Evo, ja naš'o.
Vidi, a ja misilim da forsiras primitivnu diskusiju i ja sam zavrsio sa tobom i ovom temom
Edited by S&P, 28 July 2013 - 23:30.
Posted 28 July 2013 - 23:26
Evo, ja naš'o.
Vidi, a ja misilim da forsiras primitivnu diskusiju i ja sam zavrsio sa tobom i ovom temom
Edited by S&P, 28 July 2013 - 23:30.
Posted 28 July 2013 - 23:39
Nasao si da kompanije kupuju automobile u Srbiji i u inostranstvu jer je tako jefininje. Nisi nasao da se PDV na automobile vraca u srbiji. Mozes da nadjes ono gore gde mislim da je u srbiji slicno, ako ne onda pitaj knjigovodju ....
Bobogu, S&P, sve ti je rečeno. Na tebi je da sklopiš puzzle.
Ajde okreni tocak pa mi daj tvoj stav specijaliste, kako najeftinije kupiti auto sa najmanje dadzbina i poreza ?
I sad ja tebi da dajem savete? o.O Za kompanije čija osnovna delatnosti nije prevoz, rešenje je operativni lizing, kao vid zakupa i gde se troškovi knjiže kao troškovi poslovanja, a PDV je odbitna stavka.
Posted 28 July 2013 - 23:49
Vidi, a ja misilim da forsiras primitivnu diskusiju i ja sam zavrsio sa tobom i ovom temom
Diskusija sama po sebi nema svrhe, ako nema volje među diskutantima da dođu do zadovoljavajućeg zaključka. Ja sam samo želeo spomenuti da retorika koju ti potenciraš po pitanju vozila, poreskog tretmana istih nije tačna. Ako ti ne uvažavaš moje viđenje i iste ne možeš opovrgnuti argumentima, to više govori o tebi i površnom shvatanju problematike.
Edited by headhunter, 28 July 2013 - 23:50.
Posted 29 July 2013 - 04:33
Na 30 000 bruto, neto je 62% super bruta (ukupnog troska poslodavca), na 50 000 61%, na 100 000 60%, na 200 000 59%... a onda na 500 000 bruto, neto je oko 70% super bruta (to je zbog gornjeg limita osnovice doprinosa), na milion bi bio oko 80% super bruta...Porezi i doprinosi na plate su cc 60%, pa ako je fond zarada 1.150.000 rsd, neto zarada je oko 720.000.
Edited by Φίλιπ Βλαςακ, 29 July 2013 - 09:31.
Posted 29 July 2013 - 07:27
Odakle si ti sad izronio.
Prvo bold 2: predlazem ti da obrazlozis tvoje tumacenje kamate. Jos malo da se nasmejem.
bold 1: predlazem opkladu: ja kazem jula gospodnjeg 2013 u Srbiji od ukupne mase za isplatu 1.150.000 neto plata 935.000 ti kazes 720.000
Ko bude u krivu napise post sa jednom recenicom:
Ja sam magarac.
Jel' pristajes?
@S&P
Sam si napisao da ne poznajes propise u Srbiji (u onom prvom reply sam upravo to i pretpostavio i napisao da to nije nikakav greh) ali uporno nastavljas da branis neodbranjivo
hint: koliko god je tema istrolovana upravo ovaj tvoj slucaj pokazuje koliko su zakoni, propisi, poreske metodologije u Srbiji u koliziji sa EU, te samim tim i besmislena poredjenja koje se vrse sa privrednim i nekretninskim desavanjima tamo.
nisi ti magarac, samo si uporan .
bold 2: svi troskovi nastali od momenta odobrenja pozajmice, pa do momenta njenog potpunog vracanja cine cenu po kojoj si novac pozajmio. u primeru clana s&p, kredit od 30 godina se prevremeno vraca nakon 5, uz penal od 1%. dakle, troskovi odobrenja + placena kamata (iz placenih anuiteta) + penal za prevremeno vracanje. ovaj iznos je zajmodavcu placen za koriscenje zajma u periodu od 60 meseci, i cini trosak koji snosi korisnik kredita. mislim, da ce procentualni iznos cene zajma biti nesto veci nego sto je izrazen u prvobitnom planu otplate na 360 meseci. mada, moram priznati da su banke po dolasku na nase trziste forsirale slicnu pricu kao i ti, dok eks nije propisana kao obavezan deo ponude.
