Jump to content


Photo
- - - - -

Beograd na vodi


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
142 replies to this topic

#1 Gant

Gant
  • Members
  • 6,346 posts

Posted 26 April 2015 - 10:08

Jeste vezano za same nekretnine, ali imam utisak da ce da proguta samu temu o nekretninama.

Ipak je projekat takvih razmera da zasluzuje i posebnu temu.

Zemljiste je prilicno ocisceno, ljudi raseljeni, uskoro zakon o konverziji, danas ugovor.

Pa eto nama Beograda na vodi, svi smo bili skeptici, ali stize.

 

Meni ce biti najzanimljivije ko ce izvoditi same gradjevinske radove, govori se da je u intenzivnim pregovorima sa Arapima Bogoljub Karic koji ima gradjevinsku firmu koja radi upravo ovakve projekte.

 

U Beogradu će danas biti potpisan Ugovor o zajedničkom ulaganju u projekat "Beograd na vodi", čija je vrednost 3,5 milijardi evra, a koji bi trebalo značajno da pokrene srpsku privredu, uposli građevinsku industriju i obezbedi nova radna mesta.

 

Kako je Tanjugu rečeno u Gradskoj upravi, ugovor će potpisati potpredsednik vlade i ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović, predsednik Upravnog odbora "Igl Hilsa" Muhamed Alabar i direktor "Beograda na vodi" Aleksandar Trifunović.

Potpisivanju će prisustvovati premijer Srbije Aleksandar Vučić i gradonačelnik Beograda Siniša Mali.

 

Leks specijalisom se "Beograd na vodi" definiše kao projekat od posebnog značaja za Srbiju i Beograd, a Srbija i Grad Beograd imaju sva prava, obaveze i odgovornosti korisnika eksproprijacije predviđene zakonom kojim se uređuje eksproprijacija.

 

Prema rečima gradonačelnika, interesovanje za stanove u okviru projekta i dalje je izuzetno veliko, a samo za prva dva dana stiglo je više od 1.500 prijava.

 

Tim projektom predviđeno je da se na površini od oko 177 hektara izgradi više od milion kvadratnih metara stambenog prostora, oko 750.000 kvadratnih metara poslovnog i komercijalnog prostora, više od 62.000 kvadrata javnih sadržaja kao što su vrtići, škole, ustanove kulture, socijalne i zdravstvene zaštite i oko 242.000 kvadrata novih zelenih površina.

Ti kapaciteti omogućavaju da na tom prostoru bude više od 13.000 zaposlenih i više od 17.000 stanovnika.
 

 

 

 

 



#2 alexnikolic

alexnikolic
  • Members
  • 2,741 posts

Posted 26 April 2015 - 10:48

Vec imamo BGD na vodi - zove se Novi Beograd.

 

Ovo, ako ikada bude izgradjeno, ce biti infrastrukturna katastrofa za vec prezagusen stari deo grada - ne bih uzeo tamo stan ni na poklon. 

 

Ko god zeli poslovni prostor od stranaca - bira NBG. 

 

Za stambene objekte - da ne komentarisem Malog, nije vredno mog vremena. 



#3 Gant

Gant
  • Members
  • 6,346 posts

Posted 26 April 2015 - 13:00

Moze se vrlo lako desiti da se zakupci poslovnog prostora sa NBGD upravo presele ovde.

Malo je u ovom momentu tesko sagledati situaciju prema tekucem stanju, ali zamisli sledece.

 

Sada zakupci uzimaju NBGD pre svega iz razloga sto nigde drugo nema poslovnog prostora A klase i takvih gabarita. Bankama i velikim firmama treba po par spratova prostora. Zamisli sada Miskovicevu poslovnu zgradu u Belvillu, ona ce za 3-4 godine gledati na perone glavne autobuske i zeleznicke stanice.

Beograd na vodi ce biti cist prostor bez tranzita sa stanovima i poslovnim prostorom.

 

Znaci bukvalno ce se ova dva dela zameniti. Da li ce firme ostati u zagusenom Novom Beogradu gde ce biti tranzitna katastrofa sa hiljadama autobusa dnevno, ili ce otici u deo grada koji ce toga potpuno biti oslobodjen?

Beograd na vodi ce moci pesackom zonom da se spoji sa Knez Mihajlovom.

Nije bas sve tako crno u tom Beogradu na vodi, samo sto moze postati crno ukoliko se samo nesto selektivno izgradi i na tome ostane.

U slucaju potpunog ispunjenja planova postace mnogo bolja lokacija za zivot od sadasnjeg Belvilla, ABlok-a Savade, west-a, a to je sad kao fensi.

