Jump to content


Photo
- - - - -

Beograd - gradski problemi


  • Please log in to reply
41 replies to this topic

#16 Rahel

Rahel
  • Members
  • 5,435 posts

Posted 22 July 2016 - 19:56

Apsolutno nema. Nikada.

 

Lacky Man :D 

 

 

Gradski sekretar za saobraćaj Dušan Rafailović najavio je danas rešavanje pitanja parkiranja u prestonici, posebno kada je reč o Novom Beogradu.

–  Jedan od najvećih problema u Beogradu jeste  problem parkiranja, koji je posebno izražen na teritoriji Novog Beograda. Sekretarijat za saobraćaj je sa „Parking servisom” preduzeo čitav niz različitih aktivnosti, tačnije definisane su površine koje mogu da bude iskorišćene za izgradnju novih parking površina – rekao je Rafailović.  

 

http://www.beograd.r...s-c-adjnjvpsgc/

 

Isti problem je i u Zemunu. Nemam pojma kako to funkcioniše sa statistikom, pričam (pišem) o onome što vidim. Ovo sam izguglala zato što sam pomislila da ipak, možda, grešim i zato što si ti u pitanju.  

 

Moja zgrada ima 14 stanova, a samo 2 (dva!) predviđena parking mesta. Mi smo među malobrojnima koji imaju "samo" jedan automobil. Slična situacija i sa okolnim zgradama. Parkiraju se na zelenoj površini, ispred ulaza, na trotoarima. Ometaju saobraćaj i pešake, hitnu pomoć, policiju, vatrogasce. 


  • 0

#17 Kinik

Kinik
  • Members
  • 43,426 posts

Posted 22 July 2016 - 20:24

... lepo je sto bar priznajes da si bahat. Nadam se da shvatas da samim tim spadas u 10% povlascenih u ovom jadnom i bednom drustvu, pa sad ako ti je to smesno, ja i zelim da se sto duze smejes. (Zapazam, takodje, da u tipicnom srbovskom patrijarhalnom duhu dozivljavas suprugu i decu kao korisnike, a ne i vlasnike imovine, logicno.) ...

 

 

Ma on se na 4umu upro iz sve snage da dokaze kako nije palanka.

Toliko se upro da je vise puta ispao iz opanaka.

:lol+:

 

Priznajem - da je vlasnistvo za noge velika muka, a svakome je njegova najveca.

Eto, ja nemam problema sa parkiranjem, posto nemam auto, niti mi treba.
 
(zatrebale mi neke knjige iz planinske vikendice, pa kazem komsiji da udje u kucu i spakuje ih. Sa lokalnim taksistom u blizem gradicu stupim u vezu by phone i zamolim ga da naplati voznju, pa da paket da na autobuskoj stanici, i javi mi. Pare posaljem komsiji, pa i da pocasti taksistu, kad lik mi posalje faks sa podacima i kaze - kad god nesto treba. Takorekuc 'kinicka express-sluzba'! A gde parkira, ima li probleme - kad platim i izadjem iz vozila - svi problemi odu sa njim  :+1: )

 

Setih se onog lajna Mike Oklopa oko parkiranja, kad kaze zhemskoj zabrinutoj oko parkiranja - 'ja sam kupio parkirani auto'.

;)

 

Pretpostavljam da problem sa parkiranjem imaju vlasnici.

A sudeci po nekoj statistici o broju vozila u sVrbiji po glavi 1000 stanovnika - to je jako mali problem.

 

http://www.vrelegume...ozila-u-srbiji/

 

Jeste da u Bgd. postoji problem parkiranja - ali je izrazen na nekim mestima.

Sto promasenim urbanistickim resenjima, sto bahatoscu vlasnika. Moj Late_Father, zabrinut oko neke sklopocije koju je zeleo da gleda preko balkona - obeznanio bi se kad ujutro mora da seta unaokolo i da je nadje negde podalje. Sve dok jednom nije bila neka bura / mali uragan pa palo drvce - srecom samo mu uguzvalo prednji blatobran. A oko njegove sklopocije (bila oniza) - pokolj srBalja!

 

Jos jedan veliki problem u Bgd. je nedostatak staza za bicikle. Ovde voziti biciklo u gradu - to je 'deathwish'.

Ono jeste da je Bgd. na vise brda i nije bas friendly za bicikliste - no, koliko bi to poboljsalo zdravstvenu sliku stanovnika!

 

Mislim, gleda covek neke engleske / strane suburbse, pa ljudi ujutro ustaju, sednu u auto i otpeljaju se do parkinga prigradske zeleznice - pa za London. Uvece isto - pa kuci. Malo kome padne na pamet da vozi do Londona.

