Jump to content


Photo
- - - - -

SEO - Optimizacija Web Sajta


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
34 replies to this topic

#16 McLeod

McLeod
  • Members
  • 52,146 posts

Posted 17 August 2014 - 13:36

Mozda si procitao i neki moj onda :P Posto sam pisao za Ivanu, blog o SEO optimizaciji, na engleskom doduse, mislim da je ona posle prevodila na srpski.



#17 Quad

Quad
  • Members
  • 4,372 posts

Posted 18 August 2014 - 21:11

Evo i ja da se ukljucim i dam neki svoj komentar. Složiću se sa jednim od prethodnih postova kada je u pitanju sam sadržaj sajta i da se treba fokusirati na Google pretraživač jer isti u evropi korisni 70% korinika a u Srbiji i regionu čak 90%.
Google godisnje 3-4 puta azurira svoj algoritam pretrage i daje razlicitu relevantnost stvarima kao što su backlinkovi, meta (keywords, description), ali ono što uvek ostaje kao konstanta, to je kvalitet sadržaja. Sadržaj u globalu nosi najveću težinu, a ljudi u glavnom njemu najmanje posvećuju vremena. Znači ukoliko želis da ti seo optimizacija sajta da bilo kakav rezultat, prvo moraš da imaš kvalitetan sadržaj na svom sajtu.
Ukoliko si sadržaj kopirao sa drugih sajtova iz svoje niše, računaj od toga nema leba, nikad nećeš biti bolja kopija od originala.
"Title tag" jeste jako bitan, jer na svakom sajtu Title je hyperlink, pa je i sama reč u title-u u očima pretraživača tzv. "anchor text", a "anchor text" google tretira kao kljucnu rec.

Takodje,sadrzaj mora sadržati odredjeni procenat kljucnih termina, jer prosto ne mozes rangirati neku stranicu ili sajt za kljucne reci koje isti nema u svom sadrzaju, google webmaster guidelines spominje neku gosnju granicu od 4% zastupljenosti kljucnog termina u okviru sadrzaja, rasporedjenog u razlicitim stilovima (bold, strong, h1, h2, h3..), link: https://support.google.com/webmasters/

Kreiranje kvalitetnog sadržaja suštinski predstavlja najteži deo, jer treba proceniti šta je to kvalitetan sadržaj.
Iz moje perspektive: Ja pod kvalitetnim sadržajem podrazumevam nešto prvenstveno korisno (ako je posao u pitanju) i nesto zanimljivo i smesno (ako je zabava u pitanju).
Napravi koristan sadržaj i videćeš kako će isti protutnjiti društvenim mrežama.

Korisne i zanimljive tekstove ljudi će deliti, citirati, kopirati njihove delove i tvoji korisnici će ti odrađivati drugi deo seo optimizacije, tzv. off-site seo.

Evo moje liste blogova na kojima se može naći dosta zanimljivih i korisnih stvari:
Istok Pavlovic, tu nema dileme: http://www.istokpavlovic.com/blog/
Dragan Varagić takodje: http://www.draganvaragic.com/blog/
Ivana Petrović: http://ivanapetrovic.net/
Igor Tomić: http://igortomic.net/
ovo ti je sve prva strana google-a,
onda druga strana:
http://www.geos-media.com/blog/

Iako niko od njih u svojim tekstovima nikad neće otkriti sve, ipak su isti puni korisnih informacija.


Za kraj najtoplije preporucujem zvaničan youtube kanal "Google Webmasters-a" gde izmedju ostalog možeš naći videa Matt Cuts-a (vodje Google-ovog anti spam tima)

https://www.youtube....CGDS89VBF_awNvA

Samo prati videa i savete ovog čoveka, nemoj da radiš ono što on kaže da ne treba i da je štetno i na duže staze tvoj sajt će pre ili kasnije izaći na prvu stranu.


