Jump to content


Photo
- - - - -

VN Kanade 2012


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
125 replies to this topic

Poll: VN Kanade 2012 (23 member(s) have cast votes)

Ko je pobednik trke?

  1. Alonso (4 votes [19.05%])

    Percentage of vote: 19.05%

  2. Hamilton (4 votes [19.05%])

    Percentage of vote: 19.05%

  3. Button (3 votes [14.29%])

    Percentage of vote: 14.29%

  4. Vettel (3 votes [14.29%])

    Percentage of vote: 14.29%

  5. Webber (0 votes [0.00%])

    Percentage of vote: 0.00%

  6. Rosberg (0 votes [0.00%])

    Percentage of vote: 0.00%

  7. Schumacher (4 votes [19.05%])

    Percentage of vote: 19.05%

  8. Hunt (3 votes [14.29%])

    Percentage of vote: 14.29%

  9. Neko od nenavedenih (0 votes [0.00%])

    Percentage of vote: 0.00%

Vote Guests cannot vote

#1 Rad-oh-yeah?

Rad-oh-yeah?
  • Members
  • 21,862 posts

Posted 06 June 2012 - 05:16

Posted Image




Staza Žil Vilnev, Montreal

Posted Image

Dužina kruga: 4361 m
Broj krivina: 15
Broj krugova: 70 (305,27 km)
Rekord staze: 1:13.622 (Rubens Barikelo, Ferari, 2004)


(nemojte zameriti, malo ću prepisivati sam od sebe)


Iako su trke za Veliku Nagradu Kanade relativno novijeg datuma u poređenju sa Monakom, Francuskom, Britanijom, Italijom, Nemačkom i drugim evropskim Velikim Nagradama, Kanada ima dugu i bogatu tradiciju u auto-moto-sportu koja seže do samih početaka trkanja na dva i četiri točka. Kanađani su učestvovali i pobeđivali na Granpri trkama na čuvenom Bruklendsu još davno pre nego što je i postojala F1. No, geografski vezan za dešavanja u SAD kanadski auto-sport ipak više pripada severnoameričkoj varijanti nego evropskoj, i Kanađani više preferiraju Indikar, Naskar i NHRA dragstere nego F1.

Ista situacija je i sa vozačima koji se radije opredeljuju za takmičenja na svom kontinentu nego da se odluče za prelazak "preko bare", u nepoznato. Većina Kanađana koja se oprobala u F1 je odvezla tek pokoju trku, uglavnom u svom komšiluku, u Kanadi ili SAD. Samo njih nekoliko je pokušalo da učini nešto više.

Prvi među njima beše Džordž Iton, izdanak čuvene bogataške familije Iton iz Toronta, koji je odvezao 13 trka za BRM na prelazu 60-tih u 70-te.

Uz njega, tu je još i Al Piz, čovek koji je u istoriji F1 ostao (nepravedno) zabeležen kao "najgori vozač u istoriji" jer je jedini diskvalifikovan sa neke trke jer je bio prespor, no istini za volju to je više bila posledica zastarelog i neispravnog bolida kojeg je vozio nego li njegovog vozačkog umeća - naime, Piz je legenda i daleko najtrofejniji vozač koji je ponikao u Kanadi sa šampionskim titulama u više kategorija.

I naravno - dinastija Vilnev. Legendarni Žil čija je karijera tragično prekinuta u Zolderu 1982, koji je svojim agresivnim stilom vožnje i skoro magičnom kontrolom bolida stekao poštovanje svih koji su imali prilike da ga gledaju, njegov brat Žak koji je uglavnom vozio Indikar i trke motornih sanki uz samo par izleta u F1, i Žilov sin Žak mlađi, svetski šampion 1997, Indikar šampion i pobednik Indi 500.