 

Ili se setim Italije i vikendaskih kolona - do u beskraj. A i oni (iz drugih razloga) imaju i problem sa saobracajem i problem sa parkiranjem.

 

Opet u Msk, za pogresno parkiranje mozes izgubis glavu ili dobijes 'tri neprocitane poruke'.

 

[attachment=115814:tri neprocitane poruke .jpg]

 

...


  • 0

#18 kronostime

kronostime
  • Banned
  • 27,590 posts

Posted 22 July 2016 - 20:34

"Palanka" bezi sa Dusanovca na Dortjol - misleci da se promasaji zaboravljaju na granici opstina. 

PS. Ako zelis da kupis WV Bubu - javi, :D


  • 0

#19 Kinik

Kinik
  • Members
  • 43,426 posts

Posted 22 July 2016 - 22:03

...

 

 

Ja sam mnoge godine ziveo u Bgd, kao u privremenom hotelu.

 

I na Zvezdari, i na Paliluli, na Vracaru, na Dedinju, na Nbg, u Zemunu, i u centru, na Dusanovcu, - i tako nekoliko puta.

U medjuvremenu razna inostranstva.

A sad u 'krugu dvojke' u kojoj sam radio citavog zivota.

Sto mi nikada, nista, nije znacilo.

 

PS.

Kad sam ziveo na Kosancicevom vencu, cesto bih sretao princa Djordja.

Zamisli - prisao sam mu i zamolio da mi potpise knjigu memoara. Otpratio sam ga do Kalemegdana, gde smo seli na klupu, nesto malo pricali (ja o rusiji), pa mi svojim naliv perom potpisao knjigu, sa posvetom.

;)

 

Ja se nisam druzio sa likovima na staroj kvantaskoj pijaci.

Doduse, kao studenat, radio sam, pa i na skladistu 'ogreva'. Pare me nisu interesovale, samo roba na popustu.

A tamo se bas 'davao popust'. Sve moze - samo nemoj traziti pare, koje mi tada i nisu bile toliko bitne.

'Those were the student days'.

 

Ja kada se setim onog Bgd, i onih 'parkiranja' - pa to je bilo 'doba nevinosti'.

 

...


  • 0

#20 Schrodinger

Schrodinger
  • Members
  • 20,418 posts

Posted 23 July 2016 - 01:38

"Bahat"? 3 automobila koji sluze meni i mojima za obavljanje potreba i cije odrzavanje manje kosta nego BUS-plus dopuna za mesec dana? :D

To je matematicki nemoguce i samo se uplices u dalje neistine. Dakle, samo registracija automobila te nakon poskupljenja osiguranja sigurno kosta kao Bus-plus karta, o benzinu/dizelu/gasu, ulju, odrzavanju, parkingu kad moras da ga placas sms-om, zimskim gumama i svemu ostalom ne pricam. Posto si rekao da si u starom delu grada, to onda znaci da placas i one nalepnice za parking verovatno, pa kad se to sabere na godisnjem nivou, tvoja tvrdnja je tragikomicna.


  • 0

#21 Schrodinger

Schrodinger
  • Members
  • 20,418 posts

Posted 23 July 2016 - 01:41

Lacky Man :D

 

 

http://www.beograd.r...s-c-adjnjvpsgc/

 

Isti problem je i u Zemunu. Nemam pojma kako to funkcioniše sa statistikom, pričam (pišem) o onome što vidim. Ovo sam izguglala zato što sam pomislila da ipak, možda, grešim i zato što si ti u pitanju.  

 

Moja zgrada ima 14 stanova, a samo 2 (dva!) predviđena parking mesta. Mi smo među malobrojnima koji imaju "samo" jedan automobil. Slična situacija i sa okolnim zgradama. Parkiraju se na zelenoj površini, ispred ulaza, na trotoarima. Ometaju saobraćaj i pešake, hitnu pomoć, policiju, vatrogasce. 

Ponavljam, ja problema sa parkingom nemam, obicno biram hocu li ispred ili iza zgrade, neke komsije imaju i garazu, ja nemam, ali nije nikakav problem, jedan jedini put u zivotu nisam parkirao na zelenoj povrsini. Na spratu od 4 stana samo ja i jos jedna porodica imamo auto, treci iznajmljuju neki studenti koji jedva imaju za hleba, a u cetvrtom je baba penzionerka koja je medicinski prestala da bude sposobna da vozi negde kad je umro drug Tito. Tako je i u vecem delu NB koji znam. U susednom bloku mi zivi kolega, profesor univerziteta sa zenom i kceri, nemaju auto, kaze mi da kod njega isto uvek kad prolazi oko zgrade ima mesta za parking. Kao sto si sama pomenula u jednom gornjem postu, u BG je auto zaista luksuz (i ogroman rizik).