Verujem da je sve ovo suvoparno i dosadno, ko će gledati sva ova videa, čitati sva ova pravila, ali jedna univerzalna istina je da raditi seo nije jednostavno, ne postoji prosta magična formula kojom se dolazi na prvu stranu uz malo rada i truda, jer da je to slučaj, rezultati prvih strana bi se menjali iz dana u dan i svi bi uvek bili na prvoj strani (ne računam one koji plaćaju adwords :) ).
Seo optimizacija je proces, skup radnji koje moraju da se radi konstantno, jer konkurencija nikad ne spava.
Oni koji su svoje pozicije zabetonirani i ne pomeraju se nikada sa prve strane su oni koji se ozbiljno bave SEO-m ili su angazovali nekoga da se ozbiljno bavi umesto njih.
Ostali se samo igraju pa ih nekad, u nišama koje nemaju ozbiljnu konkurenciju, nekad Google i baci na prvu stranu.. :)


Svaka cast!

#18 McLeod

McLeod
  • Members
  • 52,146 posts

Posted 19 August 2014 - 11:22

Nisam bas neki ekspert za SEO, ali u prethodnih gotovo godinu dana, posto sam se zainteresovao i na ovom forumu i nekim drugima i poceo da radim kao frilenser, prirodno sam imao dosta zahteva za SEO tekstovima. Moj utisak je, bar sto se tice klijenata sa kojima sam radio, da uglavnom ne znaju sta hoce, i da koriste ono sto su negde procitali, bez nekog svog istrazivanja, a nekima ni logika nije jaca strana.

 

Prvo, niko ne zna, osim onih koji "prchkaju" Google sta tacno treba da se radi sa tekstovima, kako bi bili maksimalno SEO optimizovani. Tokom ovih par meseci pricao sam i radio sa mnogim ljudima koji se bave tom problematikom, bio i na nekoliko predavanja i interesantno mi je da vecina njih prica potpuno razlicite stvari, cak i ako su veoma uspesni u svom poslu.

 

Neko ce reci da je primaran link building, a neko ce reci da je to potpuno gubljenje vremena. Neko ce pominjati ovih 4% keyword density, sto i ja koristim kad pisem, ne zbog toga sto verujem u tacne formule, nego sto je to uglavnom gornja granica gde tekst deluje smisleno i kao da nije pisan za SEO, odnosno izgleda kao tekst za ljude, a ne za masinu. Cak sam citao i cuo o nekom "zlatnom preseku" i formuli koja "garantovano" donosi prvu stranu na google i pretrazivac je konstantno gura gore sto vise ima takvih tekstova, cak i ako oni ne nose neku vrednost, sto sam odmah logicki odbacio. Zasto?

 

Prvo, i ako postoji tako nesto, neki internet marketar vam sigurno to nece reci - koristice za sebe, dokle radi. Kad pocne prica o tome i pokusaj da vam je proda, bezite od toga zato sto cak i ako je radila, vise ne radi, a verovatnije je da nikada nije ni radila. I kada radite za nekoga nemojte da garantujete prvu stranu na Google, niti da radite sa klijentima koji to traze. Jer to nikad ne moze da se garantuje, pogotovo ne za male sajtove.

 

Sto se tice te famozne prve strane, cesto nailazim na ljude koji kazu imam sajt na prvoj strani, valjda pokusavajuci da se predstave kao neki eksperti. A pravo pitanje - za koje kljucne reci imas sajt na prvoj strani? Ako su to kljucne reci koje nemaju nikakvu konkurenciju i koje su prakticno neisplative iz ugla pretrage, posto imaju mesecno malo upisa, onda - jaka stvar. Kada nisam imao pojma sta je seo i bavio se nekim glupostima, pravio blogove i male sajtove sa drustvom (odnosno ja uglavnom pisao, oni pravili), svaki put smo bili na prvoj strani, samo sto nismo imali nikakve kljucne reci, a kada se kuca ime sajta, naravno da i sa minimalnom posetom isplivas, ako to ime sajta nema konkurenciju.

