Jump to content


Photo
- - - - -

Pitanja o svemu i svačemu


  • Please log in to reply
57 replies to this topic

#31 kronostime

kronostime
  • Banned
  • 27,590 posts

Posted 27 November 2016 - 16:36

imam jedno strucno pitanje, da li benzinac dimi belo pozadi nuzno zbog potrosnje vode ili moze biti i nesto drugo uzrok?

Sagoreva rashladnu tecnost  tj. otisao ti neki "dihtung" ili semering.

:lala:


  • 0

#32 Ibiza

Ibiza
  • Members
  • 1,286 posts

Posted 27 November 2016 - 17:23

rashladna tecnost ne gori, ulje da, I to belo :blush:


  • 0

#33 Kravica

Kravica
  • Members
  • 13,619 posts

Posted 27 November 2016 - 20:46

ulje gori plavo

voda = rashladna tecnost

 

znam kronose da je to najcesci uzrok, pitam da li moze postojati jos neki uzrok, recimo ako su dizne zaprljane, izvadjen katalizator i slicno?


  • 0

#34 kronostime

kronostime
  • Banned
  • 27,590 posts

Posted 28 November 2016 - 08:18

ulje gori plavo

voda = rashladna tecnost

 

znam kronose da je to najcesci uzrok, pitam da li moze postojati jos neki uzrok, recimo ako su dizne zaprljane, izvadjen katalizator i slicno?

Zaprljane dizne ces prepoznati po smanjenoj snazi motora i neravnomernom gasu, izvadjen katalizator i zaprljana lambda sonda mogu dovesti do povecanja zasicenosti smese za sagorevanje, jer nema podataka "kompjuteru" u vozilu koji je nivo CO2 u izduvnim gasovima. Predpostavljam da ti je automobil noviji, sa kompom - ja tih problema sa mojim Golfom 2 nemam: nema suvisne elektronike i pici na plin k`o blesav, bez ikakvog dima pozadi :D

Inace, belicasti dim je posledica sagorevanja glikola iz antifriza (najcesce), mada moze da bude i posledica vlage u gorivu - jednostavno: karburator, pored goriva, povuce i vlagu i ona izlazi kroz izduvni sistem u vidu pare zasicene gasovima. Oteraj kola u servis, neka ti urade dijagnostiku (kompjutersku preko OBD2 konektora  i merenje nivoa CO2 na izlazu iz auspuha) i znaces na cemu si. Mozda samo treba da zamenis kompletno rashladnu tecnost - ne moze se dolivati antifriz vecno. ;)  


  • 0

#35 Kravica

Kravica
  • Members
  • 13,619 posts

Posted 28 November 2016 - 15:04

katalizator sluzi koliko znam samo za umanjenje stetnih gasova, lambda sonda stoji na izduvu i kontrolise smesu...sad pitam posto kod dizelasa neki govore da prljave dizne mogu dati taj beo dim pozadi, pa se malo hvatam za slamku da mozda posto i neki drugi uzrok osim toga da voda dospeva tamo gde ne treba zato sto je dihtung glave otisao...ne radi mi se to otvaranje motor, dihtung


  • 0

#36 kronostime

kronostime
  • Banned
  • 27,590 posts

Posted 28 November 2016 - 15:16

Najbolje i najsigurnije ti je da odes do servisa i tamo ustanovis o cemu se radi.


  • 0

#37 Kravica

Kravica
  • Members
  • 13,619 posts

Posted 28 November 2016 - 16:18

to svakako, ali rekoh da se malo informisem...koliko znam samo ti ozbiljniji servis imaju te sisteme za kontrolu gasova


  • 0

#38 kronostime

kronostime
  • Banned
  • 27,590 posts

Posted 28 November 2016 - 16:43

 

 

dim.jpg

Ponekad vam boja dima koji izlazi iz auspuha može dati znak da sa vašim automobilom nešto nije u redu. Čak i kada ne trepće nijedna lampica na instrument tabli ili ne vidite ništa čudno na vašem automobilu, kako bi ga prekontrolisali, boja dima može otkriti neki kvar na vašem automobilu.

Plavi dim

Ako vaš automobil izbacuje plavi dim znači da je problem sa uljem, i da dolazi do sagorevanja ulja. To se najčešće dešava kada dotraju karike ili ventili, pa onda se dešava da ulje curi u komoru za sagorevanje u kojoj se meša sa gorivom.

Ako uočite ovaj problem, proverite ulje i redovno ga kontrolišite i dosipajte.

Sivi dim

Za ovaj dim je teško dati pravu dijagnozu. Prouzrokuju ga slični kvarovi kao i plavi dim, sagorevanje ulja, ali i loš turbo punjač. Znači treba proveriti ulje, ali i potrošnju goriva, jer obično ovi kvarovi prave veću potrošnju.

Beli dim

Ukoliko vidite beli dim ne mora da znači ništa opasno, jer može da predstavlja običnu kondenzaciju unutar izduvnog sistema. Međutim, veći oblak belog dima može predstavljati rizik. Glavni kvarovi koji mogu prouzrokovati beli dim su oštećenje cilindra glave i ispucali zidovi bloka motora, a to iziskuje skupe popravke.

