Jump to content


Photo
- - - - -

Sta će biti sa Zastavom?


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
37 replies to this topic

#1 Vladimir RUS

Vladimir RUS
  • Members
  • 14 posts

Posted 31 May 2013 - 11:17

Dovođenjem FIAT-a i modernizacijom bivših Zastavinih fabričkih hala u Kragujevcu, kao i proizvodnjom najnovijih modela automobila, Kragujevac, kao i čitava Srbija vratili su se na spisak zemalja koje proizvode automobile, no međutim, sudbina same kragujevačke Zastave kao i drugih Zastavinih fabrika širom Srbije nije riješena, stoga postavlja se logično pitanje šta će biti sa tim fabrikama, kao i tim autobrendom uopšte? Dali država (u saradnji sa FIAT-om ili nekim drugim strateškim partnerom nebitno) razmišlja o tome da oživi i pokrene taj brend koji itekako ima tržište u svijetu i mogao bi biti dobar kao lower cost podružnica recimo FIAT-a na način na koji su to giganti poput Dacie i Lade, a koji su u sastavu Renault grupacije i to u segmentu vozila namijenjenih zemljama u razvoju ili recimo kao i što su to Seat i Škoda koji pripadaju lower cost segmentu Volkswagenove grupacije ili recimo kao što su Hyundai i KIA dio GM-ovog lower cost ogranka itd da ne nabrajam sad.
 
Zastava i dalje ima tržišta i uz puštanje i osmišljanje novih modela postojećih brendova Zastava bi mogla biti konkurent Ladi, Dačiji, Škodi i drugim istočno-evropskim brendovima, s obzirom da je nekad Zastava bila jedan od boljih brendova u toj da se izrazim grupaciji istočno-evropskih vozila, to, a i Zastava je izvozila automobile i tamo gdje tada čak ni pojedini zapadno-evropski proizvođači automobila nisu bili prisutni u to doba.
 
Na kraju, kada se sve sabere, bila bi šteta kada bi vlada Srbije pustila Zastavu da ode i u likvidaciju, jer Srbiji su potrebna najmanje 2-3 fabrike, jer vidjeli smo FAS, jkoji čini petinu srpskog izvoza u Evropu, dok kada bi se oživjela i Zastava i kada bi bila u kapacitetu sličnom nekadašnjem davno, onda bi se cjelokupan izvoz u EU mogao povećati za čak još 20 posto kada bi i Zastava radila.
 
Recimo, kada bi se model Florida modernizovao mogao bi da bude konkurencija Dačijinom Loganu, a Yugo, Sanderu itd. 
 
P.S. Znam da sve ovo napisano zvuči suludo, ali i dovođenje FIAT-a prije par godina zvučalo je kao nemoguća misija, ali otkako je krenula proizvodnja FIAT-a 500 L, više niko ne postavlja pitanje dali se mogu proizvoditi automobili u Srbii u velikom broju.
 
Da me neko pogrešno ne shvati, nisam ljubitelj Zastavinih automobila, ali bilo bi lijepo vidjeti i nešto domaće na 4 točka ( mislim na domaći proizvod sa domaćim znakom, pošto već imamo domaći proizvod sa inostranim znakom).
 
Šta vi mislite o tome?
 
 

Edited by alexnikolic na kvadrat, 31 May 2013 - 17:29.


#2 tomas.hokenberi

tomas.hokenberi
  • Members
  • 4,349 posts

Posted 31 May 2013 - 11:29

Mislim da ti nesto nisi najbolje skapirao. Dolaskom FIAT-a u Srbiju "Zastava Automobili" je prestala da postoji. Nema vise nikavog razvoja automobila pod Zastavinim imenom. Postoje druge firme koje nose ime "Zastava", kao sto je fabrika oruzja, ali ne i "Zastava Automobili". Zaposleni su presli u FIAT ili su dobili otpremnine.

#3 Loup

Loup
  • Banned
  • 940 posts

Posted 31 May 2013 - 12:13

a, ali ne i "Zastava Automobili". 

 

I dalje postoji kompanija ZASTAVA AUTOMOBILI AD KRAGUJEVAC - U RESTRUKTURIRANJU.

 

Ona je nasledila dugove koji trenutno iznose preko 400 miliona evra, i ima samo 17 radnika.

 

rtrd.jpg



#4 tomas.hokenberi

tomas.hokenberi
  • Members
  • 4,349 posts

Posted 31 May 2013 - 14:13

Pa to "preduzece" je i stvoreno samo da bi preuzelo dugove, inace bi FIAT-u to bilo znacajno manje povoljna kupovina. Tu nema inzenjera ili tehnicara koji bi se bavili dizajnom i proizvodnjom automobila.

