Staza COTA, Ostin, Teksas, 2. Novembar 2014.
Broj krivina: 20
Dužina kruga: 5513 m
Dužina trke: 56 krugova, 308,896 km
Rekord kruga: 1:39.347, Sebastijan Fetel, RBR, 2012.
44. izdanje trke za VN SAD, a treći put na novoj stazi u Ostinu najavljuje nam sam finiš ovogodišnje F1 sezone. Konstuktorska titula je već odlučena, ostalo je još da se reši koji će od dvojice Mečkara da im donese i vozačku. Srebrne Strele su se vratile na vrh!
Kako stvari trenutno stoje psihološka prednost je na strani Hamiltona, on je u stravičnom naletu i bude li i ovde ostvario povoljan rezultat Rozbergu će biti potrebno čudo da u preostale dve trke obrne situaciju. Ili čudo, ili dvostruki bodovi u Jabadabudabiju.
Ako se na samom vrhu vec sve (uglavnom) zna, na začelju je situacija veoma neizvesna. U Marusiji još uvek nije zvanično potvrđena zamena za povređenog Bjankija - logično se nameće lokalni heroj Aleks Rosi koji je bio prijavljen i za Soči ali nije vozioč no malo toga je danas logično u F1. Sa druge strane, Keterem ima obrnuti problem - višak vozača, ali manjak rezervnih delova a moguće je da neće imati ni bolide da pošalju za Ameriku. Sudski izvršitelji im plene opremu u fabrici, a stari i novi vlasnici se svađaju ko od njih treba da namiri nagomilane dugove.
Dok se sve ovo događa u senci, žiža javnosti je usmerena na sapunsku operu "Ko će u Meklaren - Hondu, a ko u Ferari?", kuda će Alonso a kuda Fetel. Ako je ovogodišnja sezona iole relevantna za prognoziranje naredne, onda je ovo pitanje potpuno nebitno - jer je jedino bitno ko sedi u Mercedesu.
F1 i SAD imaju prilično čudan odnos uzajamnog prezira i ignorisanja, ali i realne situacije gde je u obostranom najboljem interesu da se nađe zajednički jezik i učvrsti međusobna saradnja; pre par godina nismo imali nijednu trku u SAD, a sada Berni najavljuje čak tri za doglednu budićnost, pored Ostina i Nju Džersi i Las Vegas. Naravno, kako je to danas moda u F1, na uličnim stazama. Videćemo šta će biti od svega toga (ako bude bilo šta), jer već i ovde u Ostinu se javljaju prvi protesti oko načina finansiranja F1 - naime, građanima Teksasa nije baš najjasnije zašto novcem od svog poreza moraju da dotiraju privatnu kompaniju koja je vlasnik staze i organizator trke. Objasniće im čika-Berni zašto.
Iako je i ova staza delo Berniju omiljenog Hermana Tilkea, zemljište na kome je sagrađena je tako atraktivno da čak ni on nije uspeo da je usere. Velike visinske razlike i totalno ludačka krivina br.1 joj daju poseban karakter, što je čini posebnom među modernim stazama - definitivno se ne radi o Spa ali nije ni samo još jedan bezlični tilkedrom.
Pireli nam donosi bele (srednje) i žute (meke) gume, što je agresivnije od onoga što smo gledali na prethodna dva gostovanja F1 u Ostinu (tvrde - srednje).