Razočaravajući Ferrari, Raikkonenu će izgleda trebati malo vremena da se vrati, Red Bull više nije prebrz, McLaren odličan, slabiji timovi deluju manje slabo, HRT opravdao očekivanja. Tako nekako se u najkraćem može opisati trka u Australiji. Naravno kao pravom i vernom navijaču najuspešnijeg tima u istoriji bilo bi mi veoma drago da se ispostavi da je ovo bila samo prva trka iz koje se ne može ništa zaključiti. Da li će tako biti imaćemo priliku da vidimio već za ovaj vikend na trci u Maleziji.
Ne sasvim prijatno vreme
Malezija je velika zemlja, pa ću pisati samo o klimi u Kuala Lumpuru pošto je to jedino od značaja za ljubitelje formule 1. Klima nije baš prijatna, temperatura je manje više konstantna (maksimalna 32°C, a minimalna 23°C), ali vlažnost vazduha ponekad bude i preko 90%, što utiče na subjektivni osećaj temperature. Kišni dani su česti, a najkišovitiji meseci su April, Oktobar i Novembar, kada je prosečan broj kišnih dana između 16 i 18. Ukupno količina padavina tokom godine iznosi 2427mm.
Malezija pre
Pominjati VN Malezije, a ne pomenuti Singapur bi bilo veoma neozbiljno. Vesela istorija Azijskog Gibraltara omogućila je da se prve trke u Maleziji održavaju na Thomson Roadu, dok se 1966. Singapur nije osamostalio. Na Thomson Roadu su se vozile trke po pravilima formule 2. Shah Alam zatim suvereno vlada vrhunskim automoto sportom u Maleziji. Na njoj se do 1982. održavaju trke za Tasman seriju, Formulu Pacifik, Formulu 2. Formula Holden je na ovu stazu svratila 1995. Tokom devedesetih staza je pružala gostoprimsto i moto trkama. Shah Alam je projektovao John Hugenholtz (Ako znaš šta pišem šta da ti pišem više, ako ne znaš šta pišem šta da ti pišem više ), holandski arhitekta koji je projektovao staze: Jarama, Suzuka, Nivelles, Zolder... Staza je zatvorena 2003.
- - - - Shah Alam - - - -
Malezija danas
Istorija trka formule 1 u Maleziji počinje 1999, kada je Sepang ugostio najbrži cirkus. Projektovanje staze u Sepangu je na neki način predstavljao gubitak nevinosti Hermanna Tilkea, nakon koje je krenula nimfomanija u kojoj mu je izuzetno pomagao Bernie EcClestone. Nakon godinu dana gradnje, koja je koštala 120 miliona dolara, impresivna prateća infrastruktura i solidna staza postavili su nove standarde u formuli 1.
VN Malezije
Dužina staze: 5543 m
Broj krugova: 56 (310.408 km)
Najbrži krug: Juan Pablo Montoya - 1'34.223 – BMW Williams – 2004
Podijum: 1. Vettel - 2. Button - 3. Heidfeld
Dakle sve je počelo 1999, Irvinovom pobedom, kada je još uvek delovalo da će ne baš prijatni Irac postati šampion, a Schumacher glumio drugog vozača. Prva kišna trka se desila 2001, nakon čega je trka prebačena na početak sezone, da bi se izbegao period monsuna. Ubedljiv dvojac Williamsa (Schumacher lošiji, Montoya) obezbedio je 2002. prvu dvostruku pobedu nakon 1996. Kimi Raikkonen je svoju prvu pobedu zabeležio u Maleziji 2003. Tokom 2008. je bilo reči o noćnoj trci, a sve se završilo epic-failom iz 2009. kada je start pomeren za kasno popodne. Višak kiše i nedostatak svetla skratili su trku, ali i izludeli Massu (Felipe baby stay cool). Prethodne dve godine je Vettel dominirao.
Spisak pobednika na Sepangu:
2011 S. Vettel – Red Bull 2010 S. Vettel – Red Bull 2009 J. Button - Brawn 2008 K. Raikkonen – Ferrari; 2007 F. Alonso – McLaren; 2006 G. Fisichella - Renault 2005; F. Alonso – Renault; 2004 M. Schumacher – Ferrari; 2003 K. Raikkonen – McLaren; 2002 R. Schumacher – Williams; 2001 M. Schumacher – Ferrari; 2000 M. Schumacher – Ferrari; 1999 E. Irvine – Ferrari
Prognoza vremena
Biće zanimljivo, svima osim Massi.
Pneumatici
Pirelli će dopremiti tvrde i medium gume
Satnica VN Malezije:
Petak, 23.03.12.
-Trening 1 – 03:00
-Trening 2 – 07:00
Subota, 24.03.12.
-Trening 3 – 06:00
-Kvalifikacije -09:00
Nedelja, 25.03.12.
-Trka – 10:00*
*U nedelju u 2h počinje letnje računanje vremena