 

Za neke kompetitivne kljucne reci, koje imaju po par hiljada, da ne pricam o redovima par stotina hiljada ili miliona upisa dnevno, postoji opasna konkurencija, ne postoji slobodan domen u kojem bi mogao da targetiras kljucnu rec (mozda je negde nesto isteklo, mozda negde postoji, i takve informacije su zlata vredne), i treba tone i tone kvalitetnog sadrzaja, ozbiljan rad na drustvenim mrezama, kako bi se sajt progurao i tako poceo da napreduje, sa klikovima sa drustvenih mreza, koje ce google da prepozna i pogura ga gore, posto ocigledno ljudi klikcu na sadrzaj, i tu SEO ne igra neku ulogu.

 

SEO, za mene, i u globalu, je najbitniji u istrazivanju, ako imate svoj sajt i pokusavate da ga progurate. Treba naci neku isplativu, narocito long tail keyword koju bi iskoristili za bombastican naslov za svoj tekst. Mada, i u tom slucaju, takve "senzacije" bolje prolaze na drustvenim mrezama, tj. mnogo vise cete dobiti ako samo smislite nesto sto ce privuci klikove na fejsu, na foru "Kako sam zaradio hiljadu evra za jedan dan", naravno, ovo samo kao primer.

 

Sto se tice SEO u Srbiji, nista posebno nema potrebe raditi, niti izmisljati toplu vodu. Konkurencije ima vrlo malo, i dovoljno je napisati nekoliko dobrih tekstova na temu kljucne reci, da bi cak i novi sajt isplivao. Ali opet, postavlja se pitanje isplativosti, pogotovo ako pricamo o sajtovima koji prodaju nesto. To ce kod nas pre ili kasnije morati da dozivi bum, samo trenutno Srbi nemaju poverenja kad kupuju nesto preko interneta, a mnogi nemaju ni kako, odnosno malo je opcija kada govorimo o sredstvima placanja. A postoji i druga strana medalje - ako je manja konkurencija, manja je i potraznja, pa i tu je pitanje isplativosti. Nisam se mnogo time bavio, mozda i gresim ovde.



#19 mishop

mishop
  • Members
  • 30 posts

Posted 22 September 2014 - 02:43

U posednje vrijeme svi se pretežno žale na google-ovu promjenu algoritma. Međutim, uglavnom svi prećute da su malo BlackHat-ovali pa im onda Google kriv. A sledeća žalba je i komšija isto to radi nije kažnjen.

I u realnom životu je tako svi vozimo brže ali ne budemo svi kažnjeni, a onaj koji sporo vozi bude kažnjen zbog loših guma.

Kada Google uradi update onda jednostavno odete na Moz i vidite koji su trenutni rank faktori.

 

Dobra strana nepredvidivosti Google-a  je da vas tjera da vaš posao ne oslanjate isključivo na google, a ako krećete da ona postavite dobre temelje.

Najbolja ključna riječ je ona koja je vaša. Ako birate domen sa ključnom riječi onda mu dodajte nešto po čemu ćete biti prepoznaljivi.

 

Prije nego počnete raditi bilo kakav SEO najbolje je odardite istražianje. Ključnu riječ za koju ste se planirali boriti uplatite preko adwords-a i pratite koliko vam ona donosi.

Ludi su često u zabludi da prva strana google-a donosi velike dobre pare.

Postoje ključne riječi koje su dosta tražena ali vam se možda neće isplatiti.

Skoro sam odbio čovjeka koji je htio da ga pozicioniram za "seminarski radovi", čovjek bez ikakve logike samo je htio top 5,  ne uzima u obzir da su te pretrage ljudi koji traže neki bespltana seminarski koj bi predali.

 

Probajte napraviti profil konzumenata vaših proizvoda prije nego krenete u veća ulaganja u marketing.



