Jump to content


Photo
- - - - -

Izivljavanje profesora


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
61 replies to this topic

#46 Kinik

Kinik
  • Members
  • 43,426 posts

Posted 29 October 2015 - 21:00

...

 

/ mali troll 

 

Uopste, u pravoslavnom svetu se vodila velika polemika oko tumacenja zvucanja grckog 'b' i 't', sa paralelnim pokusajima nametanja 'v' i 'f' i svadjom oko 'e' / 'и'. Pa je bilo svacega.

 

U ruskoj crkvi su se davno sporili - zahtevali (ekstrem) da se rec 'biblioteka / библиотека' izgovara 'вивлиофика' i ostalo, analogno tome.

Mi kazemo 'Atina', rusi 'Афины' (mnozina). Kod nas je mostly svako 't' u ruskom 'ф'.

 

No, jedne godine nadju neki pergament sa pastirskom pesmom o Beotijskim ovcama koje silaze sa planine i bleje.

 

Pa su blejale - 'beee'!, a нe 'viii'!

:lol+:

 

Posle cega je strucna javnost sve vise preuzimala 'b', a 'ф' ostalo u imenima, arhaizmima, crkvenoj materiji i po nekoj tradiciji.

Mi kazemo ' Teofan Grk / Teodosije' a rusi kazu 'Феофан грек / Феодосий'  itd.

 

Ova tendencija kod nas 'filosofija' - to je retrogradna crkveno_naZiJonska re-arhaizacija.

Mnogo glupo.

 

troll off /

 

...



#47 Schrodinger

Schrodinger
  • Members
  • 20,418 posts

Posted 30 October 2015 - 01:13

Zasto je to bitno?  :unsure:

Zato sto postoji sve vise izvestaja nevladinih organizacija koji govore o tome da po beogradskim gimnazijama ima veza nastavnika sa ucenicama, sto zarad ocena sto zarad cega drugog, verovatno polaganja predmeta sa smera sponzorusa. Hteo covek u kantini i da muva neku ribu, plus da klincu pokaze gde mu je mesto i ispadne baja, takoreci 2 u 1. Sto u drustvu u kome se to brani "idejom" da je biti sponzorusa legitimni "zivotni stil" nije nimalo cudno, pa ne sumnjam da ce se uskoro prosiriti i na osnovne skole...



#48 crveno - beli

crveno - beli
  • Members
  • 6,335 posts

Posted 30 October 2015 - 14:24

Zato sto postoji sve vise izvestaja nevladinih organizacija koji govore o tome da po beogradskim gimnazijama ima veza nastavnika sa ucenicama, sto zarad ocena sto zarad cega drugog, verovatno polaganja predmeta sa smera sponzorusa. Hteo covek u kantini i da muva neku ribu, plus da klincu pokaze gde mu je mesto i ispadne baja, takoreci 2 u 1. Sto u drustvu u kome se to brani "idejom" da je biti sponzorusa legitimni "zivotni stil" nije nimalo cudno, pa ne sumnjam da ce se uskoro prosiriti i na osnovne skole...

 

Pa ajd sad, ovde nista ne govori da je to slucaj, pitanje je vise bilo u vezi smajlija za koji sam mislio da znaci odobravanje ...

A sto bi to bilo cudno? Pa B92 kao napredan medij prepun vesti o Kini koja ukida politiku jednog deteta, pa druga vest o tome sto smo sami jer smo izbirljivi, treca je posvecena bacanju virtuelnih fekalija na neku zenu sto je negde izjavila da nece da ima decu. Sve prsti ili od turbokonzervatizma ili od splavarskog mentaliteta. I onda je, jelte, cudno sto neki profesor baca oko na osamnaestogodisnjakinje, pa u nasem drustvu bi se smatrao nenormalnim da to ne radi. 

 

A za stanje u skolama krivicu podjednako snose i profesori i roditelji i ucenici (pogotovo ovi starijih razreda). Mozes ti biti ne znam kakav ucenik ako je profesor nezainteresovan i osion, isto tako mozes biti ne znam kakav profesor ako te tamo ceka navijacki kop. Malo je glupo reci kako neko treba da trpi vanredne uslove u radu jer "nije ni za sta drugo" i tako neke gluposti ... 


