Jump to content


Photo
- - - - -

Avio kompanije


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
24 replies to this topic

#1 sreta-steta

sreta-steta
  • Members
  • 263 posts

Posted 06 June 2015 - 21:20

Ne videh slicnu temu, a mozda bi bilo zanimljivo citati iskustva oni koji dosta putuju, pa ajde ja da zapocnem da vidimo kako ce se razvijati.

 

Air Serbia

Do sada sam leteo jedno 10ak puta od kada je promenjena iz Jat-a. Moji utisci su vise nego zadovoljavajuci, mada mora se priznati da je pocetna pozicija bila prilicno losa. Od kracih letova, uglavnom se ide ATR-om I mana je ista kao I kod svakog propelerca: brzina I buka: let do Beca traje meni nenormalnih 1.5h, sto kad uzmem vreme cekanja na aerodromu I prevoz do meni zanimljive Bratislave, dolazim maltene do vremena koliko mi treba kolima. Ono sto pohvaljujem je klopa cak I na tim kracim relacijama, mozda nije bog zna kako, ali je lepo upakovano I meni je barem iznenandjenje poredivsi sa Austrianom npr. Ocigledno je da sa stjuardesama prave kombinaciju iskusnijih persena I mladjih stjuardesa I po meni je to ok. Na srednjim relacijama (posto nemaju duze) klopa postaje sjajna I meni je velicina sedista isto tako odlicna. Biznis klasa ako ne pricamo o Boingu je isto odlicna. Klopa je tu vec sjajna, stalno obigravaju oko tebe, mesta su siroka... Ono sto sam isto primetio je da avioni ne kasne previse, a zameram check in u Beogradu: uvek se prestravim kad stamen u red. Dakle, od mene ocean jedna solidna 4.

 

Austrian

Ovu kompaniju koristim najcesce jer je povratak iz Beca prilicno zgodan, mislim da je u 21 a AS se vraca u 5. Nemacki sterilna, stjuardese ne previse ljubazne, ali opet nemam zamerke, avioni novi ili relativno novi, sedista u Fokeru bi mogla da budu veca. Sta zameram: klopu. Grisine za letove ispod 2h su potpuno bezveze. Druga stvar je sto stvarno bi mogli da povedu racuna o vezanim letovima: po njima je dovoljno 25min sa kraja na kraj aerodrome, imao sam let sa tim razmakom I zakasnio sam I to ne par minuta, nego bogami 15. Drugo, na srednjim letovima, recimo za Moskvu, odsustvo bilo kakvoog entertainment Sistema bas nema smisla: to je let od 3 - 3.5h I morali bi nesto da imaju. Biznis klasom se nisam vozio par godina, znam da je tada bila praksa da sluze klopu u zavisnosti zemlje gde se leti, pa probate lokalne specijalitete. Dakle, nemam neke bitne zamerke, ali ukoliko ne bi postojala bitna razlika u ceni uvek bih odabrao nekog drugog star alliance clana. Ocena: jaka 3.

 

Lufthansa

Njjih najcesce I koristim jer imaju sjajne konekcije ka Nemackoj. Takodje, odkada su poceli da lete uglavnom AB 319, a ne Regionalom, moja glavna zamerka je nestala. Opet jedna od klasickih, nemackih sterilnih kompanija. Ono sto je meni utisak kod Lufthanse je isto kao I voziti Nemacki auto: udjes I nekako mislis da ce to da... radi :). Verujem da I ljudi koji se plase letova, plase se manje u Lufthansi :). Meni je njihovo osoblje sjajno: uvek nasmejani, ali neusiljeno, jasni, pricaju engleski... sve super: nikakva zamerka. Cak najbolja stjuardesa koju sam imao u zivotu je bila odande. 4 piva sam dobio od Minhena do Beograda :). Avioni su novi, bilo da letite Fokerom, 319, 320, 340... Posebna prica su letovi po Nemackoj: gde god da idete, mozete da kupite kartu kod njih, pa idete pravo na voz. Dakle, meni za letove po Evropi star alliance pik broj jedan. Klopa: na kracim letovima sendvici, I ono sto je super: uvek ce vas ponuditi da li ocete jos jedan. Mislim da nema nijedan koji nisam probao, ali ako poredite sa Austrianom, razlika je jasna. Ono sto im zameram su duzi letovi: entertainment system je jednostavno zastareo.