#20 mishop

mishop
  • Members
  • 30 posts

Posted 22 September 2014 - 09:55

seo-ranking-factors-2014-big.png



#21 McLeod

McLeod
  • Members
  • 52,146 posts

Posted 22 September 2014 - 11:36

Sve je ovo tacno, ali pitao bih te nesto, ako se bavis tim... ja sam recimo trazio statistiku ad wordsa, odnosno da neko napise insight koliko donosi ad words program i uporedi sa tim kada se "gilja na suvo", i nista korisno nisam nasao.

 

Iz mog iskustva, mada je to mnogo mali broj klikova, ad words je dobar da ti pomogne da ne startujes iz ogromnog zapecka i popne te gore brzo i donese ti odredjeni broj klikova. Verujem da je to dobro resenje za one koji su potpuno okrenuti prodaji ili affiliate programu, ne mnogo sadrzaja, review, klikni, kupi, cao. Za ostale mislim da je katastrofa i sipanje para u bunar.

 

Jer, realno, ko jos klikce placene sajtove? Prvi ispod reklama ima organske posete na desetine puta vece od ovih koji se reklamiraju, jednostavno, imaju brend, i tu nikakvo pozicioniranje ne pomaze.

 

Mislim da se mnogo vise isplati da, ako imas kvalitetan brend u nastajanju i siguran si da ce se svideti ciljnoj grupi kada joj ga priblizis, da je mnogo bolje platiti nekog blogera ili tviterasa sa sirokom bazom da napise nesto o tome i istovremeno placati reklame na fejsu, posto su klikovi na fejsu postali brojniji nego iz organske pretrage, nego se zezati sa ad wordsom.


Edited by McLeod, 22 September 2014 - 12:17.


#22 mishop

mishop
  • Members
  • 30 posts

Posted 23 September 2014 - 06:30

Svi će ti raći zavisi šta prodaješ.

Računaj 2% konverzije (broj kupaca/ukupan broj klikova) da je ok, ako ti je sve kako treba. Naravno to je za online varijante kojima možeš da sve pratiš.

 

Neće to baš na startu da ide kako treba, upravo zbog ovog poslednjeg dijela zvanog brendiranje. Brendiranje ti zapravo diže trust. Da bi to uradio onda na stratu kod izbora nazvia trebaš postaviti nešto prepoznatljivo. Ljudi često preskoče taj dio a onda i ne znaju da im se to obilo o glavu. Najveća glupst što se kod nas radi jeste guranje svog imena ili prezimena u naziv brenda: "Vujić voda", "Pavlovića banka" itd..

Drugar i ja smo radili nešto za PES i onda mi je pao na pamet naziv QPES, on se nešto dugo nećkao, ali kad smo se vozili preko Pavlovića mosta, kaže on: "a zamisli kako bi moćno bilo da se zove qbridge".

 

Kad se nešto novo pojavi, kako to ide? Svi se pitamo šta je sad ovo, da li je prevara i prilično smo skeptični. (trust=0). 3-5% ljudi je preduzetno i to su oni što hoće da probaju nešto novo, ako je forma kako valja da djeluje ozbiljno, cijena prihvatljiva pojave se prvi kupci. Sledeći put, kad tražimo istu stvar i naiđemo na istu onda kažemo, aha ovo sam već vido (naziv, logo, dizajn) i tako polako raste trust.
Jednostavan je recept za dugoročan posao: da te ima svugdje i da se priča o tebi.

Naravno ovo što pominjem jeste za stvari koje nisu prevara.

 

Dalje što tiče se reklama treba izračunati: Koliko te košta jedan kupac?

Sa adwordsom to lako preračunaš cijena klika * konverzija.

 

Facebook reklame imaju mnogo manju konverziju, iz prostog razloga jer fejsbuksaši samo kliću a mrzi ih bilo šta da urade. (primjer: besplatne karte za film, svi su uzeli a onda se pojavilo par procenata tih preuzetih)

 

Platiti blogera i twitteraša? Ako u nekom dugoročnom planu vraća uloženo, što da ne, ali tu je problem što nemaš nikakvih parametara da znaš da li će bar dio sredstava vrati.

