Jump to content


Photo
- - - - -

Statistika


  • Please log in to reply
131 replies to this topic

#1 4_Webber

4_Webber
  • Members
  • 17,335 posts

Posted 31 October 2011 - 01:32

Da ne trolujem druge topike, pomislio sam da otvorim ovaj topik, mozda ce biti i zanimljiv:

Nekako mi ovaj sistem bodovanja ne daje pravu sliku i mislim da je stari sistem mnogo bolji i realniji. Prema starom sistemu, onom od 2003. do 2010, Fetel bi sada imao 153 boda, a rekordan broj do sada je bilo Sumaherovih 148 iz 2004. na 18 trka. Baton ima vise bodova nego u sezoni u kojoj je osvojio titulu (99-95), Alonso 94, Veber 91, Hamilton 83, i 6. bi bio sramotni Masa sa 36 bodova.

-Timovi - Red Bul 244, Meklaren 182, Ferari 130, Mercedes 54 (Sumaher 28 - Rozberg 26), Reno smesnih 22, znaci bili bi gori nego u ocajnoj 2009, Fors Indija 14, Zauber 11 i toliko hvaljeni Toro Roso bi imao 9.

- Fetel je u Indiji zabelezio prvi grand chelem u karijeri (pol, pobeda, najbrzi krug, bio u vodjstvu u svakom krugu). Samo 22 vozaca su to uradila u istoriji Formule 1, poslednji je bio Alonsov prosle godine u Singapuru. Dzim Klark je rekorder sa 8, a Sumaher je i pored 91 pobede u karijeri samo 5 puta imao grand chelem. Takodje je pretekao Klarka po broju pol pozicija i pobeda tokom istog trkackog vikenda, ima ih vec 16, i probio se na 5. mesto. Takodje, na 50% trka u karijeri je startovao iz prvog reda :ph34r: i verovatno ce oboriti rekord Mensela po broju osvojenih pol pozicija u sezoni (14) i izjednaciit Sumaherov rekord po broju pobeda u sezoni (13). Koliko god ga ja ne podnosio, covek stvarno vozi sezonu za pamcenje.
  • 0

#2 Rad-oh-yeah?

Rad-oh-yeah?
  • Members
  • 21,862 posts

Posted 31 October 2011 - 02:23

Fetel je takodje oborio rekord za najmladjeg osvajaca "gran slema" - dosadasnji rekorder je bio Aerton Sena.

Fetel je pobedio na 27% granprija koje je startovao i izjednacio se sa Stjuartom (za poredjenje Mos ima 24%, Prost i Sena 25%, Sumaher 32%, Klark 34%, Askari 39%, Fandjo 46%, ostali daleko iza).

Na 44% trka je zavrsio na podijumu (izjednacen sa Klarkom i Farinom, Stjuart je na 43%, Alonso na 41% a bolji od njega su Hamilton sa 47%, Sena sa 49%, Prost i Askari sa po 52%, Sumaher sa 54%, Fadjoli sa 56% i Fandjo sa neverovatnih 67% iliti 2/3 svih svojih trka na podijumu!).

Na 34% trka je startovao sa pol pozicije (bolji od njega su jedino Sena sa 40%, Askari sa 42%, Klark sa 45% i Fandjo sa 56% - svi ostali daleko iza, Sumaher i Mos po 24%, Hamilton 22% itd.)

Na 11% trka je zabelezio najbrzi krug sto i nije neki specijalni rezultat, po tome je poravnat sa Alonsom, Pikeom, Dzonsom, Regaconijem, Butsenom, Panijem, Edijem Civerom... Rekorder je naravno Masahiro Hasemi koji je na svojoj jedinoj trci zabelezio najbrzi krug (VN Japana 1976.), a od vozaca koji nisu anomalije najbolji je ponovo Fandjo sa 44%, Klark 38%, Askari 36%...

S obzirom da je prakticno jos uvek na samom pocetku karijere, ako ga zaobidju povrede i Njui nastavi da proizvodi monstrum-bolide mislim da ce jos mnogi rekordi da popadaju k'o zrele kruske...
  • 0

#3 4_Webber

4_Webber
  • Members
  • 17,335 posts

Posted 31 October 2011 - 08:03

Interesantno je da Prost nikada u karijeri nije imao Grand Chelem.
  • 0

#4 Trofej

Trofej
  • Members
  • 4,307 posts

Posted 31 October 2011 - 13:48

... i izjednaciit Sumaherov rekord po broju pobeda u sezoni (13). Koliko god ga ja ne podnosio, covek stvarno vozi sezonu za pamcenje.


Teško, jer ako pobedi na preostale imaće 13 pobeda od 19 trka, a Šumi je imao 13 od 18.
Ali ako iko može da obori neki Šumijev rekord (broj pobeda, titula...) to je Fetel.
Mada, iskreno sumnjam da može, iako je mlad.
Jer mlad je i Hamilton, a ni Alonso nije mator.

No, da vozi - vozi! Jer Šumi je ipak 2004. prepustio neke pobede Barcelu, ali Fetel ove ne da Weberu ni jednu!
I koliko god bio dobar Red Bull, Fetel je ipak bolji.
Iako me sve više oduševljava Baton. Za tog čoveka sam najviše pogrešio, toliko sam ga podcenio (i ne samo ja), da me je skoro stamota. Čovek vozi savršeno.

