Jump to content


Photo
- - - - -

Beograd - gradski problemi


  • Please log in to reply
33 replies to this topic

#1 DJ_Vasa

DJ_Vasa
  • Members
  • 6,935 posts

Posted 14 July 2016 - 18:54

Otvaram ovu temu da bi svi oni koji žive u Beogradu ili u njemu povremeno borave mogli da kažu ukoliko smatraju da u funkcionisanju grada treba nešto izmeniti, da neka urbanistička, saobraćajna infrastruktuna rešenja jesu ili nisu dobra, da sugerišu šta bi trebalo uraditi i slično. U nastavku teksta citiraću sopstveni post sa jedne druge teme kako bismo mogli da počnemo diskusiju.
 

...

[Z]bog idiotski planiranih radova na gradskoj infrastrukturi, tek očekujem izlive nezadovoljstva i još više švercovanja. Pošto su idioti zatvorili garažu na Obilićevom vencu do januara, gužve u gradskom prevozu će biti još veće, a cirkus će nastati tek kada je otvore. Pošto planiraju da zatvore prilaz sa Obilićevog venca, u Carice Milice ima da se napravi takav čep kada otvore novu garažu sa dva puta više mesta, a pošto rekonstrukcija Slavije počinje dok je sređivanje garaže još u toku, ima da bude veselo sa obe strane saobraćajnica koje gravitiraju ka Zelenom vencu. Za Slaviju bi bilo sasvim dovoljno da označe trake i da eventualno naprave podzemne pešačkeprelaze. Mozak koji napravi duplo veću garažu i tako naprosto mami automobile, a istovremeno im smanjuje mogućnost prilaza je zaista za posmatranje, a to će svakako imati uticaj na gužve na ostalim saobraćajnicama, pa će se i gradski prevoz pogoršati. Ako zaista počnu da grade tzv. Beograd na vodi, centar će biti za izbegavanje u širokom luku.

Vidim da imaju i nekakvu ideju da naprave još jednu garažu na Studentskom trgu, koji će postati pešačka zona, pa ostaje nejasno kako će automobili ulaziti u nju. Uličice paralelne sa Vasinom su slabog protoka, a pošto kroz nju automobili ne smeju da saobraćaju, eto nama još malo gužve. S druge strane, ona rupčaga kod Gradske biblioteke zvrji prazna godinama, iako su garažu relativno lako mogli tamo da zabodu.

Meni je zaista nejasan mozak onih koji to planiraju - s jedne strane, broj parking mesta se povećava za oko hiljadu, a sa druge, smanjuje se kapacitet saobraćajne infrastrukture i usporava protok saobraćaja.

E, kad nastane ovaj cirkus, tek tada će biti putnika spakovanih kao sardine i kašnjenja autobusa, a ne verujem da će u prepune autobuse moći da uđe kontrola. Tek onda će biti veselo.


  • 2

#2 Kinik

Kinik
  • Members
  • 37,371 posts

Posted 14 July 2016 - 20:37

...

 

Meni se cini da je problematika o kojoj pises odavno zapustena, sto elementarnim previdima, sto neodgovarajucom, ponekad i devastirajucom praksom.

 

Pocelo je od uzanih 'bulevara', nesposobnosti da se ide u korak sa vremenom. To je bilo nasledje jedne samozadovoljne rigidne ideoloske politike & prakse, koja je mnogo toga umislila - sve dok nije ljosnula.

 

Kada se pravio NBg. 'bulevari su mogli biti siroki koliko ti se hoce.

Sada su to tuneli u okruzenju zgrada. Ona 'Gazela' i magistalni evropski put kroz centar grada - to je bila katastrofa.

Slavija - samo danak jednom provincijalizmu.

Centralne beogradske ulicice - uzas.

 

Period zlobimira - to se ne moze opisati normalnim recima.

Sto rece onaj 'Mile tranzicija' - u ovoj zemlji niko drugi nije hteo da zivi osim nas!

