Novi beogradski tramvaji
#1
Posted 08 September 2011 - 08:52
Cujem glasine da se zbiog ovih tramvaja na mnogim mestima mora promeniti sadasnja pruga.
Kolega se vozio novim tramvajem. Kaze da pored vozaca stoji skretnicar koji svaki put gde je potrebno izadje i onom polugom pomera skretnicu. Tramvaj nema ni onu vucnu rudu, pa kad se povari, sve stane jer nemogu drugi da ga odvuku.
PS
Ako je ova tema vec negde bila, a ja ne mogu da j enadjem, zamolio bih Moderatora, da ovu temu obrise i postavi moje pitanje tamo
#2
Posted 08 September 2011 - 18:09
bg tramvaj.jpg 104.88KB 14 downloads
bg-tramvaj.jpg 100.59KB 13 downloads
Edited by Prag 011, 08 September 2011 - 18:10.
#3
Posted 09 September 2011 - 07:41
#4
Posted 09 September 2011 - 11:55
#5
Posted 23 September 2011 - 22:23
Nisam stručno lice,nisam ga video, ali me iznenadjuje da nisu kupljeni češki tramvaji koji su preko 30g izdržali na Bg.ulicama a time pokazali svoj kvalitet.?
Tatra ČKD KT4 (popularno zvane "Katice") tramvaji su kupovani u periodu od 1981-1997. godine, 1997. je i stigao poslednji kontigent ovih tramvaja, a jedan od poslednjih kontigenata koje je ta firma ikada napravila. Model je napravljen za nemačko tršište, a mi smo ga prisvoji. Danas je to i dalje dominanti tip tramvaja u Berlinu, samo što kod njih izgleda ovako http://transphoto.ru/photo/228986/, a ne u poluraspadu kao kod nas.
Firma ČKD je po isporuci ubrzo uništena, a zatim prodata Simensu koji je ugasio ne bi li mu bila konkurencija. Inače, Tatra ČKD je bila jedna od većih fabrika tramvaja na svetu.
Vec se jedan pokvario pa su ga nekako odvukli, valjda mu se skine ova maska napred pa ima deo predvidjen za vucu.
Moramo imati na umu da se radi o šinskom vozilu koje prolazi kroz fazu testiranja i adaptacije, te da su takvi problemi u početku normalni. Novinari su jedva čekali da objave vruću vest, a građani odmah tramvaj upoređuju sa svojim novim automobilom, pa razmišljaju kako to da se tako nova stvar pokravirala, neznajući pritom da je njihov automobil ispred sebe imao hiljade takvih primeraka, prošao mesece testiranja, a da je ovo prvi tramvaj ovog tipa (zapravo ovaj što vozi je drugi, jer je 1502). To je vozilo koje se ne proizvodi serijski, pa je Beograd naručio 30 komada, svako vozilo se posebno projektuje prema potrebama grada i kao takvi su zasad jedinstveni.
Ako nekog baš zanima šta se pokvarilo, imao je problem sa rezervoarom peska, nista strašno, ali nije hteo da krene dalje dok to nisu rešili, zbog toga je napravio zastoj.
Vec se jedan pokvario pa su ga nekako odvukli, valjda mu se skine ova maska napred pa ima deo predvidjen za vucu.
Tako je, ispod se nalazi kvačilo kojima se mogu spregnuti dva takva ili sa starijim tipom tramvaja
Ukoliko neko ima neko pitanje, neka slobodno pita, ja ću pokušati da odgovorim, ne mora biti vezano za CAF samo.
Par moji fotografija od prvog dana.
Edited by Aleksandar_M, 23 September 2011 - 22:27.
#6
Posted 24 September 2011 - 13:28
Kola su napravljena za kievski “brzi tramvaj” i trenutno su na testiranju u nekom ruskom gradiću, evo kako izgledaju:
#7
Posted 29 September 2011 - 12:17
O ceni je teško govoriti, a kvalitet je vrhunski.
