Jump to content


Photo
- - - - -

V6 F1 motori


  • Please log in to reply
687 replies to this topic

#31 alpiner

alpiner
  • Members
  • 11,330 posts

Posted 08 March 2013 - 18:49

Nije stvar u tome da li je predstavljeno nešto novo. Poenta je u usavršavanju, i da se opet ponovim, učiniti ga efikasnijim. Zato se i pominje dolazak novih kompanija kojima su ove tehnologije izazov i jasna smernica za budućnost. 

 

Vi bi da povećate kubikažu, snagu...kako ste misli da se to izvede, a da opet aerodinamika nema ogroman uticaj i drži bolid na stazi?


  • 0

#32 DASUBO

DASUBO
  • Members
  • 3,855 posts

Posted 08 March 2013 - 21:01

Štedi li Ferrari, Lamborghini, Mclaren, Bentli, Porsche i ostali na snazi, kubikaži i potročnji svojih super-modela?

 

Stari, naslednik Enca, najprestižnijeg ferarija koji je "tracer" tehnologije za Maranelo izgleda ovako:

 

ferrari-la-ferrari-1d.jpg?3.11

 

a njegov motorni prostor izgleda ovako:

 

Ferrari-Enzo-replacement-engine-bay-626x

 

Ovi narandžasti kablovi predstavljaju kablove visokonaponske instalacije koji povezuju komponente ERS-a (energy recovery system) što znači da je perjanica ferarija HIBRID

 

'Ajmo dalje, naslednik nekada najbržeg serijskog automobila Meklaren F1 izgleda ovako:

 

mclaren-engine.jpeg

 

Da stvar bude još delikatnija ovaj auto ne samo što je HIBRID, nego je i PLUG IN HIBRID, što znači da se baterija puni na - utičnicu:

 

 

The P1 features a heavily revised version of the 3.8-litre twin-turbo V8 petrol engine used in the MP4-12C, tuned to 727 bhp. The engine is combined with a highly effective KERS electric motor that produces 176 bhp. The hybrid powertrain is connected to a 7 speed dual-clutch transmission, and will give a total power output of 916PS (903 bhp) at 7500 rpm and a maximum torque figure of 900Nm (664 lb ft). The powertrain can run using either the petrol V8 by itself or with the electric motor. The electric motor can be used to power the car on its own, with a range up to 20km (12 miles) at an average speed of 30 mph. Power for the electric motor is stored in a high density battery pack located behind the cabin. The battery can be charged by the engine or through plug in-equipment, and can fully charge in two hours.

 

E sad, ako ti nije dosta, 'ajde malo da svratimo do Poršea.

Dakle, perjanica Poršea je model pod nazivom 918 HIBRID i to PLUG IN.

 

2014-porsche-918-spyder-concept-hybrid-s

 

 

The 918 Spyder offers four different running modes: E-Drive allows the car to run under battery power alone, using the rear electric motor and front motor, giving a range of 25 miles (40 km); the car can reach 100 mph (160 km/h) in this mode.[3] Three hybrid modes (Hybrid, Sport and Race) use both the engine and electric motors to provide the desired levels of economy and performance. In Race mode a push-to-pass button is available to deliver additional electrical power.

 

By the way, iako mi je koncern VW mrzak iz milion razloga, Porše mi je ubedljivo najlepši i najviše "miriše" na auto koji može da se vozi na normalnom putu.

 

Porsche-918-Spyder-Hybrid-Martini-Racing

 

Što se Lamboa tiče, njima je definitivno najteže da se odreknu V12, jer su upravo razvili za Aventadora možda i poslednji V12 u serijskoj upotrebi.

 

E otud pominjanje 2015. god. u sledećim redovima:

 

 

Several sources stated that Automobili Lamborghini was working on a Hybrid Gallardo to be unveiled in 2015, but I don't think that we will still be seeing a Gallardo by then, it would mean a production span of over 12 years for this V10 model, somehow I don't think it will take another 6 years for Lamborghini to amaze us with a successor to this entry level super car.