 

Bese neka dobra ideja o mnostvu garaza (sto montaznih, sto stalnih) po obodu 'kruga dvojke' i vrlo ogranicenom prometu privatnih vozila u centru. Sa preskupim parkiranjem i preskupim taksama. Sa skupim markicama za pravo ulaska u centar (osim onih koji tu stanuju). Garaze (skupe) za hotele i neke firme. Uredjena pesacka zona, gradski saobracaj u centru i taksi prevoz.

 

Svi ostali, bez preke potrebe navrli u centar - preko neke zaobilaznice, ili - parking.

 

No, problemi sa mostovima nisu reseni, deo saobracajne guzve se prelio i u Nbg.

 

A od svega najgori je problem sa parkingom. 

 

Nikada mi nije bila jasna potreba da vlasnik svoju 'gumarabu' zeli da parkira ispod balkona.

 

Moze - ali za povece pare.

 

Ovi koji se svercuju - oni stete sami sebi. Misle da 'kaznjavaju vlas', a kaznjavaju sebe. 

 

Trebalo bi postupiti kao u vecim svetskim gradovima i uvesti stepenasti porez / kiriju / placanja za zgrade / stanove u poslovnom centru / strogom centru, udaljenim opstinama i prigradskim naseljima.

 

Neko ko jedva izdrzava auto - a to je ovde national pastime - treba da razmisli, da li mu se isplati da kaznjava porodicu za skupi krs koji trune, a taj krs nije u stanju da mu pruzi zeljeno.

 

Ja ponekad, tokom mojih setnji, porazgovaram sa devojkama / momcima koji naplacuju parking. Posto me znaju kao bezazlenog dedu koji ponekad casti i konzervom 'Coke', naslusao sam se neverovatnih prica. Od unosenja u lice, mahanja rukama, pokusaja otimanja aparata, pa do realnih krimosa-bandidosa.

 

Mislim, kako ocekivati da urbani problemi u ovom provizorijumu budu resavani, kada je stanje i oko drugih stvari zabrinjavajuce?

 

Ne znam da li se neko skoro odvezao do nekih prigradskih opstina, posebno 'brdovitih' i video taj haos?

Ono kad dodje zima, sneg, poledica - kad se ne iznosi djubre. Ili leti kad nema vode, kanalizacija i djubre smrde do neba - struja / voda telefon 'stucaju', Net bude misaona imenica, malo prodavnica.

Los prevoz do grada - jurisa se u prevozno sredstvo kao na Kajmakcalanu.

 

...


  • 3

#3 darth bane

darth bane
  • Members
  • 5,885 posts

Posted 20 July 2016 - 18:06

Nisam Beogradjanin, ali kad prodjem u tranzitu Beogradom ... posebno mi je trg Slavija upala u oci. Mislim da je Kinik u pravu sto se tice uskih ulica - veliki je to problem za jedan takav velegrad. Posebno je uocljivo na Slaviji gde sve pristupne ulice, ukljucujuci i Nemanjinu imaju po dve trake a sam trg ima 5-6 traka. Zateceno stanje je sada tesko resiti ali po meni bi , recimo sa Slaviju najbolje resenje bilo da se napravi jedan podvoznjak.


  • 0

#4 Triceratops

Triceratops
  • Banned
  • 992 posts

Posted 20 July 2016 - 18:10

pa ovi kojima se uvlačite iz dana u dan rekli su da tu ne može da se pravi podvožnjak jer (mislim da je Vesić to odvalio?) "Beograđani ne žele da hodaju po tunelima".
kako se ispostavilo, na Slaviji se zapravo uopšte ni ne radi, svi tenderi kasne, jednostavno obična popravka trga je preveliki zalogaj za ovu vlast.
  • 0

#5 kronostime

kronostime
  • Banned
  • 27,590 posts

Posted 20 July 2016 - 18:11

Nisam Beogradjanin, ali kad prodjem u tranzitu Beogradom ... posebno mi je trg Slavija upala u oci. Mislim da je Kinik u pravu sto se tice uskih ulica - veliki je to problem za jedan takav velegrad. Posebno je uocljivo na Slaviji gde sve pristupne ulice, ukljucujuci i Nemanjinu imaju po dve trake a sam trg ima 5-6 traka. Zateceno stanje je sada tesko resiti ali po meni bi , recimo sa Slaviju najbolje resenje bilo da se napravi jedan podvoznjak.