Kada se priča o učešću Kanađana u F1, ne sme se propustiti da se pomene i Valter Volf, Kanadski biznismen slovenačkog porekla koji je krajem 70-tih u partnerstvu sa Frenkom Vilijamsom vodio vrlo uspešan F1 tim. Već u svojoj prvoj sezoni postojanja 1977. Valter Volf Rejsing je sa Džodijem Šekterom za volanom ostvario 3 pobede - uključujući tu i pobedu na VN Kanade - uz još 6 podijuma, obezbedivši Šekteru vicešampionsku titulu a sebi 4. mesto u poretku konstruktora.

Posted Image

Počeci trke za VN Kanade vezani su za stazu Mosport kraj Bovmanvila u Ontariju. Ovo je jedna od prvih permanentnih trkačkih staza izgrađenih u Kanadi, i postoji i dandanas u svojoj originalnoj konfiguraciji. Smeštena među blagim brežuljcima, odlikuju je mnoge visinske promene i spektakularne veoma brze krivine. Prva VN Kanade je organizovana baš na ovoj stazi 1961. godine, doduše ne kao trka koja se boduje za šampionat F1, a nije ni vožena po F1 pravilima već kao trka sportskih prototipova. 1966. VN Kanade se uključuje u novoosnovani severnoamerički Kanam šampionat prototipova, a već sledeće 1967, na stogodišnjicu kanadske državnosti, ova trka počinje da se vozi po F1 pravilima i boduje se za svetski šampionat.

Mosport je inače ovog februara promenio vlasnika, i sada se zvanično zove Kanedijen Tajr Motorsport Park, dožieo je kompletan fejslifting prateće infrastrukture (sama staza nije dirana) sa ciljem da privuče trkačke serije višljeg profila.

Posted Image

Jedno vreme trka se rotira između Mosporta i novosagrađene staze Montremblan u blizini mestašca Sanžovi, poznatog skijaškog centra u Lorentinskim planinama u Kvebeku. Ova spektakularna staza je mnogo poznatija kao poprište Indikar trka, čiji su bolidi poslednji put tu boravili 2007. godine, i njena jedina mana je što se nalazi usred ničega - na stotine kilometara oko nje nema većih naseljenih mesta. VN Kanade je dva puta organizovana na Montremblanu, 1968. i 1970, nakon čega se ona ponovo permanentno vraća na Mosport dok se u Kvebeku ne sagradi neka nova, povoljnije locirana staza.

Posted Image

No, kako to već ide, napretkom tehnologije i povećanjem brrzina koje proizilazi iz toga, Mosport je ubrzo postao prevaziđen i veoma opasan za vozače F1 bolida. Trka tako za stalno prelazi u Montreal, gde ostaje do danas.

Staza u Montrealu sagrađena je na veštački podignutom ostrvu Notrdam na reci Sent Lorens, stvorenom nasipanjem iskopane zemlje tokom izgradnje sistema podzemne železnice 1965, i koje je bilo mesto održavanja Svetske izložbe Ekspo 1967. Staza je polupermanentnog karaktera, prolazi kroz park koji okružuje građevine nekadašnjih paviljona za Ekspo, i jedan njen deo se koristi tokom cele godine za javni saobraćaj dok se na ostatku voze samo trke.

Izgrađena u sklopu infrastrukture za Olimpijadu 1976, staza Notrdam (kako je bila poznata pre 1982. kad je preimenovana u slavu nastradalog Žila Vilneva) po prvi put postaje domaćin trke za VN Kanade 1978, i osim 1987. i prošle 2009. godine svake sezone od tada ugošćava vozače iz "najbržeg cirkusa".

Posted Image

Staza u Montrealu predstavlja veliki izazov za konstruktore bolida, pošto sadrži dugačke pravce koji se voze velikim brzinama iza kojih dolaze oštre krivine i šikane gde se kočnice izlažu velikim opterećenjima, kao nigde drugde tokom cele F1 sezone. Dodatni problem predstavlja i blizina betonskih zidova oko staze, slično kao u Monaku, samo što su ovde brzine mnogo veće, kao i visoke bankine koje, ako vozač napravi grešku pri ulasku u krivinu, mogu da, poput odskočne daske odbace bolid pravo na ogradu.

