Jump to content


Photo
- - - - -

Potrosacka tema - brendovi, trendovi, trziste, kvalitet ...


  • Please log in to reply
204 replies to this topic

#91 cyberwor/L/d

cyberwor/L/d
  • Members
  • 12,762 posts

Posted 17 March 2016 - 13:25

Hoces da kazes da je to prikrivanje siromastva? Tako sto se uvaljuju jos vise. Neuspesna tehnika.

 
Siromastvo se ne moze sakriti. Ali to i ne treba da bude glavni task kao sto jeste mnogima.
Ima drugih stvari koje treba da prorade i (pro)govore iz coveka koji hoce da se izvuce iz (ekonomskog) siromastva.

Fakat, kad imas kintu mozes da donosis neke drugacije odluke nego kad nemas kintu. Ali da bi imao kintu (mislim, ne da se razbijes od kinte nego da si komotan) moras da donosis neke drugacije odluke nego mnogi od onih koji se trte u Srbiji. Albertov post to odlicno ilustruje.
 

Ještě to tako. Ovde kód méně klinci řadě za 1000E a imaju telefon za 200. U Srbiji, ako řadě, řadě za 200 a telefon imaju za 1000 ojra. Své naopako.

 

Obrni-okreni ... svako prioritira na svoj nacin i svakom prema prioritetima. A kad sve postane naopako onda se u Srbiji prepise 4-5 miliona kutija Bensedina na belo + ko zna jos koliko se potrosi na crno. Eto ti (psihicki labilnog) trzista i (brendiranih) potrosaca! 


  • 0

#92 Mama_mia

Mama_mia
  • Members
  • 4,639 posts

Posted 17 March 2016 - 18:02

pretpostavljam da nista nije postalo brend sve dok nije postalo dopadljivo vecini koja je grabila taj artikal i dok je bio no name,

 

normalno ako taj artikal nije bio prejeftin vec je kao no name imao odgovarajucu cenu kao i svaki drugi u toj kategoriji

 

 

Razmisljam sada sta je meni tako vazno da bude kvalitetno

 

sto se hrane tice jedino sto mogu da jedem a da nije kvalitetno to je fishnchips, ali opet i to je brend

 

cokoladice obavezno iz nekog brenda inace i ne gledam ih

ako cu da pijem sok, liquor, ili sampanj, pa necu da se trujem necim neproverenim (osim ruskim) :P

 

za ostale stvari nisam neka pacenica, imam neke stvarcice tu i tamo, ne zbog brenda nego zato sto su divne

 

a tehnika, stvarno ako ne kupis neki brend, bolje i da je nemas...no opet sva tehnika je neki brend...drugim recima svi smo zapravo brendirani ali kazemo da ne marimo, kako da ne marimo da li nam je auto iz brenda ili sklepan u nekoj radionici kao frankenstajn...

 

npr. setih se u turskoj, tamo imam neke drugarice, one imaju stvari u kuci sve turske proizvodnje, kazu pa necemo da placamo

svetski brend vec svoj...pa ako vec imaju svoj onda to je to, brend je brend

 

 

neke stvari ne moraju da budu brendirane kao krompir, sargarepa, kupus, jabuke, ali koliko vidim sve drugo jeste neki brend


Edited by Mama_mia, 17 March 2016 - 18:04.

  • 0

#93 angelia

angelia
  • Members
  • 15,569 posts

Posted 18 March 2016 - 04:36

 
Fakat, kad imas kintu mozes da donosis neke drugacije odluke nego kad nemas kintu. Ali da bi imao kintu (mislim, ne da se razbijes od kinte nego da si komotan) moras da donosis neke drugacije odluke nego mnogi od onih koji se trte u Srbiji. Albertov post to odlicno ilustruje.

Albertov post je odlicno ilustrovao situaciju, i ja se u potpunosti slazem s tobom. Kao sto rekoh, neke stvari iz razvijenog sveta se jako uvrnuto interpretiraju na balkanu.