U centru bi trebalo zabraniti svaki saobracaj sem javnog prevoza i dostavnih i komunalnih sluzbi do 7h ujutru. :D


  • 0

#6 BeIgrade

BeIgrade
  • Members
  • 1,673 posts

Posted 20 July 2016 - 20:47

pa ovi kojima se uvlačite iz dana u dan rekli su da tu ne može da se pravi podvožnjak jer (mislim da je Vesić to odvalio?) "Beograđani ne žele da hodaju po tunelima".
kako se ispostavilo, na Slaviji se zapravo uopšte ni ne radi, svi tenderi kasne, jednostavno obična popravka trga je preveliki zalogaj za ovu vlast.

 

Goran Vesić

Gradski menadžer o početku rekonstrukcije Trga Slavija.

 

Radovi na Slaviji počinju do kraja juna
“Nakon sprovođenja predviđene procedure, radovi će početi između 15. i 30. juna, trajaće 155 dana i biće obavljeni tako da će taj trg biti ponos svih nas.”

beograd.rs, 11.5.2016. godine

 

http://www.istinomer...u-do-kraja-juna

 

Ne znam da su ijednu najavu tj. postavljen rok ispostovali. Tako je to kad su na vlasti ljudi sa kupljenim diplomama bez ijednog dana radnog staza u privatnom sektoru. Samo da nam sto manje uruse grad do izbora sledece godine...

 

 

+ ""Izgradnju velelepne muzičke fontane finansira grad Beograd", podsetio je Vesić."  :frust:  verovatno ce se pustati Viki, Ciki, Liki...


  • 0

#7 darth bane

darth bane
  • Members
  • 5,885 posts

Posted 20 July 2016 - 22:59

Mozda je bolje sto jos nisu poceli sa izgradnjom Slavije, taj projekat bi trebalo dopuniti jednim podvoznjakom.


Edited by darth bane, 20 July 2016 - 22:59.

  • 0

#8 Kinik

Kinik
  • Members
  • 37,371 posts

Posted 21 July 2016 - 00:21

...

 

... verovatno ce se pustati Viki, Ciki, Liki ...

 

 

Ne, pustace se 'radio ga-ga, radio qua-qua!'

 

...


  • 0

#9 Rahel

Rahel
  • Members
  • 5,435 posts

Posted 21 July 2016 - 23:35

Posetili nekog prijatelja pre par dana koji živi na NB, oni blokovi desno kad se iz Tošinog bunara skreće na auto put.Zgrada od stotinu stanova (lupam sad, ne znam tačno, ali svakako ih je mnogo), naravno, svi imaju bar po jedan automobil, a parking namenjen za jedva tridesetak automobila (pod uslovom da se pravilno parkiraju, što je retko slučaj). Pitam tog prijatelja kako se snalaze, mi smo kružili sigurno pola sata dok jedva nismo uboli jedno mesto i to srećom jer je neko upravo otišao. Kaže, lako, navikli smo - stanemo na sred ulice, izbacimo iz brzine i komšije pomeraju auto kako kome odgovara. Jedino je, kaže, zeznuto kad ti se zalomi da moraš baš ti da pomeriš kolonu od 10-ak vozila da bi izašao sa svog mesta. Njemu smešno. 

