Jump to content


Photo
- - - - -

V6 F1 motori


  • Please log in to reply
675 replies to this topic

#16 stex

stex
  • Members
  • 931 posts

Posted 06 March 2013 - 21:08

Jel je moguće napraviti turbo pokretan elektromotorom? nešto ovakvo:

 


  • 0

#17 Downforce

Downforce
  • Members
  • 4,742 posts

Posted 06 March 2013 - 21:30

Moguce je. Pitanje je samo da li je dozvoljeno pravilima. Morao bih da pogledam citap. ;)

 

edit: koliko bi to bila jaka fora :D napravis turbinu pokretanu iskljucivo preko struje (koristis energiju koju dobijas regenerativnim kocenjem za pokretanje turbine i kontrolises je kako ti volja) a nemas otpore u izduvnom sistemu + koristis izduvne gasove na nacin koji to koriste sadasnji bolidi - aerodinamicka dobit.

 

Kakav bi to sjajan prc bio! :D

 

edit 2: zabranjeno pravilima. sve su zabranili sisice. sve je definisano pravilima. prakticno nista drugo od ovoga sto je Renault napravio - pravilima nije dozvoljeno.


Edited by Downforce, 06 March 2013 - 21:41.

  • 0

#18 stex

stex
  • Members
  • 931 posts

Posted 07 March 2013 - 09:32

Da se napravi tako nešto za seriske automobile? Već smišljam kako to da ubudžim u alfu :)


  • 0

#19 Trofej

Trofej
  • Members
  • 4,307 posts

Posted 07 March 2013 - 12:08

Jedva čekam turbo. Samo da im opet ne uštroje obrtaje i slično. Volim F1 kad na svakoj trci bude bar 3 eksplozije motora.


  • 0

#20 DASUBO

DASUBO
  • Members
  • 3,747 posts

Posted 07 March 2013 - 12:40

Jedva čekam turbo. Samo da im opet ne uštroje obrtaje i slično. Volim F1 kad na svakoj trci bude bar 3 eksplozije motora.

 

Biće uštrojeni sigurno. Stari, neće to biti 'naki motori k'o što ih se ti sećaš. Ako mene pitaš biće bolji.

 

Čitava priča se ovde vrti oko energetske efikasnosti što se i lepo vidi u članku koji je prika priložio. Zato je i glupo stavljati čisto električne turbine, jer 55% energije sagorelog goriva izduvni gasovi bacaju u vetar. Klasičan turbo punjač "pegla" taj gubitak energije poprilično, a pogotovu stvar postaje bolja kada se u priču ubace ERS-K i ERS-H.

 

Aerodinamičke prejebotine će biti interesantne automobilskoj industriji kada prosečna brzina u gradskoj vožnji bude bila preko 150 km/h ,a ne 20 km/h. (karikiram naravno).

Dakle, automobilsku industriju zanima MOTOR, eventualno menjač i kočnice sve ostalo je tandara broć. A F1 bez aktivnog učešća automobilske industrije i njenog interesa za ulaganje i razvoj je najobičnija masturbacija B. Eklestona, d'izvinete na izrazu.


  • 0

#21 Downforce

Downforce
  • Members
  • 4,742 posts

Posted 07 March 2013 - 17:42

Ustogljeni na 15000 o/min. I ustogljena kolicina goriva koja se moze ubrizgati.

 

Kljucna rec - ustogljeno.


  • 0

#22 Trofej

Trofej
  • Members
  • 4,307 posts

Posted 07 March 2013 - 18:20

Ključna reč: kastrirano!


  • 0

#23 Uzice

Uzice
  • Members
  • 1,709 posts

Posted 07 March 2013 - 19:30

Odavno postoje turbine koje pokrece elektro motor u obicnim automobilima. Upravo mi u Turbo Servisu prave turbinu za motorcic od 23 ccm koju ce da vrti brushless elektro motor za onaj FG model u razmeri 1/5 cija je voznja nagrada u prognozi.


  • 0

#24 DASUBO

DASUBO
  • Members
  • 3,747 posts

Posted 07 March 2013 - 19:30

Ustogljeni na 15000 o/min. I ustogljena kolicina goriva koja se moze ubrizgati.

 

Kljucna rec - ustogljeno.

 

 

Ključna reč: kastrirano!

 

'Ajd bre Fjodora da razumem, čovek je u godinama :P , ali mi ti 'Force nisi jasan. Bez zajebavanja.

Pa čoveče, nije ovo više prošli milenijum kada je nafte bilo koliko hoćeš a zagađenje tema za zaludne zanesenjake i poglavice Sijuksa.

 

'Ajmo još jednom: da bi iko hteo da "slupa" par stotina miliona eura/dolara godišnje da bi par stotina ljudi napravilo i učinilo sposobnim za konkurentno trkanje dva + x automobila (nepoznata zavisi od količine "entuzijazma" vozača), mora da ima debelu korist.

 

Kome se ispalti da u beskonačnost razvija V12 ili V10 ili V8 koji su promilima zastupljeni u "normalnim" automobilima, dok hibridne tehnologije doživljavaju toliki bum da se jedna Toyota C segmenta ravnopravno kupuje sa benzinskim, dizel motorom ili kao hibrid.

