Jump to content


Photo
- - - - -

Avio kompanije


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
24 replies to this topic

#16 Nimrod

Nimrod
  • Members
  • 2,514 posts

Posted 27 October 2015 - 01:38

Od svog letenja, sad kad razmislim i nemam nesto veliki dijapazon kompanija - valjda ni rute ne menjam cesto, a ako ih ponavlja, onda mi i odgovara isti let, da znam kad da ustajem ponedeljkom. Generalno: 

 

Lufthansa: nikad nikakvih problema, sedista, cak i ekonomskoj klasi sasvim pristojna na interkontinentalnim letovima, po Evropi...manje vise kao i svi drugi (normalni prevoznici); odlicna im kombinacija boja, ona zuta na mene deluje pozitivno u kabini. Hrana, recimo da to mogu da posmatram standardom. Ovi novi 777 sa wc-ima dole, fantazija - niko ne sedi pored istih! 

Air France: izbegavam Airfrance, ne zbog kompanije nego zbog CDGa - iako u poslednjih 7-8 godina intenzivno poboljsase aerodrom, i dalje mislim da je budibogsnama neefikasan, da je jedno od mesta gde je najduze potrebno prtljagu da predje sa jednog terminala na drugi itd. Volim AF 380. Zanimljivo je da nikad nisam leteo AF po evropi, cak ni po francuskoj

Swiss - poceli su neopisivo da me nerviraju sa naplacivanjem rezervacije sedista pre polaska. Usluga, standard, s'obzirom da im je LSG kejterer i hrana. I Cirih i Zeneva su zgodni za presedanje i zgodni za doci do grada; ground service im je malo nebulostican ali sta da se radi - jednom se zapatih u sred neke oluje u Cirihu gde zaboga ne moze niko iz customer servica da mi pomogne jer oni rade interkontinentalne letove, a ja zapucao u Brisel. Na kraju zavrsio u Luksemburgu jer eto....

BA - najcestitija evropska kompanija za preko Atlantika, ali zacudo, tragicna sto se tice Afrike. Mislim, znam ja da oni menjaju prema svecu i tropar, ali ipak. 

KLM - po Evropi, nikad problema, volim schipol, hrana malo ispod standarda. Neopisivo los customer service do/iz Afrike, pretpostavljam zato sto jedini lete na neke destinacije - nit koga mozes dozvati na telefon, niti nesto cestito uradi kad ga dozoves. U US sam im se napisao customer complainta i drao na telefon milion puta jer im ovde pola usluga pruza Delta, tjl. AF-KLM-Delta, a delta je sto se tice internacionalnog transporta na nivou JATa, i to onog pod sankcijama. 

Vueling - kupio kartu jutro dana kad sam leteo - odlican za spaniju po obali, kratki letovi, raspolozena posluga. 

Olympic - jednom leteo. I nikad vise. videti pod Jat iz 90ih

Luxair - iznenadio se dobrom uslugom, ali naravno leteti iz/u Kairo je smak sveta po definiciji tako da mi dzabe sto su im novi avioni, unutrasnjost cestita i hrana pristojna. 

Precision air - lokalna kompanija u Tanzaniji - svi novi avioni, ali zaista "puddle jumers" - lete 20 minuta od Dara do Zanziabara ili 1 do Aruse - najduza linija mislim da im je 2 sata; customer service je malo...budibosnama. Jednom smo usli u avion koji je poletao 20 minuta pre naseg, ali naravno stvari nisu....

Air burkina - iznenadjujuce odlicna usluga, ekonomska klasa sa mestom za noge koje su nekada imale evropske kompanije. 

American - ne dao bog nikome za interkontinentalne letove. Za juznu ameriku je oprema iz kasnih 90ih, za evropu mozda malo bolja. Unutar amerike, zavisno od rute - na velikom broju NYC/MIA; NYC/DFW  i transkontinentalnih,novi avioni. Usluga - nikakva, ali za standarde americkih kompanija, prosecno ista

Delta - domaca usluga - mozda malo bolja od Americana; medjunarodna, barem do evrope/j. amerike; mene bi bilo sramota. Biznis klasa malo bolja, ali ni prici biznis klasi BA/AF/Lufthanse

Singapore - definitivno favorit, sto za ekonomsku sto za biznis klasu

Emirati - odlicna usluga, dobra hrana, za Afriku mnogo radije njima nego bilo kim drugim

Air Maroc - leteo samo do evrope - sasvim pristojna ekonomska klasa

LAN - obnovljena flota cini mi se, opremljenost aviona sasvim pristojna,u nivou evropskih (zapadnoevropskih) kompanija

Hemus aid (sada Bulgarian....) - nikad vise.