 

ili http://www.lambocars...le_by_2015.html

 

I za kraj Bentli. Verovatno zato što im je klijentela sastavljena mahom od gangstera, fudbalera Premijer lige i njihovih supruga koje sve zajedno interplanetarno zabole za očuvanje čovekove okoline njihov prvi čovek priča sledeće:

 

http://www.autoexpre...id-bentley-2016

 

Možda je sad vreme da drekneš ono iz "maratonaca": "Jebo vas ton film" :lol+:

Sorry stari bilo je jače od mene, ne ljuti se.

 

A sta je to u ovim pravilima za 2014 sto vec nije primenjeno u auto industriji? Kakvi su to tacno noviteti?

 

A šta je to tako revolucionarno u sadašnjim motorima što će da dovede do rešenja problema izduvne emisije i deficita resursa fosilnih goriva? Voleo bih da mi argumentovano ukažeš na to, jer ja zaista to ne vidim.


  • 0

#33 Downforce

Downforce
  • Members
  • 4,995 posts

Posted 08 March 2013 - 21:49

Ja ne vidim nista u ovom trenutku sto je revolucionarno u auto industriji kao takvoj a sto ce dovesti do resenja problema izduvne emisije i deficita fosilnih goriva.

 

Ja bih recimo pao na dupe kada bi neko od F1 timova ili proizvodjaca vozila proizveo baterije cija je gustina takva da mogu da se spakuju u kocku dimenzija 100x100x100mm. To bi bilo nesto. Promena koncepcije gradnje vozila koja su u ovom danasnjem obliku totalno neefikasna (SUV-ovi, limuzincine sa 200+ konja za 5oro ljudi koje 80% radnog veka voza jedan covek i sl.). Ali to se nece desiti u skorije vreme. Pri cemu su hibridi samo tranzitno resenje. Efikasnost zahteva umerenost, a covecanstvo je sve samo ne - umereno.

 

A narocito F1 nije umerena. I nece to sto smo 24 bolida kastrirali na stazi promeniti svet. Vec promena koncepcije gradnje miliona vozila koja se koriste u Kini, Americi, Rusiji i sl velikim zemljama koje boli ona stvar za efikasnost.

 

Kada je vec ta efikasnost tako bitna, je li.

 

Ali, sve ovo se obicno zavrsi sa onim cuvenim: "Ne mozes ti menjati svet, promeni sebe..."

 

Tako da vas ostavljam da uzivate u ovim novim motorima. Mene njihov koncept uopste ne impresionira.


  • 0

#34 stex

stex
  • Members
  • 995 posts

Posted 08 March 2013 - 21:51

@DASUBO

 

Izvini druze, ali ovo sa baterijama je teska glupost! Toliko se energije potrosi i toliko okoline zagadi njihovom proizvodnjom, da je licemerno pisati o ekologiji. Dok se baterije ne izbace iz cele price, od ekologije nema ni K! Mazanje ociju bogatim idiotima koji su kao "ekoloski svesni".Malolitrazni motori i turbo ili kompresor su put kojim treba ici. Zasto ne dozvole Vankel motore?

Problem je u nemogucnosti da zamene klasican SUS motor. Baterije nisu resenje! Dok to ne rese, ekologija je samo reklama.


Edited by stex, 08 March 2013 - 21:53.

  • 0

#35 DASUBO

DASUBO
  • Members
  • 3,855 posts

Posted 08 March 2013 - 22:49

'Force, naravno da su ljudi neumereni i naravno da su hibridi tranzitno rešenje. Od nečega se mora početi.

Trebalo bi da znaš da nema grane industirje u kojoj su glavne baje inženjeri. To su samo i jedino i isključivo tipovi sa "crvenim olovkama" koji rade u "prihvaćeno" i "odbijeno" modu.

