Jump to content


Photo
- - - - -

Potrosacka tema - brendovi, trendovi, trziste, kvalitet ...


  • Please log in to reply
94 replies to this topic

#91 cyberwor/L/d

cyberwor/L/d
  • Members
  • 12,181 posts

Posted 17 March 2016 - 13:25

Hoces da kazes da je to prikrivanje siromastva? Tako sto se uvaljuju jos vise. Neuspesna tehnika.

 
Siromastvo se ne moze sakriti. Ali to i ne treba da bude glavni task kao sto jeste mnogima.
Ima drugih stvari koje treba da prorade i (pro)govore iz coveka koji hoce da se izvuce iz (ekonomskog) siromastva.

Fakat, kad imas kintu mozes da donosis neke drugacije odluke nego kad nemas kintu. Ali da bi imao kintu (mislim, ne da se razbijes od kinte nego da si komotan) moras da donosis neke drugacije odluke nego mnogi od onih koji se trte u Srbiji. Albertov post to odlicno ilustruje.
 

Ještě to tako. Ovde kód méně klinci řadě za 1000E a imaju telefon za 200. U Srbiji, ako řadě, řadě za 200 a telefon imaju za 1000 ojra. Své naopako.

 

Obrni-okreni ... svako prioritira na svoj nacin i svakom prema prioritetima. A kad sve postane naopako onda se u Srbiji prepise 4-5 miliona kutija Bensedina na belo + ko zna jos koliko se potrosi na crno. Eto ti (psihicki labilnog) trzista i (brendiranih) potrosaca! 


  • 0

#92 Mama_mia

Mama_mia
  • Members
  • 4,533 posts

Posted 17 March 2016 - 18:02

pretpostavljam da nista nije postalo brend sve dok nije postalo dopadljivo vecini koja je grabila taj artikal i dok je bio no name,

 

normalno ako taj artikal nije bio prejeftin vec je kao no name imao odgovarajucu cenu kao i svaki drugi u toj kategoriji

 

 

Razmisljam sada sta je meni tako vazno da bude kvalitetno

 

sto se hrane tice jedino sto mogu da jedem a da nije kvalitetno to je fishnchips, ali opet i to je brend

 

cokoladice obavezno iz nekog brenda inace i ne gledam ih

ako cu da pijem sok, liquor, ili sampanj, pa necu da se trujem necim neproverenim (osim ruskim) :P

 

za ostale stvari nisam neka pacenica, imam neke stvarcice tu i tamo, ne zbog brenda nego zato sto su divne

 

a tehnika, stvarno ako ne kupis neki brend, bolje i da je nemas...no opet sva tehnika je neki brend...drugim recima svi smo zapravo brendirani ali kazemo da ne marimo, kako da ne marimo da li nam je auto iz brenda ili sklepan u nekoj radionici kao frankenstajn...

 

npr. setih se u turskoj, tamo imam neke drugarice, one imaju stvari u kuci sve turske proizvodnje, kazu pa necemo da placamo

svetski brend vec svoj...pa ako vec imaju svoj onda to je to, brend je brend

 

 

neke stvari ne moraju da budu brendirane kao krompir, sargarepa, kupus, jabuke, ali koliko vidim sve drugo jeste neki brend


Edited by Mama_mia, 17 March 2016 - 18:04.

  • 0

#93 angelia

angelia
  • Members
  • 13,959 posts

Posted 18 March 2016 - 04:36

 
Fakat, kad imas kintu mozes da donosis neke drugacije odluke nego kad nemas kintu. Ali da bi imao kintu (mislim, ne da se razbijes od kinte nego da si komotan) moras da donosis neke drugacije odluke nego mnogi od onih koji se trte u Srbiji. Albertov post to odlicno ilustruje.

Albertov post je odlicno ilustrovao situaciju, i ja se u potpunosti slazem s tobom. Kao sto rekoh, neke stvari iz razvijenog sveta se jako uvrnuto interpretiraju na balkanu.

