Veina (sa dve tackice na i ), zivis u Espanji i verujem da imate modela koje ja ovde moram da trazim samo preko interneta. Da li mi se cini ili se u Evropi vise pazi na udobnost i komfor, radje nego cistu estetiku? Meni je to bas osvezenje od ovdasnjeg vasara, a i preterujemo sa kupovinom koliko ima rasprodaja.
Kad zivis u relativno maloj ekonomiji problem je znati koliko su uobicajeni lokalni proizvodi koje konzumiras prisutni na globalnom trzistu. U EU je lako, retail biznis se “ukrupnio” tako da najpopularnije robne marke nadjes u svakoj vecoj soping ulici u svakom vecem evropskom gradu. Time se dobija na predvidljivosti, znam da cu omiljene pantalone naci u Parizu, Madridu ali i Malmeu, Gracu, odnedavno i u Beogradu) ali ima i mana kao sto su uniformnost u oblacenju, unistavanje manjih tekstilnih preduzeca i sl.
Sto se tice komfora, pazi se, da. Kad na ulici u sred bela dana vidim zenu u stileto cipelama, znam da je ili ruskinja ili engleskinja . Nocu je nesto drugacije tj. glamuroznije, manje se pazi na udobnost a vise na stil. Opet, jednu spanjolku ili francuskinju stariju od 25 ni puskom neces naterati da obuje patike ako nije sport u pitanju. Popularne su baletanke, mokasine, nize ili deblje pete/stikle koje su konfornije. U velikim gradovima voznja automobilom je mukotrpna (nedostatak parkinga) i skupa, cesto zene idu una posao javnim prevozom ili na vespi – pa se i tu gleda da obuca bude adekvatna. Sad, zivisi i gde radis: ako je neko prodavanje magle tj. usluga, gleda se sve pa i glamurozna obuca u 9h ujutru na sastaku (kod mene u firmi je uobicajeno preobuvanje i cuvanje visokih stikli u fioci radnog stola).
Sa druge strane, jako se pazi na frizuru, manikir, pedikir, nakit, diskretnu sminku – za dan nista sljastece ali mora da je kvalitetno. Akcenat je vise na kvalitetu nego na kvantitetu. U Spaniji se jako gleda na marku tasne i nakita, rucnih satova. Naravno, sve napisano vazi za vece gradove, u unutrasnjosti je mnogo opustenije (za moj ukus i previse).
Izuzetak su i tinejdzerke i studentkinje, tu se uglavnom nose moderno dizajnirane jeftinije krpice, koje izdrze par meseci i onda u korpu za otpatke (H&M, Berska i sl.).
Ima i u Evropi razuzdanog konzumerizma mada nas je kriza malo ogranicila. Poslednjih godina je u modi zivotni stil “pijo progre” - to mu dodje middle class osoba koja je progresivna po pitanju zastite okoline i ljudskih prava te kupuje organsku hranu i dugotrajne sijalice, fanaticno reciklira, koristi voz a ne kola i generalno stedi energiju – ali se ne odrice kuce u dobrjm kraju, apple proizvoda i konfekcijske garderobe, za cije resurse i proizvodnju ispasta tamo neko u tzv. Trecem svetu. Verujem da u tu kategoriju spada velika vecina nas - ali bolje ista nego nista - time bar ja mirim savest
Edited by veïna, 14 May 2013 - 18:27.