Tarom - sasvim pristojan, samo sto je usluga malo po modelu JATovih stjuardesa - "ako nisi cuo sta sam te pitala prvi put, drugi put necu ni da te pitam, ima da jedes sendvic koji sam ti dala".

Avianca - odlicna biznis klasa

TAP - dobra hrana, posebno u biznis klasi. cini mi se na vecini evropskih letova da su imali raspon sedista u ekonomskoj normalan.

Amaszonas - lokalna kompanija, imas utisak da se neko drustvo iz Bolivije skupilo pa odlucilo da naprave avio kompaniju, i tako pozaposljavalo familiju....ali, letovi na vreme, udobni avioni

Alitalia - nekadasnji 6.55 za Milano i 4popodne za beograd, na embraerima, super let. Jedina kompanija koja me je sluzila sladoledom umesto kikirikijem. Za preko okeana - jednom ili dva put samo....mislim da su tada leteli jos DC10, sa zalepljenim poklopcima pepeljara u naslonima za ruke. I vecito strajkovi, dja interkontinenalnih pilota, dja domacih, dja mehanicara....

Jetblue - odlicni avioni (sa prostorm za noge), i za americki standard, normalnim sedistima, i uslugama.

US airways - american samo jos gori. Sad kad su ih kupili, sve gore i gore. Posebno kad im je operator Piedmont ili Republic airways

Frontier - iznenadjujuce dobra usluga i hrana, uzasno malo prostora u ekonomskoj

Virgin America - favorit za do zapadne obale - od stjuardesa, do sedista, do enterntainmenta, do hrane (do male boce penusavog vina od $7)

Virgin Atlantic - so, so - bolje od americkih, ali ne u rangu BA

S7 (nekadasnja sabena) - opet, lufthansino dete, ali malo zaboravljeno

Austrian - luftansino omiljeno dete, osim kad se zaglavim na sta vec imaju, bombardije/embraere za Bec-Beograd

United - od svih americkih, najveci hit&miss - ili standardno los ili vanredno los

Air Canada - bolji od bilo koje druge severnoamericke osim recimo Virgina

Porter Air - odlican za kratke letove (i leti na moj omiljeni kanadski aerodrom, Billy Bishop)

Westjet - ok, za "relatively low cost" civilizovana kompanija

Southwest - no frills, ali em te stjuardese tretiraju kao coveka (em ti daju cokoladu ako bas izgledas kao da ti nisu sve koze na broju) em jedini imaju efikasni sistem bordovanja aviona, em nikad mi se nije desilo da sedim i cekam jer ne znaju gde im je avion....

Alaskan - vidi pod Frontier

i na kraju - Spirit. Kome bi trebalo zabraniti da se bavi prevozom. Ne avio....bilo kakvim prevozom. Stoke i rude takodje. 



#17 vladan

vladan
  • Members
  • 25,386 posts

Posted 27 October 2015 - 06:26

Zaboravio sam da napisem najlepsi jutarnji utisak; Alitalia, letovi u/iz Juzne Afrike.

Posto su to, manje - vise letovi duz meridijana, nema promene vremenske zone i svi avioni polecu predvece - uvece, kako iz Evrope, tako i iz Afrike, pa letite celu noc i na odredistu ste ujutru. Ujutru, na oko 2 sata pred sletanje, kabinsko svetlo je jos uvek priguseno a budi vas divan miris italijanske kafe i vrucih kroasana.

Pre 2-3 nedelje prvi put sam leteo portugalskom kompanijom TAP na relaciji Beograd - Cirih - Lisabon - Madeira - Ponta Delgada (Azori) - Porto -Lisabon - Frankfurt - Beograd. Sasvim pristojni avioni i usluga, ali...

Potrebno je duplo cekiranje; prtljag se u Beogradu cekira za Madeiru, ali putnik mora da se na ciriskom aerodromu ponovo cekira za TAP. Isto je i u povratku; prtljag ide direktno za Beograd, ali putnik mora ponovo da se cekira na haoticnom frankfurtskom aerodromu, koji je ogroman, dezorganizovan kao nikada ranije, a salter TAP-a je na suprotnom delu aerodroma od Air Serbia, a vreme izmedju dva leta je vrlo ograniceno.