Tu se nalazi i čuveni "zid šampiona", na početku pravca start-cilj, o koji su se slupavali neki od najčuvenijih vozača F1 poput Mihaela Šumahera, Dejmona Hila, Žaka Vilneva, Fernanda Alonsa, Huanpabla Montoje...

Zbog ovih osobina, na stazi u Montrealu često imamo prilike gledati vrlo interesantne trke, sa dosta promena u poretku, nepredvidljivih rezultata i preticanja. Poslednjih sezona ovde smo imali prilike da vidimo najuzbudljivije trke sezone: 2007. debitantsku pobedu Luisa Hamiltona, veliki udes Roberta Kubice i Takumu Satoa kako pretiče Fernanda Alonsa, 2008. 1-2 za BMW i Hamiltonovu "bravuru" na izlasku iz boksova.

Sttaza u Montrealu je imala velike probleme sa sleganjem terena jer je tlo veštačkog ostrva na kome je sagrađena još uvek nestabilno, tako da je dolazilo do pucanja asfaltne podloge koja u takvom stanju jednostavno ne može da izdrži trkanje po njoj i staza bi se tokom granpri vikenda bukvalno počela raspadati. Nekoliko krpljenja i preasfaltiranja nije rešilo problem, pa je staza 2009. uklonjena sa kalendara da bi se temeljno rekonstruisala uz upotrebu nove vrste asfalta specijalno pripremljenoj za auto-sport kakva se koristi na ovalnim stazama na kojima se vozi Naskar.

2010. smo dočekali uz dominaciju Njuijevih bolida i svi su očekivali laganu pobedu za RBR, ali upravo zbog gorepomenute podloge servirano nam je jedno od najvećih iznenađenja u skorijoj istoriji F1, umnogome najavivši stil F1 trkanja koji gledamo ove sezone.

Rekonstrukcija je uspešno rešila problem raspadanja podloge staze, ali neočekivano je stvoren jedan drugi - povišeno trošenje guma na abrazivnoj Naskar podlogi. Bridžston se našao u nebranom grožđu, jer se ispostavilo da njihovi pneumatici koji su na ostalim stazama često mogli bez problema i celu trku da izguraju ovde postaju neupotrebljivi posle samo desetak krugova.

(Ironija koja posebno upada u oko leži u tome što je samo par godina ranije zbog sličnog problema u Indijanapolisu Bridžstonov konkurent Mišlen platio ceh - Bridžston je tada imao prednost korišćenja informacija od svoje sestra-firme Fajerston koja oprema Indikar i koja se tamo već takmičila te sezone pa su znali šta ih očekuje, dok su ovaj put u Kanadi zaista uhvaćeni spuštenih gaća!)

Ovo je nagnalo timove da se dovijaju na razne načine i alternativnim taktičkim rešenjima pokusaju da reše problem. Rezultat svega je bila jedna veoma uzbudljiva trka uz mnoštvo promena pozicija i podijum bez ijednog vozača RBR na njemu. Pobedio je Hamilton predvodeći Meklarenov 1-2 sa Batonom kao drugim dok je Alonso uzeo treće mesto za Ferari.

Pozitivne reakcije ljubitelja auto-trkanja na ovakav razvoj događaja su umnogome i navele čelnike FIA i FOTA da od Pirelija kao novog oficijelnog snabdevača gumama zahtevaju da njihovi pneumatici emuliraju ovakvo ponašanje i na ostalim stazama. Uz generalno manju izdržljivost koja će zahtevati višestruko odlaženje u boks tražila se i veća razlika među ponuđenim smešama - tvrđe gume bi na svakoj stazi morale biti značajno sporije od mekih, takođe i da traju osetno duže ali ne toliko dugo da bi se sa njima trka mogla izvesti sa samo jednim zaustavljanjem.