Ocena 5-.

 

 



#2 GlennGould

GlennGould
  • Members
  • 4,439 posts

Posted 07 June 2015 - 12:38


Lufthansa

 

Opet jedna od klasickih, nemackih sterilnih kompanija. Ono sto je meni utisak kod Lufthanse je isto kao I voziti Nemacki auto: udjes I nekako mislis da ce to da... radi :). Verujem da I ljudi koji se plase letova, plase se manje u Lufthansi :) ...

 

Masina je odlicno radila, no osoba koja joj je komandovala bila tipican casting error te LH...



#3 sreta-steta

sreta-steta
  • Members
  • 263 posts

Posted 07 June 2015 - 14:28

KLM

Vozio sam se istim nekoliko puta u zadnje vreme. Nisam siguran koliko je to sto cu napisati merodavno jer su to bili letovi po Evropi i uglavnom krace destinacije ne duze od 2h. Drugi razlog koji nisam dokucio je moja glavna zamerka koja se odnosi na doplatu cak i za hand luggage, a nisam siguran da li je to zbog toga sto je firma imala takav deal sa KLMom ili nesto drugo. Uglavnom na cenu karte je uvek nesto moralo da se doda. LM, avioni su bili 737, prilicno fucnuti, stjuardese velike (nijedna manje od 190cm) ali ljubazne. Hrana onakva kakva je i u Holandiji: sendvici. Ocena 3- i sem ako mi destinacija ne bude neko Karipsko ostrvo pa se KLM bas ne isprsi sa cenom, ne ocekujem da letim vise sa njima. Ovde mozda mala digresija jer oni kao clan OneWorlda su meni apsolutno nezanimljivi za bilo kakve milje: nekome ko leti AFom npr mozda i bude ok.

 

Swiss

Koristio sam je po Evropi, direktno i za konekcije do Lisabona. Ovde cu probati da budem objektivan a nece biti lako jer kako krenem da imam kontakt sa bilo cime sto ima veze sa Svajcarcima, nakostresim se. Iako im aerodrome ima jedan od boljih loungeova i ceo je prilicno lepo organizovan, meni jednostavno nije dovoljno. Elem, avioni su savrseni: novi, prostrani i ne oseca se ona klaustrofobija kada je pun avion koja je uporediva voznjom 16icom u spicu. Lep je detalj sto su uvek vrlo predusretljivi prema deci, imaju bojanke, igracke pri ruci. Takodje deljenje cokolade je lep gest. Dakle samo putovanje vise nego dobro. E sta nije dobro i sto je vrlo bitna stavka, barem kod vezanih letova: 0 fleksibilnosti kada se kasni na let. Dakle, gate se zatvara 30min pred poletanje i tu nema nikakvih pregovora. Isto vazi i za cekiranje: 60, ne 59 ili 58 minuta pred poletanje je zatvoren. Ovo je bitno zato sto Svajcarska granicna policija je najdosadnija od svih po Evropi (mada nemci se uzurbano trude da i stignu). Razna pitanja, brojanje dana, itd... sve vodi zadrzavanju na pasoskoj kontroli i povecava rizik od kasnjenja. Drugi problem je njihov rat sa ASom, tj Etiihadom: vreme kad se leti/vraca iz Beograda mislim da upropastava 2 radna dana. Dakle, zbog toga: 4- i meni izbor jedino kada se ide turisticki za Cirih (nikad) ili neka jeftina konekcija.

 

Etihad

Za Azija/Afrika putovanja moj izbor oduvek je bio Emirates i to po cenu da idem do Beca i klackam se nazad. Medjutim sada je Etihad jednostavno previse zgodan kada se putuje preko ili za UAE. Iz Beograda AB 319, meni je bio razocarenje, medjutim nije toliko. Sedista siroka, entertainment system vrlo dobar. Ono sto mi se ne zvidja je boja stofa: odmah se osetim kao u 80im. Klopa im je za klasu ispod Emiratesa. Stjuardese su mi posebna prica: najgore koje sam video. Neljubazne i neretko sa vrlo broken English-om. Ono sto je bitno reci je i ono sto cu ponoviti kada budem pisao za Emirates: velika je razlika da li se putuje iz Evrope ili je destinacija Azija ili Afrika. Leteo sam iz AD-a za Jeddah i iako je moj omiljeni avion 777, to je za klasu losiji od onih kojima se leti iz Evrope. Tacno je prilagodjen musterijama. :). Kada se sve to poveze sa samim aerodromom koji je dosta slabiji od DXB (uporedjujem T3), moj zakljucak je: 3+. Etihad je trenutno poor mans Emirates i morace da jos rade ako to hoce da menjaju. Ovde ograda da su meni destinacije uvek bile iste: BEG-AEH i AEH-JED. Mozda je to drugacije ako se leti dalje, ali ne da ja znam.



#4 Mama_mia

Mama_mia
  • Members
  • 4,212 posts

Posted 08 June 2015 - 13:09

ako mi verujes, sve mi je to isto

 

samo mi je vazno da su efikasni i da ne kasnim na sledeci let ako je takav slucaj

ne zanima me zabava u avionu, pa ni hrana...posebno ako me posle cekaju na rucak ili veceru

 

turkish mi je od skora postao zakon, uvek su najpovoljniji

 

i choko mus im je super! bolji nego af i swissov utata



#5 sreta-steta

sreta-steta
  • Members
  • 263 posts

Posted 08 June 2015 - 13:51

Turkish Airlines

Ovo je zanimljiva kompanija primarno zbog toga sto ima sjajne konekcije ka ostatku sveta. Moje iskustvo je samo putovanje do Istanbula, tako da o konekcijama ne mogu preterano da dodam, ali mozda ce biti zanimljivo nekima. Daklem, kada sam prvi put usao u Turkish bilo je wow koliko mesta za noge! Avioni su standardni A319, 320, ali mesta za noge ima zaista neverovatno mnogo. Cak I moje omiljeno mesto (zadnji red) moze da nagde sediste. Klopa opet sjajna I tu nemam nikakvih zamerki. Ono gde imam zamerki je opet neki cudan odnos prema musterijama. Imao sam jednom prilikom delayed flight zbog koga sam propustio konekciju I trajalo je bogami vise od 2h natezanja na Beckom aerodromu da dokazem da to nemoze biti moja krivica. Ono zbog cega vredi putovati Turkishom I lounge u Istanbulu: ja mogu da potpisem da je najbolji u kome sam bio. Ali opet, zamerka je sto imaju drugaciji tretman za Turkish membere I membere ostalih SA kompanija. Takodje kasnjenje letova nije toliko retko. Dakle da sumiram: 5-/4+. Jedna meni od omiljenih kompanija.

 

Emirates

Eto nas kod mog favorita. Jedno vreme sam planirao puteve samo Emiratesom, cak I kada nije bilo bas najbolje u smislu cekanja na aerodromu. Jednostavno ostale stvari su bile toliko dobre da sam podnosio stojicki taj nedostatak. Moji putevi su bili ili za Dubaji, ili za Indiju ili Juznu Afriku uvek iz Beca. Imaju dva leta iz Beca dnevno, oba su sjajno osmisljena tako da mozete da izvucete maksimum iz radnog dana. Leti se 777 ili sa AB340, gde je meni velika prednost na strani 777. Entertainment sistem -  perfektan; klopa ubedljivo najbolja koju mozete da dobijete. Velika sedista, mislim da su od skoro uveli I wifi I telefon u avionu. Stjuardese nasmejane (mada sam jednom video jednu kako pada s nogu od umora, ali to ulazi u work life balance on middle east way), perseni takodje. Situacija je bila drugacija kada sam leteo za Indiju: A340, ali dosta stariji, sedista uza I bez entertainment sistema. Klopa I dalje super. Medjutim kljuc u putovanju Emiratesom je T3 na Dubai aerodromu. Meni definitivno omiljen aerodrome na kom sam bio I cekanje od vise sati je najmanji moguci problem. Dakle, simple sa moje strane: ocena 5, bez zadrske.

 

Lot

Leteo sam sa njima relativno cesto u zadnjih par godina. Posto su kraci letovi, nemam neka iskustva sa konekcijama ili entertainment sistemima. Klasican star alliance clan, uz sve dobro I lose koje to nosi. Klopa - slaba do nikakva, stjuardese kulturne I odmerene (mada sam jednom cuo zenu kako vristi za parom koji je probao da udje u wc ne bi lise uclanio u 10000 mile club). Jedino sto mogu da istaknem je vezano za najmanji moguci avion kojim sam se vracao iz Ciriha: bas je bio jasan osecaj da smo u vazduhu :). Elem, nista pametno nemam da kazem oko njih, iako sam se vozio relativno cesto. Ocena: 3+

 

To bi bilo to od mene, bilo je tu jos koje kakvih kompanija, ali previse retko da bi mogao da napisem recenziju o njima. Low costere nisam pokrio uopste jer su meni putovanja bila uglavnom poslovne prirode a njima su aeroddromi ili vremena poletanja/sletanja takvi da su beskorisni za bilo kakav posao.