 

Ko zna koliko puta sam ovde napisao da bih bio najsrećniji da ubace vankele na vodonik, ali realnost je nešto drugo. Tako da Stex, jesu baterije toksično đubre i jeste da i ja obožavam štucavi zvuk vankela na l a2C ali jbg...


  • 0

#36 Hedon

Hedon
  • Members
  • 1,470 posts

Posted 09 March 2013 - 00:10

@DASUBO

 

Izvini druze, ali ovo sa baterijama je teska glupost! Toliko se energije potrosi i toliko okoline zagadi njihovom proizvodnjom, da je licemerno pisati o ekologiji. Dok se baterije ne izbace iz cele price, od ekologije nema ni K!

http://www.b92.net/t...3&nav_id=691481 :rolleyes:


  • 0

#37 Dzoni_m

Dzoni_m
  • Members
  • 1,793 posts

Posted 09 March 2013 - 03:29

Moracu da se priklonim strani koja kritikuje motore z i celu novu koncepciju. Ja sam covek koji obozava tehnologiju. Ali ovde nema ni T od nove tehnologije. To su poznata resenja. Problem je sto su im pravilima nacrtali sta i kako mogu da naprave. E tu nema mnogo mesta za manevre. Ako vec zelite nove tehnologije u F1 onda se pravila trebaju DRASTICNO liberalizovati. Vec dosta puta je receno da treba teziti necemu ovakvom: minimala tezina X, bezbedonosni kriterijumi XYZ, potrosnja goriva X po krugu toliko, goriva Y toliko, setova guma po trci X. Kraj pravila. Malo karikiram ali to je sustina. Bas me briga da li ce Red Bul sa svojim areodinamicarima da napravi bolid sa krlima, ili ce mercedes da napravi trocilindras od 900 cm3 sa 10 turbo punjaca koji ima 700 ks i trosi 1l za celu trku. Ili ce bolid da ima 15 1/2 tockova. Ne zanima me. Isto kao sto me ne zanima koliko para ce da ulupaju u razvoj. Ko nema nemoj ni da ulazi u F1. E to moze onda biti F1 kao tehnoloski vrhunac auto-sporta. 2014 i pravila, za tu sezonu, zvuce kao da neko debelo kasni na zurku koja je vec pred fajrontom.

Edited by Dzoni_m, 09 March 2013 - 03:31.

  • 1

#38 Rad-oh-yeah?

Rad-oh-yeah?
  • Members
  • 21,862 posts

Posted 09 March 2013 - 05:14

E to moze onda biti F1 kao tehnoloski vrhunac auto-sporta. 2014 i pravila, za tu sezonu, zvuce kao da neko debelo kasni na zurku koja je vec pred fajrontom.

Imal' sta tehnoloski vrhunskije i naprednije trenutno u ponudi? Meni jedino pada na pamet Leman sa Audijevim hibridima (opet hibridi!), sve ostalo je daleko iza.

 

Jebiga ni meni se ne dopadaju ogranicenja ali ona su danas realnost, zbog mnogih razloga. Bez njih, F1 bi se vrlo brzo svela na takmicenje uvr' glave 3 ekipe (ako i toliko) koje bi kolapsiralo pod teretom sopstvene apsurdnosti jer ga niko ziv ne bi gledao.


  • 0

#39 Trofej

Trofej
  • Members
  • 4,307 posts

Posted 09 March 2013 - 07:51

Nemam ništa protiv Ersa, Kersa... ali imam ako je motor "seka Persa". Uostalom, Ferdža, Lambo & Co nemaju motore od 2 hiljade kubika i pored baterija, nego monstrume od 4 do 6 litara + baterija.

Ekologija i ekonomičnost u F1 su kao kada bi se forsirao "nežni boks". Nokaute treba zabraniti, rukavice povećati, a bokseri ne smeju biti teži od 60 kila.

Bezbednost vozača DA, štednja u F1 NE!