Edited by whitebrеad, 30 October 2015 - 14:29.


#49 tomas.hokenberi

tomas.hokenberi
  • Members
  • 4,349 posts

Posted 30 October 2015 - 20:08

Mozda se nije pisalo u tvoje vreme, sada se pise sta se mora odraditi na casu... http://prnt.sc/8wrviu

Ti nemas pojma sta je to plan i program. Profesor pise sta je radjeno na na casu u dnevnik (tako je barem zadnjih 100 godina), a plan i program predmeta propisuje ministarstvo prosvete. Ne definise profesor program predmeta, vec ga samo sprovodi.

 

I da. Koliko god nalazio primera sa filoSofija to je i dalje arhaizam popularan medju onima koji pricaju srBski.

 

K9786455132296.jpg24116NL_S8gl_nk17.png



#50 Mama_mia

Mama_mia
  • Members
  • 4,639 posts

Posted 31 October 2015 - 17:15

 Sve je pocelo pre 2 nedelje kada je za vreme velikog odmora usao profesor filosofije

 

meni sada izgleda kao da je citava tema i postavljena samo zbog filosofije

a ne zbog filozofije oko dalje opisanog problema, obzirom da za problem nije bilo bitno koji predmet `problematicni` profesor predaje.



#51 tomas.hokenberi

tomas.hokenberi
  • Members
  • 4,349 posts

Posted 01 November 2015 - 12:17

Baš tako -proizvod tog profesora. No, nisam primetio da mu je on (proizvod) uzeo stolicu (autoritet). Upravo obratno...

Nije bilo priče o 'nepravdi' već o zloupotrebi i lošim manirima. To je vaša konstrukcija, odnosno učitavanje...

Koliko ja vidim profesor se pozvao na 'pravo' koje kolko mogu da procenim nije stekao autoritetom odnosno profesionalnošću, da ne kažem elementarnom ljudskosti. A dečko je hteo da to 'pravo' podvrgne kritici... Po meni zdravoj.

Slažem se da je nabolje poći individualno, od sebe. No zaboravljaš činjenicu da se ovde radi o dve neravnopravne osobe, dakle o odnosu profesor-učenik, koji nije niti treba da bude zasnovan na 'pravu', iskazivanju moći i administrativnom šikaniranju, već na uzajamnom poštovanju i realnom autoritetu/leadership by example, koji ovde pada u mutnu vodu gore opisanog ludila...

O samom dogadjaju znamo samo sta je ucenik napisao. Pricu druge strane nemamo. Daklem opis dogadjaja moze da bude, cak i verovatno jeste, ako ne potpuno lazan, onda prilicno prepravljen da bi delovao kao "nepravda".



#52 GlennGould

GlennGould
  • Members
  • 5,994 posts

Posted 01 November 2015 - 18:48

Naravno, no ako prihvatimo iskaz kao verodostojan, ne vidim da se tu radilo i trubilo o 'nepravdi'. Ako pak smatras da je opis "verovatno lazan/prepravljen", mislim da se diskusija zavrsava na tom tvom intimnom ubedjenju...



#53 tomas.hokenberi

tomas.hokenberi
  • Members
  • 4,349 posts

Posted 01 November 2015 - 23:17

Naravno, no ako prihvatimo iskaz kao verodostojan, ne vidim da se tu radilo i trubilo o 'nepravdi'. Ako pak smatras da je opis "verovatno lazan/prepravljen", mislim da se diskusija zavrsava na tom tvom intimnom ubedjenju...

Moje "intimno ubedjenje" vs "prica ucenika" su ovde jednako validni, posto nemamo ama bas nikakvih dokaza da govori (potpunu) istinu, osim da mu verujemo na rec. A itekako ima kuknjave o nepravdi. Tu spada kuknjava o ispitivanju "lekcija koje nisu u programu" (a da ucenik nema ni pojma sta je to program) itd.



#54 Kinik

Kinik
  • Members
  • 43,426 posts

Posted 01 November 2015 - 23:59

...

 

 

Nije to 'intimno ubedjenje' - to je borba da se okostalost nikada ne promeni.

Jer sa padom 'okostalosti' - padaju i apologete propalog obrazovnog sistema.

