Letnja pauza u F1 sampionatu se polako blizi kraju, sledeceg vikenda je na redu trka na Spa!
Nakon trke na Hokenhajmu, Luis Hamilton se odlepio od Rozberga i sada vodi sa 19 poena prednosti, s tim da ce do kraja trke zbog ranijih kvarova i prekorednih izmena motora sigurno morati da odradi barem jednu kaznu, jer mu sadasnja zaliha preostalih motora nece biti dovoljna za do kraja sezone. Spekulise se da bi vec ovde na Spa on mogao da uzme cak dva nova motora (i tako ih ubaci u rotaciju do kraja sezone bez da bude dalje kaznjavan) i startuje sa zacelja, jer se ovde za razliku od vecine preostalih staza moze preticati, pa bi on sa superiornim Mercedesovim bolidom mogao da dodje do bodova i minimizuje ukupan gubitak. No to je sve u domenu teorije.
Ono sto nije teorija vec dobro znana cinjenica, je smena u Manoru. Umesto drzavno stipendiranog Harianta (kome je indonezanska drzavna naftna kompanija uplatila samo polovinu od obecanih 15 miliona dolara za sezonu u F1) od ove trke gledacemo jos jednog talentovanog omladinca Mercedesa, lidera aktuelnog DTM sampionata, Estebana Okona. Bice vrlo zanimljivo videti gde su on i Verlajn u direknom medjusobnom poredjenju, mada Verlajn ima prednost veceg iskustva u F1 bolidu jer je vozio od pocetka ove sezone, dok je Okon dobijao priliku na kasicicu kao tester u Renou tokom FP1.
U poretku konstruktora, Mercedes je i dalje neprikosnoven ali je zanimljiva borba za drugo mesto gde je Red Bul pretekao na pocetku sezone favorizovani Ferari. Zimska testiranja su puno obecavala za ekipu iz Maranela i delovalo je cak da bi oni ove godine mogli da se nose sa Mercedesom skoro pa na ravnoj nozi (ako ne bas i u kvalifikacijama, ono makar prema prikazanom tempu u trkama) ali je njihov razvoj nenadano izgubio korak, a ni skorasnji kadrovski lomovi i odlazak Alisona sigurno da nece puno pomoci. U medjuvremenu, Red Bul je nacinio veliki korak napred i sada su oni najblizi takmac Mercedesu kako u trkama tako i u kvalifikacijama. Iza njih, vodi se velika borba za cetvrtu poziciju izmedju posustalog Vilijamsa i Fors Indije, gde se na mahove umesaju i Toro Roso i vaskrsli Meklaren kome je Honda konacno isporucila nesto sto se moze nazvati motorom. Dosta timova je vec prestalo sa razvojem za ovu sezonu, ili ga polako zaustavljaju, zbog velikih promena u pravilima za narednu godinu, pa ostaje da vidimo kako ce se to sve ocrtati na konacni poredak u sampionatu.
A evo kako su vozaci birali od ponudjenih setova guma za ovu trku: