Jump to content


Photo
- - - - -

Deset pojmova srpskog mentaliteta po Lazaru Džamiću


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
7 replies to this topic

#1 Div

Div
  • Members
  • 7,752 posts

Posted 04 May 2015 - 15:58

Lazar Džamić:

"Naš mentalitet nije saher torta koji ima lepe slojeve, koje možete fino da sečete na uredne šnitove, nego je činija špageta. Sve je totalno zamršeno i umrljano u crveni sos"

 

Spoiler



#2 Kinik

Kinik
  • Members
  • 43,426 posts

Posted 04 May 2015 - 16:12

... 

:ajme:

 

 

Ako je ovaj tip 'strateg', koliko i znalac 'srpskog mentaliteta' - zali boze firmu koja ga placa.

;)

 

...



#3 akiro

akiro
  • Members
  • 1,111 posts

Posted 05 May 2015 - 10:18

:ajme:

 

 

Ako je ovaj tip 'strateg', koliko i znalac 'srpskog mentaliteta' - zali boze firmu koja ga placa.

;)

 

...

 

Neke stvari je i dosta dobro pogodio. Međutim, tip je legendarni primer kako se u Srbiji uspeva. Svojom serijom radio reklama za nekog smederevskog proizvođača mrtvačkih sanduka (jedan od tekstova otprilike: u sanduci Stanisavljević Siniše ni vampir ne mož' da se frajeriše) je prvi put ušao u žižu javnosti a klijentu obezbedio ozbiljan finansijski uspeh na tržištu. Hebiga, kakav narod, takva i reklama, slobodno po čuvenoj Sakanovoj zoni A i B (ko ne zna, zona A su Slovenija i Hrvatska, gde su se Unior alati reklamirali reklamom, koja apeluje na racio i pragmatičnost, a zona B jugoistočni ostatak, gde se Mija Aleksić davi od poplave u kupatilu, jer nije imao pravi alat).

 

Sledeći Džamićev potez je bila knjiga "Marketing fore i fazoni" za malu privredu, kojoj se donekle uobražena "ozbiljna" stručna javnost iz branše podsmevala (hebiga, me too), ali je sasvim realno pogodio potrebe male privrede. Muvao se godinama sa još nekoliko dežurnih polustručnih odnosno amaterskih padobranaca uz ozbiljan marketinški svet, međutim, za razliku od ostalih padobranaca, vremenom je napredovao i skontao što-šta. U tom periodu je valjda, ako me sećanje ne vara, radio nešto i za Olivera Mandića. Dalje korake nisam upamtio ili pratio, ali evo ga kao brand strateg u Google-u. Lep uspeh, korak po korak, od 1992. do sada. Srpski selfmade uspeh by the book. Šta u formalnom obrazovanju i uskostručnom znanju nije u startu imao, nadoknadio je upornošću i praktičnim iskustvom. Kod Amera to pali, takvi su i oni. Kod Siemensa ne bi prošao, to je jasno. Ako se poredi sa instant uspesima dežurnih teških lopina i prevaranata u istoj branši, Đilasom i Kopiclom te njegovom podguznom mušicom Krstićem, koji je tek totalni amater i budaletina, Džamiću se makar mora priznati da je svoj put pošteno odradio.

 

Bolje da je takav brand strateg uspeo na Zapadu nego navedeni primeri lopina ili novokomponovani megatrend stručnjaci sa političkom pozadinom i radnim iskustvom u raznoraznim agencijama za istraživanje ruda i gubljenje vremena. Uspeo je radom a ne lopovlukom i političkim vezama. Kakav je strateg - pojma nemam, ali sklon sam verovanju da u Google-u nisu baš naivni i da nikom ništa ne poklanjaju. A da mu je kreativnost vremenom pomalo popustila je očito u deset pojmova balkanskog mentaliteta, koji donekle podsećaju na deset crnogorskih zapovjesti. Ima tu nešto, ali može to i malo bolje. Hebi ga, godinice čine svoje.