T6A5
T6A5 .jpg 52.59KB 10 downloads
14 T
praha9143v.jpg 193.7KB 11 downloads
15 T
15t-2.jpg 85.98KB 10 downloads
#8
Posted 29 September 2011 - 13:42
Meni se takođe dopala modernizacija starih ČKD T3 ugradnom niskopodnog dela
ranije
Što se Škode 14T, tramvaj jeste jeftiniji, ali nije zadovoljavao naše uslove tendera, a to je 100% niskopodnost. Kod 14T na poslednjim vratima imaju po jedan stepenik, što našim nije odgovaralo.
Generalno, proizvođačima je bilo jako skupo razvijati poseban model za Beograd, posebno jer se radi o danas retkom metarskom koloseku, ali i uslova u Beogradu. Na tenderu smo imali dve opcije, Končar+TŽV Gredelj sa TMK 2200 B ili ovaj CAF.
Končar je inicijalno bio jeftiniji, ali pošto je EBRD odobrila kredit za realizaciju projekta, oni su izgleda tražili da proizvođač bude iz EU. CAF ima više iskustva u proizvodnji šinskih vozila, tako da je sa te strane bolji izbor. Ono o čemu se može diskutovati jesu nedostaci unutar putničkog salona u CAF-u. Naime, nedostaju rukohvati, posebno horizontalne šipke, s druge strane ima preveliki broj sedišta, čime je kapacitet vozila umanjen, a i prostor za prolazak skučen. Direktor SP pogona “Centrala” je obećao da će biti izvršene korekcije, bar što se rukohvata tiče, što se sedišta tiče, tu ne znam šta će uraditi. Svakako enterijer Konačervog tramvaji bi bolje pasovao našim uslovima?
Edited by Aleksandar_M, 29 September 2011 - 13:45.
#9
Posted 29 September 2011 - 22:04
#10
Posted 02 October 2011 - 18:07
Osim toga, zanima me kako se taj tramvaj pokazao u dosadašnjoj eksploataciji (ne računajući dve nezgode koje su spomenute).
Hvala unapred na odgovoru.
#11
Posted 02 October 2011 - 20:03
#12
Posted 11 October 2011 - 00:34
Aleksandre, ima li još nekih vesti o tome zbog čega je novi tramvaj izleteo iz šina?
Osim toga, zanima me kako se taj tramvaj pokazao u dosadašnjoj eksploataciji (ne računajući dve nezgode koje su spomenute).
Hvala unapred na odgovoru.
Evo da prenesem post sa gsp foruma šta se dogodilo:
http://www.gspbeogra...t=225&start=720Uzrok nesreće koja se danas dogodila oko 16:15h i glavni krivac je upravo skretnica (pravac Blok - Ustanička) koja je stajala usmerena ka okretnici Tašmajdan (koju koristi linija 7L kada dolazi iz pravca Bloka 45). Naime, tramvaj sa linije 14 (vagon #235) je bio uklapan u turažu i poslat da radi na liniju 6. Vozač tog vagona nije na vreme (ili nije uopšte) primetio u kom položaju se nalazi skretnica, te se zakucao u CAF-a #1501 koji je skretao u Resavsku ulicu. CAF je nakon udarca i ispadanja iz šina nastavio da se kreće "oravši" drum i polupavši prvo sebe, pa i banderu, žardinjere i zaustavio se tek po skretanju u Resavsku ulicu.
Napravio sam improvizovanu skicu koja će vam (nadam se) pomoći da stvorite sliku kako je bilo...
Inače, za rezultat ove nesreće se krive oba vozača: vozač katice, jer nije gledao u skretnicu i izazvao je nastalu saobraćajku, kao i vozač Španca, jer je nastavio da vozi uprkos mnogim faktorima koji su ukazivali na to da nešto nije u redu...
Dakle, uzrok nije nikakav kvar na nekom od vagona ili nešto slično...
Prema prvim procenama, šteta nastala na Špancu je oko 10 miliona dinara... Treba imati u vidu da je kompletno postolje najverovatnije oštećeno (pored vidnih oštećenja) i da se isto verovatno mora zameniti, ako ne kompletno, onda neki važniji segmenti. Šteta na katici je skoro zanemarljiva (prema rečima jednog tramvajdžije - samo je prednji stub malo iskrivljen).
Što se otkaza tiče, verovatno će isti dobiti oba vozača tramvaja, no to se za sada još uvek sa sigurnošću ne može reći...