bold 1: neto zarada 60.000 din, ukupan trosak 99.062 din, na godisnjem nivou 720.000 i 1.188.000, nisam stekao utisak da se prica o mesecnoj zaradi u tom iznosu, koja se isplacuje u privatnoj firmi u srbiji.
cak i u tom slucaju (auto od 6.000 eur kosta cc 700.000 din po kursu koji si pretpostavio) za isplatu jedne neto zarade od 700.000 din potrebno je izdvojiti cc 890.000 din, sto je malko veca razlika od 5%.
bold 0: nabavka auta nosi 30% poreske amortizacije i na godisnjem nivou nosi ustedu od 36.000 din u smislu manje placenog poreza na dobit. jos ako se sa zaposlenim dogovoris da troskove goriva i odrzavanja snosi firma iznos se u proseku duplira
bold -1: moram da radim inace nista od auta.
pozz
Edited by lazni, 29 July 2013 - 07:27.
Posted 29 July 2013 - 14:46
nisi ti magarac, samo si uporan .
Naravno da nisam. Pitanje je da li ti priznajes?
lazni
Porezi i doprinosi na plate su cc 60%, pa ako je fond zarada 1.150.000 rsd, neto zarada je oko 720.000.
Ako izuzmemo moju tvrdnju napisa ti Filip gore (orijentaciono ali priblizno objasnjenje koje si odjednom prihvatio) precizno je 1.150.000= 935.000 neto. Ne 720.000.
Ko je magarac?
bold 2: svi troskovi nastali od momenta odobrenja pozajmice, pa do momenta njenog potpunog vracanja cine cenu po kojoj si novac pozajmio. u primeru clana s&p, kredit od 30 godina se prevremeno vraca nakon 5, uz penal od 1%. dakle, troskovi odobrenja + placena kamata (iz placenih anuiteta) + penal za prevremeno vracanje. ovaj iznos je zajmodavcu placen za koriscenje zajma u periodu od 60 meseci, i cini trosak koji snosi korisnik kredita. mislim, da ce procentualni iznos cene zajma biti nesto veci nego sto je izrazen u prvobitnom planu otplate na 360 meseci. mada, moram priznati da su banke po dolasku na nase trziste forsirale slicnu pricu kao i ti, dok eks nije propisana kao obavezan deo ponude.
bold 0: nabavka auta nosi 30% poreske amortizacije i na godisnjem nivou nosi ustedu od 36.000 din u smislu manje placenog poreza na dobit. jos ako se sa zaposlenim dogovoris da troskove goriva i odrzavanja snosi firma iznos se u proseku duplira
U poreskim propisima se snalazis kao i kod obračuna kamate . Samo nastavi, bitno je da si uporan.
Penale za prevremenu otplatu smo apsolvirali i nisu uopste bili predmet rasprave vec procentni racun, metodologija obracuna kamate i fer/nefer pristup nasta si imao primedbu bez argumenata.
Automobil se poreski amortizuje 7 godina. Internim pravilnikom mozes da regulises kako god hoces, poreznici godisnje priznaju samo 14 %. pod uslovom da je nabavka izvrsena u prvoj polovini kalendarske godine. (vazi samo za prvu godinu)
DakleM posto si uputio reply smatram da si prihvatio opkladu:
Ko je magarac?
Posted 29 July 2013 - 15:29
Naravno da nisam. Pitanje je da li ti priznajes?
Ako izuzmemo moju tvrdnju napisa ti Filip gore (orijentaciono ali priblizno objasnjenje koje si odjednom prihvatio) precizno je 1.150.000= 935.000 neto. Ne 720.000.