 

Primjer: radili smo jedan event: dnevne novine, adwords, fb ads itd.. Dnevne novine su imale izuzetno nizak procenat klika na sajt, konvezija nikakva, adwords je bio najbolji, a koštao je manje od sponzorisanih tekstova.

 

Isprobaš sve kanale, ono što radi nastaviš, ono što ne odbaciš itd.

 

Natura non facit saltum -  Newton


Edited by mishop, 23 September 2014 - 06:31.


#23 McLeod

McLeod
  • Members
  • 52,146 posts

Posted 23 September 2014 - 11:08

U pravu si, zavisi sta prodajes i kakav je sajt. Vidjao sam sajtove koji su preko ad words pokusali da namaknu neku posetu, a nemaju nikakav proizvod, niti su affiliate, vec idu na posetu pa kasnije na reklame i jurenje sponzora i pukli su mnogo para a nisu nista uradili. Upravo sam na brendiranje mislio kada sam rekao da je bolje probati preko fejsa, jer fejs sada ima mnogo vecu vidljivost nego google.

 

Tacno je da su konverzije tamo nize, ali to je i logicno - ako ja vec trazim nesto na google, na primer, preview nekog smartphona, znaci ja sam vec potencijalni kupac i ako mi se neki sajt sa previewima svidi, ja cu da narucim preko njega zato sto je tako najlakse.

 

A preko fejsa ljudi uglavnom to shvataju kao neko obavestenje, klikcu, i zato je bolje odatle vuci posetu za neke sajtove koji nemaju proizvod na primer sajtovi sa vestima, magazini itd.



#24 PetarPan88

PetarPan88
  • Members
  • 54 posts

Posted 22 October 2014 - 16:34

Vidim ima puno ljudi koji znaju o SEO :D

 

Moji metodi su sledeći.

 

1. Kvalitetan Sadržaj

2. Deljenje na socijalnim mrežama (čini mi se da gugl favorizuje Google+ u odnosu na FB i Twitter)

3. Dosta beklinkova (DoFollow i NoFollow)

 

I nemoj kupovati Facebook Reklame, dosta je loše. Nemoj kupovati nigde reklamu, Google ne uzima toliko u obzir reklamirane sajtove jer taj link do sajta ne kaže da je stranica kvalitetna za tu određenu ključnu reč već je tu zato što je plaćeno.



#25 McLeod

McLeod
  • Members
  • 52,146 posts

Posted 23 October 2014 - 14:16

Posto se bavis time, zanima me sta mislis o G+ sada? Ja koliko sam primetio svi autirizovani tekstovi koji su se ranije pojavljivali uz slicicu autora na prvim stranama vise nisu tako dobro kotirani?



#26 r.h.c.p

r.h.c.p
  • Members
  • 5 posts

Posted 06 March 2015 - 14:43

Nisam bas neki ekspert za SEO, ali u prethodnih gotovo godinu dana, posto sam se zainteresovao i na ovom forumu i nekim drugima i poceo da radim kao frilenser, prirodno sam imao dosta zahteva za SEO tekstovima. Moj utisak je, bar sto se tice klijenata sa kojima sam radio, da uglavnom ne znaju sta hoce, i da koriste ono sto su negde procitali, bez nekog svog istrazivanja, a nekima ni logika nije jaca strana.

 

Prvo, niko ne zna, osim onih koji "prchkaju" Google sta tacno treba da se radi sa tekstovima, kako bi bili maksimalno SEO optimizovani. Tokom ovih par meseci pricao sam i radio sa mnogim ljudima koji se bave tom problematikom, bio i na nekoliko predavanja i interesantno mi je da vecina njih prica potpuno razlicite stvari, cak i ako su veoma uspesni u svom poslu.

