad ih nisam štedela, a mogla sam) i koja ne žive ovde, niti će, ako se ja budem pitala.

 

A ja, pa ja ću biti tu (iz veoma ličnih razloga) dokle god to bude bilo potrebno. A kad se to završi (a jednom, nažalost, hoće, ovako ili onako), mogu samo da ti mašem s nekog drugog kraja sveta, samo još ne znam kog.

 

A roze povodac nismo nikad imali :D

 

_____________________________________________

 

Neće deci ništa biti ako se malo "napregnu". Ono što ne znaju, naučiće. A roditelji i ne moraju da znaju, ako već nisu naučili na vreme. Naučite decu da uče zbog sebe, ne za ocenu ili za vas. Naučite ih da sami biju svoje bitke, da se snalaze i da kad odrastu imaju s čim da izađu u svet i pronađu sebi mesto u njemu. 


  • 1

#14 Galeb

Galeb
  • Members
  • 604 posts

Posted 29 November 2016 - 10:59

...
 
 
Ovakvi zadaci su samo svedocanstvo o apsolutno debilnom sistemu obrazovanja koji ovde vlada i o opsesiji 'prosvetiteljstvom' sto je samo jedna sarena laza tipa 'osvajanja svetskog prvenstva'.
 
Normalno da neko ko ima iza sebe faultet kaze: dovoljni su 'sabiranje i oduzimanje', a veoma sumnjam da zna sta se dogadja kod drugoskolca u glavi kad dobije takav suludi trik-zadatak.
 
Uostalom takvi zadaci samo sluze da se toboznji znalci / pedagozi opare na uzdbenicima i vezbankama, i da sami pred sobom izgledaju pametni & uceni.
 
Zamislo samo inteligenciju lika koji citav zivot pise zadatke, ili predaje artitmetiku, pa i druge predmete do IV razreda.
Umisljene moroncine.
:frust: 
 
Dovoljno je pogledati kakvi su katastrofalni rezultati u 'skolstvu / obrazovanju' pa shvatiti ko je za to kriv.
 
>> ... То је језик тачан, јасан и истовремено прецизан ... <<
Ovo je mogla da napise samo neka gluperda, koja zamislja obrazovanje kao narednicki dril.
 
Matematika je apstrakcija, pa ima ljudi kojima bas i ne lezi, kao ni poezija, ili filozofija, uostalom.
Gledao sam u razrogacene oci mog unuka, drugoskolca i mislio - jadno dete, jadno dete kakve skalamerije im daju kao zadatke.
 
Posle se iselio sa roditeljima u inostranstvo, pa i savladao poprilicno jezik. Zadatke sam radi, nesto malo frke istinskog poznavanja jezima, sa 'matemartikom' nema problema. Neko ce reci - 'slaba je ta skola u toj zemlji'.
 
Nije tacno!
Ta zemlja je mnogo razvijenija od ove, gde u osnovnoj skoli 'matematiku' predaju suvi seljacki Geniji!
 
No, nema tu niceg zacudjujuceg - citao sam memoare nekog ovdasnjeg lika koji je studirao '23.g i dalje (zavrsio je) pa kad je poceo da opisuje svoje profesora, onaj institut 'trik_pitanja', izivljavanja nad sirotanima, beskrajnog obaranja na ispitima i nasadjivanje nekog drila seljackih violentnih likova - to je uzas!
 
Toga je bilo i u 'samoupvaljanju', toga ima i danas.
Tesko je to reci - ali jako malo sta se promenilo.
 
Uostalom mnogi sasvim lepo zive bez 'matematike', pa i neke skole. Dovoljan im je mobilni i Net.
;)
A onaj ko hoce da se posveti znanju - toga ne moze spreciti nijedna skola.
 
...


Retko kad se slažem sa Kinikom, ali ovog puta kao da je čitao moje misli.
I, Rahela, ne radi se o tome da li deca treba da se obrazuju ili ne...već o programu obrazovanja i da li je prilagođen uzrastu dece, kao i o obimu gradiva.
Jer koliko vidim, ćim krenu u prvi razred njihovo detinjstvo je završeno.
  • 0

#15 Rahel

Rahel
  • Members
  • 5,435 posts

Posted 29 November 2016 - 14:28

...

Uostalom mnogi sasvim lepo zive bez 'matematike', pa i neke skole. Dovoljan im je mobilni i Net.

 

A onaj ko hoce da se posveti znanju - toga ne moze spreciti nijedna skola.

 

...

 

 

Retko kad se slažem sa Kinikom, ali ovog puta kao da je čitao moje misli.
I, Rahela, ne radi se o tome da li deca treba da se obrazuju ili ne...već o programu obrazovanja i da li je prilagođen uzrastu dece, kao i o obimu gradiva.
Jer koliko vidim, ćim krenu u prvi razred njihovo detinjstvo je završeno.

 

Šta da ti kažem? Bold je moj, ti se slažeš s gornjom izjavom, ja ne. I ne mislim da gore navedeni zadaci nisu prilagođeni uzrastu deteta koji ide u drugi razred. Kao što rekoh, deca ne moraju sve odmah da znaju - ono što ne znaju, naučiće, to je valjda i poenta pohađanja škole. Ne moraju ni da imaju sve petice - sve ocene su za đake, pa i dvojke i jedinice. I loša ocena je deo odrastanja i obrazovanja, a ovo naročito važi za roditelje, jer njima loše ocene, koliko sam imala prilike da vidim, mnogo teže padaju nego deci.


Edited by Rahel, 29 November 2016 - 14:34.

  • 2