Jump to content


Photo
- - - - -

Poboljšanje obrazovanja


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
22 replies to this topic

#16 Gant

Gant
  • Members
  • 6,346 posts

Posted 01 July 2015 - 00:37

Matematika je predmet koji sluzi za razvoj logickog razmisljanja i kao takav je sasvim dovoljan jer se 12 godina kroz osnovnu i srednju skolu pohadja prakticno svaki dan.

To sto su vremenom kriterijumi pali i sto se matematika svela na resavanje najprostijih zadataka samo da se "prodje" je druga stvar.

Upravo je to "uproscenje" matematike dovelo do izbacivanja upravo one potrebne logike za koju se ona i uci, odnosno logicke zadatke koji dolaze posle osnovnog prelazenja neke matematicke oblasti.

 

Primer su recimo ovi zadaci koje ti vecini dece danas "ne smes" ni da pomenes:

 

"Za lonac s poklopcem plaćeno je 1.200 dinara. Lonac je skuplji od poklopca 1.000 dinara. Koliko košta poklopac?"

"Otac je stariji od sina 3 puta, a sin je stariji od sestre 3 puta. Koliko je godina ocu ako zbir njegovih i ćerkinih godina iznosi 50?"

 

Smes samo da im napises 5+x=8 pa ce i to da zabrljaju.


Edited by Gant, 01 July 2015 - 00:37.


#17 Schrodinger

Schrodinger
  • Members
  • 18,672 posts

Posted 01 July 2015 - 05:52

Sve se ja slazem sem da je matematika dovoljna, jer (1) treba priznati elementarnu cinjenicu da je logika nezavisna od matematike, te da postoje vrste logike koje se ne daju lako (tj. na skolskom nivou) izraziti u formi matematickih simbola, te jos vaznije (2) time se ucvrscuje ionako sveprisutna JEZIVA GLUPOST da onima koji nemaju smisla/talenta/sklonosti ka matematici ni logika nije potrebna.

 

Ovo potonje je uzrok katastrofalne situacije u srpskim drustvenim naukama, na primer, gde caruju debili i idioti koji u matematici nisu odmakli dalje od tablice mnozenja, ergo, smatraju da "nista nisu propustili", te da im logika i ne treba. Primeri: Slobodan Antonic (redovni profesor!), Misa Djurkovic (doktor nauka!), Rados Ljusic (redovni profesor!), i mnogi drugi. 

 

Dakle, visestruka korist za buduce generacije bilo bi upravo odvajanje logike od matematike (praceno smanjenjem fonda casova matematike, naravno). 



#18 Schrodinger

Schrodinger
  • Members
  • 18,672 posts

Posted 01 July 2015 - 05:55

filozofija se vec uci u svim gimnazijama i cetvorogodisnjim strucnim skolama.

Za to vazi isto kao i za fiziku: uci se, ali na sta lici, bolje da se ne uci. 



#19 mrd

mrd
  • Members
  • 15,823 posts

Posted 01 July 2015 - 06:10

:)

Ovo mu dodje noviji pristup starim idejama.



#20 Gant

Gant
  • Members
  • 6,346 posts

Posted 01 July 2015 - 11:51

Odvajanje logike od matematike u ovom trenutku ne bi imalo nikakav smisao.

To bi samo bilo jos jedno pretumbavanje sistema, menjanje kadrova pri cemu bi u nedostatku filozofa opet dali matematicarima da drze istu.

Funkcionalno gledajuci to bi znacilo smanjenje obrazovnog kadra na Matematickom, a povecanje na Filozofskom sto bi bilo jako destruktivno za privredu jer matematicar moze da radi u savremenom svetu i oblastima koje se razvijaju, a filozofe bi drzao samo za obrazovanje.

 

Ako ti ne mozes u skoli dovoljno da razvijes logiku kroz matematiku, to ne bi uspelo ni sa njenim odvajanjem.