Nije F1 poligon za racionalno, ekonomično i ekološko, nego baš suprotno - za moćno, moćnije, najmoćnije... i naravno, 4 stepen komparacije prideva u srpskom jeziku: moćno u p. m.

E ja sam za taj 4. stepen. Moćno u pm pa nek košta šta košta. Formula 1 je to bre, a ne formula 3.


  • 0

#40 Dzoni_m

Dzoni_m
  • Members
  • 1,793 posts

Posted 09 March 2013 - 08:26

Imal' sta tehnoloski vrhunskije i naprednije trenutno u ponudi? Meni jedino pada na pamet Leman sa Audijevim hibridima (opet hibridi!), sve ostalo je daleko iza.

 

Jebiga ni meni se ne dopadaju ogranicenja ali ona su danas realnost, zbog mnogih razloga. Bez njih, F1 bi se vrlo brzo svela na takmicenje uvr' glave 3 ekipe (ako i toliko) koje bi kolapsiralo pod teretom sopstvene apsurdnosti jer ga niko ziv ne bi gledao.

 

Pa kako ces da dodjes do boljih stvari ako zabranis istrazivanje i razvoj istih? 

 

Kao prvo uopste ne znamo da li bi se svelo na 3 tima. To je prica koju plasira Berni i FIA. Uopste ne znaci da bi fabrike odustale od F1. Bas zbog toga sto bi mogli da nametnu neku svoju kerefeku koju bi kasnije pretvorili u profit kroz prodaju u putnickom programu. 

 

Prva lekcija iz poslovanja kompanija je da trzisni lideri osvajaju trziste i prave veci profit. Liderstvo u ovoj grani dolazi iz  R&D odeljenja. To je 1+1. Tako da se ja uopste ne bih brinuo oko toga ko bi hteo da ucestvuje. Tu je veci problem sama FIA odnosno F1 menadzment. 


  • 0

#41 alpiner

alpiner
  • Members
  • 11,330 posts

Posted 09 March 2013 - 09:29

Nemam ništa protiv Ersa, Kersa... ali imam ako je motor "seka Persa".

Veoma su ti duhovite rime, možeš knjigu za drugi osnovne da napišeš, možda dobiješ i nacionalnu pemziju. :D

 

Novi turbo će sa KERS-om imati približno isto ks kao trenutni V8. Što ne znači da za par godina neće imati više.

 

Ne razumem da je nekom veoma bitno da na motoru piše V8 2.4 iako je njegov razvoj stavljen na led. Umesto da u F1 po četvrti put imamo motor od 1.5, odnosno1.6L, i turbo punjač. Inače, te moćne turbo mašine iz '80-ih su vrtele oko 12.000 obrtaja(kao i ovaj novi), a 1986. su bile limitirane potrošnjom goriva.

 

Najmoćniji motor ikada u F1 je isto bio limitiran pravilima, imao je 1000ks za trku i 1500 kubika.

 

 

@Dzoni

 

Ni 1977. kada je Renault predstavio prvi turbo u F1 to tehnološki nije bila nova stvar. Razni kompresori su se vrteli na motorima 50 godina pre toga. Opet, to je bila revolucija za sport i nakon par godina svi veliki igrači su krenuli u tu priču.


Edited by alpiner, 09 March 2013 - 11:12.

  • 0

#42 Dzoni_m

Dzoni_m
  • Members
  • 1,793 posts

Posted 09 March 2013 - 10:11

Da tacno, nije bila inovacija sam turbo punjac, ali pneumatsko upravljanje vetilima, pouzdanost tog turbo-punjaca, pa i tih 12 000 obrataja nisu bili pre nego sto je to Reno uradio. Jednostavno, R&D je napravo to. 