 

Pre par nedelja nam došli u posetu neki stranci, odseli u Radisonu. Kažu, fin hotel, sve im se dopada, ali morali su da plate taksisti da ih sprovede jer je prilaz hotelu apsolutno besmislen i nisu mogli da ga nađu, tj. nisu mogli da veruju da to tako ide. Sa auto puta moraš da skreneš u Bulevar vojvode Putnika i onda u prvu malu uličicu desno koja se jedva vidi, pa onda levo i opet desno kroz ulice nalik na kozje staze, da bi na kraju napravio prekršaj i preko tramvajskih šina stigao do ulaza u hotel. Kad izlaziš iz hotela prema gradu, praviš još veći prekršaj jer se sa šina uključuješ u Bulevar vojvode Mišića na mestu na kom se hvata zalet da izađeš na auto put, što je van svake pameti. I njima bilo malo smešno, a malo su se i prepali da ne izginu.

 

A ispred naše zgrade, cirkus. Jutarnje kolone kombija i kamiona uredno čekaju u redu da snabdeju brašnom, pićem, mesom i ostalim potrepštinama prvobitno nelegalno sagrađene, a sada propisno legalizovane pekare, mesare, diskonte i slično koji su načičkani u nizu. Sa ulice skreću na pristupne staze namenjene za stanare okolnih zgrada. Naravno da su ove staze uske za kamione teške i do 20 tona. Zemlja oko staza je razrovana, a ni staze nisu u mnogo boljem stanju. A nekad sam sa terase gledala na lepu zelenu površinu s drvećem koje je sada suvo ili posečeno. E meni nije smešno. Uopšte. Ja tu živim, nažalost.

 

Svakakvih užasa sam se nagledala, od sedamdesetogodišnjaka koji pretrčava bulevar sa 6 traka, vozača koji nestrpljivo sviraju pešacima dok prelaze na zeleno za pešake. Totalno nepostojanje saobraćajne kulture. Nepoznavanje saobraćajnih propisa, naročito prava prvenstva ili one uslovne zelene strelice za koju većina vozača misli da je obavezna zelena. Ni ta signalizacija nije uvek najsrećnije rešena. Čekaš kao budala 5 i više minuta na crvenom, a na ulici sa zelenim svetlom žive duše nema. Pa pešački prelazi na najgorim mogućim mestima, em blokiraju saobraćaj, em su nepregledni. Znakovi (ili znaci?) skriveni drvećem ili čuče u nečijem dvorištu i čekaju da ih neki domaćin upotrebi kao poklopac ili šta god.

 

Sve u svemu, ja sam prestala da vozim po Beogradu - kad je hitno uzmem taksi, u suprotnom uplatim bus plus pa polako. Nije da ne znam da vozim, ali navikla sam da u saobraćaju razmišljam samo za sebe, a ovde moraš i za druge vozače, i za pešake, i motokultivatore, konjske zaprege, pse i mačke, razne naprave na dva, tri, pet točkova za koje nikad ne znaš kad će da se prevrnu. Nemam ja živaca za to. A saobraćajne policije nigde. Valjda zauzeti pametnijim poslom?


Edited by Rahel, 21 July 2016 - 23:39.

  • 1

#10 Schrodinger

Schrodinger
  • Members
  • 19,116 posts

Posted 22 July 2016 - 15:19

Posetili nekog prijatelja pre par dana koji živi na NB, oni blokovi desno kad se iz Tošinog bunara skreće na auto put.Zgrada od stotinu stanova (lupam sad, ne znam tačno, ali svakako ih je mnogo), naravno, svi imaju bar po jedan automobil,

U kojoj ti naucnoj fantastici zivis??? 

 

Pa da je Dedinje u pitanju, pa da kazes tako nesto. Na NB bez problema polovina stanara nikad svoj auto videla nije.


  • 2

#11 Rahel

Rahel
  • Members
  • 5,435 posts

Posted 22 July 2016 - 18:11

U kojoj ti naucnoj fantastici zivis??? 

 

Pa da je Dedinje u pitanju, pa da kazes tako nesto. Na NB bez problema polovina stanara nikad svoj auto videla nije.

 

Ja ne znam gde ti živiš, ali komšije preko puta mene, a veruj mi nije Dedinje, ma ni blizu, imaju komada 3 (majka i dva odrasla deteta, svi rade i svi po jedan auto). I nisu jedini, njih sam navela zato što su mi najbliži. 

