Jump to content


Photo
- - - - -

gde otici?


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
39 replies to this topic

#1 nesrecnik

nesrecnik
  • Members
  • 7 posts

Posted 30 July 2013 - 23:50

Pozdrav svima,

trenutno studiram vazdusni saobracaj na saobracajnom fakultetu u beogradu,i svestan sam da u srbiji necu imati posao jer nemam nikakvu vezu,a isto taku nemam neku zelju da nastavim da zivim ovde...Zanima me da le mozda neko zna gde ima potreba za radnom snagom iz moje struke(avijacija,kontrola letenja...),znam da ima na svakom aerodromu,ali ne znam gde je  najlakse otici,i najlepse za ziveti   :)

hvala unapred



#2 mrd

mrd
  • Members
  • 18,143 posts

Posted 31 July 2013 - 00:19

Otici bilo gde, gde se zivi, samo od svog rada!

Sto se tice tvog odlaska, u struci, najbolje ti je da ides na specijalizaciju, ili master pa za vreme studija sredis boravak. Vazdusni saobracaj, verovatno svuda zahteva clearance, sto znaci, prvo drzavljanstvo, pa onda kontrola leta.

 

Svuda je najlepse za ziveti, kad je covek zadovoljan. 



#3 melankolic

melankolic
  • Members
  • 25,300 posts

Posted 31 July 2013 - 00:31

Po meni, najvažnije je povezati se s ljudima iz struke koji su već otišli napolje i koji te mogu uputiti u sve korake gde i kako regulisati sopstveni status u inostranstvu. 

Ovako, da ti lekar, inženjer ili arhitekta pričaju kako su se oni (s)našli kao emigranti, malo će ti koristiti.



#4 Upekkha

Upekkha
  • Members
  • 3,058 posts

Posted 31 July 2013 - 02:27

Nisam iz tvoje struke i ne znam koliko bi te ovo zanimalo ali u offshore industriji postoji nesto sto se u zargonu zove heli-admin i svaka veca offshore platforma to ima. Posao se uglavnom sastoji od koriscenja nekog on-line sistema za koordinaciju kretanja putnika helikoptera zaposlenih na platformi (npr Vantage POB) i VHF komunikacije sa pilotima helikoptera tokom svakodnevnih crew-change. Neki veci clearance ti ne bi trebao za to jer je dovoljna ogranicena offshore radio dozvola koju dobije svako ko prodje offshore radio kurs. Ti bi naravno za taj posao bio previse kvalifikovan sa univerzitetskom diplomom iz vazdusnog saobracaja ali nekad(!) je mudrije uci na mala vrata nego pred velikima cekati. 



#5 Nimrod

Nimrod
  • Members
  • 2,514 posts

Posted 31 July 2013 - 14:27

ali ne znam gde je  najlakse otici,i najlepse za zivet

 

 

Najlakse je otici tamo gde imas ponudu za posao - jer se onda manje bakces sa radnim/boravisnim vizama i dozvolama itd. Gde je najlepse za zivot - je subjektivno, ako ce ti pomoci komentari ljudi sa ovog foruma, imas stotine postova na temu raznih zemalja Evrope, Kanade, Amerike i Australije i medjusobnog poredjenja. Sta god da razmatras, gledaj malo sire od trenutnog stanja tj. gledaj dustveno uredjenje, osnovne pretpostavke zivota i probaj da sastavis neku listu stvari koje su tebi bitne. Da li ti je bitno recimo drustvo u kome postoji manje vise konsenzus oko univerzalnog zdravsvenog osiguranja? Ili kvalitetnog besplatnog skolovanja? Ili odnosa prema medjnarodnim integracijama? Koliki porez bi pristao da placas i na sta bi hteo da se taj novac trosi? Kako se u sredini u koju bi da ides (sto naravno zavisi od mikro sredine, grada ili jos manje) odnose prema imigrantima i koliko planiras da se integrises?



