Ne znam, neko mi termini „Japan“ i „duel“ idu zajedno. Možda imaju tu udela fenomenalni Kurosavini filmovi, ali siguran sam da je umnogome tome doprinela navika ranog ustajanja nekim vikendom u oktobru poslednjih par decenija.
Glava koja eksplodira od nesagorelih maligana (u mladosti) ili hronične iscrpljenosti zbog posla (u sadašnjosti) je uvek kao tuč teška te nedelje ujutro. I tzo traje sve do otprilike koji minut pre osam ujutro kada na scenu stupa japanski „Silverstoun“.
A magija F1 u Japanu je započeta 1976. god u Fudžiju kada su Lauda i Hant pisali istoriju poslednjom trkom u šampionatu te godine. Istoriju su pisali i Sena i Prost sa dve trke koje su ponovo odlučivale šampiona i obe su bile obeležene skandalom.
O ovome sam dosta pisao u uvodu trke 2010. god, a ne volim da se ponavljam.
Hajde da težište ove godine skrenemo sa istorije ovog fantastičnog GP i da se posvetimo samoj stazi i aktuelnim prilikama.
Dakle, staza. U današnjoj F1 postoje dve vrste staza: „don’t you ever dare to tuch it“, „tilkedromi“ i oni koji će pre ili kasnije postati „tilkeovani“. U prvu kategoriju spadaju Monako, Monca, Silverstoun, Spa i – Suzuka. Ok, Kanada i Austarlija su nešto drugo…
Zašto je Suzuka toliko omiljena među vozačima? Odgovor je vrlo jednostavan, zato što ima RITAM. Isti onaj ritam koji imaju i Silverstoun i Spa.
Međutim ovaj ritam zna da bude i poprilično opasan, a pogotovu je krivina 130R personifikacija ove činjenice. Ime je dobila prema svom radijusu, tj. u prvobitnoj izvedbi staze je imala radijus od 130 m. Zbog konfiguracije su je često poredili sa Blanšimonom u Spa.
Podosta hrabrosti je trebalo da se protutnji punim „gasom“ kroz 130R i bilo je pitanje vremena kada će doći do belaja. 2002. god je 130R bukvalno lansirao Alena Mekniša u ogradu. Srećom, Tojota je izdržala i Mekniš je prošao neozleđen.
Mnogo manje sreće je imao Daiđiro Kato koji je 2003. god. izgubio život na trci MotoGp-a. Posle ove tragedije nikada se MotoGp nije više vozio na Suzuki. 130R je modifikovan u neku vrstu „Parabolike“ tj. krivine sa dva temena. Prvi deo krivine ima radijus od 85m, a drugi od 340 m. I dalje mnogi 130R nazivaju „O ruž“ Japana…
Prošle godine je RB demonstrirao koliko su dobri na stazama koje traže visoko prijanjanje. Suzukina „8“ je bila idelana za bikove, ali teško da će ove godine moći da ostvare identičan rezultat.
Favoriti su „srebrni“, pogotovu to važi za Luisa koji je u silnom naletu. Rozberg će morati da počinje šampionat iz početka posle kraha jbmlga čega u elektronici u Singapuru.
Nema više skupljanja bodova, moraće trka da se vozi na nož. Upravo to će nam verovatno dati uzbudljivu trku. Za podijum će se boriti RB, Ferari i Vilijams, a Meklaren će se boriti za Alonsa…