 

Neko ce reci da je primaran link building, a neko ce reci da je to potpuno gubljenje vremena. Neko ce pominjati ovih 4% keyword density, sto i ja koristim kad pisem, ne zbog toga sto verujem u tacne formule, nego sto je to uglavnom gornja granica gde tekst deluje smisleno i kao da nije pisan za SEO, odnosno izgleda kao tekst za ljude, a ne za masinu. Cak sam citao i cuo o nekom "zlatnom preseku" i formuli koja "garantovano" donosi prvu stranu na google i pretrazivac je konstantno gura gore sto vise ima takvih tekstova, cak i ako oni ne nose neku vrednost, sto sam odmah logicki odbacio. Zasto?

 

Prvo, i ako postoji tako nesto, neki internet marketar vam sigurno to nece reci - koristice za sebe, dokle radi. Kad pocne prica o tome i pokusaj da vam je proda, bezite od toga zato sto cak i ako je radila, vise ne radi, a verovatnije je da nikada nije ni radila. I kada radite za nekoga nemojte da garantujete prvu stranu na Google, niti da radite sa klijentima koji to traze. Jer to nikad ne moze da se garantuje, pogotovo ne za male sajtove.

 

Sto se tice te famozne prve strane, cesto nailazim na ljude koji kazu imam sajt na prvoj strani, valjda pokusavajuci da se predstave kao neki eksperti. A pravo pitanje - za koje kljucne reci imas sajt na prvoj strani? Ako su to kljucne reci koje nemaju nikakvu konkurenciju i koje su prakticno neisplative iz ugla pretrage, posto imaju mesecno malo upisa, onda - jaka stvar. Kada nisam imao pojma sta je seo i bavio se nekim glupostima, pravio blogove i male sajtove sa drustvom (odnosno ja uglavnom pisao, oni pravili), svaki put smo bili na prvoj strani, samo sto nismo imali nikakve kljucne reci, a kada se kuca ime sajta, naravno da i sa minimalnom posetom isplivas, ako to ime sajta nema konkurenciju.

 

Za neke kompetitivne kljucne reci, koje imaju po par hiljada, da ne pricam o redovima par stotina hiljada ili miliona upisa dnevno, postoji opasna konkurencija, ne postoji slobodan domen u kojem bi mogao da targetiras kljucnu rec (mozda je negde nesto isteklo, mozda negde postoji, i takve informacije su zlata vredne), i treba tone i tone kvalitetnog sadrzaja, ozbiljan rad na drustvenim mrezama, kako bi se sajt progurao i tako poceo da napreduje, sa klikovima sa drustvenih mreza, koje ce google da prepozna i pogura ga gore, posto ocigledno ljudi klikcu na sadrzaj, i tu SEO ne igra neku ulogu.

 

SEO, za mene, i u globalu, je najbitniji u istrazivanju, ako imate svoj sajt i pokusavate da ga progurate. Treba naci neku isplativu, narocito long tail keyword koju bi iskoristili za bombastican naslov za svoj tekst. Mada, i u tom slucaju, takve "senzacije" bolje prolaze na drustvenim mrezama, tj. mnogo vise cete dobiti ako samo smislite nesto sto ce privuci klikove na fejsu, na foru "Kako sam zaradio hiljadu evra za jedan dan", naravno, ovo samo kao primer.

 

Sto se tice SEO u Srbiji, nista posebno nema potrebe raditi, niti izmisljati toplu vodu. Konkurencije ima vrlo malo, i dovoljno je napisati nekoliko dobrih tekstova na temu kljucne reci, da bi cak i novi sajt isplivao. Ali opet, postavlja se pitanje isplativosti, pogotovo ako pricamo o sajtovima koji prodaju nesto. To ce kod nas pre ili kasnije morati da dozivi bum, samo trenutno Srbi nemaju poverenja kad kupuju nesto preko interneta, a mnogi nemaju ni kako, odnosno malo je opcija kada govorimo o sredstvima placanja. A postoji i druga strana medalje - ako je manja konkurencija, manja je i potraznja, pa i tu je pitanje isplativosti. Nisam se mnogo time bavio, mozda i gresim ovde.