To mozemo da vidimo u tome sto su na TVu u nekim serijama, videti glamur Hollywooda ili blage pornografije, pa kad obidjes BG predvece imas osecaj da si u nekom rijatiju.

 

Verovatno se ponavljam opet iz nekih prethodnih prica, svojevremeno poseta SR jednog stranca, cija je reakcija na obilazak K Mihajlove u sred dana bila - kako mislis da je Srbija siromasna? Puni kaficu u sred radnog vremena, brendirana (ili fake) odeca, svi onako ladi-da. 

 

A ono u stvari Potemkinova sela.

 

a tehnika, stvarno ako ne kupis neki brend, bolje i da je nemas...no opet sva tehnika je neki brend...drugim recima svi smo zapravo brendirani ali kazemo da ne marimo, kako da ne marimo da li nam je auto iz brenda ili sklepan u nekoj radionici kao frankenstajn...

 

npr. setih se u turskoj, tamo imam neke drugarice, one imaju stvari u kuci sve turske proizvodnje, kazu pa necemo da placamo

svetski brend vec svoj...pa ako vec imaju svoj onda to je to, brend je brend

 

Pa i insistiranje na "no brand" je neka vrsta brendiranja  :)

 

Zato sam i rekla da je insistiranje da sve to ne utice na nas, cista laz. 

 

Kad mi je dosadno ili bolje reci kad mi treba smirenje povremeno na telefonu igram neku staru igricu, mnogo iritantnu, ali eto mene odmara. Onda su uveli reklame, koje iskacu tako potpuno nekotrolisano. Mene mnogo nerviralo, i secam se u jednom trenutku sam pomislila "ma koja budala sad hoce da vidi reklamu". A onda je nakon dugog vremena iskocila reklama i meni prst zastao iznad cancel  :D

 

Ne nisam nista kupila, ali me nateralo da se zamislim koliko i na mene utice marketing, koja znam kako se dodje od ideje do prodaje.

 

edit: propustila rec, slaba koordinacija prsti-mozak  :D


Edited by angelia, 18 March 2016 - 04:37.

  • 0

#94 Rahel

Rahel
  • Members
  • 5,435 posts

Posted 19 October 2016 - 23:58

...

 

neke stvari ne moraju da budu brendirane kao krompir, sargarepa, kupus, jabuke, ali koliko vidim sve drugo jeste neki brend

 

A futoški kupus? Počelo je doba godine kada je najčešće postavljano pitanje na pijaci "Je l' futoški?". A i krompir mora da bude ivanjički :D

 

Inače, ne palim se na brendove i reklame. U zavisnost od proizvoda, gledam sastav, udobnost, dopadljivost, miris, ukus...sve subjektivno, naravno. Džaba "predivna" brendirana čizmica ako me žulja, farmerice koje me stežu ili kozmetika poznatog brenda koja je toliko masna da ne dozvoljava koži da diše. 

 

Osim toga, mislim da se kod brendova kupuje ime, prepoznatljiva ambalaža itd. pa je cena u odnosu na kvalitet nesrazmerno velika. Zamišljam i sledeću situaciju: Kupim džemper poznate marke u stilu "sve mi boje lepo stoje", i odem na skijanje, kad tamo najmanje 5 istih džempera oko mene. Ne volem to i zato biram da se brendiram kao nebrendirana.


  • 0

#95 pukovnikov_sin

pukovnikov_sin
  • Members
  • 475 posts

Posted 23 October 2016 - 22:28

Ono što kupujemo preturajući po brendovima je predstava koju imamo o nama samima. Želimo da očuvamo ponos onog nesigurnog bića u sebi kom nije teško pumpati snagu redovnim dozama izvikanih stvari. Naravno, onda je lako izaći i pred druge i biti samouveren. Ili, ako smo fejk opcija, bez treme odglumiti stav.

 

Marketing živi od naših slabosti, ali i lenjosti. S tim što za ovo drugo mora postojati zvečeća podloga.


  • 0