#6 mrd

mrd
  • Members
  • 18,143 posts

Posted 31 July 2013 - 17:18

<blockquote class="ipsBlockquote" data-author="Nimrod" data-cid="4079602" data-time="1375277232">
<p>Najlakse je otici tamo gde imas ponudu za posao - jer se onda manje bakces sa radnim/boravisnim vizama i dozvolama itd. Gde je najlepse za zivot - je subjektivno, ako ce ti pomoci komentari ljudi sa ovog foruma, imas stotine postova na temu raznih zemalja Evrope, Kanade, Amerike i Australije i medjusobnog poredjenja. Sta god da razmatras, gledaj malo sire od trenutnog stanja tj. gledaj dustveno uredjenje, osnovne pretpostavke zivota i probaj da sastavis neku listu stvari koje su tebi bitne. Da li ti je bitno recimo drustvo u kome postoji manje vise konsenzus oko univerzalnog zdravsvenog osiguranja? Ili kvalitetnog besplatnog skolovanja? Ili odnosa prema medjnarodnim integracijama? Koliki porez bi pristao da placas i na sta bi hteo da se taj novac trosi?<strong> Kako se u sredini u koju bi da ides (sto naravno zavisi od mikro sredine, grada ili jos manje) odnose prema imigrantima i koliko planiras da se integrises?</strong></p>
</blockquote>
<p>Izvukao sam bold, kao jedan od najbitnijih cinioca za kvalitet zivota. Prosirio bih na odnos prema novim ljudima u sredini, nekada nije btno odakle covek dolazi, koliko je bitno, da li sredina prihvata doseljenike.&nbsp;</p>
<p>&nbsp;</p>
<p>&nbsp;</p>
<p>edit:</p>
<p>Medjutim u pocetku je najvaznije dobiti posao i srediti papire, posle toga(3-5godine) se gleda na lepotu zivljenja. Potrebno je nauciti i navici se na novu kulturu.</p>

Edited by mrd, 31 July 2013 - 17:23.


#7 nesrecnik

nesrecnik
  • Members
  • 7 posts

Posted 31 July 2013 - 23:32

hvala svima na brzim odgovorima  :)

Ja licno new poznajem nikoga ko je otisao u inostranstvo sa ovim faxom,ali sam cuo neke price......pa sam zato i postavio pitanje u nadi da cu pronaci nekoga ko je uspeo da se zaposli na aerodromu u inostranstvu,ili bar poznaje nekoga ko  to radi....hvala svima jos jednom



#8 angelia

angelia
  • Members
  • 15,569 posts

Posted 01 August 2013 - 05:04

Sticajem okolnosti imala sam nekog u firmi ko je imao sina u skoli za flight control u US. Bas me nesto zainteresovalo pre oko godinu - dve pa sam pitala kako fukcionise. Deluje mi u US da nemas sanse. Po toj prici, imaju ispite svake godine za sve predmete - ako padnes jedan pao si za diplomu. U konkretnom slucaju decko je prosao sve, ali ne znam dal imaju neki plan za ljude spolja, cisto sumnjam koliko su rigorozni.

 

Nazalost ili na moju srecu (ne bas dopadljiva osoba) ta osoba nije vise u firmi pa ne mogu da ponudim konkretne podatke, ali mi je delovalo jako strogo. ako sam pravilno shvatila odnos prolaska je 1:10, mozda imas bolje sanse gde je to trazena profesija. U US, kako sam cula, to je toliko placeno da je konkurencija suluda. Zena mi je rekla u to vreme da su statne plate oko 100k godisnje.

 

Ne mogu da kazem da verujem ali eto - mojih 50 cents.