 

Ja mislim da on i sada vec uveliko propada - samo sto to mnogi sebi ne zele da priznaju.

Propada princip da je svako sposoban za ucenje / fakultet i da mu je posle jedne, druge i trece skole - mesto upravo na BU.

A nije.

 

Polako se kristalise jedan zivotni princip, koji postaje pravilo - sve cemo manje videti 'fakultetski obrazovanih' - to ce biti individualci dovoljno svesni i posveceni - a sve vise drustvenih marginalaca: manualaca / izbacivaca / pevaljki / sehualnih radnica / sponzorusa / animir dama / kol-gerli. Zasto i ne bi? Ako si citavo skolovanje prosao 'na slepovanje' - pa sta ocekujes u zivotu?

Ostaju im selfiji / blog i gluvarenje po kaficima.

Dok mama i tata izdrze.

 

Samim tim ce se i prekobrojni 'nastavni kadar' smanjivati - jednostavno nece biti potrebe za postojanjem drzavnih prosvetnih sluzbenika koji nosaju dnevnike sa 'planovima', sto znaci da i jedni i drugi (i 'profesori' i 'djaci') seku granu na kojoj sede.

Citavo drustvo ce se morati osloboditi nakaradne iluzije 'prosvetiteljstva'.

 

Reklo bi se, da bi tzv. 'profesori', kao, recimo, obrazovaniji i pametniji ( :ajme:) trebali da budu svesni te tuzne cinjenice - no oni se samo grcevito bore za pare / platne razrede. Uskoro nece imati ni dovoljno ucenika, da ne govorim o parama.

 

Zato sto je to jedna ukrckana situacija gde nikako ne vide sebe kao najodgovornije za stanje u 'prosveti', vec bi sve da resavaju primenom disciplinske rutine. Ajde da ti vezem disciplinom ruke_noge pa onda da ti strogo sipam u suplju glavu ono sto ti nikada nece trebati u zuvotu, no sto ce mi dati pravo da naipsem 'izvestaj o uspesno izvrsenom poslu' i da primim tzv. 'platu' i trazim 'godisnju nagradu'!

:frust:

 

Meni nije jasno kako ne vide - da za privid 'prosvecivanja', mogu dobiti samo privid 'plate'?

Zar su za to krivi samo 'nemirne & nadrndane pubertetlije'?

 

Ocigledno je da je primarni problem u struci, u tome da je preplavljena 'profesorskim' neznalicama, ambivalentnim posmatracima i drzavnim klimoglavcima koji bi samo da se docepaju 'pemzije'.

 

Pre 'platnih razreda' i otpustanja / 'pemzionisanja' trebalo bi sprovesti neku vrstu sertifikacije - i to anonimnu, uz ucesce stranih strucnjaka. Ono sto je 'pleva' - odbaciti, ostalima pruziti priliku da rade.

Do nove sertifikacije.

 

A ovo insistiranje na 'disciplini' i 'ucenickim lazima', to je skaredno.

To je nivo ispraznih ogovarusa koje kafenisu u zbornici.

 

U svakoj skoli postoje nastavnici / profesori koje djaci vole, postuju i hvale. I uopste nisu popustljivi i ne slihtaju se djacima. Bas suprotno - pravi su karakteri i pedagoski posvecenici. Normalno da ostala masa tzv. 'profesora' nije u stanju ni da im se priblizi.

Samo ce proci kroz skolu nacisto isfrustrirani, 'obrazujuci' iste takve ucenike. 

 

PS.

Birali u mojoj zgradi 'predsednika kucnog saveta', pa ajde nekog od pemzosa koji imaju vise vremena. Ponude nekom matorom liku - kad on skoro pocne da se trese, pocrveni i nekako prokrklja - 'nemojte mene, ja sam bio profesor u gimnaziji i mnogo sam strog!'

:ajme:

Normalno da sam ga malo kinjio - komsija o kakvoj strogoci govorite, pa mi smo odrasli ljudi!?

Neko mu doneo casu vode, a mene muvali - nemoj komso, ima ga udari srcka!

 

'Strogi profesor iz gimnazije'?

:frust:

 

...



