@ Bradzorf, mrd i ostali
Problem stare Zastave nije bila radna snaga vec politika firme i nedovoljna kontrola kvaliteta materijala i ugradjivanih delova.
- Na Zastavi 101/128 se nije moglo menjati nista jer su bili optereceni licencom i ovi modeli nemaju nikakve veze sa razvojnim programima. Promene na modelima su morale ici paralelno sa promenama napravljenim u FIAT-u a to su sitna estetika, elektronsko paljenje (razvodnik bez platinskih dugmadi), glavcine i razlicite vrste karburatora.
-Trajnost je zavisila od odnosa vlasnika prema automobilu. Uz redovno odrzavanje i voznju koja odgovara takvom tipu i ceni automobila mogao je da potraje poprilicno uz izuzetak devedesetih kada je dodatni problem nastao ukljucivanjem male privrede u proizvodnju rezervnih delova i to bez ikakve kontrole kvaliteta a tu se opet vracamo na politiku firme. Ista prica vazi i za Jugo 45/55/65.
- Florida je promasaj izazvan nedostatkom motivacije karakteristican za sve firme u drustvenom vlasnistvu onog vremena, Trebalo je napraviti samo par promena pa da to bude sasvim pristojan automobil.
Vozio sam gotovo sve Zastavine modele, nijedan me nikada nije ostavio na putu. Zasto? Zato sto ih nisam koristio van njihovih mogucnosti.
Ja sam isto tako vozio i imao sve zastavine automobile osim Lade. Modifikovao sam Juga i 128, oba su me sluzila odlicno osim sto sam svakih 6-12 meseci menjao spone.
Sto se tice kontrole, tu se isto govori o koreknosti kontrolora, kao i o obrazovanju radnika, koji sami ubrzavaju masine kako bi prebacili norme.
Znaci da je veoma vazno postaviti pravila, a isto tako postovati i normative sta radnik treba da radi, a sta ne. Nema tu leba ako sam radnik sebe treba da otpusti.
Edited by mrd, 13 June 2013 - 18:03.