Jump to content


Photo
- - - - -

Potrosacka tema - brendovi, trendovi, trziste, kvalitet ...


  • Please log in to reply
204 replies to this topic

#151 Kinik

Kinik
  • Members
  • 43,426 posts

Posted 16 November 2017 - 22:25

...

 

... 

 

 

Moram da parafraziram onog opskurnog lika: 'kada cujem rec smoki / coko_bananice / stapici_sa_kikirikijem' dodje mi da se uhvatim za pistolj!

 

To djubre kod mene koristilo samo tokom posete ZOO vrtu. Ako bi neko doneo na poklon - posluzio bih tom detetu (moje to nije trosilo) a ostatak vratio u kesicu. 

I tako, moja kcera hrani kamerunske koze tim 'divnim proizvodima' (osim tzv. 'bananica' - nisam imao srca da trujem simpa zivotinjke) kad ce jedna koza - cap! - odnese i celofansku kesicu!

Smejali smo se.

 

Btw, od stranaca sam jedino cuo pohvalu 'krasovim bajaderama'.

Ostalo nije vredno spomena.

:yucky:

Doduse, mnogi likovi ce se sa nostalgijom setiti tzv. 'cokoladica sa slikicama', no to je bila obicna 'secerna tabla'. Kad ti padne iz ruku - razbije se kao staklo.

 

A u jednoj strucnoj knjizi o mlekarstvu / sirarstvu & iskoristivosti svih sastrojaka mleka, neki nemacki strucnjak je hvalio yugo-proizvod, neki 'bio-sok' od cvekle & surutke. Stvarno je izrekao superlative oko kvaliteta / korisnosti. To je bilo negde s pocetka / sredine 80-ih.

 

PS.

Brend tzv. 'zlatiborska jagnjetina', to je samo 'brend' iz uzicko_zlatiborskih drumskih kafancina.

Zna se gde oni nabavljaju jaganjce (Pester, Sandzak), no ih izdaju za 'zlatiborske'.

:wicked:

 

Oko kavijara, aka 'ribljih jaja'.

I pored izvikanog 'kladovskog kavijara' koji je skoro pa proslost, i dostupnosti savremene tehnologije za proizvodnju kvalitetnog kavijara - kod nas se nista nije ulagalo / radilo. Nisu cak ni iskoristili te 'prijateljske' veze sa Azerbajdzanom i namamili ovde nekog strucnjaka da ih nauci. A to se dogadja posvuda u zemljama koje nisu bile tradicionalni proizvodjaci kavijara, no su postali - primenom savremenih tehnologija uzgoja, ulaganja i ucesca stranih strucnjaka.

 

>> ... European Union exported $47.5 million worth of caviar led by the following EU members:
  1. Italy: $13.6 million
  2. France: $11.5 million
  3. Germany: $9.6 million
  4. Belgium: $3.3 million
  5. Poland: $2.4 million
  6. Latvia: $1.3 million
  7. Denmark: $1 million
  8. Lithuania: $1 million
  9. Spain: $972,000
10. Luxembourg: $954,000 ... <<
 
Attached File  Vasche-Agroittica.jpg   116.73KB   0 downloads
 
Attached File  Caviale-Calvisius.jpg   75.01KB   0 downloads
 
>> ... In realtà il primato di Agro Ittica Lombarda (marchio commerciale Calvisius Caviar) risale a qualche anno addietro, l’azienda produce caviale partendo da storioni russi allevati dentro enormi vasche, e da quelli allevati nel parco del Ticino. ... <<
 
...

  • 2

#152 Vjekoslav

Vjekoslav
  • Members
  • 11,278 posts

Posted 17 November 2017 - 21:02

A ti nisi čuo za moju omiljenu: Odi profanum vulgus, et arceo!?

 

Prestar sam da se pridružim tim vašim "široko-potrošačkim" klasama/masama :lol:, ali rado ću im dati jedan savjet: ako nemate kruha, jedite kavijar.

 

attachicon.gifkavijar_kod_petrossiana.jpg

 

I to najbolji.

 

Quintus Horatius Flaccus

 

Qui il poeta esprime il suo distaccarsi dal popolo incapace di comprenderlo specificando che solo un'élite sarà capace di comprendere quello che afferma e apprezzarlo.

 

tu ne bi trebalo brkati comprendere (shvatiti) sa comprare (kupiti). 

btw. tip je bio pedofil.

 

...

 


Ne mogu da shvatim tvoju potrebu da četvoriš dlaku u svakoj prilici, no nije bitno, this is a free world, just help yourself.
 