To mozemo da vidimo u tome sto su na TVu u nekim serijama, videti glamur Hollywooda ili blage pornografije, pa kad obidjes BG predvece imas osecaj da si u nekom rijatiju.

 

Verovatno se ponavljam opet iz nekih prethodnih prica, svojevremeno poseta SR jednog stranca, cija je reakcija na obilazak K Mihajlove u sred dana bila - kako mislis da je Srbija siromasna? Puni kaficu u sred radnog vremena, brendirana (ili fake) odeca, svi onako ladi-da. 

 

A ono u stvari Potemkinova sela.

 

a tehnika, stvarno ako ne kupis neki brend, bolje i da je nemas...no opet sva tehnika je neki brend...drugim recima svi smo zapravo brendirani ali kazemo da ne marimo, kako da ne marimo da li nam je auto iz brenda ili sklepan u nekoj radionici kao frankenstajn...

 

npr. setih se u turskoj, tamo imam neke drugarice, one imaju stvari u kuci sve turske proizvodnje, kazu pa necemo da placamo

svetski brend vec svoj...pa ako vec imaju svoj onda to je to, brend je brend

 

Pa i insistiranje na "no brand" je neka vrsta brendiranja  :)

 

Zato sam i rekla da je insistiranje da sve to ne utice na nas, cista laz. 

 

Kad mi je dosadno ili bolje reci kad mi treba smirenje povremeno na telefonu igram neku staru igricu, mnogo iritantnu, ali eto mene odmara. Onda su uveli reklame, koje iskacu tako potpuno nekotrolisano. Mene mnogo nerviralo, i secam se u jednom trenutku sam pomislila "ma koja budala sad hoce da vidi reklamu". A onda je nakon dugog vremena iskocila reklama i meni prst zastao iznad cancel  :D

 

Ne nisam nista kupila, ali me nateralo da se zamislim koliko i na mene utice marketing, koja znam kako se dodje od ideje do prodaje.

 

edit: propustila rec, slaba koordinacija prsti-mozak  :D


Edited by angelia, 18 March 2016 - 04:37.

  • 0

#94 Rahel

Rahel
  • Members
  • 5,435 posts

Posted 19 October 2016 - 23:58

...

 

neke stvari ne moraju da budu brendirane kao krompir, sargarepa, kupus, jabuke, ali koliko vidim sve drugo jeste neki brend

 

A futoški kupus? Počelo je doba godine kada je najčešće postavljano pitanje na pijaci "Je l' futoški?". A i krompir mora da bude ivanjički :D

 

Inače, ne palim se na brendove i reklame. U zavisnost od proizvoda, gledam sastav, udobnost, dopadljivost, miris, ukus...sve subjektivno, naravno. Džaba "predivna" brendirana čizmica ako me žulja, farmerice koje me stežu ili kozmetika poznatog brenda koja je toliko masna da ne dozvoljava koži da diše. 

 

Osim toga, mislim da se kod brendova kupuje ime, prepoznatljiva ambalaža itd. pa je cena u odnosu na kvalitet nesrazmerno velika. Zamišljam i sledeću situaciju: Kupim džemper poznate marke u stilu "sve mi boje lepo stoje", i odem na skijanje, kad tamo najmanje 5 istih džempera oko mene. Ne volem to i zato biram da se brendiram kao nebrendirana.


  • 0

#95 pukovnikov_sin

pukovnikov_sin
  • Members
  • 475 posts

Posted 23 October 2016 - 22:28

Ono što kupujemo preturajući po brendovima je predstava koju imamo o nama samima. Želimo da očuvamo ponos onog nesigurnog bića u sebi kom nije teško pumpati snagu redovnim dozama izvikanih stvari. Naravno, onda je lako izaći i pred druge i biti samouveren. Ili, ako smo fejk opcija, bez treme odglumiti stav.