 

Najpre pogledaj sa kakvom logikom se formira jedan profesor. Svaki ima bar malo entuzijazma kad krene da radi. Ali onda dolazi u nasu realnost gde u skolu prilicno cesto stize policija i hitna pomoc i gde je primat postalo prezivljavanje u istoj, a ne obrazovanje. Drustvom su globalno zavladali neuki, a mi drzavu nemamo koja bi kroz sistem pravosudja zastitila one druge od tih. A oni su uvek bili fizicki jaci i spremni na sve, pa se "profesorisanje" svelo na fizicku zastitu sebe kroz davanje prelazne ocene ni za sta jer drzava danas sa mnogo tih ne zna ni sta bi, pa samo neka preguraju, a onda tim sistemom urusis i one ostale u razredu.

I onda shvatis da ne mozes juriti za vetrenjacama nego prihvatis sistem, predavanja svedes na minimum (to sto se popunjava u dnevnicima kao predjena oblast je nesto drugo) i onda dobijes do toga da logikom ne mozes ni da se bavis. Da ne kazem da se mnogi profesori onda i dodatno uklope u sistem, pa tako uciteljice biraju onog izdavaca udzbenika koji im da bolji tablet ili laptop. Sve se u ovoj drzavi svelo na puko prezivljavanje i gramzivo uzimanje para gde god stignes jer vlada totalna anarhija.

 

U skolama danas nemas osnovne uslove za rad da bi bilo kakvo skolstvo uspelo.

Ja cu opet da kazem da nemamo drzavu jer nemamo pravosudni sistem koji funkcionise.

Kada bi kao drustvo uveli pravosudje, postovanje zakona, pravila, bez izuzetaka, mislim da bi onda vrlo lako prolazile i neke reforme i uskladjivanja. Cak bi i sama deca sa ovim obrazovnim sistemom bila mnogo "obrazovanija".

 

Po meni ne postoji realno toliki problem u samom skolstvu, zdravstvu, gradjevini, bilo cemu, koliko u tome sto nemamo osnovne postulate drzave. Ako konstantno samo menjas neke sisteme, konstantno menjas zakone i sl a iste ne mozes u realnosti da primenis jer nemas sudsku zastitu, onda je sve - "dzaba krecimo".



#21 tomas.hokenberi

tomas.hokenberi
  • Members
  • 4,301 posts

Posted 01 July 2015 - 13:47


Dakle, visestruka korist za buduce generacije bilo bi upravo odvajanje logike od matematike (praceno smanjenjem fonda casova matematike, naravno). 

Ne vidim razlog da se smanji fond casova matematike pored toliko boljih kandidata kao sto je  sociologija (obavezna u svim gimnazijama i cetvorogodisnjim strucnim skolama i uci se PRE filozofije), a o veronauci  da ne pricamo.

 

A i ne vidim kako bi uspeo smisleno da odvojis (matematicku) logiku od matematike. Djaci bi trebali da npr. povezuju nauceno iz matematicke logike sa teorijom skupova itd.

 

Opsta logika bi svakako trebala da bude poseban predmet.


Edited by tomas.hokenberi, 01 July 2015 - 13:55.


#22 Горазд

Горазд
  • Members
  • 1,382 posts

Posted 01 July 2015 - 16:25

Ne vidim razlog da se smanji fond casova matematike pored toliko boljih kandidata kao sto je  sociologija (obavezna u svim gimnazijama i cetvorogodisnjim strucnim skolama i uci se PRE filozofije), a o veronauci  da ne pricamo.

 

A i ne vidim kako bi uspeo smisleno da odvojis (matematicku) logiku od matematike. Djaci bi trebali da npr. povezuju nauceno iz matematicke logike sa teorijom skupova itd.

 

Opsta logika bi svakako trebala da bude poseban predmet.

А то се иначе учи одвојено ил шта? Теорија скупова представља (хм, рецимо) грану математичке логике, тако да не видим шта ту има да се повезује кад једно спада под друго. Тачније, на шта мислите кад кажете "математичка логика" ? Све су то широки појмови, бар кад их мени неко спомене, па само да будемо мало конкретнији.



#23 tomas.hokenberi

tomas.hokenberi
  • Members
  • 4,301 posts

Posted 02 July 2015 - 06:38

Teorija skupova se u vecini srrdnjih skola predaje kao potpuno zasebna oblast i 90% djaka ne uocava veze izmedju operacija nad skupovima i logickih operacija.