 

Ako nekog ne mrzi, neka nastavi. Neke destinacije a I neke od najvecih kompanija mi nedostaju, pa ako nekog ne mrzi neka dopuni.



#6 Doorn

Doorn
  • Members
  • 13,198 posts

Posted 23 August 2015 - 18:54

Emirates DUS - DXB sa A380 DXB - SEZ sa 777 - 300 er Isto tako nazad. Jednom rijecju fenomenalno. Cijena i vrijeme putovanja najpovoljnije na ovoj relaciji. Osoblje ljubazno, catering dobar, avioni udobni, ICE entertejment sistem je vrhunski. A380 sa free wifi je posebna prica. Slijedeci put opet Emirates. FB_IMG_1440352325395.jpg Takodje letjeo sa Air Seychelles, ali to je bilo jos dok Etihad nije uletio sa lovom i spasio ih bankrota. Ista destinacija sa British Airways, ali i to je bilo davno tako da necu raditi poredjenje.

#7 drluka

drluka
  • Members
  • 13 posts

Posted 24 October 2015 - 08:35

Planirao sam od Banja Luke do Beograda povratni let , za moje datume cijena je oko 67eur za povratnu, a u slucaju da posebno rezervisem 2 leta u jednom smijeru BL-Bg i Bg-Bl cijena je 54eur. Sad me interesuje da li ce mi praviti problem sto kupujem dve odvojene karte a u principu je to povratno putovanje ?

#8 vladan

vladan
  • Members
  • 25,386 posts

Posted 24 October 2015 - 21:25

Manje-vise sve su kompanije na evromediteranskim rutama iste ili vrlo slicne; neke daju neki bedan sendvic, neke perecu ili pakovanje keksa. Sto se toga tice, mora se priznati da za sada Air Serbia spada medju bolje.

Air Star Aliance avioni dominiraju evropskim nebom, ali mi se na poslednja dva leta Lufthansa toliko zamerila da kad god mogu, ja je izbegnem sto nije lako, jer imaju odlicnu mrezu linija. Nekada sam voleo jako KLM, ali kad sam poslednji put leteo na relaciji Amsterdam - Lima definitivno su mi se smucili.

Sa ruskim kompanijama uopste nemam nikakvo iskustvo.

Na interkontinentalnim letovima bezim kad god mogu od severnoamerickih kompanija.

Kompanije sa Srednjeg Istoka su u principu dobre, odlicno posluzenje, ali meni su na vrh glave "mesni sendvici i obroci" gde je ili piletina ili curetina.

Od evropskih kompanije broj jedan za mene je British Airways. Iberia takodje drzi visok standard - volim gomile njihovih sendvica na 2-3 sata pred sletanje, u zoru.

Na interkontinentalnim letovima Qantas je uvek standardno dobar, a Air New Zeland jos bolji. U Aziji, jako me je prijatno iznenadio Vietnam Airlines, mada ni Air India nije los. Takodje, jako je dobar Thai.

Juzna Amerika ima dve odlicne kompanije: LAN (Cile) i TAM (Brazil, naslednik bivse kompanije Varig); cini mi se da sam cuo da su se te dve kompanije spojile. Moja primedba: sva bezalkoholna pica su im bljutavo slatka.

Ka Africi South Africa Airlines je uvek dobar, mada ni Kenya Airways nije los.

Medjutim, iz mog izkustva, najbolji na svetu je Singapore Airlines, posebno njihov A380, ali su, na zalost, sada vec postali previse skupi.


Edited by vladan, 25 October 2015 - 06:30.


#9 highlanderka

highlanderka
  • Members
  • 3,121 posts

Posted 25 October 2015 - 07:34

Daleko od toga da sam kvalifikovana da ostavljam komentare na ovoj temi - izbegavam avione kad god je to moguce a za to je kriv Aeroflot iz sedamdesetih, jedan let za Lenjingrad u avionu koji je imao performanse jednog sulundara. 