 

Edit: Možda sam trebala da spomenem da je u pitanju prosek, ali sam mislila da se podrazumeva, sorry. A nemoj samo da mi kažeš da tu gde ti živiš nema problema s parkingom. Ako je stvarno tako, javi na pm, da se preselim ;)


Edited by Rahel, 22 July 2016 - 18:15.

  • 0

#12 kronostime

kronostime
  • Banned
  • 27,590 posts

Posted 22 July 2016 - 18:25

U kojoj ti naucnoj fantastici zivis??? 

 

Pa da je Dedinje u pitanju, pa da kazes tako nesto. Na NB bez problema polovina stanara nikad svoj auto videla nije.

U starom delu grada nije nista neobicno da u domacinstvu ima vise automobila. Ja ih imam 3: za mene, gospodju i sina, i nije mi problem za parkiranje. :D


  • 0

#13 Schrodinger

Schrodinger
  • Members
  • 19,116 posts

Posted 22 July 2016 - 19:02

U starom delu grada nije nista neobicno da u domacinstvu ima vise automobila. Ja ih imam 3: za mene, gospodju i sina, i nije mi problem za parkiranje. :D

Lepo je sto bar priznajes da si bahat. Nadam se da shvatas da samim tim spadas u 10% povlascenih u ovom jadnom i bednom drustvu, pa sad ako ti je to smesno, ja i zelim da se sto duze smejes. (Zapazam, takodje, da u tipicnom srbovskom patrijarhalnom duhu dozivljavas suprugu i decu kao korisnike, a ne i vlasnike imovine, logicno.)

 

"Nije nista neobicno" moze da se odnosi i na 10%. Nije neobicno da ljudi pisu levom rukom, a opet statisticki to je oko 10% populacije. Ja cenim da je broj domacinstava sa vise od jednog automobila u Srbiji sigurno manji od 10%, verovatno u celini zemlje i ispod 5%. Na Novom Beogradu je, apsolutno sam siguran, vecina zgrada takva da ima oko 50% vise stanova nego pripadajucih automobila. U mojoj zgradi ima i garaza i spoljni parking, bukvalno nijedan jedini put nisam propustio da nadjem parking mesto unutar 50m od ulaza.


  • 3

#14 Schrodinger

Schrodinger
  • Members
  • 19,116 posts

Posted 22 July 2016 - 19:03

A nemoj samo da mi kažeš da tu gde ti živiš nema problema s parkingom. Ako je stvarno tako, javi na pm, da se preselim ;)

Apsolutno nema. Nikada.


  • 0

#15 kronostime

kronostime
  • Banned
  • 27,590 posts

Posted 22 July 2016 - 19:38

Lepo je sto bar priznajes da si bahat. Nadam se da shvatas da samim tim spadas u 10% povlascenih u ovom jadnom i bednom drustvu, pa sad ako ti je to smesno, ja i zelim da se sto duze smejes. (Zapazam, takodje, da u tipicnom srbovskom patrijarhalnom duhu dozivljavas suprugu i decu kao korisnike, a ne i vlasnike imovine, logicno.)

 

"Nije nista neobicno" moze da se odnosi i na 10%. Nije neobicno da ljudi pisu levom rukom, a opet statisticki to je oko 10% populacije. Ja cenim da je broj domacinstava sa vise od jednog automobila u Srbiji sigurno manji od 10%, verovatno u celini zemlje i ispod 5%. Na Novom Beogradu je, apsolutno sam siguran, vecina zgrada takva da ima oko 50% vise stanova nego pripadajucih automobila. U mojoj zgradi ima i garaza i spoljni parking, bukvalno nijedan jedini put nisam propustio da nadjem parking mesto unutar 50m od ulaza.

"Bahat"? 3 automobila koji sluze meni i mojima za obavljanje potreba i cije odrzavanje manje kosta nego BUS-plus dopuna za mesec dana? :D


  • 0