#9 veïna

veïna
  • Members
  • 258 posts

Posted 01 August 2013 - 10:49

U mom cosku EU, kontrolori leta su drzavni sluzbenici, prolazi se kroz poseban ispit & trening posle fakulteta (bilo kog fakulteta*),plate su fenomenalne a sigurnost posla zagarantovana. Klinci se, iz tog razloga, poslednjih godina ozbiljno pripremaju za upad u ovu profesiju. Postoji, medjutim, jedna birokratska zackoljica za kandidate iz ne-EU zemalja, naime, kontrolori moraju imati drzavljanstvo EU (do kasnih  90-tih profesijom su dominirala bivsa vojna lica; ne bi me zacudilo da danas, uz EU drzavljanstvo traze i neku vrstu security clearance-a**). 

 

Zato je savet Uppeke odlican: gledati privatne firme, proci obuku, sticati iskustvo i tako se probijati. Ili, upisati postdiplomske, baviti se istrazivanjem, dobiti bilo kakvu praksu iz oblasti koja te interesuje pa polako gurati ka drzavljanstvu i boljim poslovima. Btw, cini mi se da u Tuluzu, FR postoji vazan centar koji se bavi ovom tematikom. Samo napred i srecno!

 

* Fakultet je nebitan, ukoliko vanprosecno znaju engleski i poloze vrlo zahtevan prijemni za trening koji organizuje agencija za kontrolu aerodroma i vazdusnog prostora.

** Moj svekar je kontrolor leta u EU, zato znam :rolleyes:.

*** Pominjao je nekog crnogorca sa posla, koji je tu dosao iz Nemacke (pretpostavljam da je imao nemacko drzavljanstvo pre nego sto se ovde zaposlio u kontroli).


Edited by veïna, 01 August 2013 - 10:51.


#10 nexter

nexter
  • Banned
  • 128 posts

Posted 01 September 2013 - 05:59

hvala svima na brzim odgovorima   :)

Ja licno new poznajem nikoga ko je otisao u inostranstvo sa ovim faxom,ali sam cuo neke price......pa sam zato i postavio pitanje u nadi da cu pronaci nekoga ko je uspeo da se zaposli na aerodromu u inostranstvu,ili bar poznaje nekoga ko  to radi....hvala svima jos jednom

Pa recimo, ja zivim, u Bocuani i nas covek je bio kontroler leta gore u tornju na aerodromu dok nije morao u penziju. Tu je opet nesto produzio, ali mislim da je sad penzionisan. Pazi, on je ovde odavno, sad se stvari menjaju sto se tice dozvola, zaposlenja, itd. ali je bio cenjen. Mogu da ga pitam sta se tu desava, mada je ovo i dalje pustinja, manje, vise.



#11 ilicmarina25

ilicmarina25
  • Members
  • 9 posts

Posted 13 September 2013 - 20:35

Nisam iz tvoje struke i ne znam koliko bi te ovo zanimalo ali u offshore industriji postoji nesto sto se u zargonu zove heli-admin i svaka veca offshore platforma to ima. Posao se uglavnom sastoji od koriscenja nekog on-line sistema za koordinaciju kretanja putnika helikoptera zaposlenih na platformi (npr Vantage POB) i VHF komunikacije sa pilotima helikoptera tokom svakodnevnih crew-change. Neki veci clearance ti ne bi trebao za to jer je dovoljna ogranicena offshore radio dozvola koju dobije svako ko prodje offshore radio kurs. Ti bi naravno za taj posao bio previse kvalifikovan sa univerzitetskom diplomom iz vazdusnog saobracaja ali nekad(!) je mudrije uci na mala vrata nego pred velikima cekati. 

 

hvala svima na brzim odgovorima   :)

Ja licno new poznajem nikoga ko je otisao u inostranstvo sa ovim faxom,ali sam cuo neke price......pa sam zato i postavio pitanje u nadi da cu pronaci nekoga ko je uspeo da se zaposli na aerodromu u