 

Ni meni se ne svidja ni jedno ni drugo, ali oni koji vole NBGD, volece i ovo.

Na beobuild-u sam video da je mnogo kupaca i zakupaca ABloka upravo iz Belvilla. Kazu da su ljudi prodali stanove u Belvillu i presli u ABlok. To su ljudi kojima par desetina hiljada evra ne znaci puno, samo prate trendove. Zato je onakav pad cene Belvilla. Isto to se sutra moze desiti ABlok-u. To su te modno bogataske migracije u kojima ja necu ucestvovati pa me ne zanima.


Edited by Gant, 26 April 2015 - 13:01.


#4 alexnikolic

alexnikolic
  • Members
  • 2,741 posts

Posted 26 April 2015 - 13:07

Firme biraju NBGD zbog prostora koji BGD na vodi jednostavno nece imati. NBGD ima siroke bulevare, mnogo parking i garaznog mesta. BGD na vodi sa tim nece moci da se takmici - jednostavno nema dovoljno prostora. Druga stvar - Kneza Miosa, Nemanjina, Savska - su ulice koje su prezagusene u vreme kada se ide i dolazi sa posla - sta bi bilo da tome dodas jos ovaj gusto planiran projekat - kome normalnom to treba ako ima prostor na NBGD? Pricamo o prostoru ekvivalentnom prostoru 3 NBGD bloka u vrh glave. I tu hoce da strpaju i stanove i biznis i prohodan saobracaj? Haos.

 

Mada, ja sam i dalje ubedjen da je BGD na vodi kompletna prevara i da od toga nece biti nista. Sto je najgore, mozda i izgrade nesto malo i onda stanu - to ce tek biti ruglo. 

 

P.S. Kratak komentar na beobuild - vlasnik beobuilda je itekako placen da gura neke teme i neke investicije - ne veruj svemu sto se tamo pise. 


Edited by alexnikolic na kvadrat, 26 April 2015 - 13:12.


#5 Marcus Lupus

Marcus Lupus
  • Members
  • 479 posts

Posted 26 April 2015 - 13:24

Iskreno se nadam da se ovaj elitni kvart za belu rasu ipak neće izgraditi, iako sam intimno uvreren da če nešto biti čisto iz svog iracionalnog ubeđenja da AV ne može izdržati a da ne podigne sebi nelu vrstu zadužbine u BG, tuđim parama naravno, i tako ujedno smakne Đilasa s mosta, a pptrebno je i namiriti razne snsove sitne preduzetnike i to zaviti tako da se svi dive i pobere šlag... Ukupno gledajući ceo projekat definišem ga kao još jedan korak na putu nezadrživog dostizanja državnog i društvenog uređenja Sijera Leonea.

#6 Gant

Gant
  • Members
  • 6,346 posts

Posted 26 April 2015 - 13:55

Au, ovome se nisam nadao. :lol+:

 

Potvrđeno je da će projekat da traje maksimalno 30 godina, od čega 50 odsto projekta mora biti završeno u prvih 20 godina, a prilikom izvođenja radova domaći izvođači radova imaju prednost.

 

Kompanija "Eagle hils" je Ugovorom prihvatila je da im se izda zemljište na dugoročni zakup od 99 godina tako da se ta zemlja ne prodaje.

 

http://www.b92.net/b...6&nav_id=985136

 

Pa ovo je jos jedna fora pred konverziju, kompanija Eagle hils ce posle zakona o konverziji moci da postave vlasnik ovog zemljista.

Ala stotine hektara odlaze ovih dana pred konverziju po citavoj Srbiji, jos samo fali da Beko i Kostic prema nekim najavama skupe pare i iznenada sledece nedelje kupe PKB.


Edited by Gant, 26 April 2015 - 13:56.


#7 Schrodinger

Schrodinger
  • Members
  • 20,418 posts

Posted 26 April 2015 - 22:46

Iskreno se nadam da se ovaj elitni kvart za belu rasu ipak neće izgraditi,

Ovakve rasisticke insinuacije ili elaboriraj ili priznaj da si napisao ideolosku budalastinu. Vidis, za razliku od iseljavanja Roma za vreme mnogima tako dragog gradonacelnika Djilasa, kada je elemenata rasizma u konceptima Univerzijade i izgradnje NBG zaista bilo, ovde rasisticki elementi za sada nisu primeceni. Osim ako ih ne nalazimo u prezimenu sadasnjeg gradonacelnika...