Posted Image

Ispostavilo se da je Pireli u ovoj nameri bio i više nego uspešan, i sada isti ti koji su tražili više neizvesnosti na stazi kukaju za "starim dobrim vremenima" kada su trke bile predvidljivije a gume trajale večno.

Sama trka je bila opet veoma haotična, ovog puta u glavnoj ulozi bila je kiša. Kao i u dotadašnjem delu sezone vikendom je dominirao aktuelni šampion Fetel, sve dok trka nije bila zaustavljena zbog provale oblaka i prave poplave na stazi. Tokom početne faze trke došlo je do kontakta između Batona i Hamiltona nakon kojeg je Hamilton odustao a Baton morao u boks, na stazu po prvi put izlayi sejftikar . Baton je pri tome zaradio i drajvtru kaznu što ga je bacilo na samo začelje poretka.

Uskoro se kiša pojačava, vozači odlaze u boks po gume "monsunke", da bi uskoro na stazu ponovo bio pozvan SC. U tom trenutku vodeći Fetel je imao nekih 10-tak sekundi prednosti nad drugoplasiranim Masom i 25 nad Kobajašijem koji je bio treći. Fetel i Masa odlaze u boks, Fetel se vraća kao vodeći dok Masa pada iza Kobajjašija kada se trka prekida.

Nakon prekida od nekih dva sata usledio je restart iza SC. U tom momentu Baton je bio deseti. Kad se SC povukao sa staze dolayi do kontakta između Batona i Alonsa u kome gore prolazi Španac, ostavši zaglavljen u šljunku kraj staze dok Baton mora ponovo u boks zbog probušene gume i ponovo pada na začelje.

U međuvremenu po još uvek mokroj stazi ostali vozači prave greške, izleću, sudaraju se, samo je Fetel naizgled bezgrešan i opet pravi prednost od 10-tak sekundi. Nakon udesa između Kobajašija i Hajdfelda opet izlazi SC. Sve ovo je naravno pomoglo Batonu koji je, naravno i uz odličnu i veoma agresivnu vožnju, restart dočekao na četvrtom mestu.

Sledi sprint od 10 krugova do cilja, velika borba Šumahera i Vebera za drugu poziciju koju Baton koristi da ih obojicu pretekne i krene u trku za Fetelom koji je imao oko 3 sekunde prednosti. Samo dva kruga pre kraja, sa Batonom direktno iza njega, Fetel pravi svoju prvu i jedinu grešku celog dana, ulazi preširoko u jednu krivinu, proklizava na bari vode i tako prepušta pobedu Batonu!

Iza njih, duel između Vebera i Šumahera biva rešen u korist Australijanca, dok peto mesto uzima Petrov u Renou.

Prošle godine FIA je za Montreal odredila dvostruku DRS zonu, ali se to nije pokazalo kao uspešno, ocenjeno je da je preticanje bilo "suviše lako", pa će ove godine biti samo jedna.

I ove godine bi vremenske (ne)prilike mogle da igraju značajnu ulogu, za ceo vikend se najavljuje promenjivo vreme sa pljuskovima uz temperature oko 20-25 celzijusa.

Takođe, nakon fijaska u Bahreinu opet se u F1 upliće politika - zbog studentskih demonstracija u Montrealu organizatori su odlučili da suspenduju sve aktivnosti na stazi planirane za četvrtak.

Pireli, kao i prošle godine, a takođe isto kao i na prethodnoj trci u Monaku, donosi dve najmekše smeše guma, supermeke (crvene) i meke (žute).

RBR će, nakon odluke FIA o nelegalnosti rešenja na podu njihovog bolida, morati da za ovu trku spremi revidiranu verziju.

Trke u Montrealu je uvek bilo teško prognozirati, čak i u "normalnim" sezonama, kamo li kad je ovakva ludnica kao ove godine. Da li će se nastaviti trend sa novim pobednikom na svakoj trci ili ćemo videti prvog dvostrukog pobednika u ovoj sezoni - ostaje da vidimo. Ono što je sigurno je da trka neće biti dosadna - to se u Muntrealu jednostavno ne događa!


