Edited by alexnikolic na kvadrat, 31 May 2013 - 17:29.
Sta će biti sa Zastavom?
#1
Posted 31 May 2013 - 11:17
#2
Posted 31 May 2013 - 11:29
#3
Posted 31 May 2013 - 12:13
a, ali ne i "Zastava Automobili".
I dalje postoji kompanija ZASTAVA AUTOMOBILI AD KRAGUJEVAC - U RESTRUKTURIRANJU.
Ona je nasledila dugove koji trenutno iznose preko 400 miliona evra, i ima samo 17 radnika.
#4
Posted 31 May 2013 - 14:13
#5
Posted 31 May 2013 - 22:18
Od ove ideje nema 'leba i dobro je što je tako. Koliko se sećam, negde sam pročitao da je FIAT postavio kao uslov da se demontiraju trake za proizvodnju onih matorih kanti, a nije sigurno lud da povampiri brend koji je sinonim za najgore kante, kao npr. yugo, koji je i proglašen za najgori svetski auto. Državi bi trebalo zakonom zabraniti da išta petlja sa Zastavom, jer se zna kako je to do sada išlo i kakva je bila cela priča - prodaju kantu koju nisu u stanju da servisiraju, kradu delove u svakom servisu, a rezervni delovi su takvi da nisu ni za ugradnju ni na bicikl. Brend Zastava bi imao ograničeno tržište - nekolicinu ovdašnjih budala koji misle da voze jeftin auto, a nemaju ni za benzin, eventualno nekog inostranog zaluđenika i to je to. Ako za onolike godine nisu uspeli da modernizuju svoje kante, prokockali su sve šanse. Uz onoliko drugova inDŽenjera uspeli su samo da redizajniraju nalepnice i stave lajsne, a o dodatnoj opremi u novijim modelima, kao što je recimo upaljač, moglo je samo da se sanja. FIAT je mogao da konkuriše rumunskom proizvođaču svojim puntom, a koliko vidim, nešto se ne odvaljuju od proizvodnje, budući da se domaćim kupcima nude novi automobili stari dve godine. Imao sam prilike da se pre nekoliko dana provozam u jednom takvom kupljenom pre dva meseca, a plastika mu već škripuće.
Ako FIAT hoće da od svojih para razvija neki konkurentan model, neka samo izvoli. One vucibatine iz Kragujevca mogu samo da pevaju što ih je FIAT uzeo pod svoje onakve kakvi su - neradnike, neznalice, lopurde i lezileboviće koji ne bi znali da valjano naprave ni bicikl, a kamoli auto. Za njih je eventualno samo motika, a FIAT im je čista premija.
#6
Posted 01 June 2013 - 05:40
Nije FIAT doveden u Zastavu nego je registrovana sasvim nova kompanija koja je iskoristila plac i neke hale bivše fabrike i zadržala manje od 10% bivših radnika. U FIATu Kragujevac se ništa ne razvija, tamo su sve obični radnici, a samo šefovi imaju diplome, nebitno da li prave ili kupljene jer se ni oni ne bave razvojem već kontrolišu obične radnike.
FIAT 500L nije nikakav srpski proizvod, samo je njegovo sklapanje iz Italije premešteno u Srbiju, zbog veoma jeftine fizičke radne snage.
#7
Posted 01 June 2013 - 09:11
U FIATu Kragujevac se ništa ne razvija,
U Zastavi takođe nije bilo nikakvog razvoja,
njeni radnici su uspevali da od solidnog početnog proizvoda za početak sedamdesetih kakvi su bili FIAT 127 i 128
naprave kante poput ZASTAVE 101, 102, 103.
#8
Posted 11 June 2013 - 17:36
Da malo razjasnimo nekadasnji polozaj Zastave u svetu automobila: Evo ovde su slike dva modela iz 1988: Florida i Renault 19, oba su se pojavila na trzistu te iste godine. Verujem da cete se sloziti da bar sto se tice estetike, nema prednosti na stani Renaulta i da je razlika u kvalitetu bila manja nego razlika u ceni. Tako da poredjenje tadasnje Floride sa krsem iz 2004 tipa Logan nema smisla. (Florida je ono dole ) Tadasnja Zastava jeste imala sansu da se takmici sa ostalim fabrikama.
Edited by Newcastle, 11 June 2013 - 17:47.
#9
Posted 12 June 2013 - 18:00
Proizvodnja automobila je skup sport koji su sebi mogle da priušte samo najrazvijenije zemlje, dok su ostali mogli da se priključe, ali samo ako kupe know-how. U tom smislu je malo bzvz upućivati kritike da se u Zastavi nisu bavili razvojem. Naravno da nisu jer neophodne ljudske i ekonomske resurse ni jedna zemlja veličine bivše YU ili danas Srbije niti je imala, niti će imati. Jedini izuzetak od ovoga je Švedska, ali ni ona više nije ono što je bila. Ako se ima u vidu da velike svetske kompanije ponekad ulažu i po milijardu evra za razvoj novog modela, može se postaviti pitanje ko je za tako nešto sposoban? Na stranu tradicija i tehnička kultura. Što se Floride tiče, dizajnom i tehnologijom je u svoje vreme bila zaista dobar model i pored primedbi koje bi se mogle uputiti na račun kvaliteta, ali tu već važi ona poznata: "koliko para, toliko muzike".