Radi se sada da ti to jednostavno NE MOZES da uradis. Sve i da imas ideju kako da zavrtis taj motor do 30 000 o/min sa ne znam kojim pritiskom a da ti potrosnja goriva ostane u limitima. Dakle, pravila su sve odredila. Ima tu mesta za "fino stelovanje" ali zar mora da se izmisljaju trice i kucine kada mozes jasno da postavis limite  i das ljudima da idejama znacajno doprinesu ne samo F1 vec i auto-industriji uopste? Zasto gubiti silne pare i resurse da bi iz postojecih resenja izvukao 3-4% kada mozes da smislis potpuno nove genijalne stvari? 

To bi bilo kao kada bi mi neko rekao znas u ovom programskom jeziku mozes da koristis ovih 10 klasa za programiranje sa tim i tim promeniljivima i algoritam je taj. NIsta van toga.  Sta ti tu mozes da inoviras? Ako rade 10000 ljudi na tom istom projektu izvrtece tih hiljadu permutacija naci najbolju koja radi posao i opet si u corsokaku.

Slazem se ja da treba ograniciti i smanjiti potrosnju (eko prica) ali dovoljno je reci toliko litara/Co2/kJ po krugu ili zbirno toliko po trci. Gotovo!! Nema dalje. Ne treba ti da ih teras da koriste KERS i hibtidni pogon. Sami ce morati. Ako su i pare problem postaviti budzet (tesko za kontrolu) ali ajde. I to je to. Ne treba ubuti kompletno inovacije. Samo i dati okvire a unutar toga radi sta ti je volja. Ovi su postavili okvire pa unutar toga jos 300 okvira gde ti jenostavno nemas druge vec da napravis skoro pa identican motor koji ima male varijacije na temu i koji se po performansama skoro i ne razlikuje. I sta? Cemu to? Ako to hoces, posalji tehicki nacrt gotovog motora timovima sa dopisom "ocu i ja 'vaki Kavasaki' i to je to. Shvatas poentu? Niko ovde ne osporava nove motore, ali nacin na koji su pravila postavljena DA. 


  • 1

#43 alpiner

alpiner
  • Members
  • 11,330 posts

Posted 09 March 2013 - 10:49

Ako bi dozvolio različite koncepte to bi zahtevalo i različite klase u šampionatu. Imao bi problem kao u LM seriji. Tamo će ove godine smanjiti limite na benzinskim motorima kako bi se nosili sa hibridnim dizelima. Veoma nepopularna mera zato što je teško naći prave granice kako neko ne bi bio favorizovan

 

Veruj mi i ja bih voleo da neko uzvikne Eureka!! u razvoju motora, ali ovo trenutno imamo

 

Razvoj novih turbo motora ide u smeru KERS-a i svega što je vezano za njih. Hedon je dao odličan primer. 


Edited by alpiner, 09 March 2013 - 11:00.

  • 0

#44 Downforce

Downforce
  • Members
  • 4,995 posts

Posted 09 March 2013 - 11:33

Jasno je da su inženjeri Toyote, Renaulta, Nissana, GM-a potpune budale

 

Nisu inzenjeri problem, vec ovi sto do besmisla vrte pare u krug. Inzenjerima su ruke vezane u tom smislu. Ako gazda misli da se to prosecnom coveku nece svideti zato sto nije dovoljno "kul" to proizvodnju nece videti. Sto bi rekao Dasubo:

 

 

Trebalo bi da znaš da nema grane industirje u kojoj su glavne baje inženjeri. To su samo i jedino i isključivo tipovi sa "crvenim olovkama" koji rade u "prihvaćeno" i "odbijeno" modu.


  • 0

#45 alpiner

alpiner
  • Members
  • 11,330 posts

Posted 09 March 2013 - 11:52

Zašto treba da plačem za motorom od 2.4l, pazi 2,4, jaka brojka u pm

 

Koji će se motori voziti u F1 diktira auto industrija. Ovaj novi motor je koncept koji oni žele sutra u običnim automobilima i tu je tačka, diktiraju pravila zato što troše novac na ovaj sport.


  • 0