Pozdrav svima,
Večeras kada sam upalio Jugića nakon 10-ak minuta rada par puta dodao sam jači gas čisto da se brže zagreje, a onda se desila havarija. Odjednom se čulo neko krljanje u motoru, nešto kao kad led tresne sa krova, a onda se motor ugasio. U prvom momentu i sam sam pomislio da je otpao led sa branika ili nešto sl, ali kad sam otvorio haubu imao sam šta da vidim. Onaj kaiš, od alternatora ne samo što se skroz olabavio nego se nekako ne znam kako potpuno izvrnuo tj oni zubi što idu na unutra sada su bili okrenuti ka spolja. Probao sam posle da pokrenem motor ponovovo, ali nema pojma jedva vergla, kao da je akumulator istrošen. Bojim se da je došlo do većeg loma, pa pre nego što odem kod majstora na šišanje voleo bih da čujem šta bi to moglo da bude. Živ se pojedoh, ne mogu da iščekam, a nova godina je, majstor sigurno neće raditi dan dva. Molim vas za pomoć!
Jugo 55 havarija upomoć!
#1
Posted 01 January 2015 - 01:23
#2
Posted 01 January 2015 - 01:47
zameni taj kais I zategni ga. Ako ne mozes da ga zategnes ona se nesto na aternatoru slomilo
#3
Posted 01 January 2015 - 01:57
Ibiza hvala puno. Sad molim Boga samo da se sve završi na alternatoru, da nije pukao neki klip ili sl. Još jednom hvala puno
#4
Posted 01 January 2015 - 02:06
puknut klip ne moze da izazove uvrtanje kaisa . da li si probao da pomeris alternator rukom, ako se drma onda je on polomljen?
#5
Posted 01 January 2015 - 02:33
Sad sam opet silazio da vidim, probao sam da prodrmam alternator, ne drma se ali je kaiš načisto labav, vidi se da je alternator pomeren napred. Sad samo ne znam ima li ovaj kuršlus veze sa onolikim lupanjem u motoru i ima li sve ovo veze sa time što posle toga jedva vergla, ne može da upali, a akumulator nije prazan jer pre toga je auto radio normalno?
#6
Posted 01 January 2015 - 02:39
#7
Posted 01 January 2015 - 02:49
I meni je palo na pamet to. Pa pre par dana dolio sam litar 100% - nog u već postojeću količinu tečnosti, nisam menjao kompletno. Prodavca poznajem, dao mi je neki antifriz koji se meša sa ostalima tako da bi trebalo da je u redu. Inače baš iz tog razloga pre paljenja proverio sam, u ekspanzionoj posudi tečnost nije bila zaleđena, a i prethodnih dana nije bilo problema. Jedino što sam primetio je da baš dosta vremena treba da se auto zagreje tj da počne da duva toplo. Što s benzina tiče, sipam na privatnoj pumpi, do sada nisam imao problema. Ne znam ne mogu da kažem kakvog je kvaliteta.
#8
Posted 01 January 2015 - 10:40
#9
Posted 01 January 2015 - 14:44
Pozdrav svima,
Evo me opet, malo sam gledao šta se dešava, naravno pošto pojma nemam o mehanici sve se na gledanju i završilo. Nisam probao ovo sa radillicom nemam pristup zbog one plastične obloge, a ni alata tako da nemam pojma. Probao sam da zaverglam ali jedva okreće, nema pojma. Čuo sam se i sa majstorom, sutra ćemo videti šta je. Prema onom što sam mu ispričao da se desilo on sumnja da je "tanji" antifriz prouzrokovap leđenje pumpe za vodu. Šta to znači i koje su posledice nemam pojma, ali videćemo sutra. Hvala vam svima na izdvojenom vremenu, mišljenjima i savetima. Javiću šta je bilo
#10
Posted 03 January 2015 - 01:13
Kao što sam i obećao, javljam šta je bilo:
1.Motor prezupčio, ventili pokrivljeni svi do jednog
2.Usput otkriveno da je glava motora napukla i da je dihtung progoreo
Zanimljiv je način na koji je do svega ovoga došlo:
Dihtung glave već odavno ne valja, po svoj prilici ni glava već duže nije bila čitava (raniji gubici tečnosti, kuvanje lončeta, dizanje temperature i sl). Poveća količina pronađene korozije u motoru ukazuje na to da je auto duže vreme bio van voznog stanja i bez tečnosti u sistemu. Pomenuta korozija se nakon stavljanja motora u funkciju našla u sistemu što je vremenom dovelo do pregorevanja i pucanja creva za vodu. Kroz pukotine na pomenutom crevu, te večeri kada se havarija desila, kapala je tečnost (koja usput nije bila odgovarajućeg kvaliteta jer je antifriz samo doliven, što bi rekli bio je tanak) direktno na pumpu za vodu što je dalje dovelo do njeniog zaleđivanja. Zaleđivanje je zatim prouzrokovalo blokadu rada dok su ostali elementi nastavili da vrte pa otuda i ono krljanje, pomeranje alternatora, labavost kaiša i njegovo uvrtanje. krivljenje ventila, logično, dolazi usled nasilnog prezupčivanja onog drugog kaiša.
Što se popravke tiče urađeno je sledeće. Zamenjena glava (kupljena polvana pa obrađena), ventili, gumice, zamenjeni svi dihtunzi, zamenjena oba kaiša, sipan nov antifriz,a usput i stavljene nove svećice. Sve u svemu sa rukama negde oko 100e. Sad ne znam da li je to skupo ili možda jeftino, ali se nadam da će nekome koristiti da zna šta sve može da se desi iz neznanja i nemarnosti.
Meni je pomoglo što sam za te pare imao priliku i da posmatram kompletan tok popravke, vidim gde šta stoji i kako radi, a usput dobijem i one jednostavne ali vrlo korisne savete u smislu simptoma, preventive i sl.
Ono što sam i bez saveta majstora uradio odmah jeste kupovina merača tačke mržnjenja antifriza, a od sada ću i obavezno kako znam i umem u šteku uvek držati 50-60e sa kojima će Jugiša u svakom trentutku, čim se primeti neka nepravilnost dobiti svoju terapiju jer ne bih da ovako nešto doživim na otvorenom putu u nekoj vukojebini na -20 C. Već sad vidim nekoliko stvari koje mi se ne sviđaju, a koje sam do juče smatrao banalnostima. Obzirom na sve u neispravna pa čak ni u poluispravna kola više ne sedam.
Nadam se da sam bar nekom malo pomogao
Pozdrav svima
#11
Posted 03 January 2015 - 02:00
Ne budi iskuljuciv. Sedaces u neispravna kola, to je u redu. Nikada nemoj da sedas u auto kome kocnice, ili gume nisu dobre. Sve ostalo je u redu. Auto se pokvari i stane. Kad kocnice, ili gume nisu dobre, on ne staje.
Puno srece.