Pozdrav svima i tebi nesrecniku kao i meni nesrecnici. I ja imam jednu malu molbicu za sve koji su raspolozei da odgovore. Ja imam 32 godine i inzenjer sam vazdusnog saobracaja. U srbiji imam neko malo iskustvo od oko 5 godina i jedino vazno pomena  je mozda Kuhne & Nagel od oko godinu dana tako da mi se struka moze odnositi i na logisitku tipa Schenker-a i slicno, imam i iskustvo solidno u godeziji od oko 3 godine. Vec dve godine ne radim i imam jaku zelju da odem s obzirom da nemam ni posao , godine prolaze, uadala se nisam i .... Govorim engleski i odnedavno sam pocela intezivno da ucim i nemacki tj zavrsila pocetni. Moje pitanje je na sta najvise treba da se oslonim u trazenju posla i na koji nacin. Za pocetak imam sloidan stek od koga mogu da zivim par meseci iako nista ne nadjem od posla i spremna sam da ulozim, nema sta da izgubim. Imam tamo drugaricu koja mi moze pomoci oko pronalazenja stana tako da za smestaj ne brinem ali me zanima na koji nacin mogu dobiti bilo kakav posao pa i posao cistacice sto i ne bi bilo tako lose jer ce mi dati mogucnost da savladam jezik...kako ste vi koji ste tamo dosli do posla da li ste isli od varta do vrata ili vam je ipak neko pomogao? Unapred zahvalna na pomoci svima koji su voljni da odgovore i pomognu.... inostranstvu,ili bar poznaje nekoga ko  to radi....hvala svima jos jednom



#12 ilicmarina25

ilicmarina25
  • Members
  • 9 posts

Posted 13 September 2013 - 20:41

Pa recimo, ja zivim, u Bocuani i nas covek je bio kontroler leta gore u tornju na aerodromu dok nije morao u penziju. Tu je opet nesto produzio, ali mislim da je sad upenzionisan. Pazi, on je ovde odavno, sad se stvari menjaju sto se tice dozvola, zaposlenja, itd. ali je bio cenjen. Mogu da ga pitam sta se tu desava, mada je ovo i dalje pustinja, manje, vise.

Pa eto i mene bi isto zanimalo kako to sve funkcionise...inace nas fakultet je vise obucavao za porcedure i izrade plaova letenja tj prilaze odlaze...sto kolega bolje zna ali eto sta god da je vezano za ovu nasu lepu a nesrecnu struku bilo bi nam od pomoci...inace ja imam master diplomu ali za sad od nje nikave koristi....takodje kolegi mogu da odgovorim da znam moje kolege van ali su oni uglavnom poceli preko veze ovde ili npr u Sarajevu pa ih neko sa strane video pozvao i tako su i otisli ali dobiti ovde posao i sa visokim prosekom i kvalitetnim znanjem bez politike i novca za radno mesto je nemoguce....



#13 nexter

nexter
  • Banned
  • 128 posts

Posted 14 September 2013 - 02:41

Pa eto i mene bi isto zanimalo kako to sve funkcionise...inace nas fakultet je vise obucavao za porcedure i izrade plaova letenja tj prilaze odlaze...sto kolega bolje zna ali eto sta god da je vezano za ovu nasu lepu a nesrecnu struku bilo bi nam od pomoci...inace ja imam master diplomu ali za sad od nje nikave koristi....takodje kolegi mogu da odgovorim da znam moje kolege van ali su oni uglavnom poceli preko veze ovde ili npr u Sarajevu pa ih neko sa strane video pozvao i tako su i otisli ali dobiti ovde posao i sa visokim prosekom i kvalitetnim znanjem bez politike i novca za radno mesto je nemoguce....

Ma ovde ako ti padne manje od dva aviona mesecno - unapredjenje! Pazi kad je bush sve i ne mozes svaki da spustis na pistu. Mnogo divlje. Shalim se. Gore u Maunu ti je naj, kako se kaze, najprometniji? aerodrom u Juznoijoj Africi. Tu piloti dolaze da nabijaju casove i da se napijaju ko svinje. Oni te voze u razgledanje Okavanga. Stoka.