#10
Posted 12 June 2013 - 18:09
SpoilerŠto se Floride tiče, dizajnom i tehnologijom je u svoje vreme bila zaista dobar model i pored primedbi koje bi se mogle uputiti na račun kvaliteta, ali tu već važi ona poznata: "koliko para, toliko muzike".
Nije decko koliko para, toliko muzike. Vec je: kakva radnicka snaga, takav auto.
Mozes ti Porche da pravis u zastavi, ali od toga nece nikada biti auto, dok god radnicka snaga koju ti podrzavas iz posta u post pravi sta pravi i ne plasi se da ce snositi posledice svojih svinjarija.
Sto se tice auto industrije nisi u pravu. Potrebno je samo rasterati komunisticke poltrone, koji koce razvoj, da ne bi pravi i sposobni ljudi izasli u prvi plan.
#11
Posted 12 June 2013 - 18:30
Mozes ti Porche da pravis u zastavi, ali od toga nece nikada biti auto, dok god radnicka snaga koju ti podrzavas iz posta u post pravi sta pravi i ne plasi se da ce snositi posledice svojih svinjarija.
Jesu li ovo svinjarije? Da li oni snose posledice?
http://vesti.mojauto...a-10000-radnika
http://vesti.mojauto...-milijardi-evra
Sto se tice auto industrije nisi u pravu. Potrebno je samo rasterati komunisticke poltrone, koji koce razvoj, da ne bi pravi i sposobni ljudi izasli u prvi plan.
Komunisti su univerzalni argument za sve probleme ovog sveta, od erupcija na Suncu do povišenog vodostaja Dunava. Navedi mi jednu zemlju(osim pomenute Švedske) koja ima samostalnu auto industriju, a da ima manje od 50 miliona stanovnika.
Edited by Bradzorf, 12 June 2013 - 23:25.
#12
Posted 12 June 2013 - 18:41
Jesu li ovo svinjarije? Dali oni snose posledice?
http://vesti.mojauto...a-10000-radnika
http://vesti.mojauto...-milijardi-evra
Komunisti su univerzalni argument za sve probleme ovog sveta, od erupcija na Suncu do povišenog vodostaja Dunava. Navedi mi jednu zemlju(osim pomenute Švedske) koja ima samostalnu auto industriju, a da ima manje od 50 miliona stanovnika.
O cemu ti pricas? Da li pricas o industriji, ili svetskoj pravdi. Hoces industriju, onda moras da ulozis znoj svih koji rade. To koliko je radnika otpusteno nije bitno, vazno je da se proizvod plasira.
Ako je neko nepotreban trenutno za proizvodnju, taj ne treba ni da bude tu.
#13
Posted 12 June 2013 - 18:56
Da malo razjasnimo nekadasnji polozaj Zastave u svetu automobila: Evo ovde su slike dva modela iz 1988: Florida i Renault 19, oba su se pojavila na trzistu te iste godine.
1988.godina je vreme kada je svet bio podeljen za Zapadni blok, Istocni (Warsavski) i imao si nesvrstane. U toj podeli Zastava je i funkcionisala od '45.godine i upravo koristeci politicke pogodnosti bivse SFRJ i pokreta nesvrstanih gradila sebi trziste i razvijala se.
Nekadasnja Jugoslavija je bilo trziste od 23 miliona ljudi, sa standardom mozda tek malo losijim nego zapadno-evropske zemlje, a mnogo boljim od vecine (svih) zemalja istocnog bloka. Tako da je plasman automobila na domace trziste od 23 mil. ljudi igrao vaznu ulogu u prodaji vozila. Ta Florida koju pominjes, koliko se secam isla je u Egipat,Siriju i jos neke zemlje na Bliskom istoku, i s obzirom na cenu, bio je sasvim solidan auto za te godine.
2013. je sasvim neumesno pricati o obnavljanju proizvodnje, jednostavno 20ak zadnjih godina su potrosene na druge stvari; mozda ce jednog dana nastati kompanija "Nova Zastava" , iza koje ce stati drzava, ne znam kome se isplati da vraca 400mil. eura duga ako je to tacno
Edited by Black Flag, 12 June 2013 - 18:59.
#14
Posted 12 June 2013 - 22:17
O cemu ti pricas? Da li pricas o industriji, ili svetskoj pravdi. Hoces industriju, onda moras da ulozis znoj svih koji rade. To koliko je radnika otpusteno nije bitno, vazno je da se proizvod plasira.
Ako je neko nepotreban trenutno za proizvodnju, taj ne treba ni da bude tu.
Pa genije, upravo ti o tome i govorim, ako su uložili znoj, šta će im pare poreskih obveznika? Nadam se da si se bar malo potrudio oko gornjih linkova.
#15
Posted 12 June 2013 - 22:53
Pa genije, upravo ti o tome i govorim, ako su uložili znoj, šta će im pare poreskih obveznika? Nadam se da si se bar malo potrudio oko gornjih linkova.
Sreco, o cemu ti pricas?