Edited by Schrodinger, 23 July 2016 - 01:45.

  • 1

#22 Eddard

Eddard
  • Members
  • 4,278 posts

Posted 23 July 2016 - 16:49

 u BG je auto zaista luksuz (i ogroman rizik).

 

Što govori u prilog tome koliko je Bg, a tek onda i ostatak Srbije zaostao za normalnim svetom gde je auto normalna životna potreba, a ne luksuz. 


  • 0

#23 zoran59

zoran59
  • Members
  • 10,124 posts

Posted 23 July 2016 - 18:03

Što govori u prilog tome koliko je Bg, a tek onda i ostatak Srbije zaostao za normalnim svetom gde je auto normalna životna potreba, a ne luksuz. 

 

Ne bih se slozio.

 

Problem imaju centri svih starijih evropskih gradova, sagradjeni pre masovnog posedovanja vozila. Za razliku od novijih americkih gradova - ovde gde zivim, moguce je voziti mesecima kroz grad bez da ikada upotrebis "rikverc." Svaki supermarket ili skola ili bolnica ima parking velicine maltene fudbalskog stadiona.

 

Problem, a o tome pisem i na Politici, je mentalitet. Ideja "ja ovde zivim pa imam neotudjivo ljudsko i gradjansko pravo da ispred kuce parkiram." Onda, "idem tamo da nesto obavim, pa bas hocu tamo da parkiram."

U Londonu, ako stvarno imas mesta pred kucom, dobijes nalepnicu za kola koja i policiji pokazuje da je to tvoje mesto i tvoj auto. Za one koji nemaju mesta, postoje veliki javni parkinzi i mnogi ljudi od stana do svojih kola idu podzemnom zeleznicom. Schrodinger ce o tome vise znati, ja sam samo cuo od par ljudi koji su tamo ziveli.

 

Gustoca naseljenosti i posledicni saobracaj su samo jedan deo problema. Tu su i pouzdanost i cena javnog prevoza, a i prakticnost - recimo, pristup licima sa invaliditetom. Tema je Beograd, pa necu ovde razglabati kako je to kod mene reseno. Ali cu iz svog beogradskog iskustva reci: da sam invalid u kolicima, ne bih ni pomislio da pokusam da se samostalno krecem po centru i obavljam nesto u Beogradu.


Edited by zoran59, 23 July 2016 - 18:13.

  • 0

#24 Eddard

Eddard
  • Members
  • 4,278 posts

Posted 23 July 2016 - 18:05

Neupitno, Zoki. Ja sam se samo usput osvrnuo na činjenicu da je posedovanje auta u Srbiji i dalje luksuz. O parkingu nisam pričao.
  • 0

#25 zoran59

zoran59
  • Members
  • 10,124 posts

Posted 23 July 2016 - 18:21

Izvini, nisam tvoj prvi post razumeo. Ti pises o ekonomskom aspektu posedovanja kola, a ja sam mislio na prakticnost.


  • 1

#26 Rahel

Rahel
  • Members
  • 5,435 posts

Posted 24 July 2016 - 00:03

Ne bih se slozio.

 

Problem imaju centri svih starijih evropskih gradova, sagradjeni pre masovnog posedovanja vozila. Za razliku od novijih americkih gradova - ovde gde zivim, moguce je voziti mesecima kroz grad bez da ikada upotrebis "rikverc." Svaki supermarket ili skola ili bolnica ima parking velicine maltene fudbalskog stadiona.

 

Problem, a o tome pisem i na Politici, je mentalitet. Ideja "ja ovde zivim pa imam neotudjivo ljudsko i gradjansko pravo da ispred kuce parkiram." Onda, "idem tamo da nesto obavim, pa bas hocu tamo da parkiram."

U Londonu, ako stvarno imas mesta pred kucom, dobijes nalepnicu za kola koja i policiji pokazuje da je to tvoje mesto i tvoj auto. Za one koji nemaju mesta, postoje veliki javni parkinzi i mnogi ljudi od stana do svojih kola idu podzemnom zeleznicom. Schrodinger ce o tome vise znati, ja sam samo cuo od par ljudi koji su tamo ziveli.

