Jump to content


Photo
- - - - -

Zeleznice Srbije


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
13 replies to this topic

#1 veciti putnik 2

veciti putnik 2
  • Members
  • 628 posts

Posted 03 February 2014 - 11:43

Dvoumim se da li je ova tema podesnija za "istoriju" ali se ipak odlucih za ekonomiju, i zeleznice itekako mogu doprineti ekonomiji jedne zemlje. Podstakao me je jedan naslov na sajtu gradjevinarstvo.rs..."Uz pomoc kineza, vozom  do Budimpeste za dva-tri sata"? Kao prvo bih naveo ruski kredit od 800 miliona dolara za zeleznice Srbije... vec ima tri god. kako smo ga dobili ali nema izgleda projekata za realizaciju, verovatno se ne zna gde bi se pre ulozilo i koji su prioriteti. Sad vidim da i SPS ima svoje "arape" sto se zeleznica tice. Voz Beograd-Subotica putuje vise od cetiri sata...cinjenica, sad odjednom, gle cuda, cak do Budipmpeste stizemo za "dva-tri sata" Mi izgleda verujemo i dalje u cuda. Ako znamo da je danas prosečna brzina vozova na prugama u Srbiji , 42 kilometra na sat, onda nam je jasno gde smo procerdali 10 godina za ulaganje u zeleznice. Ko je odgovoran, za sta su dosada uzimani krediti, verovatno vise nije ni vazno!?! Zbog toga Srbiji preti opasnost da se prevoz robe prebaci na Koridor četiri, koji ide preko Mađarske, Rumunije i Bugarske, što bi železnicu dovelo u velike finansijske probleme. Ima li se vremena za remont? Ima, 5 godina - dok IC ide kroz Bugarsku i Rumuniju vec odavno. Prosecnom brzinom od 100 km/h. Zaista je tuzno sta se radilo sa zeleznicama deceniju, ajd da nije bilo para, bilo je al bilo je i lopova izgleda... i ... kaskamo deceniju, ima li vremena?



#2 ing.glick

ing.glick
  • Members
  • 412 posts

Posted 03 February 2014 - 14:02

Zeleznice Srbije su nazalost rupa bez dna koja ekonomiji "pomaze" praveci joj gubitke koje treba pokrivati. Oni se raspadaju i nisu u stanju modernizovati pruge. Tih 100kmh koje pominjes je brzina za vozove od pre 100-150 godina.

 

 

On May 26, 1934, the Zephyr made a record-breaking "Dawn to Dusk" run from Denver, Colorado to Chicago. The train covered the distance in 13 hours, reaching a top speed of 112.5 mph (181.1 km/h) and running an average speed of 77.6 mph (124.9 km/h). The fuel for the run cost US$14.64 (at 4¢ per U.S. gallon).

 

Meni tvoje pitanje "ima li vremena" u situaciji kada kasnimo vise od 100 godina zvuci kao ironija.

 

Najbolje bi bilo likvidirati to preduzece i dati pruge u koncesiju pa da se vozimo ko ljudi.



#3 milanrsfc

milanrsfc
  • Members
  • 1 posts

Posted 04 February 2014 - 11:08

Dvoumim se da li je ova tema podesnija za "istoriju" ali se ipak odlucih za ekonomiju, i zeleznice itekako mogu doprineti ekonomiji jedne zemlje. Podstakao me je jedan naslov na sajtu gradjevinarstvo.rs..."Uz pomoc kineza, vozom  do Budimpeste za dva-tri sata"? Kao prvo bih naveo ruski kredit od 800 miliona dolara za zeleznice Srbije... vec ima tri god. kako smo ga dobili ali nema izgleda projekata za realizaciju, verovatno se ne zna gde bi se pre ulozilo i koji su prioriteti. Sad vidim da i SPS ima svoje "arape" sto se zeleznica tice. Voz Beograd-Subotica putuje vise od cetiri sata...cinjenica, sad odjednom, gle cuda, cak do Budipmpeste stizemo za "dva-tri sata" Mi izgleda verujemo i dalje u cuda. Ako znamo da je danas prosečna brzina vozova na prugama u Srbiji , 42 kilometra na sat, onda nam je jasno gde smo procerdali 10 godina za ulaganje u zeleznice. Ko je odgovoran, za sta su dosada uzimani krediti, verovatno vise nije ni vazno!?! Zbog toga Srbiji preti opasnost da se prevoz robe prebaci na Koridor četiri, koji ide preko Mađarske, Rumunije i Bugarske, što bi železnicu dovelo u velike finansijske probleme. Ima li se vremena za remont? Ima, 5 godina - dok IC ide kroz Bugarsku i Rumuniju vec odavno. Prosecnom brzinom od 100 km/h. Zaista je tuzno sta se radilo sa zeleznicama deceniju, ajd da nije bilo para, bilo je al bilo je i lopova izgleda... i ... kaskamo deceniju, ima li vremena?