Edited by vladan, 27 October 2015 - 06:42.


#18 alberto.ascari

alberto.ascari
  • Members
  • 25,079 posts

Posted 27 October 2015 - 08:50

Od svog letenja, sad kad razmislim i nemam nesto veliki dijapazon kompanija - valjda ni rute ne menjam cesto, a ako ih ponavlja, onda mi i odgovara isti let, da znam kad da ustajem ponedeljkom. Generalno: 

 

Lufthansa: nikad nikakvih problema, sedista, cak i ekonomskoj klasi sasvim pristojna na interkontinentalnim letovima, po Evropi...manje vise kao i svi drugi (normalni prevoznici); odlicna im kombinacija boja, ona zuta na mene deluje pozitivno u kabini. Hrana, recimo da to mogu da posmatram standardom. Ovi novi 777 sa wc-ima dole, fantazija - niko ne sedi pored istih! 

Air France: izbegavam Airfrance, ne zbog kompanije nego zbog CDGa - iako u poslednjih 7-8 godina intenzivno poboljsase aerodrom, i dalje mislim da je budibogsnama neefikasan, da je jedno od mesta gde je najduze potrebno prtljagu da predje sa jednog terminala na drugi itd. Volim AF 380. Zanimljivo je da nikad nisam leteo AF po evropi, cak ni po francuskoj

Swiss - poceli su neopisivo da me nerviraju sa naplacivanjem rezervacije sedista pre polaska. Usluga, standard, s'obzirom da im je LSG kejterer i hrana. I Cirih i Zeneva su zgodni za presedanje i zgodni za doci do grada; ground service im je malo nebulostican ali sta da se radi - jednom se zapatih u sred neke oluje u Cirihu gde zaboga ne moze niko iz customer servica da mi pomogne jer oni rade interkontinentalne letove, a ja zapucao u Brisel. Na kraju zavrsio u Luksemburgu jer eto....

BA - najcestitija evropska kompanija za preko Atlantika, ali zacudo, tragicna sto se tice Afrike. Mislim, znam ja da oni menjaju prema svecu i tropar, ali ipak. 

KLM - po Evropi, nikad problema, volim schipol, hrana malo ispod standarda. Neopisivo los customer service do/iz Afrike, pretpostavljam zato sto jedini lete na neke destinacije - nit koga mozes dozvati na telefon, niti nesto cestito uradi kad ga dozoves. U US sam im se napisao customer complainta i drao na telefon milion puta jer im ovde pola usluga pruza Delta, tjl. AF-KLM-Delta, a delta je sto se tice internacionalnog transporta na nivou JATa, i to onog pod sankcijama. 

Vueling - kupio kartu jutro dana kad sam leteo - odlican za spaniju po obali, kratki letovi, raspolozena posluga. 

Olympic - jednom leteo. I nikad vise. videti pod Jat iz 90ih

Luxair - iznenadio se dobrom uslugom, ali naravno leteti iz/u Kairo je smak sveta po definiciji tako da mi dzabe sto su im novi avioni, unutrasnjost cestita i hrana pristojna. 

Precision air - lokalna kompanija u Tanzaniji - svi novi avioni, ali zaista "puddle jumers" - lete 20 minuta od Dara do Zanziabara ili 1 do Aruse - najduza linija mislim da im je 2 sata; customer service je malo...budibosnama. Jednom smo usli u avion koji je poletao 20 minuta pre naseg, ali naravno stvari nisu....

Air burkina - iznenadjujuce odlicna usluga, ekonomska klasa sa mestom za noge koje su nekada imale evropske kompanije. 

American - ne dao bog nikome za interkontinentalne letove. Za juznu ameriku je oprema iz kasnih 90ih, za evropu mozda malo bolja. Unutar amerike, zavisno od rute - na velikom broju NYC/MIA; NYC/DFW  i transkontinentalnih,novi avioni. Usluga - nikakva, ali za standarde americkih kompanija, prosecno ista

Delta - domaca usluga - mozda malo bolja od Americana; medjunarodna, barem do evrope/j. amerike; mene bi bilo sramota. Biznis klasa malo bolja, ali ni prici biznis klasi BA/AF/Lufthanse

Singapore - definitivno favorit, sto za ekonomsku sto za biznis klasu

Emirati - odlicna usluga, dobra hrana, za Afriku mnogo radije njima nego bilo kim drugim

Air Maroc - leteo samo do evrope - sasvim pristojna ekonomska klasa

LAN - obnovljena flota cini mi se, opremljenost aviona sasvim pristojna,u nivou evropskih (zapadnoevropskih) kompanija

Hemus aid (sada Bulgarian....) - nikad vise.