 

iako sam intimno uvreren da če nešto biti čisto iz svog iracionalnog ubeđenja da AV ne može izdržati a da ne podigne sebi nelu vrstu zadužbine u BG, tuđim parama naravno, i tako ujedno smakne Đilasa s mosta,

Docim su knjaz Milos, Mihajlo, kralj Petar, kralj Aleksandar ujedinitelj, knez Pavle, Broz, Rankovic, Bakocevic, Stambolic, milosevic, Djindjic, Kostunica, Tadic, pomenuti Djilas, itd. gradili javne gradjevine - iz svog dzepa???

 

 

a pptrebno je i namiriti razne snsove sitne preduzetnike i to zaviti tako da se svi dive i pobere šlag... Ukupno gledajući ceo projekat definišem ga kao još jedan korak na putu nezadrživog dostizanja državnog i društvenog uređenja Sijera Leonea.

A za to vreme opozicija u Srbiji (poznata po antievropskim i antiamerickim stavovima) preferira uredjenje Irana na jednoj ili S. Koreje i Kube na drugoj strani. 


Edited by Schrodinger, 26 April 2015 - 22:47.


#8 rkomi

rkomi
  • Members
  • 206 posts

Posted 27 April 2015 - 01:36

 

Znaci bukvalno ce se ova dva dela zameniti. Da li ce firme ostati u zagusenom Novom Beogradu gde ce biti tranzitna katastrofa sa hiljadama autobusa dnevno, ili ce otici u deo grada koji ce toga potpuno biti oslobodjen?

Mozda si malo precenio buduci promet na toj stanici :)

Hiljade autobusa dnevno, pitanje da li u Becu ili Budimpesti podju sa glavne autobuske :)

Mada ko zna...



#9 Triceratops

Triceratops
  • Banned
  • 992 posts

Posted 27 April 2015 - 02:05

 

A za to vreme opozicija u Srbiji (poznata po antievropskim i antiamerickim stavovima) preferira uredjenje Irana na jednoj ili S. Koreje i Kube na drugoj strani. 

 

 

Vidim, vredno se cuva Vucic na svim temama! Pozdrav, majstore, divim se upornosti, nadam se da ce je videti onaj ko treba i da ce doneti ocekivane rezultate.



#10 darth bane

darth bane
  • Members
  • 7,311 posts

Posted 27 April 2015 - 07:18

Iskreno, N Beograd je relikt socijalistickih vremena , cist soc. realizam ( ovakav kakav je danas ) - idite na gogle i "kvrcnite" Baku skyline - pa da vidite kako izgleda glavni grad Azerbejdzana ? Pogledajte npr. Varsavu i njen "skyline" - a Beograd izgleda isto kao pre 30 godina ?! " Beogradjanka " je jos uvek najvisa zgrada?! Zato, svaka cast inicijativi za izgradnu " Beograda na vodi" ja se samo bojim da i od toga nece biti nista !



#11 tomas.hokenberi

tomas.hokenberi
  • Members
  • 4,349 posts

Posted 27 April 2015 - 07:21

Mozda si malo precenio buduci promet na toj stanici :)
Hiljade autobusa dnevno, pitanje da li u Becu ili Budimpesti podju sa glavne autobuske :)
Mada ko zna...

Oko 30 perona ima na BAS. Sa svakog perona polazi autobus, u proseku, na svakih 30 minuta. Isto toliko naravno pristize. Pa ti racunaj.

Btw. Bec i Budimpesta nisu puno veci (po broju stanovnika), a imaju puno razvijenije druge vidove prevoza, tacnije zeleznicu, tako da je autobuski prevoz (pre svega u Becu) od manjeg znacaja.
U praksi to znaci da u Beogradu imas i veci broj polazaka medjugradskih autobusa nego u Becu i Budimpesti.

#12 Gant

Gant
  • Members
  • 6,346 posts

Posted 27 April 2015 - 10:02

Mozda si malo precenio buduci promet na toj stanici :)

Hiljade autobusa dnevno, pitanje da li u Becu ili Budimpesti podju sa glavne autobuske :)

Mada ko zna...

 

Pogledaj broj polazaka samo Laste iz 2009. godine (ne ukupni, nego sa BAS-a), pa Savskom prakticno bez prestanka stizu autobusi koji dolaze Ibarskom.

U nedostatku drugih oblika prevoza Srbija ima mozda najvece koriscenje autobusa u svim vidovima saobracaja, kako samom gradskom u svim gradovima, tako i medjugradskom.

Po meni ce izmestanje BAS-a i Lastine stanice pored Belvilla unistiti taj deo Beograda za zivot (Belville, Savada, ABlok), odnosno nece biti ni blizu ovom sadasnjem

 

http://www.pressonli...ti-i-bas-u.html

 

Attached File  bas.jpg   115.5KB   14 downloads


Edited by Gant, 27 April 2015 - 10:07.