 

Pouzdano mogu reći da je tranzit preko Rumunije i Bugarske zadnjih godina 5-6 puta veći nego preko Srbije, samo što to naši političari ne žele da objavljuju. U Rumuniji ima veliki broj deonica na koridoru gde je brzina teretnih vozova 100 km/h. U Bugarskoj je malo lošija situacija ali je svakako bolja nego kod nas. Isto tako i drumski transport. Generalno gledano, brže se prolazi preko Rumuniju i Bugarsku iako je preko tog pravca duže za oko 100-150 km. Dovoljno je da obratite pažnju na autoputu od Segedina do Budimpešte, videćete kolone i kolone šlepera koji vuku robu ka Turskoj i Grčkoj preko Rumunije i Bugarske, bar 5-6 puta više nego što ih prolazi kroz Srbiju.

 

Rešenje za nas je da po kratkom postupku izgrade dvokolosečnu prugu od Beograda prema severu, da rehabilituju barsku prugu i izgrade drugi kolosek od Niša ka bugarskoj i makedonskoj granici. Trenutno, od Beograda do carinskog terminala u Subotici teretni voz putuje u proseku oko 5,5 do 6 sati na razdaljini od 180 km.



#4 ing.glick

ing.glick
  • Members
  • 412 posts

Posted 04 February 2014 - 12:45

Rešenje za nas je da po kratkom postupku izgrade dvokolosečnu prugu od Beograda prema severu, da rehabilituju barsku prugu i izgrade drugi kolosek od Niša ka bugarskoj i makedonskoj granici. Trenutno, od Beograda do carinskog terminala u Subotici teretni voz putuje u proseku oko 5,5 do 6 sati na razdaljini od 180 km.

 

Nema para za to, jer sve pare koje zeleznica zaradi potrose na placanje gomile neradnika i odrzavanje nerentabilnih deonica i to jos nije dosta, nego im drzava dotira brdo para da ne bi morali da se presaberu.

 

Zeleznice Srbije placaju nekoliko hiljada ljudi da dezuraju na pruznim prelazima na kojima vozovi skoro uopste ne saobracaju.

Ukupno imaju 18.000 zaposlenih, verovatno je pola od toga visak.

 

Treba da se presaberu i da onda modernizuju sta god misle da treba, ali od svojih para, ne od mojih.



#5 veciti putnik 2

veciti putnik 2
  • Members
  • 628 posts

Posted 05 February 2014 - 09:38

Pouzdano mogu reći da je tranzit preko Rumunije i Bugarske zadnjih godina 5-6 puta veći nego preko Srbije, samo što to naši političari ne žele da objavljuju. U Rumuniji ima veliki broj deonica na koridoru gde je brzina teretnih vozova 100 km/h. U Bugarskoj je malo lošija situacija ali je svakako bolja nego kod nas. Isto tako i drumski transport. Generalno gledano, brže se prolazi preko Rumuniju i Bugarsku iako je preko tog pravca duže za oko 100-150 km. Dovoljno je da obratite pažnju na autoputu od Segedina do Budimpešte, videćete kolone i kolone šlepera koji vuku robu ka Turskoj i Grčkoj preko Rumunije i Bugarske, bar 5-6 puta više nego što ih prolazi kroz Srbiju.

 

Rešenje za nas je da po kratkom postupku izgrade dvokolosečnu prugu od Beograda prema severu, da rehabilituju barsku prugu i izgrade drugi kolosek od Niša ka bugarskoj i makedonskoj granici. Trenutno, od Beograda do carinskog terminala u Subotici teretni voz putuje u proseku oko 5,5 do 6 sati na razdaljini od 180 km.