 

Marketing živi od naših slabosti, ali i lenjosti. S tim što za ovo drugo mora postojati zvečeća podloga.


  • 0

#96 cyberwor/L/d

cyberwor/L/d
  • Members
  • 12,762 posts

Posted 09 November 2017 - 16:55

Prosle nedelje jedna H&M radnja u gradu lansirala novu dizajnersku saradnju. Iskreno, ne pamtim kada sam videla ruznije i sarenije krpice. 

Radnja je trebala da se otvori u osam ujutru a neki su stali u red vec u pet. Kad su se otvorila vrata nastao je stampedo i grabez. 

Videla sam snimak u novinama i ono je uzas od ljudskog samosrozavanja takozvane ljudske vrste. Takvo ponasanje nije izuzetak, desavalo se po mnogim evropksim gradovima. Kakva beda od ljudske egzistencije. 

 

Gledala sam nedavno i jedan dokumentarac pa neki entuzijasti kazu da cemo 2030. svi biti cyborg sto ce nas nevidjeno unaprediti. 

Cisto sumnjam. Razvoj ljudske vrste je fatalno asimetrican. 

 

 

Ono što kupujemo preturajući po brendovima je predstava koju imamo o nama samima. Želimo da očuvamo ponos onog nesigurnog bića u sebi kom nije teško pumpati snagu redovnim dozama izvikanih stvari. 

 

Kakvo upumpavanje takav i ponos. Da se covek coveku nacisto zgadi. Rekla bih nesto ali ne zelim da uvredim marvu. 

 

 


  • 0

#97 Kinik

Kinik
  • Members
  • 43,426 posts

Posted 09 November 2017 - 17:03

...

 

:yucky:

 

...


  • 0

#98 lokarda

lokarda
  • Members
  • 2,255 posts

Posted 09 November 2017 - 18:17

Ja još nisam posjetio IKEU ni najbolji mall u gradu, toliko o šopingu.

A da gdje je villy...ovo je njena tema  ;) 


  • 0

#99 cmix909

cmix909
  • Members
  • 776 posts

Posted 10 November 2017 - 11:20

... Rekla bih nesto ali ne zelim da uvredim marvu...

 

Ne zalecu se one na sarene krpice kao stoka, nego se to za dobrim cavallima prasina dize!

Pravi slucajevi za opservaciju su Crni petak i visednevna kampovanja ispred prodavnica pred izlazak novog ajfona (grozno ime!), gde medju ulogorenima bude i sam S. Voznijak, ali njegove pobude ne potpadaju pod istu sifru, pogotovo zato sto u kompaniji ima veliki moralni kapital i nesto novcanog, ako se ne varam. 


  • 0

#100 mrd

mrd
  • Members
  • 18,143 posts

Posted 10 November 2017 - 15:58

Prosle nedelje jedna H&M radnja u gradu lansirala novu dizajnersku saradnju. Iskreno, ne pamtim kada sam videla ruznije i sarenije krpice. 

Radnja je trebala da se otvori u osam ujutru a neki su stali u red vec u pet. Kad su se otvorila vrata nastao je stampedo i grabez. 

Videla sam snimak u novinama i ono je uzas od ljudskog samosrozavanja takozvane ljudske vrste. Takvo ponasanje nije izuzetak, desavalo se po mnogim evropksim gradovima. Kakva beda od ljudske egzistencije. 

 

Gledala sam nedavno i jedan dokumentarac pa neki entuzijasti kazu da cemo 2030. svi biti cyborg sto ce nas nevidjeno unaprediti. 

Cisto sumnjam. Razvoj ljudske vrste je fatalno asimetrican. 

 

 

 

Kakvo upumpavanje takav i ponos. Da se covek coveku nacisto zgadi. Rekla bih nesto ali ne zelim da uvredim marvu. 

 

....

...