#5 DJ_Vasa

DJ_Vasa
  • Members
  • 7,769 posts

Posted 31 May 2013 - 22:18

Od ove ideje nema 'leba i dobro je što je tako. Koliko se sećam, negde sam pročitao da je FIAT postavio kao uslov da se demontiraju trake za proizvodnju onih matorih kanti, a nije sigurno lud da povampiri brend koji je sinonim za najgore kante, kao npr. yugo, koji je i proglašen za najgori svetski auto. Državi bi trebalo zakonom zabraniti da išta petlja sa Zastavom, jer se zna kako je to do sada išlo i kakva je bila cela priča - prodaju kantu koju nisu u stanju da servisiraju, kradu delove u svakom servisu, a rezervni delovi su takvi da nisu ni za ugradnju ni na bicikl. Brend Zastava bi imao ograničeno tržište - nekolicinu ovdašnjih budala koji misle da voze jeftin auto, a nemaju ni za benzin, eventualno nekog inostranog zaluđenika i to je to. Ako za onolike godine nisu uspeli da modernizuju svoje kante, prokockali su sve šanse. Uz onoliko drugova inDŽenjera uspeli su samo da redizajniraju nalepnice i stave lajsne, a o dodatnoj opremi u novijim modelima, kao što je recimo upaljač, moglo je samo da se sanja. FIAT je mogao da konkuriše rumunskom proizvođaču svojim puntom, a koliko vidim, nešto se ne odvaljuju od proizvodnje, budući da se domaćim kupcima nude novi automobili stari dve godine. Imao sam prilike da se pre nekoliko dana provozam u jednom takvom kupljenom pre dva meseca, a plastika mu već škripuće.

 

Ako FIAT hoće da od svojih para razvija neki konkurentan model, neka samo izvoli. One vucibatine iz Kragujevca mogu samo da pevaju što ih je FIAT uzeo pod svoje onakve kakvi su - neradnike, neznalice, lopurde i lezileboviće koji ne bi znali da valjano naprave ni bicikl, a kamoli auto. Za njih je eventualno samo motika, a FIAT im je čista premija.



#6 dobrostojeci

dobrostojeci
  • Members
  • 192 posts

Posted 01 June 2013 - 05:40

Nije FIAT doveden u Zastavu nego je registrovana sasvim nova kompanija koja je iskoristila plac i neke hale bivše fabrike i zadržala manje od 10% bivših radnika. U FIATu Kragujevac se ništa ne razvija, tamo su sve obični radnici, a samo šefovi imaju diplome, nebitno da li prave ili kupljene jer se ni oni ne bave razvojem već kontrolišu obične radnike.

FIAT 500L nije nikakav srpski proizvod, samo je njegovo sklapanje iz Italije premešteno u Srbiju, zbog veoma jeftine fizičke radne snage.



#7 Loup

Loup
  • Banned
  • 940 posts

Posted 01 June 2013 - 09:11

U FIATu Kragujevac se ništa ne razvija, 

 

U Zastavi  takođe nije bilo nikakvog razvoja,

njeni radnici su uspevali da od solidnog početnog proizvoda za početak sedamdesetih kakvi su bili FIAT 127 i 128 

naprave kante poput ZASTAVE 101, 102, 103.



#8 Newcastle

Newcastle
  • Members
  • 171 posts

Posted 11 June 2013 - 17:36

Da malo razjasnimo nekadasnji polozaj Zastave u svetu automobila: Evo ovde su slike dva modela iz 1988: Florida i Renault 19, oba su se pojavila na trzistu te iste godine.  Verujem da cete se sloziti da bar sto se tice estetike, nema  prednosti na stani Renaulta i da je razlika u kvalitetu bila manja nego razlika u ceni. Tako da poredjenje tadasnje Floride sa krsem iz 2004 tipa Logan nema smisla. (Florida je ono dole :))  Tadasnja Zastava jeste imala sansu da se takmici sa ostalim fabrikama. Renault_19_GTX_1988.jpg  1991_Yugo_Florida_1.3_EFI.jpg


Edited by Newcastle, 11 June 2013 - 17:47.


#9 Bradzorf

Bradzorf
  • Banned
  • 352 posts

Posted 12 June 2013 - 18:00

Proizvodnja automobila je skup sport koji su sebi mogle da priušte samo najrazvijenije zemlje, dok su ostali mogli da se priključe, ali samo ako kupe know-how. U tom smislu je malo bzvz upućivati kritike da se u Zastavi nisu bavili razvojem. Naravno da nisu jer neophodne ljudske i ekonomske resurse ni jedna zemlja veličine bivše YU ili danas Srbije niti je imala, niti će imati. Jedini izuzetak od ovoga je Švedska, ali ni ona više nije ono što je bila. Ako se ima u vidu da velike svetske kompanije ponekad ulažu i po milijardu evra za razvoj novog modela, može se postaviti pitanje ko je za tako nešto sposoban? Na stranu tradicija i tehnička kultura. Što se Floride tiče, dizajnom i tehnologijom je u svoje vreme bila zaista dobar model i pored primedbi koje bi se mogle uputiti na račun kvaliteta, ali tu već važi ona poznata: "koliko para, toliko  muzike".



#10 mrd

mrd
  • Members
  • 18,143 posts

Posted 12 June 2013 - 18:09

Spoiler
Što se Floride tiče, dizajnom i tehnologijom je u svoje vreme bila zaista dobar model i pored primedbi koje bi se mogle uputiti na račun kvaliteta, ali tu već važi ona poznata: "koliko para, toliko  muzike".