Tarom - sasvim pristojan, samo sto je usluga malo po modelu JATovih stjuardesa - "ako nisi cuo sta sam te pitala prvi put, drugi put necu ni da te pitam, ima da jedes sendvic koji sam ti dala".

Avianca - odlicna biznis klasa

TAP - dobra hrana, posebno u biznis klasi. cini mi se na vecini evropskih letova da su imali raspon sedista u ekonomskoj normalan.

Amaszonas - lokalna kompanija, imas utisak da se neko drustvo iz Bolivije skupilo pa odlucilo da naprave avio kompaniju, i tako pozaposljavalo familiju....ali, letovi na vreme, udobni avioni

Alitalia - nekadasnji 6.55 za Milano i 4popodne za beograd, na embraerima, super let. Jedina kompanija koja me je sluzila sladoledom umesto kikirikijem. Za preko okeana - jednom ili dva put samo....mislim da su tada leteli jos DC10, sa zalepljenim poklopcima pepeljara u naslonima za ruke. I vecito strajkovi, dja interkontinenalnih pilota, dja domacih, dja mehanicara....

Jetblue - odlicni avioni (sa prostorm za noge), i za americki standard, normalnim sedistima, i uslugama.

US airways - american samo jos gori. Sad kad su ih kupili, sve gore i gore. Posebno kad im je operator Piedmont ili Republic airways

Frontier - iznenadjujuce dobra usluga i hrana, uzasno malo prostora u ekonomskoj

Virgin America - favorit za do zapadne obale - od stjuardesa, do sedista, do enterntainmenta, do hrane (do male boce penusavog vina od $7)

Virgin Atlantic - so, so - bolje od americkih, ali ne u rangu BA

S7 (nekadasnja sabena) - opet, lufthansino dete, ali malo zaboravljeno

Austrian - luftansino omiljeno dete, osim kad se zaglavim na sta vec imaju, bombardije/embraere za Bec-Beograd

United - od svih americkih, najveci hit&miss - ili standardno los ili vanredno los

Air Canada - bolji od bilo koje druge severnoamericke osim recimo Virgina

Porter Air - odlican za kratke letove (i leti na moj omiljeni kanadski aerodrom, Billy Bishop)

Westjet - ok, za "relatively low cost" civilizovana kompanija

Southwest - no frills, ali em te stjuardese tretiraju kao coveka (em ti daju cokoladu ako bas izgledas kao da ti nisu sve koze na broju) em jedini imaju efikasni sistem bordovanja aviona, em nikad mi se nije desilo da sedim i cekam jer ne znaju gde im je avion....

Alaskan - vidi pod Frontier

i na kraju - Spirit. Kome bi trebalo zabraniti da se bavi prevozom. Ne avio....bilo kakvim prevozom. Stoke i rude takodje. 

 

 

:hail:

 

 

Pa ybt Nimrode, ja nisam toliko automobila promenio, a nije da ih ne menjam kao čarape... :lol:

 

Jel' znaš gde si kad se probudiš ujutro u hotelu ili moraš da pogledaš na voucher?



#19 sreta-steta

sreta-steta
  • Members
  • 262 posts

Posted 01 November 2015 - 09:36

to ti je maltene standardni zivot za nekoga kome je posao vezan za putovanja. Bas mi cesto padne na pamet up in the air. Kad smo vec kod njega, slicna pravila i ja primenjujem pri prolascima kroz security gates: nikad nemam tecnost, ne zaboravljam metalne stvari po dzepovima, itd... i jedna od vaznijih stvari gledam iza koga stajem u redu. Nikako porodice i stariji ljudi, preferable single ili parovi i ako je moguce da izgledaju kao da idu na poslovno putovanje. 

Medjutim ovo ume da omane. Sada u Istanbulu stanem ja tako iza tipa u odelu i nekim fensi hand luggage-om. Kad je on krenuo da vadi stvari iz prtljaga... ko da je na kampovanje krenuo. i za kraj, zaboravio je u torbi za laptop sampon, ali onaj old school, tipa kopriva light od kilo, kilo ipo. 