Inače, ne možete da tvrdite da je vozač CAF-a potpuno odgovoran za nastalu situaciju (što jeste, ne sporim). Ali ima još faktora koji staju u njegovu odbranu, kao što su na primer kamere koje postoje umesto retrovizora. Kamera je statična (ako se taj izraz može upotrebiti), tj. nema mogućnost gledanja u neki dodatni ugao (što kod retrovizora nije tako, već se pomicanjem napred-nazad mogu videti drugi uglovi). Pritom, vrata vozača moraju biti zatvorena u toku vožnje, jer su ista od stakla. Zatim, buka koju stvara klima je isto doprinela da vozač ne čuje putnike koji mu govore šta se dogodilo... I tako dalje..
Za sada nisam čuo nekih većih primedbi na tramvaj, jedini problem jeste što ispada iz turaže i konstantno kasni, zbog čega ga otpravnici baš i ne vole.
#13
Posted 19 December 2011 - 23:11
(u odnosu na beogradske pragove), nisam računao na broj putnika koji može da prevozi, na one ručke koje su tako šturo montirane... Samo na lepotu.
Sad sve što više vreme prolazi, što više gledam u češke tramvaje nove generacije, čini mi se da sam (smo) se zeznuo (li) u pogledu Španca. Pokazaće
vreme, mada "vlast" u Beogradu i onako donosi odluke samo po sopstvenim kriterijumima. Za greške niko ne plaća cenu, sve i da ih pravi.
#14
Posted 22 December 2011 - 20:04
Četvrtak, 22. decembar 2011.
Još jedan tramvaj španskog proizvođača „KAF” u saobraćaju
Još jedan novi beogradski tramvaj španskog proizvođača „KAF” uključen je jutros u redovan saobraćaj. Ovaj tramvaj saobraća
na liniji Blok 45 – Ustanička (linija 7).
Trenutno je u saobraćaju šest novih vozila – četiri saobraćaju na liniji 7, a dva na liniji 13 (Blok 45 – Banovo brdo). Kako je za
Beoinfo rekao Dragan Ivanović, pomoćnik direktora Agencije za investicije i stanovanje, u planu je da do kraja godine još jedno
novo vozilo bude uključeno u saobraćaj na liniji 13.
– Grad Beograd na ovaj način znatno unapređuje kvalitet prevoza putnika u vozilima GSP „Beograd” i tako još više približava naš
grad evropskim metropolama. Do sada su ovi novi tramvaji u Beogradu prešli 56 hiljada kilometara. Slični tramvaji španskog
proizvođača „KAF” saobraćaju u Bilbau, Malagi, Vitoriji, Antaliji, Sevilji, Saragosi, Granadi, Edinburgu, a uskoro će saobraćati i
u Nantu, Bezansonu i Stokholmu – rekao je Dragan Ivanović.
On je istakao da su ovo tramvaji savremene generacije, niskopodni petodelni, aluminijumske konstrukcije sa asinhronim motorima,
čiji sistem upravljanja vučom i kočenjem ima mogućnost vraćanja električne energije u mrežu tokom kočenja i na taj način se
ostvaruje značajna ušteda električne energije. Oni poseduju uređaje za praćenje pomoću računara svih važnijih parametara vozila,
koji se kasnije mogu preneti preko odgovarajućih eksternih jedinica na druge računare za dalju analizu. Na drugim i petim vratima
nalaze se električne rampe za ulazak i izlazak osoba sa teškoćama u kretanju i majki sa dečjim kolicima. Tramvaj je u potpunosti
klimatizovan, pokriven sigurnosnim kamerama i poseduje sisteme za informisanje putnika.
Tokom sledeće godine španski proizvođač će isporučiti preostala vozila do ukupno ugovorene količine od 30 tramvaja i oni će
sukcesivno biti uključivani u putnički servis dinamikom od dva vozila mesečno.
...uz nadu da bi jedan ovakav mogao i na liniju broj 3, do jedno 2019. godine, ili bar da nam vrate "Švajcarce", kad ovih 30 ubace na
važne linije
#15
Posted 22 December 2011 - 20:12