Jump to content


Photo
- - - - -

Beograd - gradski problemi


  • Please log in to reply
33 replies to this topic

#31 Nimrod

Nimrod
  • Members
  • 2,514 posts

Posted 01 August 2016 - 14:51

Nisam Beogradjanin, ali kad prodjem u tranzitu Beogradom ... posebno mi je trg Slavija upala u oci. Mislim da je Kinik u pravu sto se tice uskih ulica - veliki je to problem za jedan takav velegrad. Posebno je uocljivo na Slaviji gde sve pristupne ulice, ukljucujuci i Nemanjinu imaju po dve trake a sam trg ima 5-6 traka. Zateceno stanje je sada tesko resiti ali po meni bi , recimo sa Slaviju najbolje resenje bilo da se napravi jedan podvoznjak.

Problem nisu uske ulice - jer su ulice nastale u vremenu i kontekstu u kome su nastale, nego nerazumno provlacenje magistralnih pravaca saobracaja kroz centar grada u kome za to nema mesta. 40 godina je em prepoznata potreba, em struka milion puta rekla, da Beogradu treba metro, ali metroa nema. 40 godina postoji plan za obilaznicu, pa unutrasnji poluprsten itd....ne bi li se saobracaj izmestio odande gde mu nije mesto. A ideje o prosirenju garaza...mislim super, prosiri garazu na Obilicevom, zatvori pristup odozgo i pretvori Marsala Birjuzova sa dve trake u jedini pristup garazi....Dakle mozes odmah da racunas da ce Brankov most, Tunel i Carice Milice da se zaglavi za tih 500 metara sto su imali ispusta na Obilicev, plus dodatni saobracaj koji ce ici u vecu garazu. 


  • 0

#32 DJ_Vasa

DJ_Vasa
  • Members
  • 6,936 posts

Posted 04 August 2016 - 01:23

Ne znam koliko je za diskusiju korisno navoditi primere evropskih gradova i njihovih rešenja, jer je očigledno da u uređenju infrastrukture postoje dve tendencije koje su međusobno nekompatibilne. Sa jedne strane, povećava se broj parking mesta i podstiče upotreba automobila u centru, a sa druge, stvaraju se uska grla. Ako prilaz garaži na Obilićevom vencu bude zatvoren, to će stvoriti još veće gužve, što važi i za planiranu garažu na Studentskom trgu, naročito ukoliko Vasina bude pešačka zona, pa će u Braće Jugovića i Zmaja od Noćaja nastati velike gužve jer se u njima vozila ionako parkiraju paralelno sa kolovozom, a i inače su jednosmerne. Dodatne teškoće će nastati i u Kralja Petra, a po svoj prilici i u Tadeuša Košćuška i u Pariskoj, jer će svi ti automobili morati nekuda i da uđu i da izađu iz garaže. Radovi koji će se izvoditi na Studentskom trgu će po svoj prilici ometati i rad više fakulteta, a o građanima koji tamo žive i da ne govorimo. Sve ovo će još više usporiti i javni gradski prevoz, a metroa nema ni na vidiku.

 

Ukoliko je politika gradske vlasti da zaradi još novca od naplate parkiranja, onda se postavlja pitanje zbog čega se ionako mršava infrastruktura još više opterećuje. Inače, problem sa parkiranjem u centru ponekad negativno utiče i na iznajmljivanje ili prodaju poslovnog prostora, jer ima firmi kojima je to jedan od primarnih zahteva.

 

Naravno, problem parkiranja i saobraćaja ne postoji samo u centru grada. Jeste da je Novi Beograd generalno bolji od centra, ali primetio sam da u nekim blokovima ovaj problem ume da bude veoma nezgodan, kao npr. u delovima blokova 61-64 ili u Bloku 70 u blizini onog kineskog tržnog centra, kao i kod Piramide u radno vreme. Isto važi i za Blok 30, gde se mesto za parking zaista teško može naći. Naravno, može se nabrojati još lokacija, ali ove mi prvo padaju na pamet.

 

O nepropisnom parkiranju goveda koja moraju da uđu automobilom u kafić ili da kupe burek ne bih ni govorio.


  • 0

#33 romantik

romantik
  • Members
  • 6,758 posts

Posted 04 August 2016 - 06:11

I na Novom Beogradu zonirali vecinu slobodnih parkinga i uskoro krece naplata! Ovim potezom NBG je za mene izgubio svaku privlacnost koju je do sada imao. Strasno je kakvi su reketasi na vlasti!


  • 0

#34 Schrodinger

Schrodinger
  • Members
  • 19,116 posts

Posted 06 October 2016 - 22:19

I na Novom Beogradu zonirali vecinu slobodnih parkinga i uskoro krece naplata! Ovim potezom NBG je za mene izgubio svaku privlacnost koju je do sada imao. Strasno je kakvi su reketasi na vlasti!

Cekaj, ti zaista mislis da bi bilo koja druga gradska vlast ostavila NBg zauvek bez zoniranja? Najveci biznis sektor u Srbiji gde ima sve vise i vise preduzeca? Zamisli da Djilas sutra ponovo bude gradonacelnik -- ti mislis da bi on ukinuo tu naplatu? Ili bilo ko drugi. 


  • 2