To samo dodatno ilustruje da on zapravo nema nijednu dobru opciju otvorenu u F1. Osim Meklarena tu je jos samo Vilijams - s tim st se za Vilijams sa 100% sigurnosti vec sada moze reci da ni sa Alonsom za volanom nece naredne sezone konkurisati za titulu, dok se za Meklaren to jos ne zna ali verovatno situacija nece biti puno bolja, u najboljem slucaju sledi borba sa RBR-om za mrvice sa stola koje ostanu iza Mercedesa i Ferarija. Alonsu je prekurcilo tavorenje u F1 i on zeli garancije da ce imati bolid sa kojim moze da se ukljuci u borbu za titulu - ne mora to da bude dominantan bolid ali barem nesto s cim moze pred Milosa, sto se kaze. Ako to ne bude dobio u narednih sezonu-dve-tri najdalje ja sam ubedjen da ce on napustiti F1. Verovatno je oko toga i zapelo sa ugovorom, on trazi izlazne klauzule koje bi mu dozvolile da momentalno napusti tim (i F1) cim/ako se dokaze da bolid nije dorastao njegovim ambicijama. Sa druge strane, Braun zeli dugorocnu stabilnost, i nije mu u interesu da izgubi Alonsa vec nakon prve 3-4 trke na primer (ako stvari i sa Renoom stvarno krenu po qrcu), i usput pokusava da odobrovolji Alonsa izletima na Indi, Dejtonu 24, eventualno Bathurst i slicno.
No moram priznati jedno - da sam ipak pogresio kad sam pre koju godinu rekao da Meklaren od Alonsa nece imati koristi niti Alonso od Meklarena - korist je bila u tolikoj meri sto je pajacima iz Sakure izbijen argumet iz ruke da rezultati ne dolaze jer su vozaci slabi, sa Alonsom za volanom je svima bilo jasno (osim najzaslepljenijim japanskim nacosima sa Autosportovog foruma) da je Honda jebeno usrala motku i da nemaju koga drugog da krive nego sebe. Ali ako izuzmemo to, i dalje stoji da su na takmicarskom planu zadnje 3 godine cisto gubljenje vremena i za Alonsa i za Meklaren - ono, mogao je Alonso zaista i kreativnije da trosi svoje vikende nego da startuje sa +150 pozicija kazne sa motorom 4 sekunde po krugu sporijim koji ce ionako da crkne pre polovine trke. A Meklaren i Honda su novac koji su mu davali za to mogli i da ustede.