#4 McLeod

McLeod
  • Members
  • 59,009 posts

Posted 05 May 2015 - 10:37

Posto sam usao donekle u internet marketing, dosao sam i u dodir sa Dzamicem, iako pre toga nisam cuo za njega. Lik je neverovatno bistar, toliko mogu da kazem, a pozicija gde je sad govori o tome da zna sta radi.

 

Potpuno je druga prica je sto je sam internet marketing polje gde se mnogo lako postaje "strucnjak", bar na ovim prostorima.

 

A sto se tice ovog teksta, on je klasican high traffic hitter. Ubo u centar neke stvari, dosolio sa druge strane, malo kritika, malo povladjivanje, takvi buckurisi najbolje i prolaze.


Edited by McLeod, 05 May 2015 - 10:39.


#5 akiro

akiro
  • Members
  • 1,111 posts

Posted 05 May 2015 - 10:46

Posto sam usao donekle u internet marketing, dosao sam i u dodir sa Dzamicem, iako pre toga nisam cuo za njega. Lik je neverovatno bistar, toliko mogu da kazem, a pozicija gde je sad govori o tome da zna sta radi.

 

Potpuno je druga prica je sto je sam internet marketing polje gde se mnogo lako postaje "strucnjak", bar na ovim prostorima.

 

Eh, da je samo internet marketing, ne bi ni bilo strašno. Ovde se mnogo lako na mnogim poljima postaje stručnjak. Dovoljan je crveno-žuti pedigre i veze te nešto para za Megatrend, Singidunum, Union, name it, i eto ti domaćih a svetskih stručnjaka. Zato smo tu gde smo. (U tom kontekstu Džamiću mora de se kapa skine, on je klasičan i pošten selfmade-man, što i godine uspona dokazuju.)



#6 McLeod

McLeod
  • Members
  • 59,009 posts

Posted 05 May 2015 - 15:38

Jasno, nego u ovom polju bi bar ocekivao da su svi koji su tu dosli do toga svojim kvalitetom, cim ih ljudi citaju, prate, slusaju njihove savete ili kupuju proizvode koje reklamiraju, tu nema zaposljavanja preko Krkobabica, ali kad pogledas da nam je Zorannah (na primer) najpopularnija blogerka (iz ovog ili onog razloga), sve ti je jasno.



#7 Kinik

Kinik
  • Members
  • 43,426 posts

Posted 05 May 2015 - 15:47

...

 

Samo jedno pitanje - a na koju naciju ne bi mogle da se primene te iste 'karakteristike'?

;)

 

Oko 'firmi koje prepoznaju vrednosti' - koliko je ovdasnjih zamlata dobilo francuskog 'viteza' i sl? 

 

Ja na to gledam malo drugacije - recimo da je danas ova zubna pasta 'in' a juce je bila neka druga.

 

Uostalom, ima prica kako je neki mladi marketinski lik pomogao kompaniji da uspesnije prodaje zubnu pastu - savetovao im samo da povecaju rupu kroz koju se istiskuje.

:lol+:  

Toliko o 'marketingu'.

 

...


Edited by Kinik, 05 May 2015 - 15:51.


#8 akiro

akiro
  • Members
  • 1,111 posts

Posted 05 May 2015 - 16:00

Šta ćeš, ja sam nepopravljivi romantik i verujem da je sve u civilizovanom svetu ipak malo (more mnogo) bolje i da se nekim pitanjima pristupa ozbiljnije kao što verujem da ovde retko šta nije njesra, odnosno da je nešto dobro pre slučajni izuzetak nego pravilo. Za dodelu nekih nagrada domaćim zamlatama ponekad ima realnih povoda, a često postoje i neki drugi razlozi. No valjda treba da stremimo boljem. Štetne zubne paste brendova tipa Kopicl & Krstić su, na žalost, u ovoj zemlji uvek in. (Znam da to nisi u tom smislu izneo, ali nisam mogao da odolim da ovaj dvojac i njima slične poredim sa lošom zubnom pastom, prihvatam sve sugestije za kreativnija poređenja)