Ovaj problem nikako ne smete ignorisati, jer i najmanje curenje rashladne tečnosti može dovesti do pregrevanja i predstavlja ozbiljan rizik za kvar na motoru.

Crni dim

Crni izduvni dim znači veliku potrošnju goriva. Prvo što treba da proverite su filteri za klimu, usisni senzori, brizgaljke goriva i regulator pritiska. Crni dim je najlakši za dijagnozu, jer se zna tačno šta ga prouzrokuje, a ni popravka ovih delova nije preterano skupa.

http://auto.blog.rs/...-dim-iz-auspuha


  • 0

#39 Kravica

Kravica
  • Members
  • 13,619 posts

Posted 28 November 2016 - 17:45

da moze biti i kondenzacija :D to je taj umirujuci odgovor koji trazim :D


  • 2

#40 todorovic

todorovic
  • Members
  • 3,206 posts

Posted 30 November 2016 - 17:36

 

ispucali zidovi bloka motora

Ja ne znam sta treba da radis autu pa da ti pukne blok motora, pretpostavljam sipas obicnu vodu a napolju temp -15. :)


  • 0

#41 kronostime

kronostime
  • Banned
  • 27,590 posts

Posted 01 December 2016 - 09:13

Ja ne znam sta treba da radis autu pa da ti pukne blok motora, pretpostavljam sipas obicnu vodu a napolju temp -15. :)

Dosta vozaca je sklono tim "uradi-sam" improvizacijama pa, umesto da kompletno isprazne rashladni sistem i sipaju novu rashladnu tecnost odgovarajuceg kvaliteta za taj tip motora razblazenu pomocu destilovane vode na odgovarajucu koncentraciju, samo doliju ili antifriz (najcesce sumnjivog porekla i kvaliteta) ili vodu iz cesme, tako da im, nakon par godina, hladnjak bude pun kamenca i cude se sto im "prokuvava motor kad su sve to sipali". Najcrnje je to sto je razlika u ceni izmedju kvalitetnog antifriza i tih homemade buckurisa zanemariva - 100-200 din., a najcesci kapacitet rashladnog sistema je 4-6L, znaci grubo 3L antifriza i 3L destilovane vode. To mu dodje negde oko 1200 dinara i miran si najmanje godinu dana sto se toga tice. Slicna situacija je i sa uljem za motore: sipa se sve i svasta, jos ako je kupljeno kod komse u flasi od 2L za 500 dindzi - super. To sto je malo gusce, nema veze  - kad se zagreje motor, bice tecnije. E, takvi vozaci, koji bi na svemu da ustede, najcesce zavrsavaju kod majstora sa popucalim blokovima, spaljenim karikama... na "generalci", sto ih izadje mnogo vise od toga sto su ustedeli. Najnormalnija stvar je da 1 godisnje promenis ulje, filter ulja, antifriz... i automobil ce ti raditi k`o sat, bez obzira na godiste i uzivaces u voznji. 


  • 1

#42 DJ_Vasa

DJ_Vasa
  • Members
  • 6,935 posts

Posted 02 December 2016 - 00:33

da moze biti i kondenzacija :D to je taj umirujuci odgovor koji trazim :D

 

Možda je pitanje suvišno, ali jesi li proverio količinu rashladne tečnosti? Ako je tu sve OK, onda je možda samo kondenzacija.


Edited by DJ_Vasa, 02 December 2016 - 00:33.

  • 1

#43 zoran59

zoran59
  • Members
  • 9,573 posts

Posted 02 December 2016 - 02:14

To je dobro pitanje, ali samo jedno od mnogih.

 

U vezi ranijeg dela rasprave: nije potrebno da pukne blok. Dovoljno je da usled pregrevanja ili nekog drugog razloga popusti zaptivka izmedju glave i bloka.

Onda ce razlicite tecnosti naci razlicite puteve.

I nije samo da ce rashladna tecnost doci u izduv, nego je jos gori problem ako nadje put u ulje. Prvo, dize nivo i pritisak pa moze doci do popustanja raznih semeringa, a drugo - mesavina vode i ulja ne podmazuje bas dobro.

 

Sve u svemu, ne bi se trebalo previse zezati sa internetskom dijagnostikom. Ako se razumes, opravi sam, inace teraj kod majstora.

Svaki problem na svetu, od curenja necega na kolima do pokvarenog zuba, je lakse saseci u korenu nego kad stvari odu do djavola.


  • 1

#44 Kravica

Kravica
  • Members
  • 13,619 posts

Posted 25 January 2017 - 16:20

nego ljudi pitanje staro koliko i svet, koju marku akumulatora uzeti?

preleteo sam net i ne postoji nijedna marka koji nije ispljuvana osim Exide-a koji je prilicno skup


  • 0

#45 alberto.ascari

alberto.ascari
  • Members
  • 26,161 posts

Posted 25 January 2017 - 18:40

nego ljudi pitanje staro koliko i svet, koju marku akumulatora uzeti?

preleteo sam net i ne postoji nijedna marka koji nije ispljuvana osim Exide-a koji je prilicno skup

 

 

Ja bih uzeo Banner ili Motorcraft.

 

U svakom slučaju ne bih uzimao XXXBRAND made in prc for Tesco/Carrefour/Interspar


  • 0