Da probam da prevedem na ljudski / srpskohrvatski / hrvatskosrpski, scheissegal u kom poretku, kad sam bio klinac, zagrizem sokoštark, škripi šećer pod zubima, ogavno, bezukusno, lepljivo, zagrizem Josip Kraš, radost, velika.

 

ne radi se o cetvorenju dlake, vec utvrdjivanju objektivnih kriterija za kvalitet proizvoda i komparaciju brendova. tvoja sreca kad zagrizes Kras Zivotinjsko Carstvo i moja kad zagrizem Soko Stark Smoki tu su irelevantne, jer su subjektivne. nije problem utvrditi takve kriterije, medjutim, postaje kad kroz diskusiju o brendovima diskutanti zele provuci sebe kao elitni brend. 

 

pa i taj je fenomen odavno poznat u ekonomiji i marketingu. primjerice, kompletna vinska industrija pociva na vinskom snobizmu. ako usporedimo koliko u prosjeku kosta proizvodnja jedne litre vrhunskog vina, i za koliko se ta litra u prosjeku na koncu proda, samo zato sto neki (mnogi) potrosaci misle da su u stanju razlikovati kvalitetno od vrhunskog vina, ili pak zato sto misle da su kupovinom nekog francuskog châteaua sebi kupili zivot plemica u idilicnom dvorcu Bordeauxa, ili pak generalno "zivot na visokoj nozi", tu su ekonomski rezultati (profit) uistinu impresivni. 


  • 1

#153 ironside

ironside
  • Members
  • 3,781 posts

Posted 23 November 2017 - 13:47

Izvrstan tekst objavljen u Dezeen-u. Obavezno pročitati i shvatiti zašto su brendovi toliko važni i potrebni.

 

'Rat protiv brendiranja je rat protiv ljudi'

 

Uvod u novu knjigu Stephena BayleyaZnakovi života: zašto su brendovi važni (Signs of Life: Why Brands Matter)

 

Stari mediji su mrtvi ili na izdisaju. Reklame u novinama će uskoro nestati. Možda će novine nestati prije toga. Trgovine bi uskoro mogle postati prošlost, budući da e-trgovanje čini da starinski način kupovine, s parkiralištima, blagajnama ili supermarketima na periferiji izgleda jednako zastarjelo poput nekadašnjih glavnih ulica s dućanima. Izvjesno je da danas više ne postoji samo jedna poveznica između proizvođača i potrošača, već mnogo njih.

 

Os proizvođač-potrošač se može mijenjati, umnožavati, mutirati, preoblikovati ili evoluirati, ali ljudi su još uvijek motivirani željom i čarolijom, obećanjima koja nude brendovi, pričama koje pričaju, tajnama koje dijele i ambicijama koje pobuđuju. Vaš smartphone pokazuje vrijeme s točnošću GPS-a, ali vi svejedno želite Audemars Piguet, Hublot, Richard Mille, Patek Philippe ili Rolex. Zar ne?

 

Nietzsche je rekao da je sve u životu stvar ukusa. I bio je u pravu: naš izbor nas definira. Naša imovina nas definira iako nas koji put izdaje. Čak i odbijanje da napravimo izbor predstavlja neupitnu izjavu o namjeri.

 

'Logo je trademark koji je pohađao umjetničku akademiju.'

 

Kako su brendovi evoluirali u nešto više od pukog zbira njihovih opipljivih dijelova, grafički dizajneri su evoluirali u brending konzultante, ovlaštene ne samo da tek dizajniraju zaštitni znak ili poster, već da zamisle, a potom i vizualiziraju brend.

 

Logo je trademark koji je pohađao umjetničku akademiju, a postdiplomski je obavio u poslovnoj školi. Za honorar od 35 $ Carolyn Davidson, studentica grafičkog dizajna na Portland State University kreirala je 1971 Nike-ov logo (čuveni Nike Swoosh). Proizvođač sportske opreme je prolazio tranziciju. Prethodno poznati kao Blue Ribbon Sports, odlučili su se preimenovati po grčkoj božici pobjede: Nike. Klasika je često utjecala na dizajn loga: Stari logo Goodyear Tire & Rubber Company bio je inspiriran krilatim sandalama Hermesa, božanskog glasnika. Mobil je koristio Pegaza. Istina je da sve izvrsne kompanije imaju izvrsna loga.

 

Danas je ukupnost života također i pitanje brendiranja. Premda, strogo govoreći, Predsjednik Trump nije na prodaju, njegova loše skrojena odijela i užasna frizura čine ga teško utrživim, što je, naravno, istina.

 

Dakle, brend je donekle kompliciran subjekt koji uključuje mnoge od apsurdnosti i apetita koji definiraju samu egzistenciju. Brend predstavlja suradnju između potrošača i proizvođača objedinjenu u kazališnoj predstavi: pisac drame i glumac koji rade po dogovorenom scenariju. Ali zadnji čin još nije napisan.