Pitao je neko gore jedna ili dve odvojene karte za presedanje... Ovo je mac sa dve ostrice. dve odvojene karte daju fleksibilnost tipa mozete da bolje kombinujete ili vise vremena potrosite u gradu/aerodromu. Problem nastaje kada prvi let kasni ili bude otkazan. U slucaju vezanih letova - imate refund. U slucaju odvojenih karata - kao da se niste ni pojavili na aerodromu. 

I druga stvar (isto sam shvatio da ljudi uglavnom ne znaju) ako se ne pojavite na letu u odlasku, povratna karta se automatski otkazuje.

Od avio kompanija, samo da dodam: Etihad business klasa. Iz Beograda sam prespavao A320, tako da ne znam, ali iz Abu Dhabija nisam: 777. Savrseno: mesta za noge koliko hoces, za rad - super! 



#20 sreta-steta

sreta-steta
  • Members
  • 262 posts

Posted 01 November 2015 - 09:44

I da dodam... Neko je spomenuo kombinaciju avio - voz. To je za nemacku vrlo uobicajno. Recimo kada putujem u Bonn, jedna od vrlo zgodnih varijanti je do Frankfurta pa onda dobijete voznu kartu do Kelna. Voz ide 250km/h, tako da razdaljina koja je oko 300km stvarno nije bitna. 

Ovo sam primenio jednom cak kada su bili neki praznici u Nemackoj, pa su karte stvarno bile bezobrazno skupe. Otisao sam do Amsterdama i odande vozom do Bonna. Vrlo jednostavno i efikasno. To je nama koji smo odrasli sa predstavom da je voz ono sto na vozi Beograd - Bar 15h, pa kad odemo u Nemacku posebno vidimo koliko je voz zgodan nacin putovanja veliko iznenadjenje. 



#21 Nimrod

Nimrod
  • Members
  • 2,514 posts

Posted 05 November 2015 - 15:53

:hail:

 

 

Pa ybt Nimrode, ja nisam toliko automobila promenio, a nije da ih ne menjam kao čarape... :lol:

 

Jel' znaš gde si kad se probudiš ujutro u hotelu ili moraš da pogledaš na voucher?

:lol+:

Znam, najcesce. Desi mi se ponekad da ustanem sa jedne strane kreveta u sred noci i krenem ka kupatilu pa naidjem na zid, ali retko. Ono sto mi se desi je da ne znam broj sobe - sto se obicno zavrsi guranjem kartice i drndanjem vrata dok ih neko ne otvori i pogleda me belo....



#22 Sunshine State

Sunshine State
  • Members
  • 1,298 posts

Posted 12 November 2015 - 13:21

Trenutno aktuelno u Nemackoj - strajk Lufthanse, koji se desava relativno cesto (u poredjenju s ostalim avio kompanijama u drugim drzavama). Koleginica bukirala let jos davnih dana da ide kuci u Manchester, strajk traje jojs od proslog petka, letovi otkazani...jadna zena sad mora iz Frankfurta za Keln, pa odatle za London, pa dalje... 

 

U svoj toj njenoj muci, nasmeja me - pise mi sinoc:"Lufthansa (henceforth known as The Bastards) cancelled my flight" :D


Edited by Sunshine State, 12 November 2015 - 13:21.


#23 Doorn

Doorn
  • Members
  • 13,042 posts

Posted 12 November 2015 - 13:45

Evropske kompanije se guse. Ubise ih Emirates i slicni. KLM skoro bio u strajku. Nece to na dobro izaci. Ali zato Air Serbia razbija konkurenciju na Balkanu :lol:

 

 


Edited by Trn, 13 November 2015 - 10:52.


#24 Nimrod

Nimrod
  • Members
  • 2,514 posts

Posted 12 November 2015 - 14:21

Evropske kompanije se guse. Ubise ih Emirates i slicni. KLM skoro bio u strajku. Nece to na dobro izaci. Ali zato Air Serbia razbija konkurenciju na Balkanu :lol:

Evropske kompanije strajkuju od kad ja znam za sebe - Alitalija u poslednjih 20 godina ima strajk prosecno na 5 meseci. (btw. Etihad vlasnik manjinskog paketa akcija). Air France strajkuje svaki put kad bilo ko drugi strajkuje u Francuskoj. Jedino se ne secam da je ikada JAT strajkovao, valjda jel je njima vazda bilo lepo :) 



#25 golosina

golosina
  • Members
  • 499 posts

Posted 24 November 2015 - 15:35

Ima li još neko iskustva sa Virgin Atlantic? (London - Delhi)