#14 nexter

nexter
  • Banned
  • 128 posts

Posted 14 September 2013 - 02:56

Ja da se pitam, otisao bih na neko kulturno mesto odavde - Bocuana



#15 melankolic

melankolic
  • Members
  • 25,300 posts

Posted 01 August 2014 - 09:27

Moje iseljenje u Ameriku: zašto idem i gde odlazim
 
  Odlazak u Ameriku

Ako sve bude kako sam planirao, za nekoliko meseci cela moja porodica: žena, petogodišnja ćerka i ja – imaćemo potpuno novu adresu, u novoj zemlji i na novom kontinentu. Živećemo u Sjedinjenim američkim državama, u Plejnu (Plano), devetom po veličini gradu države Teksas.

Život u Beogradu ostaće iza nas. Napustićemo svoje poslove i vrtiće, prodaćemo stan. Pozdravićemo se sa roditeljima, braćom i sestrama, prijateljima, sa mnogo njih.

 

Zašto smo odlučili da idemo iz Srbije

Odluku nismo doneli na prečac. Žena i ja i ovde imamo, hajde da kažem ovako, relativno dobre karijere. Imamo svoj stan. Dakle, bar u sadašnjosti, nismo finansijski ugroženi. Kažem u sadašnjosti jer je budućnost u Srbiji, kao i obično, maglovita.

Naš motiv je pre svega roditeljski. Želimo da se naše dete školuje u dobrim uslovima. A pod dobrim uslovima podrazumevam ne samo sticanje kvalitetnog znanja, već i dobrih uzora i pogleda na život.

Nemam želju da ovde ulazim u analizu stanja našeg školstva, pa ću vam reći samo svoje mišljenje: da nema šanse (ili su te šanse vrlo male) da u narednih trinaest godina naše školstvo zadrži čak ni nivo na kome je sada, a kamo li da napreduje do nivoa od, recimo, pre dvadeset pet godina.

Pomenuo sam trinaest godina, jer mi je toliko potrebno da dete dovedem do fakulteta; ona ovog septembra polazi u predškolsko.

Postoji i drugi motiv, a to je da se i nama odraslima smučila ova situacija večite nesigurnosti i nestabilnosti. Kome je potrebno više objašnjenja za ovo neka pita i objasniću u komentarima, ali verujem da se razumemo.

 

skyline_of_plano_texas.jpg?w=605&h=403

„Skyline of Plano Texas“ by Danny20111993

 

Plejno, Teksas

Plejno je grad od oko 270.000 stanovnika koji se graniči sa Dalasom. Ima sve osobine imućnog predgrađa, osim što se u njemu nalaze sedišta mnogih velikih firmi i korporacija. Deo je Dalas-Fort Vort metropleksa (konurbacije), vrlo bogatog i razvijenog područja sa oko 6,8 miliona stanovnika (ceo Teksas ima oko 24,7 miliona stanovnika).

Dobrim delom Plejno se nalazi u senci svog velikog suseda, i mnogi ga, iako ima status grada, nazivaju predgrađem Dalasa. Priznajem, pre nego što sam počeo sa istraživanjem i pretragama na Guglu, za Plejno nisam ni čuo.

 

Zašto smo izabrali Plejno

U Americi nemamo rodbinu, pa čak ni bliske prijatelje. Ne idemo ni kod koga, već ćemo morati sve da rešavamo sopstvenim snagama i bez pomoći. Nismo presrećni zbog ove situacije, ali tako je kako je.

Sa druge strane, to nam daje slobodu da izaberemo mesto za koje smatramo da može da nam najviše pruži. A da bi izabrali takvo mesto, bilo je potrebno da prvo definišemo šta je ono što nam je najvažnije.

Tako smo napravili kratku listu prioriteta, na osnovu kojih sam krenuo u pretragu na Guglu.

Naši glavni prioriteti su:

- dobre javne škole (javne znači državne, a to znači manje-više besplatne).