#55 GlennGould

GlennGould
  • Members
  • 5,994 posts

Posted 02 November 2015 - 00:03

Mislim da ipak previše očekuješ od jedne neizgrađene ličnosti. Takođe, tvoje intimno ubeđenje vuče na korporacijski reflex. Na koncu, nisam pristalica dočekivanja na nož, pa sam smatrao poželjnim da se diskusija smiri i razvije drugim tokom. Meni opet ta figura autoritarnog 'profesora' bez autoriteta više smrdi od "nepotpune" istine učenika...

Tvoj primer nemogućnosti da se održi čas muzičkog obrazovanja je poražavajući. Klinci su klinci. Pedagoški kadar je odgovoran (i jedini sposoban) da od razularene mase napravi razumne i slobodnomisleće individue. Slažem se da roditelji vrše odgoj, no edukacija mora postavljati jasna pravila ponašanja te visoke standarde koji se moraju poštovati. Kako? E pa to je ono što se zove biti profesor...

#56 tomas.hokenberi

tomas.hokenberi
  • Members
  • 4,349 posts

Posted 02 November 2015 - 19:37

Pedagoski kadar u srednjim skolama nije odgovoran za vaspitanje djaka, vec iskljucivo za obrazovanje. Nema te sile koja ce udruzenu razularenu masu petnaestogodisnjaka upodobiti u 45 minuta casa.

Dalje neko sa 15 godina nije klinac od 7 godina. Sala i zezanje su sala i zezanje, a konstantno ometanje casova je vec nesto drugo. Dovoljno je da je u odeljenju jedna budala i eto propasti. Problem je sto klinci takve stite i vide kao heroje, a ne kao budaletine sto jesu.



#57 tomas.hokenberi

tomas.hokenberi
  • Members
  • 4,349 posts

Posted 02 November 2015 - 19:49

...

 

 

Nije to 'intimno ubedjenje' - to je borba da se okostalost nikada ne promeni.

Jer sa padom 'okostalosti' - padaju i apologete propalog obrazovnog sistema.

 

Ja mislim da on i sada vec uveliko propada - samo sto to mnogi sebi ne zele da priznaju.

Propada princip da je svako sposoban za ucenje / fakultet i da mu je posle jedne, druge i trece skole - mesto upravo na BU.

A nije.

 

Polako se kristalise jedan zivotni princip, koji postaje pravilo - sve cemo manje videti 'fakultetski obrazovanih' - to ce biti individualci dovoljno svesni i posveceni - a sve vise drustvenih marginalaca: manualaca / izbacivaca / pevaljki / sehualnih radnica / sponzorusa / animir dama / kol-gerli. Zasto i ne bi? Ako si citavo skolovanje prosao 'na slepovanje' - pa sta ocekujes u zivotu?

Ostaju im selfiji / blog i gluvarenje po kaficima.

Dok mama i tata izdrze.

 

Samim tim ce se i prekobrojni 'nastavni kadar' smanjivati - jednostavno nece biti potrebe za postojanjem drzavnih prosvetnih sluzbenika koji nosaju dnevnike sa 'planovima', sto znaci da i jedni i drugi (i 'profesori' i 'djaci') seku granu na kojoj sede.

Citavo drustvo ce se morati osloboditi nakaradne iluzije 'prosvetiteljstva'.

 

Reklo bi se, da bi tzv. 'profesori', kao, recimo, obrazovaniji i pametniji ( :ajme:) trebali da budu svesni te tuzne cinjenice - no oni se samo grcevito bore za pare / platne razrede. Uskoro nece imati ni dovoljno ucenika, da ne govorim o parama.

 

Zato sto je to jedna ukrckana situacija gde nikako ne vide sebe kao najodgovornije za stanje u 'prosveti', vec bi sve da resavaju primenom disciplinske rutine. Ajde da ti vezem disciplinom ruke_noge pa onda da ti strogo sipam u suplju glavu ono sto ti nikada nece trebati u zuvotu, no sto ce mi dati pravo da naipsem 'izvestaj o uspesno izvrsenom poslu' i da primim tzv. 'platu' i trazim 'godisnju nagradu'!

:frust:

 

Meni nije jasno kako ne vide - da za privid 'prosvecivanja', mogu dobiti samo privid 'plate'?