 

Sorry, ali ja verujem u maximu od koje je i nastao auto moto sport "trkaj se u nedelju, prodaj u ponedeljak". samo tako F1 može ostati perjanica autosporta, a ne preskupa trka veterana.

Pre ili kasnije, usled gibitka interesa "otperjale" bi sve automobilske kompanije.

Ili misliš da Vitmarš ne zna o čemu priča.

 

Iskreno, od tebe sam očekivao da nisi srećan što ne uvode gorive ćelije ili vankele na vodonik, a ne što izbacuju žderače goriva bez perspektive.

 

Sorry ako sam bio preoštar, nije mi to bila namera.


  • 0

#25 Downforce

Downforce
  • Members
  • 4,742 posts

Posted 07 March 2013 - 20:19

Po ovom pitanju mator sam ko Fjodor. I to je to.


  • 1

#26 Trofej

Trofej
  • Members
  • 4,307 posts

Posted 08 March 2013 - 13:24

Tako je Down, beš F1 gde se štedi na benzinu, konjskim snagama i broju obrtaja.

Ko želi da gleda ekološke trke neka gleda... jedrenje.

Ja pamtim F1 kad je bio (činii mi se BRM) sa 16 cilindara, pa otrovni Ferrarijev bokser B12, pa turbo nadrndani do pucanja, pa... Porsche 917 u Le Manu. Ali to već nije F1.


  • 0

#27 DASUBO

DASUBO
  • Members
  • 3,747 posts

Posted 08 March 2013 - 13:40

Ok, sve je to lepo, a ko će imati interesa da finansira razvoj tih motora koji su "ne štedljive potrošnje goriva" ako je to jedno 30 godina iza tehnologije koje možeš kupiti u bilo kom salonu automobila za 9.995 eura?


  • 1

#28 Trofej

Trofej
  • Members
  • 4,307 posts

Posted 08 March 2013 - 16:10

Nastave li sa štrojenjem, šišaće F1 bolide neki sportski automobili, i to drumske verzije. Sada ih vadi jedino što su lagani jednosedi.

Štedi li Ferrari, Lamborghini, Mclaren, Bentli, Porsche i ostali na snazi, kubikaži i potročnji svojih super-modela?

F1 reprezentuje vrh, high end, auto industrije a ne ekonomičnu srednju klasu.


  • 0

#29 alpiner

alpiner
  • Members
  • 10,845 posts

Posted 08 March 2013 - 17:40

Oko ovoga sam u potpunosti na strani Dasuba.

 

Malo pročešljajte po istoriji F1 pa ćete videti da je na svojim počecima pobeđivala Alfa sa motorom od 1.5L i kompresorom. Tako je bilo do 1954. kada su prešli na 2.5L

 

Od 1961. do 1965. se opet voze motori od 1.5L, ali bez kompresora i pazi ko se sve takmičio u toj "kastriranoj" klasi: Ferrari, Porsche, Ford, Honda, BRM...i ostala boranija. Za par godina su dostigli snagu motora od 2.5L. E tu je poenta, pred inženjere je stavljen izazov i bez toga nema daljeg napretka. Šta je ključna reč tadašnjeg napretka? Efikasnost 

Nedavno je izašao odličan tekst na Autosportu zašto se smanjuje broj mlađih gledalaca na trkama. Mislite da klince pali sagorevanje ogromne količine goriva? Grdno se varate, klinci hoće nove tehnologije. Ako ovo ne prihvatimo izumrećemo kao dinosaurusi, a sa nama i naš omiljeni sport.

SUS motor je po svom principu rada u suštini ideja od pre 130 godina. Vremenom se ista ideja usavršavala i dodavale se nove tehnologije kako bi taj motor bio što efikasniji(opet ta reč).

Prvi turbo motori su imali 11-12.000 obrtaja. Mnogi se tog perioda sećaju kao zlatnog doba F1. Renaultov RS01 iz 1977. je imao 500ks...deset godina kasnije - 1000. Broj obrtaja motora se značajno podigao tek kada je Renault predstavio još jednu novu stvar u F1, pneumatske podizače ventila.

 

Sledeće godine se opet postavlja ogroman izazov pred inženjere i motori će opet sigurno napredovati i biti verovatno odlučujući faktor u performansama bolida. Ključna reč za uspeh - efikasnost.

 

Stiže nova tehnologija, hibridi, to je budućnost, svidelo se to vama ili ne.

 

Ovo je četvrti put da će F1 imati "malolitražne" motore. Ne znam otkud tolika odbojnost prema nečemu što niste ni videli.

 

Ako se palite na prženje fosila eno vam trbati Ameri sa dragsterima.


  • 0

#30 Downforce

Downforce
  • Members
  • 4,742 posts

Posted 08 March 2013 - 17:51

Ok, sve je to lepo, a ko će imati interesa da finansira razvoj tih motora koji su "ne štedljive potrošnje goriva" ako je to jedno 30 godina iza tehnologije koje možeš kupiti u bilo kom salonu automobila za 9.995 eura?

 

A sta je to u ovim pravilima za 2014 sto vec nije primenjeno u auto industriji? Kakvi su to tacno noviteti?


  • 0