 

 

Nije sve baš tako kao što si naveo, dosta si isključiv. Analiza konkurencije je ozbiljan deo pravilnog SEO kada se radi istraživanje ključnih reči, istraživanje tržišta i td.

Potrebno uraditi dobru on-page optimizaciju koja kreće od silo content šeme i pravilne kategorizacije sadržaja kroz navigacioni meni pa sve do potkategorija koje sadrže neke proizvode ili usluge. Dalje ide određivanje putanja linkovanja između unutrašnjih stranica, određivanje proizvoda koji će se linkovati između sebe, sadržaja koji će biti izdvojen u sekundarnom side meniju i td.

Pisanje kvalitetnog sadržaja poštujući semantiku, uz jasan osvrt na ključne reči gde gustina više ne igra ključnu ulogu pa sve do pravilnog određivanja i unošenja meta elemenata kako bi G pretraživač uradio pravilnu kategorizaciju web sajta. Za još kvalitetnije rezultate potrebno je koristiti mikroformate i istaći delove sadržaja koju su najbitniji.

Posle toga ide integracija bloga, novo određivanje silo šema za blog, kategorije, blog članci i unošenje sadržaja koji ide suviše u širinu i nije za stranice sa uslugama ili proizvodima, odakle će takođe biti obezbeđeno linkovanje stranica koje su važne i na taj način obezbediti relevantnosti sadržaja.

Organska SEO nije ni malo lagana, potrebna su velika ulaganja što mnoge male firme u Srbiji nisu u stanju da priušte i ne daje instant rezultate već je ona deo dugoročne strategije.

 

Posto se bavis time, zanima me sta mislis o G+ sada? Ja koliko sam primetio svi autirizovani tekstovi koji su se ranije pojavljivali uz slicicu autora na prvim stranama vise nisu tako dobro kotirani?

 

Po nekim informacijama koje ja imam G+ će se podeliti u više servisa koji će funkcionisati na bazi integracije naloga sa Youtube.

Moguće je da će G+ stranice biti spojene sa Google My Business nalozima, Hangouts i td.



#27 McLeod

McLeod
  • Members
  • 52,146 posts

Posted 07 March 2015 - 23:25

Dobrodosao na forum, drago mi je sto imamo jednog eksperta na tom polju ;) Ne bavim se preterano SEO optimizacijom, osim na tom osnovnom nivou, da izbunarim neki keyword koji bi mogao da bude interesantan i da gradim tekst oko toga. To je uglavnom i moj posao kada radim za klijente, posto sam izmedju ostalog article writer.

 

Ipak, za srpski net smatram da nije potrebno nikakvo epsko znanje, posto mi kaskamo zestoko za engleskim govornim podrucjem. Manja konkurencija, prosto, kad bude bila veca, morace da se radi i ozbiljniji SEO.



#28 r.h.c.p

r.h.c.p
  • Members
  • 5 posts

Posted 10 March 2015 - 10:11

Hvala na dobrodošlici, nisam neki veliki ekspert ali trudim se da ostanem informisan i da razmenjujem iskustva sa ostalima vezano za ovu oblast.

Osnovni nivo SEO je po mom mišljenju najvažniji segment, odnosno istraživanje ključnih reči oko kojih se kasnije gradi i širi sadržaj (content marketing). Pravila algoritma 

koja se menjaju iz godine u godinu odnose se uglavnom na off-page optimizaciju, povratne linkove i kvalitet stranica i domena na kojima se nalaze ti linkovi uz razne druge faktore

ali kvalitetan i svež sadržaj ostaje ipak najbitnija stavka i suština svega nakon svakog novog ažuriranja.