 

Eto kako ima resenja, uvek se nadje neko resenje i procitah da ce se uskoro i krenuti sa realizacijim ruskog kredita od 800 mil. dolara za revitalizaciju zeleznica, samo da izbori ne "pojedu" odredjeni kredit.



#6 ing.glick

ing.glick
  • Members
  • 412 posts

Posted 03 March 2014 - 11:12

"Da nema obračunskih kategorija kao što su amortizacija, zalihe, negativne kursne razlike i rezervisana sredstva po različitim osnovama, Železnice Srbije bi po završnom računu iskazale dobit iz poslovanja nešto veću od 639 miliona dinara", rekao je generalni direktor tog preduzeća Dragoljub Simonović.

 

  :frust:

 

Bez komentara...



#7 Div

Div
  • Members
  • 7,752 posts

Posted 03 March 2014 - 11:21

  :frust:

 

Bez komentara...

Da nema troškova, imali bi dobit.



#8 Gant

Gant
  • Members
  • 6,346 posts

Posted 04 March 2014 - 01:57

Smanjenje za 270%. Ovaj zajebao i Bacevica.

 

 

"Ovakav rezultat postigli smo zahvaljujući smanjenju poslovnih rashoda u prošloj godini čak za 1,25 milijardi dinara. Tome je doprinelo, pored ostalog, i smanjenje deviznih dnevnica u prošloj godini za 170.000 evra, troškova službenih putovanja u zemlji za 112 miliona dinara, kao i troškova reprezentacije za 270 odsto", ukazao je Simonović.

http://www.kurir-inf...-clanak-1254839

 



#9 Gant

Gant
  • Members
  • 6,346 posts

Posted 30 March 2014 - 00:18

http://www.blic.rs/V...ma-36-direktora



#10 Minimax

Minimax
  • Banned
  • 187 posts

Posted 03 April 2014 - 14:40

Smanjenje za 270%. Ovaj zajebao i Bacevica.

 

 

http://www.kurir-inf...-clanak-1254839

Jedan je Bacevic,  tesko u skorijoj buducnosti da ga neko pretekne. :rotflmao:



#11 Marcus Lupus

Marcus Lupus
  • Members
  • 479 posts

Posted 01 May 2014 - 13:52

Postoji veliki idejni, možda i ideološki problem koji se tiče železnica.

Zašto se od korisnika železničke infrastrukture očekuje da je samiodržavaju i investiraJu, dok drumsku infrastrukturuodržava država, jer famozne putarine iostale naknade za korišćenje puteva ni blizu ne finansiraju održavanje i razvoj putne mreže?



#12 Gant

Gant
  • Members
  • 6,346 posts

Posted 06 July 2014 - 22:07

Laganim koracima unazad.

 

http://novosti.rs/ve...-Prag---Beograd



#13 Gant

Gant
  • Members
  • 6,346 posts

Posted 31 July 2014 - 16:07

POZNATI srpski biznismen, Milan Beko, vodiće „Železnice Srbije“!

 

http://novosti.rs/ve...-celu-Zeleznice



#14 Gant

Gant
  • Members
  • 6,346 posts

Posted 31 July 2014 - 16:45

Kako Bekovo angažovanje može pomoći “Železnicama Srbije” pojašnjava ekonomista Miroslav Prokopijević.

"Moja prva rekacija je „hahaha“, a to otprilike znači da su obe strane u očajnoj situaciji kad se takvo rešenje traži – i Beko kao biznismen koji je pritisnut nizom spornih slučajeva i, s druge strane, vlast koja, umesto da raspiše konkurs, da nađe normalnog menadžera, uzima nekoga ko ima dosta putera na glavi."

RSE: Šta mislite zbog čega Miodrag Kostić nije prihvatio to zaduženje?
Prokopijević: Zato što nije u očajnoj poziciji i nije blesav. RSE: Šta to govori o planovima za izlazak iz krize, ali i borbi protiv korupcije s obzirom da je reč o čoveku protiv kojeg se vodi postupak zbog privatizacije Luke Beograd?
Prokopijević: Govori jako loše jer ako vi nekoga takvog sad predlažete, to znači da nameravate da ga abolirate u sudskom procesu, a to znači da nema nezavisnosti sudstva. To opet derogira mogućnost da se raspiše normalan konkurs na kome će se naći normalan menadžer koji će moći dalje da radi. To sve šalje jednu jako lošu poruku.

http://www.slobodnae...a/25476390.html