Pobednici VN Kanade:
(* obeležava trke koje se nisu bodovale za šampionat; ** obeležava trku koja se bodovala za Kanam prvenstvo)

1961* Piter Rajan (Lotus)
1962* Masten Gregori (Lotus)
1963* Pedro Rodrigez (Ferari)
1964* Pedro Rodrigez (Ferari)
1965* Džim Hol (Šaparal)
1966** Mark Donohju (Lola)
1967 Džek Brabam (Brabam)
1968 Deni Halm (Meklaren)
1969 Žaki Iks (Brabam)
1970 Žaki Iks (Ferari)
1971 Džeki Stjuart (Tirel)
1972 Džeki Stjuart (Tirel)
1973 Piter Revson (Meklaren)
1974 Emerson Fitipaldi (Meklaren)
1976 Džems Hant (Meklaren)
1977 Džodi Šekter (Volf)
1978 Žil Vilnev (Ferari)
1979 Alan Džons (Vilijams)
1980 Alan Džons (Vilijams)
1981 Žak Lafit (Ližje)
1982 Nelson Pike (Brabam)
1983 Rene Arnu (Ferari)
1984 Nelson Pike (Brabam)
1985 Mikele Alboreto (Ferari)
1986 Najdžel Mensl (Vilijams)
1988 Aerton Sena (Meklaren)
1989 Tjeri Butsen (Vilijams)
1990 Aerton Sena (Meklaren)
1991 Nelson Pike (Beneton)
1992 Gerhard Berger (Meklaren)
1993 Alen Prost (Vilijams)
1994 Mihael Šumaher (Beneton)
1995 Žan Alezi (Ferari)
1996 Dejmon Hil (Vilijams)
1997 Mihael Šumaher (Ferari)
1998 Mihael Šumaher (Ferari)
1999 Mika Hakinen (Meklaren)
2000 Mihael Šumaher (Ferari)
2001 Ralf Šumaher (Vilijams)
2002 Mihael Šumaher (Ferari)
2003 Mihael Šumaher (Ferari)
2004 Mihael Šumaher (Ferari)
2005 Kimi Rajkonen (Meklaren)
2006 Fernando Alonso (Reno)
2007 Luis Hamilton (Meklaren)
2008 Robert Kubica (BMW)
2010 Luis Hamilton (Meklaren)
2011 Dženson Baton (Meklaren)

Rekord u konkurenciji vozača na trkama za VN Kanade neprikosnoveno drži Mihael Šumaher sa 7 pobeda, dok su u konkurenciji konstruktora najuspešniji Ferari sa 13 i Meklaren sa 12.

Edited by alpiner, 06 June 2012 - 12:57.


#2 alpiner

alpiner
  • Members
  • 11,330 posts

Posted 06 June 2012 - 14:01

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Mario
Posted Image

#3 alpiner

alpiner
  • Members
  • 11,330 posts

Posted 06 June 2012 - 14:03

92caf034.jpg

93cab002.jpg

94caa063.jpg

 

Johnny
94cae008.jpg


Edited by alpiner, 06 June 2014 - 08:22.


#4 DASUBO

DASUBO
  • Members
  • 3,855 posts

Posted 06 June 2012 - 14:05

Ovu trku pobeđuje deda.


I onda može da ode u pe(m)nziju, Bogu hvala na tome...

Radojica super ti je uvod, grize me savest što sam u potpunom qurtzu sa vremenom pa ne mogu niš' pošteno da napišem.
Bravo majstore!

Prika, kad sam video ime Hunt u tabeli za glasanje, jedva sam se iskulirao...

Na slici je Žil Vilnev sa porodicom na stazi Notre-Dame koje je kasnije preimenovana u nejgovu čast. Slika potiče iz 1979. god, a za volanom sedi njegov sin Žak, šampion iz 1997. god.