Nije decko koliko para, toliko muzike. Vec je: kakva radnicka snaga, takav auto. 

Mozes ti Porche da pravis u zastavi, ali od toga nece nikada biti auto, dok god radnicka snaga koju ti podrzavas iz posta u post pravi sta pravi i ne plasi se da ce snositi posledice svojih svinjarija.

Sto se tice auto industrije nisi u pravu. Potrebno je samo rasterati komunisticke poltrone, koji koce razvoj, da ne bi pravi i sposobni ljudi izasli u prvi plan.



#11 Bradzorf

Bradzorf
  • Banned
  • 352 posts

Posted 12 June 2013 - 18:30

Mozes ti Porche da pravis u zastavi, ali od toga nece nikada biti auto, dok god radnicka snaga koju ti podrzavas iz posta u post pravi sta pravi i ne plasi se da ce snositi posledice svojih svinjarija.

 

Jesu li ovo svinjarije? Da li oni snose posledice?

 

http://vesti.mojauto...a-10000-radnika

http://vesti.mojauto...-milijardi-evra

 


Sto se tice auto industrije nisi u pravu. Potrebno je samo rasterati komunisticke poltrone, koji koce razvoj, da ne bi pravi i sposobni ljudi izasli u prvi plan.

 

Komunisti su univerzalni argument za sve probleme ovog sveta, od erupcija na Suncu do povišenog vodostaja Dunava. Navedi mi jednu zemlju(osim pomenute Švedske) koja ima samostalnu auto industriju, a da ima manje od 50 miliona stanovnika.


Edited by Bradzorf, 12 June 2013 - 23:25.


#12 mrd

mrd
  • Members
  • 18,143 posts

Posted 12 June 2013 - 18:41

Jesu li ovo svinjarije? Dali oni snose posledice?

 

http://vesti.mojauto...a-10000-radnika

http://vesti.mojauto...-milijardi-evra

 

 

Komunisti su univerzalni argument za sve probleme ovog sveta, od erupcija na Suncu do povišenog vodostaja Dunava. Navedi mi jednu zemlju(osim pomenute Švedske) koja ima samostalnu auto industriju, a da ima manje od 50 miliona stanovnika.

 

O cemu ti pricas? Da li pricas o industriji, ili svetskoj pravdi. Hoces industriju, onda moras da ulozis znoj svih koji rade. To koliko je radnika otpusteno nije bitno, vazno je da se proizvod plasira. 

 

Ako je neko nepotreban trenutno za proizvodnju, taj ne treba ni da bude tu.



#13 Farrell

Farrell
  • Members
  • 952 posts

Posted 12 June 2013 - 18:56

Da malo razjasnimo nekadasnji polozaj Zastave u svetu automobila: Evo ovde su slike dva modela iz 1988: Florida i Renault 19, oba su se pojavila na trzistu te iste godine.

 

1988.godina je vreme kada je svet bio podeljen za Zapadni blok,  Istocni (Warsavski) i imao si nesvrstane. U toj podeli Zastava je i funkcionisala od '45.godine i upravo koristeci politicke pogodnosti bivse SFRJ i pokreta nesvrstanih gradila sebi trziste i razvijala se.

Nekadasnja Jugoslavija je bilo trziste od 23 miliona ljudi, sa standardom mozda tek malo losijim nego zapadno-evropske zemlje, a mnogo boljim od vecine (svih) zemalja istocnog bloka. Tako da je plasman automobila na domace trziste od 23 mil. ljudi igrao vaznu ulogu u prodaji vozila. Ta Florida koju pominjes, koliko se secam isla je u Egipat,Siriju i jos neke zemlje na Bliskom istoku, i s obzirom na cenu, bio je sasvim solidan auto za te godine.

 

2013. je sasvim neumesno pricati  o obnavljanju proizvodnje, jednostavno 20ak zadnjih godina su potrosene na druge stvari; mozda ce jednog dana nastati kompanija "Nova Zastava" , iza koje ce stati drzava, ne znam kome se isplati da vraca 400mil. eura duga ako je to tacno


Edited by Black Flag, 12 June 2013 - 18:59.


#14 Bradzorf

Bradzorf
  • Banned
  • 352 posts

Posted 12 June 2013 - 22:17

O cemu ti pricas? Da li pricas o industriji, ili svetskoj pravdi. Hoces industriju, onda moras da ulozis znoj svih koji rade. To koliko je radnika otpusteno nije bitno, vazno je da se proizvod plasira. 

 

Ako je neko nepotreban trenutno za proizvodnju, taj ne treba ni da bude tu.

 

Pa genije, upravo ti o tome i govorim, ako su uložili znoj, šta će im pare poreskih obveznika? Nadam se da si se bar malo potrudio oko gornjih linkova.



#15 mrd

mrd
  • Members
  • 18,143 posts

Posted 12 June 2013 - 22:53

Pa genije, upravo ti o tome i govorim, ako su uložili znoj, šta će im pare poreskih obveznika? Nadam se da si se bar malo potrudio oko gornjih linkova.


Sreco, o cemu ti pricas?