Zar su za to krivi samo 'nemirne & nadrndane pubertetlije'?

 

Ocigledno je da je primarni problem u struci, u tome da je preplavljena 'profesorskim' neznalicama, ambivalentnim posmatracima i drzavnim klimoglavcima koji bi samo da se docepaju 'pemzije'.

 

Pre 'platnih razreda' i otpustanja / 'pemzionisanja' trebalo bi sprovesti neku vrstu sertifikacije - i to anonimnu, uz ucesce stranih strucnjaka. Ono sto je 'pleva' - odbaciti, ostalima pruziti priliku da rade.

Do nove sertifikacije.

 

A ovo insistiranje na 'disciplini' i 'ucenickim lazima', to je skaredno.

To je nivo ispraznih ogovarusa koje kafenisu u zbornici.

 

U svakoj skoli postoje nastavnici / profesori koje djaci vole, postuju i hvale. I uopste nisu popustljivi i ne slihtaju se djacima. Bas suprotno - pravi su karakteri i pedagoski posvecenici. Normalno da ostala masa tzv. 'profesora' nije u stanju ni da im se priblizi.

Samo ce proci kroz skolu nacisto isfrustrirani, 'obrazujuci' iste takve ucenike. 

 

PS.

Birali u mojoj zgradi 'predsednika kucnog saveta', pa ajde nekog od pemzosa koji imaju vise vremena. Ponude nekom matorom liku - kad on skoro pocne da se trese, pocrveni i nekako prokrklja - 'nemojte mene, ja sam bio profesor u gimnaziji i mnogo sam strog!'

:ajme:

Normalno da sam ga malo kinjio - komsija o kakvoj strogoci govorite, pa mi smo odrasli ljudi!?

Neko mu doneo casu vode, a mene muvali - nemoj komso, ima ga udari srcka!

 

'Strogi profesor iz gimnazije'?

:frust:

 

...

Bla, bla truc.

Nemas ti Kinik pojma o stanju u skolstvu. Imas samo svoju viziju bivseg propalog studenta.

 

Naravno da nemas kvalitetan kadar kada svako ko moze da nadje bolji posao nece da radi u skolstvu. Pa mene bi mogli da nateraju da predajem u skoli samo pretnjom streljackim vodom.

 

A ti razmisli zasto je tako. Da li to ima veze sa malim platama, sa djacima koji imaju "prava" a nemaju "obaveze", sa roditeljima koji prete profesorima koji njihovim potomcima daju lose ocene kada nemaju pojma, uz primedbu "koji ce im taj predmet" (a ja se pitam "koji su onda moj" upisivali gimnaziju), ministrima prosvete koje prosveta ne zanima, debilnom  neobrazovanom masom koja bira takve vlade jednu za drugom, debilnim medijima koji zaglupljuju decu i odrasle. Ili su krivi samo i redom profesori koji zele da odrze cas po propisanom programu?

 

Znas li koje profesore djaci najvise vole? One koji ih ne ispituju, poklanjaju im ocene i "ortace" se njima. Znas li koje najvise mrze ? One koji pokusavaju da odrze kakav takav obrazovni standard.

 

Ne smetaju njima kreteni koji znaju nista ili skoro nista o svom predmetu, pod uslovom da ni od njih ne ocekuju da nesto nauce. 

 

Sta kazes "vazne im plate"? A sta treba da im bude vazno? Tebi nije (bila) vazna plata? Radio si, sta god si radio, iskljucivo za cast i slavu i za priznanje i postovanje?



#58 GlennGould

GlennGould
  • Members
  • 5,994 posts

Posted 03 November 2015 - 00:33

Pročitaj ponovo moj post i tvoj odgovor. Ono što si boldovao je upravo ono što sam u njemu podvukao... Odgoj/vaspitanje vs edukacija/obrazovanje.

I šta, jača petnaestogodišnja budala od sistema. E pa onda ipak taj sistem treba kritikovati & korigovati, ne? Meni su pojedini profesori bili ti pomenuti 'heroji'. Zašto to više, kako ti to opisuješ i zaključuješ, nije moguće? Ne slažem se sa tvojom isključivosti. Dao sam ti konkretan odgovor na tvoj primer i stojim iza svojih reči. Dakle može; nije svakom dostupno; ali može...