Zanimljiva je ta zedj coveka da prvi dobije nesto sto mu ne treba. Kad sam napustio ono od tamo, zarekao sam se da necu cekati ni za benzin, a ni za sta drugo. Iskreno govoreci nisam ni  verovao da je moguce da se covek, ako nije gladan gomila u redu za telefon, pojacalo, ili suknju. 

Shokarac2

Neko ce reci, ali oni nemaju telefon, pa zar je bitno koji je, ako mozes da pricas i cujes sta onaj drugi kaze, onda si sasvim u redu/

 

:lol+:


  • 1

#101 angelia

angelia
  • Members
  • 15,569 posts

Posted 10 November 2017 - 16:43

Zanimljiva je ta zedj coveka da prvi dobije nesto sto mu ne treba. Kad sam napustio ono od tamo, zarekao sam se da necu cekati ni za benzin, a ni za sta drugo. 

Na Crni Petak ni ne izlazim iz kuce, ne bih da me neko pregazi zarad novog televizora, a i ne cekam u redovima, nemam strpljenja, osim na security na aerodromu  - sto moram. A i tu gledam da nadjem neki brzi nacin  :)


  • 1

#102 lokarda

lokarda
  • Members
  • 2,255 posts

Posted 10 November 2017 - 16:53

besidee

Attached Files


  • 2

#103 ControlFreak

ControlFreak
  • Members
  • 3,070 posts

Posted 10 November 2017 - 18:34

Na Crni Petak ni ne izlazim iz kuce, ne bih da me neko pregazi zarad novog televizora, a i ne cekam u redovima, nemam strpljenja, osim na security na aerodromu  - sto moram. A i tu gledam da nadjem neki brzi nacin  :)

TSA pre check, ali samo ovde. Pojacali kontrole za ulazak u USA , pa sam provela dva sata u redovima, pretres tela, dlanova za eksploziv, pa onda nanovo ispred ulaza za avion....a bas mi se htelo da sednem malo i popijem kafu pred 13 casovnog leta.
I meni je crni petak slobodan dan, pa pravo u prirodu, dok vecina ceka u redovima nakon nocnog kampovanja. Meni je zelja da uzivam u kupovini, a to podrazumeva sto manje kupaca u prodavnici, mir, natenane. Ja to sve unapred isplaniram, iskustvo, tako to. Nista mi nije toliko potrebno da bi cekala u red ako vidim vise od dvoje.
  • 1

#104 angelia

angelia
  • Members
  • 15,569 posts

Posted 10 November 2017 - 18:39

TSA pre check, ali samo ovde. Pojacali kontrole za ulazak u USA , pa sam provela dva sata u redovima, pretres tela, dlanova za eksploziv, pa onda nanovo ispred ulaza za avion....a bas mi se htelo da sednem malo i popijem kafu pred 13 casovnog leta.
 

Uzela Global Traveler - naravno radi samo za US, ali nadam se da ce da pocne uskoro da radi i za UK, planiraju.


  • 1

#105 Deja vu

Deja vu
  • Members
  • 159 posts

Posted 10 November 2017 - 22:34

Gledala sam nedavno i jedan dokumentarac pa neki entuzijasti kazu da cemo 2030. svi biti cyborg sto ce nas nevidjeno unaprediti. 

Cisto sumnjam. Razvoj ljudske vrste je fatalno asimetrican. 

 

Toga je bilo oduvek, danas ljudi jedino imaju više novca, a zbog razvoja tržište ima više robe, tako da bi se ljudi iz praistorije, antike i srednjeg veka ponašali identično, ako ne i gore kada bi ih ubacili u jednu H&M prodavnicu. Tako da razvoj ljudske vrste nije fatalno asimetričan, jer da je to istina, ti i ja ne bi ovako širili svoje ideje. 

 

Što se tiče te 2030, do tad će ovakva snampeda potpuno nestati kada sva kupovina bude obavljana virtuelno, iz svog doma:

 


  • 0