Attached Files



#5 alpiner

alpiner
  • Members
  • 11,330 posts

Posted 06 June 2012 - 14:07

Posted Image

Posted Image

Jedina pobeda za Alesia
Posted Image

Posted Image

#6 alpiner

alpiner
  • Members
  • 11,330 posts

Posted 06 June 2012 - 14:09

Stig'o gazda
Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

#7 alpiner

alpiner
  • Members
  • 11,330 posts

Posted 06 June 2012 - 14:14

Mladići koji su već odlučili šta žele od svoje karijere

Ne-bezalkoholnim pićima!
Posted Image

Brrrrrrrrrrrrrrm. Jednog dana biću prvi!
Posted Image

Posted Image

Posted Image

#8 alpiner

alpiner
  • Members
  • 11,330 posts

Posted 06 June 2012 - 14:17

Posted Image

Posted Image

Zid šampiona
Posted Image

Posted Image

#9 alpiner

alpiner
  • Members
  • 11,330 posts

Posted 06 June 2012 - 14:19

Posted Image

Posted Image

Za ljudinu Trna
Posted Image

Posted Image

#10 alpiner

alpiner
  • Members
  • 11,330 posts

Posted 06 June 2012 - 14:22

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

#11 Rad-oh-yeah?

Rad-oh-yeah?
  • Members
  • 21,862 posts

Posted 06 June 2012 - 16:25

http://www.grandprix...-and-irony.html

MAURICE HAMILTON
Canada 1982: Agony and irony
JUNE 6, 2012


People talk about this being an unpredictable season but, so far, it has nothing on 1982. The Canadian Grand Prix, run 30 years ago this week, summed up that season for all its agony, irony and very little ecstasy.

You can start with the weather, the organisers having moved the date from late September in the hope of operating in a more favourable climate - only to be greeted by a race day that was among the coldest since the Ile Notre-Dame had became a Grand Prix venue four years before.

The unseasonal chill was typical of a weekend that seemed doomed from the moment Canada's favourite motor racing son, Gilles Villeneuve, had been killed at Zolder. The organisers changed the circuit name in Villeneuve's honour; a move that heaped on the anguish for Didier Pironi when he took his first pole position for Ferrari.

Instead of celebrating, it was a sombre Pironi who sat down to face a media made up of many French-Canadian journalists, most of whom had become acquainted with the fact that Villeneuve and Pironi were not the best of friends. In fact, it would not be an exaggeration to say that Villeneuve despised the Frenchman.

Vehemently believing Pironi had gone against an agreement over how the San Marino Grand Prix on 25 April should be won, Villeneuve had not spoken a single word to his team-mate between then and the moment of his fatal collision during qualifying for the next Grand Prix at Zolder. Now here was Pironi, facing the media at the Circuit Gilles Villeneuve.

I have never seen anyone appear so uncomfortable at a press conference. Instead of sitting back in his chair and savouring the moment, as pole position winners do, Pironi leaned forward and spoke slowly and earnestly in French. When asked to repeat what he had said in English, Pironi appeared anguished, almost distressed.

Tugging at his left index finger, he continued to speak quietly, choosing his words carefully as he explained how it was a pleasure to win his first Ferrari pole on the circuit "bearing the name of the man who was not only my team-mate but also my friend. And I dedicate this achievement to him because I know that, if he had still been amongst us, he would have been on pole." The ensuing moment or two of silence weighed very heavy in that room.

The threat to ticket sales in Villeneuve's absence was not helped when the Metro drivers went on strike and severely affected a popular means of access to a circuit with limited car parking facilities. But all of that was to be made irrelevant by a shocking sequence of events at the beginning of a race not scheduled to start until 4.15 pm in the interests of television.

Pironi stalled the Ferrari and immediately raised his left arm in warning. This was before the FIA had the foresight to place marshals with yellow flags behind the wall, but close by each grid position. The first few rows took immediate avoiding action, the middle of the grid somehow getting by without contact. But the situation became critical as the back of the field, accelerating hard, darted and weaved for position, their vision obscured by the rear wing of the car in front.