No, ako izuzmem Dedu, od trenutnih vozača ja ipak više volim ludog Luisa. Jer bez njega bi bilo dosadna sezona.
  • 0

#5 4_Webber

4_Webber
  • Members
  • 17,335 posts

Posted 31 October 2011 - 14:01

Nikad ne mozes da znas sta nose sledece godine. Iako je malo verovatno, mozda Njui omane pa Red Bul vise ne bude dobar, a samim tim ni Fetel nece moci da budzi statistiku, a mozda opet budu ko zna jos koliko godina dominantni, pa Fetel mozda i dostigne Sumahera. Ko bi na kraju 2006. rekao da ce Alonso jos dugo vremena ostati na 2 titule, i da ce u sledecih 5 godina zabeleziti ukupno manje pobeda nego sto je imao 2005. i 2006.
  • 0

#6 alpiner

alpiner
  • Members
  • 11,330 posts

Posted 31 October 2011 - 14:31

I koliko god bio dobar Red Bull, Fetel je ipak bolji.


Stvarno to misliš? Čudno. Webbera ne uzimaj za primer. Dok su Schumacher i Ferrari harali bilo je boljih i od Barrichella i Irvinea i Masse.
  • 0

#7 Trofej

Trofej
  • Members
  • 4,307 posts

Posted 31 October 2011 - 15:52

Teško je to uporediti, ali da jer Red Bull toliko bolji Veber, ma kakav bio, bi bolje prolazio.
Mislim da je Fetel jako brzo sazreo u Velikog Šampiona, gotovo da se smem kladiti da će imati sjajnu karijeru i mnoge prestići.
Uporedi prošlu sezonu i ovu. I prošle je Red Bill bio zver ali je Fetel brljavio. Ove vozi ko mator.

Za razliku od Hamiltona koji se pogubio. Naravno, RB je superioran ali mislim ne toliko - zasluga ima i Fetel, i to i te kakve.
  • 0

#8 4_Webber

4_Webber
  • Members
  • 17,335 posts

Posted 31 October 2011 - 16:17

Teško je to uporediti, ali da jer Red Bull toliko bolji Veber, ma kakav bio, bi bolje prolazio.

Ne mora da znaci. 2001. je Sumaher u Ferariju koji je bio bas bas dominantan imao 123 boda i 9 pobeda, a Baricelo bednih 56 bodova i 0 pobeda, pa se ne osporava da je taj F2001 bio mnogo, mnogo bolji automobil od Meklarena MP4-16 i Vilijamsa FW23.

edit: Veber je mozda malo bolji od Rubensa ali su vozaci sa kojima se bori za 2. mesto znacajno bolji od onih protiv kojih je Rubens vozio.

Edited by 4_Webber, 31 October 2011 - 16:19.

  • 0

#9 alpiner

alpiner
  • Members
  • 11,330 posts

Posted 31 October 2011 - 18:34

I prošle je Red Bill bio zver ali je Fetel brljavio. Ove vozi ko mator.


Mene posebno fascinira u ta prva trka kruga bez DRS-a. Svaki odvoza kao kvalifikacije bez greške i pravi sebi dovoljnu prednost za kontrolu trke.
Koliko je RB dominantan govore upravo kvalifikacije. Nije bilo situacija ove godine u kojima smo gledali Vettela kako se probija sa 10. na 1. mesto ili nešto sl. Taj bolid je aždaja.
  • 0

#10 4_Webber

4_Webber
  • Members
  • 17,335 posts

Posted 31 October 2011 - 19:17

Takodje su i zlikovacki pouzdani. 0 odustanja zbog mehanickih kvarova. Nestvarno.
  • 0

#11 alpiner

alpiner
  • Members
  • 11,330 posts

Posted 31 October 2011 - 20:11

Takodje su i zlikovacki pouzdani. 0 odustanja zbog mehanickih kvarova. Nestvarno.


O da! Mada to je i logično obzirom da su ograničili broj obrtaja. Da slušaju prika Stexa i ukinu ovu glupost pucalo bi i dimilo na sve strane. Nažalost ograničeni budžeti jednostavno ne dozvoljavaju razvoj motora koji je rupa bez dna kada je novac u pitanju.
  • 0

#12 4_Webber

4_Webber
  • Members
  • 17,335 posts

Posted 31 October 2011 - 20:27

Pa da, ali nije broj obrtaja ogranicen od juce, nego jos od 2007. Nije da od tada nije bilo eksplozija motora, bilo ih je, i to dosta, a bilo ih je i otkad su dodatno redukovali na 18.000 2009.
  • 0

#13 alberto.ascari

alberto.ascari
  • Members
  • 28,756 posts

Posted 31 October 2011 - 21:40

Interesantno je da Prost nikada u karijeri nije imao Grand Chelem.



Pa i nije. Kad je trebalo da uzme bodove za četvrto mesto, dovezao je bolid do cilja na četvrtom mestu, nije nikad napao trećeg.

Za mene, jedan od najbezličnijih šampiona ikad. Dodatno pojačava taj utisak i to što je bio u politikarenju megagovno.
  • 0

#14 alpiner

alpiner
  • Members
  • 11,330 posts

Posted 31 October 2011 - 22:43

Pa da, ali nije broj obrtaja ogranicen od juce, nego jos od 2007. Nije da od tada nije bilo eksplozija motora, bilo ih je, i to dosta, a bilo ih je i otkad su dodatno redukovali na 18.000 2009.


Da, ali je od tada FIA stalno dozvoljavala da se radi na pouzdanosti motora. To je jedina izmene pored smanjenja potrošnje koja je dozvoljena. Ranije su Ferrari i Mercedes iza ovog propisa progurali i nešto performansi, ali sada je sa tim gotovo.

U ovoj sezoni samo su dva puta pukli motori na trci. Ferrari Alguersuariju u Indiji i Cosworth Maldonadu u Koreji.
  • 0

#15 4_Webber

4_Webber
  • Members
  • 17,335 posts

Posted 31 October 2011 - 23:35

Velika je to tragedija za F1, zamrzavanje razvoja motora i ogranicavanje broja obrtaja. Na zalost ne vidim da ce se to ikada promeniti.
  • 0