 

Gustoca naseljenosti i posledicni saobracaj su samo jedan deo problema. Tu su i pouzdanost i cena javnog prevoza, a i prakticnost - recimo, pristup licima sa invaliditetom. Tema je Beograd, pa necu ovde razglabati kako je to kod mene reseno. Ali cu iz svog beogradskog iskustva reci: da sam invalid u kolicima, ne bih ni pomislio da pokusam da se samostalno krecem po centru i obavljam nesto u Beogradu.

 

Valjda je poenta posedovanja automobila da te preveze iz tačke A do tačke B najkraćim i najbržim mogućim putem, a to negde podrazumeva i parkiranje, ne mora baš pred vratima, ali bar negde dokle može da se stigne peške. Ne znam za šta bi drugo mogao da služi :D

 

Nalepnica je svakako dobro rešenje, i koristi se u velikom broju gradova u Evropi sa istim problemom, samo ja nešto ne verujem da bi se to primilo ovde (u Zemunu sigurno ne :D). 

 

Meni lično automobill u gradu ne treba, nikakav problem mi nije da koristim javni prevoz (a išla bih i biciklom, samo kad bih bila sigurna da ću živa da stignem na odredište, jer dok ja dođem do najbliže biciklističke staze 16 puta umrem samo od straha). 


  • 1

#27 Schrodinger

Schrodinger
  • Members
  • 20,418 posts

Posted 24 July 2016 - 04:19

Valjda je poenta posedovanja automobila da te preveze iz tačke A do tačke B najkraćim i najbržim mogućim putem, a to negde podrazumeva i parkiranje, ne mora baš pred vratima, ali bar negde dokle može da se stigne peške. Ne znam za šta bi drugo mogao da služi :D

To zaista nije tacno za ogroman broj svetskih gradova. Pravilo je jednostavno: unutar gradskog jezgra (tipicno 2-4km u precniku) samo sluzbe i VIP-ovi idu autom u radno vreme. Okolo su zaobilaznice, 1-3 prstena i duz njih su parkinzi. Kome je ok da pesaci par km, super (ima u Parizu cak i poseban naziv u francuskom slengu za doticne), kome ne, ide javnim prevozom do svog parkinga. Pa posle onih 15-50km do kuce. I ne dozivljava to kao pad krune sa glave, za razliku od Srbijanaca, koji kralja nemaju vec evo 75 godina, ali zato svakom drugom pada kruna sa glave kad ne moze da se parkira ispred vrata lokala u koji je krenuo....


  • 0

#28 Rahel

Rahel
  • Members
  • 5,435 posts

Posted 24 July 2016 - 07:57

To zaista nije tacno za ogroman broj svetskih gradova. Pravilo je jednostavno: unutar gradskog jezgra (tipicno 2-4km u precniku) samo sluzbe i VIP-ovi idu autom u radno vreme. Okolo su zaobilaznice, 1-3 prstena i duz njih su parkinzi. Kome je ok da pesaci par km, super (ima u Parizu cak i poseban naziv u francuskom slengu za doticne), kome ne, ide javnim prevozom do svog parkinga. Pa posle onih 15-50km do kuce. I ne dozivljava to kao pad krune sa glave, za razliku od Srbijanaca, koji kralja nemaju vec evo 75 godina, ali zato svakom drugom pada kruna sa glave kad ne moze da se parkira ispred vrata lokala u koji je krenuo....

 

Ja od početka pričam o Novom Beogradu, Zemunu i sličnim delovima grada. Ako to spada u gradsko jezgro, onda se izvinjavam. 


  • 0

#29 darth bane

darth bane
  • Members
  • 7,311 posts

Posted 24 July 2016 - 08:50

Tesko je sada to menjati u hodu jer bi zahtevalo ozbiljna arhitektonska pomeranja u Beogradu. Beograd je jako gusto naseljen- trebalo bi izmestiti pola Beograda da bi se napravile zaobilaznice oko Centra!Zato mislim da bi najbolje bilo koncentrisati se na metro - i izgraditi jedan efikasan , dobro integrisan podzemni sistem! Da bilo kome sa Vracara il Konjarnika, Zvezdare, bude brze i jeftiniije stici na N. Beograd metroom nego sopstvenim automobilom. Drugo, koncentrisati poslovanje i biznis na N. Beogradu a u starom delu grada ostaviti samo prodavnice , restorane i sl. a sva sedista velikih kompanija, banaka, poste i sl preseliti na N. Beograd. Stari deo grada ostaviti samo kao istorijski deo...


  • 0

#30 BeIgrade

BeIgrade
  • Members
  • 1,776 posts

Posted 29 July 2016 - 22:34

http://www.blic.rs/v...prilaza/xefwsbv

 

:+1:


  • 0