#13 Monitor

Monitor
  • Members
  • 842 posts

Posted 27 April 2015 - 12:04

Po meni ce izmestanje BAS-a i Lastine stanice pored Belvilla unistiti taj deo Beograda za zivot (Belville, Savada, ABlok), odnosno nece biti ni blizu ovom sadasnjem

 

Mislim da nisi u pravu.

Razlog - autobusi nece prolaziti pored Belvilla, a jos manje pored ABloka i Savade.

Logicno je da se do tada zavrsi UMP, makar do Tosinog Bunara, pa bi autobusi sigurno isli na tu stranu. Razlog - nema semafora.

Autobusi koji idu na jug su posebna prica, oni tek nemaju veze sa pomenutim blokovima.

 

Cinjenica je da je tendencija mnogih velikih gradova, pa ocigledno i Beograda da se centar oslobodi saobracaja. Medjutim, to je dugorocna tendencija. Mozda ce trebati i 100 godina da se to ostvari. Prvi uslov za tako nesto je metro(i to ne jedna linija, nego cela mreza). Sledeca stvar je da je neophodno mnogo vise mostova. Tek kada se to ispuni, uz masovnu izgradnju podzemnih garaza na obodima centralnog jezgra grada, bice moguce da se od samog centra stvori uglavnom pesacka zona gde ce dolaziti samo gradski prevoz i vozila sa specijalnom dozvolom.

 

Naravno, ovo se ne odnosi na deo Beograda koji ce se zvati Beograd na vodi.

Po mom misljenju, projekat je los, ugovor je katastrofalan. Mozemo da ponistimo ugovor tek za 20 godina ako se ne izgradi 50%. Samo ne znamo 50% cega. 50% kog projekta? One makete?

 

Inace, Arapi ulazu 300 miliona evra, a dobice besplatno ogromno zemljiste. Miskovic ce toliko uloziti u izgradnju Delta planeta na AK. I to bez Lex specialisa.

Previse kvadrata na premalom prostoru. Stari deo Beograda defitnitivno nema saobracajnice da to iznese.

 

Ako si bio u Barseloni, mogao si da vidis sta je mreza saobracajnica. Maltene nijedna ulica nema manje od tri trake u jednom smeru. Avenije imaju prakticno po 5 traka sa jedne i druge strane. U Beogradu juzno od Save i Dunava ne postoji nijedna ulica koja u oba smera ima po tri trake. Samo Sarajevska ima tri trake, ali je jednosmerna.

Pa ni u toj Barseloni nisam video da na tako malom prostoru ima toliko kvadrata koliko se ovde planira. To moze da se izvede samo u pustinji i da ne napravi kolaps. U ovako gusto naseljenom gradu, tesko.


Edited by Monitor, 27 April 2015 - 12:20.


#14 Marcus Lupus

Marcus Lupus
  • Members
  • 479 posts

Posted 27 April 2015 - 14:14

Iskreno, N Beograd je relikt socijalistickih vremena , cist soc. realizam ( ovakav kakav je danas ) 

 

Iskreno nije.

NBG je građen u stilu i na način koji je tada bio "u modi". U soc-realističnom stilu su tzv. Paviljoni, a sem toga malo šta.

 

Ne znam da li je neko očekivao da se 1974. zidaju zgrade sa baroknim i neorenesansnim fasadama sabijene u tzv. "kanjonske" ulice?

 

Čak i danas se masovna gradnja organizuje i zvodi na sličan način svuda u svetu.



#15 alberto.ascari

alberto.ascari
  • Members
  • 28,756 posts

Posted 27 April 2015 - 14:18

Cifre imaju logiku sa investicione i izvodjačke tačke gledišta, u prvih 20 godina cca 90 mega ojra godišnje, to je jedan veći shopping mall od 100.000 m2. Ukupno 2 mega kvadrata, stanovi su skuplji za izgradnju, office A class isto, ako budu u LEED ili BREEAM certifikacijama, inteligentne zgrade itd., to manje više odgovara pretpostavljenoj ceni radova + developer's costs, inženjering, marketing itd. Cena novca je velika nepoznata, verovatno to imaju Arapi u najlon kesi, ili je ovo teško pranje pa ih zabole doope za troškove.

 

Ne poznajem gradjevinsku operativu u Srbiji, ali vrlo sam skeptičan glede kapaciteta i stručnosti firmi koje ovakav projekat mogu da savladaju, da ne pričam o logistici, proizvodnji gradjevinskih materijala i snabdevanju gradilišta. Beograd će saobraćajno kolabirati u prvom mesecu izgradnje.

 

 

Osim ako ovo sve nije laž.