- bezbednost (pošto smo kao i svi gledali sve one filmove sa holivudskim nasiljem, kraj bez kriminala i sa dobro organizovanom policijom nam je bio ultra važan)

- dobre poslovne mogućnosti (mogućnosti za ženu da nađe dobro zaposlenje, a za mene mogućnosti za razvoj sopstvenog biznisa)

- niske cene nekretnina (cene rentiranja, jer ćemo morati tako na početku, i cene za kupovinu, jer bi to trebalo da usledi čim se stabilizujemo i steknemo uslove za dobijanje povoljnog kredita)

- razumni troškovi života (ne mora niski, već tu oko proseka)

Takođe, posle mnogo decenija života u Beogradu, shvatio sam da bi mi više prijao iole mirniji život, sa manje gužve. Uz to, dogovorili smo se da, ako na našoj listi prvo mesto bude delilo više gradova, idemo u onaj najtopliji (ovo opet zbog mene – ne volim mnogo hladnoću, viruse i slične zimske “čarolije”).

 

Pretraga na internetu

 

Plejno je od prvog dana počeo da se nameće kao favorit u mojoj pretrazi. Amerikanci vole da prave liste, tipa 10 ili 100 najboljih u ovoj ili onoj oblasti; i tako sam na listama gradova koji su najbolji za gajenje porodice, najbezbedniji, pa i najbogatiji, redovno nalazio ovaj grad kao vrlo visoko plasiran.

Pretraga na Wikipediji je donela nove pozitivne informacije: grad je sedište velikog broja poznatih kompanija, koje tu zapošljavaju po od dve do pet hiljada ljudi – dakle supruzi bi trebalo da bude lako da nađe zaposlenje.

Sajt Greatschool.org, koji daje informacije o američkim školama, nas je oduševio i kvalitetom informacija uopšte, a posebno podacima o školama u zapadnom delu Plejna, koje sve imaju ocenu 9 ili 10 (što su maksimalne ocene).

Sajtovi za nekretnine, pre svih Zillow.com i Trulia su nam dali još mnoogo podataka o Plejnu, koji, to sam zaboravio da pomenem, ima vrlo normalne cene nekretnina, i za kupovinu i za iznajmljivanje. Ovo uglavnom važi za ceo Teksas.

 

Atraktivne destinacije koje sam eliminisao

Nekoliko destinacija koje su nam bile veoma privlačne morao sam već u startu da otpišem, i to uglavnom iz finansijskih razloga (a neke i zbog nekih drugih):

     – Cela Kalifornija

Već sam pomenuo moj stav po pitanju zime i hladnoće; Kalifornija, posebno južna, je po ovom pitanju savršena. Gradovi i oblasti koji su nas privlačili su:

     1) San Francisko – gradovi u Silicijumskoj dolini – San Hoze

      2) San Diego i okolina

      3) Los Anđeles – Pasadena – Orange County

Međutim, cene nekretnina i dosta visoki troškovi života su uticali da Kaliforniju u startu otpišemo. Da se razumemo, kada bismo kojim slučajem dobili premiju na lutriji (i to ne ovoj našoj već nekoj koja deli milione dolara/evra), živeli bi (verujem) u Kaliforniji.

     – Njujork – Menhetn

Najzanimljiviji grad na svetu sa ogromnim potencijalom za razvoj posla je istovremeno i izuzetno skupo mesto (nekretnine, troškovi života), sa ne baš sjajnim javnim školama, i generalno nije mesto koje podržava porodični život.

     – Florida

Suptropska klima je plus (toplo, mada je leti i neprijatno sparno) a nije ni preskupo što se tiče cena nekretnina i troškova života; ima i finih javnih škola; međutim razlog zašto smo otpisali Floridu (a išli smo pre par godina tamo u “izvidnicu”) je što, naš je utisak, zapadna obala (Tampa, St. Petersburg) ne nudi neke poslovne mogućnosti, dok za Majami mislimo da nije idealan grad za razvoj porodice (ovo je već i stvar ukusa ili stila života, ali takva je bila naša procena).

 

http://msaracevic.wo...-i-gde-odlazim/