Tradicionalni obrasci potrošnje i načini komunikacije su posvuda već isprobani. S izuzetkom Njemačke, reklamiranje cigareta je zabranjeno diljem EU. Australija je 2012 postala prva zemlja koja je uvela destimulirajuća pakiranja cigareta.

 

'Sve u životu danas je pitanje brendiranja'

 

Dok je dizajn potrošačkih dobara uvijek podrazumijevao želju i uzbuđenje, australske vlasti su izdale uputu kojom se traži da se proizvod predstavlja kao opak i odbojan: inžinjering slabe privlačnosti. Istraživači tržišta otkrili su da je Pantone 448C najružnija boja u katalogu, pa se sve cigarete u Australiji imaju pakirati u tu šporku zeleno-smeđu. Kad su ju opisali kao 'maslinastu' Australska udruga maslinara uložila je formalnu žalbu.

 

Pantone 448C – kombinirana s mučnim fotografijama tumora ili lezija, koje po zakonu moraju prekrivati 75 % prednje i 90 % stražnje strane pakovanja, kao i beskrvnu, standardiziranu tipografiju u stilu vojničkih latrina – učinkovito je uklonila glamour s pakovanja cigareta. Slično generičko pakiranje cigareta sada je obavezno i u UK.

 

Nitko ne želi promicati pušenje, no ovo je upozorenje kako ovo može značiti smrt samog brendiranja. Auti i alkohol su barem toliko opasni kao cigarete: zašto ne zabraniti i njihovo atraktivno predstavljanje?

 

Svjetska zdravstvena organizacija kaže da svakih 25 sekundi jedna osoba pogine u automobilskoj nesreći. Moguće je da će se jednog dana BMW prodavati sa zdravstvenim upozorenjima koja uključuju gnjusne prikaze otkinutih glava na Autobahnu svaki put kad se uključi info display iza upravljača. Kad dođe do toga, pakovanja čokoladica bit će ilustrirana kliničkim fotografijama 150 kilašica kojima se na silu stavlja želučani podvez. Možda će na vinskoj etiketi prestati prikazivati lijepi bordoški château koji dovodimo u vezu s francuskom seoskom idilom i nagovještajem civiliziranog užitka, a zamijenit će ih slike poludjelih pijandura. Jer, sigurno je pogrešno dovoditi u kušnju ljude zadovoljstvima koja im škode?

 

'Generičko pakiranje je jedan od prvih koraka u novom i zlokobnom ratu protiv samog brendiranja'

 

No ipak, argumenti zabranjivanja su u konačnici slabiji od kreativnih argumenata. Montaigne je, sjedeći sam u svom gaskonjskom dvorcu znao da su zakoni koji reguliraju potrošnju autodestruktivni, jer prije stimuliraju nego odvraćaju, budući da su ljudi perverzna vrsta. Anthony Trollope izjavio je za prohibicijsku kampanju u XIX st: "Ovaj zakon mora propasti". I propao je.

 

Vrlo slično, Amerika u doba Jazza je došla do spoznaje da zabrane nužno ne donose korist za društvo. Zakon koji je donio Andrew Volstead postao je 1919 godine osamnaestim amandmanom Ustava SAD, kriminalizirajući alkohol. Proizveo je zloglasno doba prohibicije sa spektakularnim procvatom kriminala i bezakonja.

Pa ipak stoji bojazan da generičko pakiranje ne predstavlja tek posljednju borbu u ratu protiv duhanske industrije, već jednu od prvih akcija u novom i još kobnijem ratu protiv samog brendiranja. A rat protiv brendiranja je rat protiv ljudi. Brendovi su, sasvim doslovno, znakovi života, ili barem njegov popularni izraz. Brendovi su kultura, umjetnost, dizajn, vrijednosti, vjerovanje. I donose mnogo novca. Bez njih bismo u svakom pogledu bili siromašniji.

 

......................................................................................................................................................

 

Za daljnje prosvjećivanje, tekst Lois Geller iz Forbesa: Why A Brand Matters

 

Edit: tipfeleri


Edited by ironside, 23 November 2017 - 18:11.

  • 1

#154 Kinik

Kinik
  • Members
  • 43,426 posts

Posted 23 November 2017 - 14:19

...

 

 

'Zivim nedaleko od aerodroma, a i zeleznicka pruga je u blizini. Pa sta ce mi onda kog andraka 'besumna masina za pranje vesa!'

:rotflmao:

 

...