Ipak, nedavno sam morala u avion, relacija Cirih - Zeneva. Prevoznik - Swissair, avioncic kao gradski autobus, cokoladica. ALI - leteli smo ispod oblaka tako da mi je taj deo Svajcarske bio kao na dlanu, lepota prizora me je potpuno opcinila tako da se nisam setila da se plashim. Cirishki aerodrom - izuzetno dobro organizovan, cak i sa jako malo vremena za promenu aviona za drugu destinaciju - sve sam postigla na vreme jer su uputstva vidljiva i logicna a personal ljubazan i pazljiv.


Edited by highlanderka, 25 October 2015 - 07:46.


#10 Mama_mia

Mama_mia
  • Members
  • 4,212 posts

Posted 25 October 2015 - 15:39

 nedavno sam morala u avion, relacija Cirih - Zeneva. Prevoznik - Swissair, avioncic kao gradski autobus, cokoladica. ALI - leteli smo ispod oblaka tako da mi je taj deo Svajcarske bio kao na dlanu lepota prizora me je potpuno opcinila

 

ako se plasis aviona, mogla si helikopterom ovu distancu,

on jeste `malo strasniji`, ali zato panoramicniji...



#11 vladan

vladan
  • Members
  • 25,386 posts

Posted 25 October 2015 - 16:42

ako se plasis aviona, mogla si helikopterom ovu distancu,

on jeste `malo strasniji`, ali zato panoramicniji...

Postoji i direktan voz svakih 10 - 15 minuta, sa podzemne stanice na ciriskom aerodromu do centralne stanice u Zenevi.



#12 highlanderka

highlanderka
  • Members
  • 3,121 posts

Posted 25 October 2015 - 18:29

ako se plasis aviona, mogla si helikopterom ovu distancu,

on jeste `malo strasniji`, ali zato panoramicniji..

Na zalost ili na srecu (vishe se ne plashim letenja, u povratku sam imala 2 h leta i uzivala sam u - oblacima) nisam ja organizovala putovanje, da jesam, moj izbor bi bio voz, znam koliko su shvajcarski vozovi udobni i brzi.



#13 vilhelmina

vilhelmina
  • Members
  • 11,770 posts

Posted 26 October 2015 - 08:46

Na zalost ili na srecu (vishe se ne plashim letenja, u povratku sam imala 2 h leta i uzivala sam u - oblacima) nisam ja organizovala putovanje, da jesam, moj izbor bi bio voz, znam koliko su shvajcarski vozovi udobni i brzi.

 

Ja sam svojevremeno kupila kartu Basel-Stockholm preko Ciriha, kod Swissair-a, misleci da kupujem dva vezana leta. Dobro pa sam primetila da je prva etapa ustvari bio voz, pre nego sto sam se uputila na aerodrom, umesto na zeleznicku stanicu :) . Cekiranje je bilo na baselskoj stanici za oba "leta", a ovo su snimci napravljeni na "prvom", iz voza Basel-Cirih:

Attached File  20150916_133628.jpg   152.65KB   8 downloads

Attached File  20150916_135050.jpg   98.57KB   8 downloads

Attached File  20150916_141452.jpg   131.7KB   8 downloads

Attached File  20150916_144609.jpg   118.25KB   7 downloads

 

Btw, obzirom da ste na drugom topicu pisali o tome sta je bilo svrha i cilj putovanja, nadam se da je imalo (ili ce tek imati) ocekivani efekat.



#14 vladan

vladan
  • Members
  • 25,386 posts

Posted 26 October 2015 - 15:17

Samo sam jednom koristio SAS i to na relaciji od Bergena do Londona; sasvim kao i celokupan prosek na evromediteranskim linijama.



#15 vilhelmina

vilhelmina
  • Members
  • 11,770 posts

Posted 26 October 2015 - 16:37

SAS drzi naduvane cene, jer mu se moze, obzirom da zivi od ugovora s velikim komapnijama tipa Volvo. Ne mora da se bori za putnike, niti da leti na nerentabilnim linijama, samo da bi se odrzao. I usluga je prilagodjena poslovnim ljudima, koji uglavnom nisu zainteresovani za hranu i slicne usluge, vec im je bitnija jednostavna procedura i tacnost.

SAS je moj poslednji izbor, kad odavde rezervisem neki let. Ni ne gledam ih, jer znam da su preskupi, a nista bolji od drugih.