Staza Šangaj, Điading, NR Kina
Dužina kruga: 5451 m
Broj krivina: 16
Broj krugova: 56 (305,066 km km)
Rekord staze: 1:32.238 Mihael Šumaher, Ferari, 2004.
O samoj stazi i tradiciji auto-sporta u Kini smo već sve napisali što je vredno spomena
OVDE, pa da se ne ponavljamo. Samo ću obnoviti statistiku:
Rekorderi - Luis Hamilton sa 2 pobede među vozačima, a među konstruktorima Ferari i Meklaren sa po 3 pobede.
Pobednici:
2004. Rubens Barikelo, Ferari
2005. Fernando Alonso, Reno
2006. Mihael Šumaher, Ferari
2007. Kimi Rajkonen, Ferari
2008. Luis Hamilton, Meklaren
2009. Sebastijan Fetel, Red Bul
2010. Dženson Baton, Meklaren
2011. Luis Hamilton, Meklaren
Osvrnuo bih se zato na par stvari koje možemo da očekujemo ovog vikenda.
Prošle sezone smo, kao što je poznato, imali premijeru novih pravila koja su uvedena da omoguće lakše preticanje i samim tim i atraktivnije trkanje. I dok su mišljenja oko njih i dalje podeljena, svi se slažu da je prošlogodišnja trka u Kini bila veliki uspeh. Za razliku od nekih drugih staza gde ove novotarije praktično nisu imale efekta ili su bile isuviše efikasne pa je sve više ličilo na farsu nego na trke F1, u Kini je sve funkcionisalo savršeno.
Videli smo pravu borbu za svaku poziciju, konačno su vozači mogli da održe kontakt sa onim ispred sebe a upotreba pomoćnih sredstava ih je dovodila taman paralelno u zoni kočenja sa onim koga su napadali umesto da samo prozuje pored njih još na polovini pravca. Mene je sve to jako podsećalo na trke 80-tih na stayama poput Monce ili nikad prežaljenog starog Hokenhajma i napade iz zavetrine na kraju njihovih dugačkih pravaca.
I ove godine DRS zona ostaje nepromenjena, zašto petljati oko nečega što dobro funkcioniše.
Pireli je za ovaj vikend pripremio svoje meke i srednje gume (žute i bele), uz tendenciju staze u Šangaju da "jede" gume možemo očekivati i taktike sa po 3 zaustavljanja u boksu. Naravno, sve umnogome zavisi i od vremenskih prilika, kao što su već napisale forumske kolege pre mene veliki su izgledi da će padati kiša.
Sudeći po događajima na prve dve ovosezonske trke glavni favoriti i dalje ostaju Meklarenovci s tim što će Hamilton biti hendikepiran kaznom zbog promene menjača. "Srebrni" su bili neprikosnoveni u kvalifikacijama dok im je u obe trke 1-2 promakao samo zahvaljujući spletu okolnosti.
RBR im je po performansama u trci prilično blizu ali Bikovi još uvek zaostaju kada se vozi jedan brzi krug.
Ferari je daleko iza njih, uprkos Alonsovoj liderskoj poziciji u šampionatu koja je više posledica njegovog ličnog vozačkog majstorstva - od njih nešto više treba očekivati tek nakon povratka u Evropu.
Mercedes sa svojim kontroverznim "produvanim" prednjim krilom bi mogao biti ozbiljan faktor u kvalifikacijama (ova staza obiluje dugačkim pravcima koji su kao stvoreni za njih) ali i dalje ostaje problem uništavanja guma u trci.
Lotus takođe ima šanse za visok plasman - a valjda će i Grožanu uspeti da izveze više od 2-3 kruga na trci.
I na kraju tu je i ekipa Zaubera na koju takođe treba obratiti pažnju nakon spektakularnog rezultata u Maleziji - oni su poznati po tome što njihovi bolidi štede gume što se može pokazati kao veoma ubojito oružje na ovoj stazi.
Nažalost i ovaj put događaji na stazi su pomalo bačeni u senku političkim zavrzlamama oko (ne)održavanja trke u Bahreinu no nadam se da će razum prevladati i da će biti odabrano jedino razumno rešenje koje garantuje bezbednost svim učesnicima "najbržeg cirkusa" i da će Bahrein biti trajno udaljen iz kalendara.