Jump to content


Photo
- - - - -

Sta će biti sa Zastavom?


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
37 replies to this topic

#31 dobrostojeci

dobrostojeci
  • Members
  • 192 posts

Posted 15 June 2013 - 06:26

Mislim da je malo besmislena ova rasprava. Ona Zastava je bila za ono vreme. Ona Zastava ne može opstati u ovom vremenu. Onda su svi koji rade mogli da kupe neki jeftin auto i svi su radili, a uvoz je bio ograničen i sa veoma velikom carinom. Danas skoro pola ljudi ne radi, a nekoliko procenata onih koji rade imaju po nekoliko automobila, mnogo boljih i kvalitetnijih od Zastave. Samo mali broj onih koji sada rade i imaju osrednja primanja bi danas kupili takvu Zastavu, tako da je tržište za takve automobile izuzetno malo, između ostalog i zbog slobodnog uvoza polovnih automobila i malih carina.



#32 Vladimir RUS

Vladimir RUS
  • Members
  • 14 posts

Posted 20 June 2013 - 17:07

Računam nešto, Zastava je dužna 400 miliona evra i taj dug najvjerovatnije neće se moći naplatiti pošto Zastava više ne proizvodi kola, no međutim, kada bi država recimo uradila isto ono što je uradila sa dovođenjem FIAT-a (mislim na zajedničko ulaganje FIAT-a i države Srbije) onda bi bilo nade i za oživljavanje Zastave kao brenda, a i dugovi bi se mogli naplatiti i pritom čak i zaraditi.

Da pojasnim. Recimo da kada bi neki strani investitor (recimo Volkswagen ili opet FIAT, što da ne, dobro bi kada bi Srbija imala dvije fabrike automobila: jednu domaću sa stranim brendom, kao što je to slučaj sada sa FIAT-om i jednu domaću sa domaćim brendom) odlučio da uloži u sam brend Zastavin tj. da sa državom potpiše ugovor o ulaganju u otvaranju nove fabrike automobila, nabavku nove opreme, novo sve, samo naziv brenda, kao i nazivi modela od tog brenda stari to bi mogla biti još jedna uspješna priča slična FAS-ovoj.

Naime, kada bi se država i strani investitor dogovorili oko recimo jedne milijardi evra investicije (600 miliona evra da uloži strani investitor koji bi dobio 60 posto u toj firmi i država da učestvuje sa 400 miliona evra za šta bi dobila pravo na 40 posto udjela), onda bi to značilo da bi se dug mogao otplatiti za godinu dana iz jednogodišnjeg poslovanja, tako da dovođenje nekoga ko će da oživi Zastavu kao brend bi bio odličan korak u pravcu vraćanja duga i to u kratkom roku, a i novih oko još 3000 ljudi bi se moglo zaposliti u autoindustriji plus još mnoštvo novih stranih investitora koji bi došli da otvore fabrike za proizvodnju raznih dijelova za prvu ugradnju u automobile.

Ovakav sličan recept je već viđen kada je u pitanju dovođenje FIAT-a. Takav sličan recept se na kraju pokazao jako uspješnim za ekonomiju pošto je samo jedna fabrika dovoljna da izmjeni krvnu sliku srpske ekonomije, doduše ne baš toliko puno, ali dovoljno da kada bi Srbija imala najmanje 2-3 fabrike vrlo brzo bi se vratila na nivo "zlatnih vremena".

Šteta je što je država odustala od Zastave, to ni Rusi nisu uradili kada je u pitanju Lada, ni Česi kada je u pitanju Škoda, ni Rumuni kada je u pitanju Dacia, faktički niko iz ove grupacije istočno-evropskih brendova nije svoj nacionalni auto-ponos ostavio na cjedilu osim naravno nas, pošto Ladin partner je Renault, kao i Dačijin, a mogla b to biti i Zastava, ko zna.

Zastava kada bi se ponovo oživjela ne bi bila samo prazan ponos već i način da se zaradi, a ponajviše stranci, ali i naša država koja bi imala još jednu "zlatnu koku" za punjenje budžeta, kao i zaposle oni kvalifikovani radnici koji sada čame na birou, a koji već znaju znanje pošto su već radili za Zastavu, a mogli bi se zaposliti i mladi koji su se kvalifikovali za taj posao i sada čame i propadaju na birou pošto nisu svi mladi dobili priliku da rade za FIAT tako da kada se sabere sve, još barem najmanje 2000-3000 ljudi kvalifikovanih za rad u fabrici auta ima na tržištu rada u Srbiji, ali nemaju priliku da rade, pošto samo jedna fabrika automobila radi, a mogla bi još jedna da je malo više pameti kod ovih koji vode ovu državu,  tako da nadam se da neko iz vrha vlasti čita ovo što ja pišem. :D


Edited by Vladimir RUS, 20 June 2013 - 17:16.


#33 Vladonja

Vladonja
  • Members
  • 1 posts

Posted 24 June 2013 - 02:42

OK. Znači od auta nema ništa. Mali smo. A što nešto drugo ne bi probali uz pomoć države i banaka ? NPR.

 




#34 Vladimir RUS

Vladimir RUS
  • Members
  • 14 posts

Posted 05 July 2013 - 14:45

Evo šanse za oživljavanje Zastave.