  • 1

#155 mrd

mrd
  • Members
  • 18,143 posts

Posted 23 November 2017 - 18:11

...
 
 
'Zivim nedaleko od aerodroma, a i zeleznicka pruga je u blizini. Pa sta ce mi onda kog andraka 'besumna masina za pranje vesa!'
:rotflmao:
 
...

🤣
Mene su leti uspavljivali autobusi na semaforu ispred JDP-a. Besumno mi samo treba kad nisam kući. U stvari baš mi ni ne treba. Samo da se ne kvari, a kad se popravi da moram da kupim novu. Majstori mi nisu potrebni!

Sent from my SM-G950U using Tapatalk


  • 0

#156 lokarda

lokarda
  • Members
  • 2,255 posts

Posted 23 November 2017 - 19:54

sutra kod nas black friday


  • 0

#157 Honey Badger

Honey Badger
  • Members
  • 7,643 posts

Posted 23 November 2017 - 20:34

sutra kod nas black friday

 

Kod nas tek braon.


  • 1

#158 mrd

mrd
  • Members
  • 18,143 posts

Posted 24 November 2017 - 04:10

Dok neki kupuju blacky F. Neki se šetaju. :P 5381074f4d4eb6475b785f68c80b394a.jpg141faf4cf4ee249a60ccb6537b3921c9.jpg Sent from my SM-G950U using Tapatalk
  • 1

#159 lokarda

lokarda
  • Members
  • 2,255 posts

Posted 24 November 2017 - 10:21

Mrde pa ti si mlađi tip  :rolleyes:  fijuuu fijuuu he he he


  • 0

#160 lokarda

lokarda
  • Members
  • 2,255 posts

Posted 24 November 2017 - 10:23

Kupit ću si novu televizorsku antenu  :rant: i signalnu raketu za internet.  :furious: 


  • 0

#161 cyberwor/L/d

cyberwor/L/d
  • Members
  • 12,762 posts

Posted 24 November 2017 - 15:16

Danas je Black Friday, pa je nastavak Black Weekend a u ponedeljak Cyber Monday. 

Sve cesce vidjam te rasprodaje. Previse je svakojake robe oko nas, postali smo taoci stvari i zudnje za njima. 

 

Konzumerska histerija duva sa svih strana. Uz to ide odgovarajuca izvitoperenost i iscasena logika.

Ljudi ce ne zaleci da kupe najveci TV ili sofu ili najskuplji mobilni ali ce zato da stede na hrani jeduci ko zna sta. 

Bas smo uznapredovali, sve vise ljudi a sve manje sadrzaja u ljudskoj vrsti. Bas smo inteligentna sorta. Sami svoji neprijatelji.

 

Pre neki dan gledam neki istrazivacki dokumentarac pa kazu da H&M spali 15 tona krpica godisnje (u Danskoj). 

Snimali skrivenom kamerom, sve nove krpice sa etiketom, To rade i druge firme. A sve im puna usta sustainability i brige za planetu. 

Ogromna kolicina gardeorobe se transportuje preko pola sveta da bi otislo pravac u krematorijum

To se krilo a sada kada su ih raskrinkali istrazivacki novinari, sve zamuckuju i lazu zasto to rade. Laz je postala norma. 


  • 2

#162 Kinik

Kinik
  • Members
  • 43,426 posts

Posted 24 November 2017 - 15:31

...

 

Attached File  karikature.jpg   52.01KB   2 downloads

 

...


  • 0

#163 lokarda

lokarda
  • Members
  • 2,255 posts

Posted 24 November 2017 - 16:24

LOL...


  • 0

#164 mrd

mrd
  • Members
  • 18,143 posts

Posted 24 November 2017 - 17:07

Ove kupovine su tragične ne možeš živi dušu da vidiš. Sve to odlepilo, a niko ne studira cene da bi shvatio, da je ta prodajna cena na rasprodaji ista cena koju obično postavljaju pri rasprodajama. Čovek samo treba povremeno da prati cene proizvoda koji "ga/je interesuju" i kupi kad je proizvod na popustu. :) Mi se čini da narodu treba reći kada šta da radi. Jedna grupa iz mojih mladih dana je napisala "Ja volim samo sebe!" Ovo nikada ne treba zaboraviti, kad zaboravimo onda idemo u kupovinu na "BLACK FRIDAY" Lovely! Sent from my SM-G950U using Tapatalk

Edited by mrd, 24 November 2017 - 17:08.

  • 0

#165 Kinik

Kinik
  • Members
  • 43,426 posts

Posted 24 November 2017 - 17:14

...

 

Davor, legenda.

:+1:

 

 

...


Edited by Kinik, 24 November 2017 - 17:16.

  • 0