Ako je neshto opshteprisutno ne znachi i da je opeshteprihvaceno ili primenjeno. Poprilichan broj ne mora biti ekvivalentan nadpolovichnom %. Nego skip the filozofski BS. Hm?
Ono sto ti nazivas filozofskim BS je za mene sustina obrazovanja - dakle logika + epistemologija + specificni naucni METODI (umesto banalnih cinjenica koje lako zastarevaju). A takodje sam prosvetni radnik, makar part-time, vec evo skoro cetvrt veka...
Naprotiv, smatram da smo imali vise logike i epistemologije u skolama i na fakultetima - SVI MI - daleko bismo lakse izasli na kraj sa prakticno svim problemima.
Pricham u svoje ime i iznosim svoje mishljenje zasnovano na iskustvu u radu na 6 obrazovnih institucija u Srbiji. Zanemarljiva manjina je za mene brojka od <5% ili <10%.
To svakako nije zanemarljivo. <10% ti je onih koji zadovoljavaju cak i ove PRENISKO postavljene prosvetne ishode i ciljeve. Istrazivanje vrseno za vakta ministra Fuksanovica (a finansirano od strane Norveske!) pokazalo je da nakon 3 godine ucenja fizike, procenat onih koji znaju ne samo najvazniji formalni ishod, vec i najvazniju stvar u celoj fizici - zakon odrzanja energije - iznosi za dlaku manje od 8%.
Ako njih zanemarimo, onda je zbilja mnogo bolje da skole uopste ne postoje, jer je idiotski da nesto postoji sto obavlja svoje ciljeve sa ZANEMARLJIVOM efikasnoscu. To je potpuno isto kao kad bih podigao fabriku automobila iz koje se tek svaki 14. auto ne bi pokvario u prvoj voznji.
Josh uvek se nisam sreo sa situacijom da mi u grupi od npr. 50 studenata samo 2-3 njih smatra da im je i znanje potrebno.
Pa sad, tesko da ces bas da im procitas misli. Vecina ipak ima dovoljno socijalne prilagodljivosti da bas ne zeva, ne zaspi i ne prica mobilnim niti tweetuje na predavanjima. To ne znaci i da su i za kvark zainteresovaniji od bilo koga na ulici kome bi pricao to isto. Ja bih mogao da utvrdim da otprilike 20% mojih studenata ima realno interesovanje za ono sto studiraju i da se od njih nesto moze napraviti. Od njih ce sigurno polovina otici u dijasporu po zavrsetku fakulteta. Realno, ostaje ti 10% na kojima treba da gradis funkcionisanje drustva 21. veka - tesko da ce to ici...
Ali o tome je trebalo razmisljati kad se urlikalo na Gazimestanu, nosile slike tiranina (koji je eksplicitno izjednacio univerzitete i zemljoradnicke zadruge), glasalo na njegovim referendumima, vodili njegovi privatni ratovi protiv demokratskog sveta...