Ricardo Paletti, starting from penultimate row, had no way of seeing the stationary car. When the Osella struck the rear of the Ferrari, the rev-counter was reading 10,500rpm in third gear, which translated into 120mph. The 23-year-old Italian, starting a Grand Prix from the grid (as opposed to the pit lane) for the first time, had very little chance of survival.

By the time the Grand Prix Labatt du Canada was restarted, gloom had descended in the mental and geographical sense, the 70 laps being something to be endured rather than enjoyed. And yet the peculiarities of this season continued as the race was won by Nelson Piquet's Brabham-BMW Turbo, a combination that had failed to qualify for the Detroit Grand Prix a week before.

Piquet's only threat had come from his team-mate, Riccardo Patrese, driving a Brabham - but powered by a normally aspirated Cosworth. No less than three cars in the top six ran out of fuel. Pironi, driving the spare Ferrari, finished ninth, three laps behind.

Sad and extraordinarily strange times indeed.



#12 alberto.ascari

alberto.ascari
  • Members
  • 28,756 posts

Posted 06 June 2012 - 22:14

Odličan uvod!


http://www.grandprix.com/columns/maurice-hamilton/agony-and-irony.html



Ovo je bio grozan dan. Ne volim vradžbine, ali skoro bih rekao nagoveštaj Pironijeve smrti.

Slava mu.

Posted Image

Edited by alberto.ascari, 06 June 2012 - 22:15.


#13 Rad-oh-yeah?

Rad-oh-yeah?
  • Members
  • 21,862 posts

Posted 07 June 2012 - 17:20

Trenutna vremenska prognoza za predstojeci vikend u Montrealu:

Petak ujutro - promenljivo oblacno, 15 stepeni, vetar juzni 10 km/h, vlaznost 82%, verovatnoca padavina 30%

Petak popodne - moguci pljuskovi sa grmljavinom, 22 stepena, vetar zapadni 15 km/h, vlaznost 68%, verovatnoca padavina 70%, akumulacija 2-4 mm.

(Iz sata u sat - od 6 do 10 ujutro promenljivo oblacno i 10% verovatnoca padavina, od 10 do 12 pretezno oblacno i 30% verovatnoca padavina, od 12 do 2 sanse za padavine 60%, od 2 do 5 70%, od 5 do 8 60% i iza toga oblaci se razilaze i preko noci suvo.)

Subota - promenljivo oblacno, 23 stepena, vetar severozapadni 10 km/h, verovatnoca padavina 20%

(iz sata u sat - rano jutro pretezno suncano i bez padavina, zatim od 8 ujutro do iza podneva promenljivo oblacno sanse za padavine 20%, u vreme kada pocinju kvalifikacije pa do predvece pretezno oblacno i 20%, preko noci se razvedrava)

Nedelja - suncano i vedro, temperatura 25 (zbog efekta vlage delovace kao da je 29), vetar juzni 5 km/h, verovatnoca padavina 10%



Ovo su informacije i prognoza sa kojom trenutno raspolazu timovi, naravno u Montrealu vreme moze veoma brzo da se promeni na prilicno nepredvidljive nacine, probacu da vas drzim u toku...

#14 Rad-oh-yeah?

Rad-oh-yeah?
  • Members
  • 21,862 posts

Posted 07 June 2012 - 17:29

Pored otkazivanja danasnjih aktivnosti u Montrealu, organizatori imaju problema i sa prodajom ulaznica. Nezvanicno se barata cifrom od samo 40% prodatih ulaznica i 20% popunjenih hotelskih kapaciteta, prethodnih godina nije bilo moguce rezervisati smestaj u Montrealu mesecima unapred:

No sellout for Montreal Grand Prix; student protests blamed
By Dave Stubbs, The Gazette June 6, 2012


MONTREAL - For the first time in memory, this weekend’s 43rd Formula One Canadian Grand Prix is not expected to be sold out.