Dalje, pa ko je odgovoran što se mala deca provlače kroz mašinu koja od njih desetak godina docnije pravi velike buzdovane? Itd.

Mnogo to jednostrano posmatraš i definitivno osuđuješ. Kapiram da si na terenu i da samo opisuješ stanje koje vidiš. Pokušavam da unesem perspektivu. Suviše je lako dići ruke i decidno podići nos, u školi se stvara i oblikuje budućnost jednog društva. Prema tome, nema mesta za rezigniranost -moraju se zasukati rukavi i uprljati ruke :)

#59 angelia

angelia
  • Members
  • 15,569 posts

Posted 03 November 2015 - 00:52

Znas li koje profesore djaci najvise vole? One koji ih ne ispituju, poklanjaju im ocene i "ortace" se njima. Znas li koje najvise mrze ? One koji pokusavaju da odrze kakav takav obrazovni standard.

 

Ne smetaju njima kreteni koji znaju nista ili skoro nista o svom predmetu, pod uslovom da ni od njih ne ocekuju da nesto nauce. 

 

 

Ja mislim da tu gresis i to jako. Nedavno sam se srela sa starim srednjoskolskim drustvom nakon duzeg vremena, ono godisnjica i slicno. I znas koje profesore smo pominjali sa setom? Onaj pravi pedagoski kadar, kao sto smo ih tada cenili tako i sada oni ostaju trajni uticaj na nase zivote.

 

Naravno da i ti srednjoskolci treba da znaju bolje, umesto samo prava a nista obaveze. Decko ovde je potpuno omasio temu gde se dovodi u pitanje autoritet, to oko stolice, ali tek je profesor major fail da oko toga isteruje svoj ego, sa tinejdzerima - ma nije nego. 



#60 crveno - beli

crveno - beli
  • Members
  • 6,335 posts

Posted 03 November 2015 - 01:27

Pedagoski kadar u srednjim skolama nije odgovoran za vaspitanje djaka, vec iskljucivo za obrazovanje. Nema te sile koja ce udruzenu razularenu masu petnaestogodisnjaka upodobiti u 45 minuta casa.

 

Ovde je sva poenta. 

Nema tog drustva ili tog profesora koji je zasluzan za vaspitanje. To se radi iskljucivo kuci i to rade iskljucivo roditelji. 

 

Dalje neko sa 15 godina nije klinac od 7 godina. Sala i zezanje su sala i zezanje, a konstantno ometanje casova je vec nesto drugo. Dovoljno je da je u odeljenju jedna budala i eto propasti. Problem je sto klinci takve stite i vide kao heroje, a ne kao budaletine sto jesu.

 

Pa ovo. Ljudi moraju da shvate da nije dovoljno da pozele da budu roditelji, nego da zasuku rukave i ne pretvore svoje dete u razmazeno ili jos gore zapostavljeno dete. Onda, kada dovoljno ljudi ne mogu ili nece da se bave svojom decom, dobijemo klasicnu kolektivizaciju gde je svako dete od 7 godina vristavac koji hoce da istera svoje, svaki tinejdzer mumlajuci magarac koji oponasa majmuna u coporu, svaki 18godisnjak lik koji misli na izlaske, ubijanje od alkohola, na "devojcice" (da, da, pricamo o punoletnim mladim zenama) i neko kome ne mozes nista ... pa normalno da ce tako da se ponasa ako je zapostavljen i zivi i u materijalnom i u duhovnoj bedi. "Pa oni su 15godisnjaci, normalno da se tako ponasaju!" ... pa jeste, normalno je kada se bilo koje drugacije ponasanje posmatra kao nenormalno.

Profesor je, za svoju bednu platicu tu da prenese znanje iz programa za odredjen predmet. Koga to ne interesuje, nek nauci minimum minimuma za dvojku i problema nema! Sad ce neko graknuti da je to lako, e pa, jbg i treba da je lako za 400 evra ili kolika je vec plata. Hoces strucnjaka za rad sa masama i navijackim kopovima? E pa, to kosta mnogo vise ... 


Edited by whitebrеad, 03 November 2015 - 01:28.