Broj krugova: 56
Duzina kruga: 5451 m
Duzina trke: 305,066 km.
Rekord staze: 1:32.238, M. Sumaher, Ferari, 2004.
Jedanaesta po redu trka za Veliku Nagradu najmnogoljudnije zemlje na svetu ponovo se odrzava na stazi u Sangaju, majci svih modernih Tilkedroma, mestu gde je Bernijev dvorski arhitekta konacno usavrsio recept "dugi pravci i spore krivine" koji je obelezio modernu eru F1.
Vrli novi svet malolitraznih turbo-hibridnih motora nam je doneo mnoge kontroverze - narocito oko tako bitnih stvari kao sto je boja tona i jacina zvuka propustenog kroz Bernijeve FOM filtere a slusanog s pogresne strane TV ekrana - ali i kvalitetno trkanje poput onog iz perioda 70-tih i 80-tih proslog veka. Tojest, ako ste navijac Ferarija, trkanje je ove godine golo sranje zato sto Ferariju ne ide bas najbolje. No ko ce svima da ugodi.
Da stvari ne idu dobro u taboru "crvenih" nagovestavaju i price o (novom) revoltu Alonsa koji je opet pravio cirkus posle trke u Bahreinu cinicno gestikulirajuci ka mehanicarima Ferarija.
Za sada dominiraju Mercedesi ali nema izrazitog favorita, njihova dva pulena deluju prilicno poravnato i zestoko se bore za prva dva mesta na podijumu i u generalnom poretku svetskog sampionata. Nista manje zestoka nije ni borba za prvog medju ostalima, gde ima vise konkurenata. Za sada zapada za oko prilicno mrsav rezultat Ferarija (koji je vec glavom platio Stefano 'Steva Nedeljkovic' Domenikali), posustajanje Meklarena nakon obecavajuce prve trke sezone, kao i (ne)ocekivano mali zaostatak RBR-a u odnosu na vodece s obzirom na katastrofalno odradjenu sezonu zimskih testova. Ono sto izenadjuje je to da kod Bikova za sada ubedljivije deluje novajlija Ricardo (narocito ako uzmemo u obzir i voznju u Australiji) nego cetvorostruki sampion Fetel.
RBR je takodje nedavno doziveo i (ocekivano) razocarenje kada je njihov protest na diskvalifikaciju u Australiji odbijen pred sudom FIA. Sa druge strane, u Meklarenu se nadaju da su tehnicki problemi koji su ih eliminisali sa trke u Bahreinu proslost i da se ponovo mogu ukljuciti u trku za trece mesto na podijumu.
Kako stvari stoje, prednost Mercedesa u odnosu na konkurenciju bi se u Kini mogla i povecati - kao prvo, Meckini timovi za ovu trku dobijaju novu reviziju motora, zbog radi pouzdanosti jakako, a zbog cega bi drugo, od koje se sasvim slucajno i nicim izazvano ocekuje i odredjeni skok u performansama, a kao drugo tim Mercedes dobija i novi dizajn nosa bolida, nesto kraci i aerodinamicki rafinisaniji koji bi trebalo da omoguci bolje balansiranje bolida, a koji su nameravali da koriste jos od Australije ali nisu nikako uspevali da ga rese tako da prodje FIA kres testove. Evo konacno ga resise.
Jos nekoliko timova planira da u Kini isproba neke manje izmene i unapredjenja na svojim bolidima, no za pravu akciju na ovom polju valja sacekati pocetak evropske turneje. Gutierez dobija novu sasiju jerbo mu je staru u Bahreinu polupao Maldonado.
Sto se tice vremena, ocekuje nas relativno hladan i promenljiv vikend sa mogucom kisom u subotu. Videcemo kako ce se ovo odraziti na performanse bolida nakon par prilicno toplih trka.
Pireli nam sprema istu kombinaciju guma kao lane, bele "srednje" i zute "meke".
Edited by Rad-oh-yeah?, 18 April 2014 - 01:12.