And François Dumontier, president of the Octane Racing Group which promotes the event, says he knows why.

“They said they wanted to disrupt the Grand Prix,” Dumontier said Wednesday of Quebec students’ ongoing protests against tuition hikes. “They already have.”

Dumontier said that ticket sales began lagging almost precisely at the time that violent clashes between protesters and riot police in downtown Montreal were beamed around the world in photo and video form, international news networks then featuring the chaos almost nightly.

Even as the mayhem diminished in its intensity, ticket-buying momentum had spun into the mud.

Dumontier believes that tourists from outside Quebec have been sufficiently turned off by the clashes that they’ve decided to give a pass to this weekend’s Grand Prix, the 33rd on Circuit Gilles Villeneuve.

Dumontier and his team of hundreds were putting the finishing touches Wednesday on preparations for the three-day Grand Prix on the Île Notre Dame racetrack. Action begins Friday with two sessions of Formula One practice and qualifying in four support classes.

Thursday was supposed to have featured the hugely popular annual open house, during which the public is invited to roam the pit lane, mingle with crews assembling the F1 cars and meet drivers in autograph sessions.

But on Sunday, Dumontier cancelled the open house, unwilling to risk the security of the drivers, crews, track installations and the thousands of visitors in the event of a demonstration by protesters.

Then Wednesday, in a talk about preparations for the three-day Grand Prix, Dumontier said grandstand tickets will still be available on race day.

Typically, he announces at least a few days before the weekend that the race is sold out.

“I can’t remember the last time we didn’t sell out. It’s been that long,” Dumontier said. “Depending on the weather, and the hype generated (Thursday) and during Friday’s practice, we can sell more tickets this weekend. I’d like to sell everything, but I don’t think we will.”

Weekend attendance last year exceeded 300,000 for the ninth consecutive Grand Prix dating to 2001 (excluding 2009, when the race was cancelled over a contract dispute). A crowd of 115,000 was on hand for the start of last year’s race, many ultimately leaving during monsoon-like conditions that brought out a red flag and parked cars for more than two hours.

A ticket-hacking incident plagued organizers last week, the group Anonymous posting data of more than 130 Canadian Grand Prix ticket-buyers. But Dumontier said that information was culled from a list off a ticket-resale website based in Monaco, the data pulled by hackers off a site for the Bahrain Grand Prix.

Dumontier said it was “heartbreaking” to cancel Thursday’s open house. The move has also disappointed the teams which enjoy the friendly, festival atmosphere.

“But I didn’t want to jeopardize the entire weekend,” Dumontier said, keeping in mind the proximity of fans to cars, garages containing millions of dollars of equipment, and the drivers themselves.

“Imagine if someone with bad intentions was standing in front of a driver, or an open garage?” Dumontier said. “Or imagine if the teams (on Thursday) had sufficient security concerns that they just closed their garage doors, and fans arrived to see nothing?

“The teams have told me they understand the decision to cancel, but they say it’s a shame because they enjoyed it. I took no pleasure in cancelling it.”

Dumontier expects to bring the event back next year.

Extra precautions have been taken to safeguard Thursday night’s gala Grand Evening at Griffintown’s Arsenal Contemporary Art Complex.

The event is an important fundraiser that brings together the F1 and Montreal business communities, about $500,000 raised each of the past two years for the Sainte-Justine and Sacré-Coeur hospitals.

Guests will include F1 supremo Bernie Ecclestone and Senator Michael Fortier, the co-chairmen, as well as captains of industry and likely a number of F1 team principals and drivers.

Dumontier has had discussions with Montreal police and the Sûreté du Québec, and said in broad terms that organizers “have taken some extra measure to make sure nothing will happen.”



#15 Rad-oh-yeah?

Rad-oh-yeah?
  • Members
  • 21,862 posts

Posted 07 June 2012 - 20:51

Posted Image