Ko je magarac?
Penale za prevremenu otplatu smo apsolvirali i nisu uopste bili predmet rasprave vec procentni racun, metodologija obracuna kamate i fer/nefer pristup nasta si imao primedbu bez argumenata.
Automobil se poreski amortizuje 7 godina. Internim pravilnikom mozes da regulises kako god hoces, poreznici godisnje priznaju samo 14 %. pod uslovom da je nabavka izvrsena u prvoj polovini kalendarske godine. (vazi samo za prvu godinu)
DakleM posto si uputio reply smatram da si prihvatio opkladu:
Ko je magarac?
moguce da sam prenaglio. ipak nisi samo uporan , verovatno zato i tezis da ispadnes magarac.
brojevi su u prethodnom postu, mrzi me da kucam ponovo, pretpostavljam da si ih preskocio.
cini se da si preskocio i svoju tvrdnju da kupovina auta povecava osnovicu poreza na dobit . inace stopa amortizacije od 14% ne postoji u poreskim propisima republike srbije, doduse i ja sam tresnuo sa 30% ka da je racunalo u pitanju (auto je u trecoj poreskoj sa 15%).
bas kao i tvrdnju da se eks ne menja, bez obzira na promenu roka.
guraj dalje, upornost je fina osobina .
Posted 30 July 2013 - 21:10
od ukupne mase za isplatu 1.150.000 neto plata 935.000
ako je fond zarada 1.150.000 rsd, neto zarada je oko 720.000.
nisam stekao utisak
ja sam tresnuo
lazni
Ia, ia, ia, ia
Posted 31 July 2013 - 08:27
selektivni kvot , vau kad ti se zavrsava raspust?
s&p:
A oko kupovine auta, pa evo kroz primer. Npr zaradis 10.000 evra, pa ti prvo drzava uzme min 40 %, tj 4.000 za porez i doprinose. Onda platis auto 6.000 koliko ti ostane, a u toj cifri je 20 % pdv koji isto ide drzavi. I ti dobijes auto od 5.000 evra i das drzavi isto toliko.
Ako kupis taj isti auto na kompaniju, kostace te samo krajnjih 5.000, nema pdv jer se vraca, nema poreza niti doprinosa. Ili za onih 10.000 koliko treba na pocetku ako kupujes kao privatno lice mozes da kupis dva komada.
gogo23:
Nije nista tacno
Prvo: nema odbitka PDV-a za putnicki automobil. Tu si izjednacen u oba slucaja.
Drugo: 10.000 eur = 1.150.000 din
Trece: Ukoliko se suma upotrebi za isplatu plate neto se dobija 935.000 din.
Cetvrto: putnicki automobil nije poreski trosak, na kraju godine se plati 15% poreza na dobit, tako da firma raspolaze sa 977.500 dinara za kupovinu automobila.
Dakle razlika je manje od 5%, kasnije beneficije su troskovi registracije, osiguranja i goriva koji jesu poreski trosak.
ako izuzmemo megatrend ekonomiju stanje je sledece:
1. pitanje je ``...ako zaradis 10.000 eur...`` u datom kontekstu, ocigledno je da se odnosi na duzi vremenski period, a ne jednu mesecnu zaradu.
2. cena auta iz primera je 5.000 eur, odnosno 6.000 sa pdvom
odgovori
1. razlika je manja od 5%
2. na kupovinu auta se placa porez od 15%
lepo je sto si uporan , za neku godinu mozda nesto i naucis.
Posted 03 August 2013 - 20:45
Ako ja zaradim 10.000 kupicu auto od 8.500
1. pitanje je ``...ako zaradis 10.000 eur...``
2. cena auta iz primera je 5.000 eur, odnosno 6.000 sa pdvom
.
Posted 03 August 2013 - 22:15
Ako ja zaradim 10.000 kupicu auto od 8.500 SerBski magarac kupi auto od 6.000.
Ako ja zaradim 10,000 obrnucu te pare par puta i kupiti auto od 25,000.