 

KG: Nećemo proizvesti 180.000 fića

 

Beograd -- U fabrici Fijat automobili Srbija su smanjili procenu ovogodišnje proizvodnje, piše Danas.

 

Procena je smanjena sa 180.000 vozila na između 110.000 i 140.000, rekao je u generalni direktor Antonio Ferara.

"Jedina prognoza koju mogu da saopštim jeste smanjenje od predviđenog maksimuma na 110.000 do 140.000 vozila zato što prodaja na ruskom tržištu još nije počela "– rekao je Ferera i dodato da će doći do dodatnog smanjenja ako bude daljeg kašnjenja u izvozu za Rusiju. 

Kompanija FIAT automobili Srbija (FAS) predstavila je u četvrtak u fabrici u Kragujevcu najnoviji model, produženi FIAT 500L Living sa pet i sedam sedišta, kao i FIAT 500L Trekking. Početna cena FIAT-a 500L Living sa pet sedišta i dizel motorom biće 13.650 evra, dok je za najjeftiniji 500L Trekking sa benzinskim motorom potrebno izdvojiti 13.900 evra. 

Podsetivši da je tačno pre godinu dana u Kragujevcu počela proizvodnja FIAT-a 500L, generalni direktor FAS-a, Antonio Ćezare Ferara, rekao je da je, do sada, izvezeno 80.000 ovih automobila. 

"Ponosni smo što proizvodimo automobil koji spaja prošlost i sadašnjost, Italiju i Srbiju", rekao je Ferara i dodao da je 500L Livinig kompaktan automobil sa pet plus dva sedišta koji će se proizvoditi samo u Kragujevcu.

 

 

Izvor:  http://www.b92.net/b...4&nav_id=729406

 

Da pojasnim. Srbija bi mogla da izveze par desetina hiljada automobila u Rusiju, ali marke Zastava, pošto na tom tržištu FIAT se jako slabo prodaje, dok Zastava ima isti imidž kao broj 1 autobrend u Rusiji kada je u pitanju količina prodanih automobila godišnje - Lada i zašto to ne iskoristiti?

 


Edited by Vladimir RUS, 05 July 2013 - 14:47.


#35 Vladimir RUS

Vladimir RUS
  • Members
  • 14 posts

Posted 26 July 2013 - 09:43

Kraj. :(

 

http://auto.blog.rs/...tava-automobila



#36 DonJuan

DonJuan
  • Members
  • 21,299 posts

Posted 26 July 2013 - 11:00

 

Da pojasnim. Srbija bi mogla da izveze par desetina hiljada automobila u Rusiju, ali marke Zastava, pošto na tom tržištu FIAT se jako slabo prodaje, dok Zastava ima isti imidž kao broj 1 autobrend u Rusiji kada je u pitanju količina prodanih automobila godišnje - Lada i zašto to ne iskoristiti?

 

 

Srbija i sada može bez problema da izvozi Fiat u Rusiju, ali izlazak na to tržište je neisplativ, obzirom da su jako visoke ulazne barijere, tj. carina i porez.



#37 darth bane

darth bane
  • Members
  • 7,311 posts

Posted 13 August 2013 - 15:35

Srbija i sada može bez problema da izvozi Fiat u Rusiju, ali izlazak na to tržište je neisplativ, obzirom da su jako visoke ulazne barijere, tj. carina i porez.

Pa zar Srbija nema potpisan govor o bescarinskoj trgovini sa Rusijom ?

Elem, mislim da carine nisu najveci problem , ima vecih:

1. Brend; Zastava zapravo ima brend ali kakav je - bolje da ga nema: u Americi je svojevremeno proglasena za najgori auto svih vremena!?!

2. Cene; 13-14k evra nije uopste jefino: za taj novac se moze kupiti bolji auto;

3. Trziste; postoji zapravo zasicenog trzista automobila i to na globalnom nivou;

Na kraju, da kazem da sam skeptican po pitanju uspesnosti tog projekta.



#38 Vladimir RUS

Vladimir RUS
  • Members
  • 14 posts

Posted 16 August 2013 - 13:05

Pa zar Srbija nema potpisan govor o bescarinskoj trgovini sa Rusijom ?

Elem, mislim da carine nisu najveci problem , ima vecih:

1. Brend; Zastava zapravo ima brend ali kakav je - bolje da ga nema: u Americi je svojevremeno proglasena za najgori auto svih vremena!?!

2. Cene; 13-14k evra nije uopste jefino: za taj novac se moze kupiti bolji auto;

3. Trziste; postoji zapravo zasicenog trzista automobila i to na globalnom nivou;

Na kraju, da kazem da sam skeptican po pitanju uspesnosti tog projekta.

 

Yugo je svojevremeno proglašen za najgori auto (ne čitava Zastava, Florida je bila OK), mada bilo je i ozbiljnijih kandidata za tu titulu. Neki od tih kandidata su bili upravo američki automobili. Što se tiče kvaliteta brenda Zastava, niti je istorija Zastave počela od Yuga niti je Yugo bio jedini model automobila kojeg je proizvodila Zastava tako da postoje i mnogi drugi modeli po kojima je Zastava bila poznata, a jedan od Zastavinih modela je bila Zastava 101 koja ima jako zanimljivu istoriju koju mnogi ne znaju.

 

http://auto.blog.rs/...voj-zastave-101


Edited by Vladimir RUS, 16 August 2013 - 13:06.