 

On-page seo pored nekih standardnih pravila i semantike treba da bude vizuelno dobro propraćen, atraktivnan, ulepšan odgovarajućom infografikom (slika da prati tekst) da bi se postigao krajnji cilj jer ipak stranica koja je dobro kotirana u SERP neće imati odgovarajući efekat na krajnjeg korisnika ukoliko pozicioniranje i seo nisu ispraćeni sa dobrim UI/UX. Poseban osvrt bih ovde napravio na responsive koncept dizajn i dostupnost svih web stranica saobraćaju sa prenosivih uređaja, ovo takođe igra vrlo značajnu ulogu.

To je otprilike 70% ukupnog posla uz pravilnu kategorizaciju (videti prethodni komentar) i G će takav pristup nagraditi, ulaganje i sav trud se isplate.


Edited by r.h.c.p, 10 March 2015 - 10:12.


#29 McLeod

McLeod
  • Members
  • 52,146 posts

Posted 10 March 2015 - 12:05

Slazem se potpuno, uglavnom citajuci o tome sam nailazio na to o cemu ti pricas. E sad, sve sto se tice on-page optimizacije meni dodje prirodno i ne razmisljajuci o SEO - kao neko ko drzi sajt i recimo zeli da napravi viralni post za drustvene mreze, ne mozes da izbacis samo suvi tekst od, lupam, 2000 reci. Ljudi ce se smoriti, retko ko ce i procitati tekst do kraja. Uvek ljude pre zainteresuje neka zanimljiva slika, video itd. Responsive je sad must, zbog toga sto je sve veci udeo prenosivih uredjaja, nisam pratio u poslednje vreme, ali ne bi me cudilo da i preteknu desktop racunare vrlo brzo, pa je sve to prirodno i treba uraditi i van razmisljanja o SEO.



#30 IvanDF

IvanDF
  • Members
  • 2 posts

Posted 18 March 2015 - 23:35

Trazeci savete o sajtu koji zelim da napravim, nabasah na vas razgovor o optimizaciji, procitah pa reko i da pitam nesto.

 

Proizvodno usluzna sam firma, danasnju proizvodnju moram polako da okrecem ka usluzi, sajt imamo od 2005, tada u fleshu radjen, vise stranica, detaljno proizvodi, interaktivni flash dizajn, danas je na 2 strani po googlu po meni zanimljivoj kljucnoj reci, ranije je bio bolji, pregazilo ga vreme odavno. Sajt smo pravili po narudzbini.

 

Ideja mi je sajt 2 strane, minimalisticki, voleo bih odlicnih grafickih resenja, prva strana kljucne reci, naslovi, podnaslovi, tekst sam pisem, tehnologije koje koristim, proizvodi, usluge, trziste po mestima koje me interesuje, linkovi ka FB, Twiter, YouTube, Pinterest i sl., link ka drugoj strani. Druga strana su linkovi, linkovi su ka Pinterestu (galerije fotografija koje se lako selektuju) tj razlicitim selekcijama na ovom sajtu (npr, selekcija cnc routing plywood otvara na Pinterestovoj galeriji razne fotke cnc rezane sperploce) ili ka mom boardu na istom sajtu (tema proizvodi moje firme). Druga strana bi valjalo da obuhvati bar 10 tehnologija kojima se bavim, 20 proizvoda koje konstantno proizvodim i bar 15 usluga koje nudim. Potrebna mi je dinamicnost koju nalazim na Pinterestu, svoje slike ne bih direktno kacio na sajt. Povremeno bih menjao linkove ka Pinterestu. To bi bio nekakav projektni zadatak.

 

Istrazivao sam malo kljucne reci i fraze i razocarao sam se u broj pretraga koje se ostvaruju za neke od zadatih. Znam da je neka logika da klijenta drzis sto duze na svom sajtu a ne da ga redirigujes na drugi pa bih vas pitao:

 

Da li je ovako koncipiran sajt, ispravno koncipiran sajt po pitanju pozicioniranja, tj da li se mogu ocekivati dobri rezultati na dve strane sa externim linkovima? Na sta da obratim paznju da bih ocekivao bolje rezultate?