Jump to content


Photo
- - - - -

Novi beogradski tramvaji


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
17 replies to this topic

#1 Sapunar

Sapunar
  • Banned
  • 2,066 posts

Posted 08 September 2011 - 08:52

Zanima me da li neko strucno lice moze da nam kaze nesto o novim beogradskim tramvajima?

Cujem glasine da se zbiog ovih tramvaja na mnogim mestima mora promeniti sadasnja pruga.

Kolega se vozio novim tramvajem. Kaze da pored vozaca stoji skretnicar koji svaki put gde je potrebno izadje i onom polugom pomera skretnicu. Tramvaj nema ni onu vucnu rudu, pa kad se povari, sve stane jer nemogu drugi da ga odvuku.

PS
Ako je ova tema vec negde bila, a ja ne mogu da j enadjem, zamolio bih Moderatora, da ovu temu obrise i postavi moje pitanje tamo

#2 Prag 011

Prag 011
  • Members
  • 2,647 posts

Posted 08 September 2011 - 18:09

Nisam stručno lice,nisam ga video, ali me iznenadjuje da nisu kupljeni češki tramvaji koji su preko 30g izdržali na Bg.ulicama a time pokazali svoj kvalitet.?

Attached File  bg tramvaj.jpg   104.88KB   14 downloads

Attached File  bg-tramvaj.jpg   100.59KB   13 downloads

Edited by Prag 011, 08 September 2011 - 18:10.


#3 st.maurice

st.maurice
  • Banned
  • 14,181 posts

Posted 09 September 2011 - 07:41

Vec se jedan pokvario pa su ga nekako odvukli, valjda mu se skine ova maska napred pa ima deo predvidjen za vucu.

#4 Escalade

Escalade
  • Members
  • 15,598 posts

Posted 09 September 2011 - 11:55

2.1 milion po komadu...jos jedan posao veka Djilasa tajkuna pardon tajfuna :rolleyes:

#5 Aleksandar_M

Aleksandar_M
  • Members
  • 27 posts

Posted 23 September 2011 - 22:23

2.1 milion € je realna cena takvog vozila. Sve što je traženo u tenderskoj dokumentaciji je trebalo ispuniti, a neki zahtevi su čist hir, pa je cena bila viša, jer takve tramvaje naručuju recimo mnogo bogatiji gradovi od Beograda. Dugoročno, gledano, prema broju prevezenih putnika, ali i periodu eksploatacije (šinsko vozilo takvog tipa bi trebalo biti najmanje 40 god eksploatisano) ispada jeftinije od autobusa.

Nisam stručno lice,nisam ga video, ali me iznenadjuje da nisu kupljeni češki tramvaji koji su preko 30g izdržali na Bg.ulicama a time pokazali svoj kvalitet.?


Tatra ČKD KT4 (popularno zvane "Katice") tramvaji su kupovani u periodu od 1981-1997. godine, 1997. je i stigao poslednji kontigent ovih tramvaja, a jedan od poslednjih kontigenata koje je ta firma ikada napravila. Model je napravljen za nemačko tršište, a mi smo ga prisvoji. Danas je to i dalje dominanti tip tramvaja u Berlinu, samo što kod njih izgleda ovako http://transphoto.ru/photo/228986/, a ne u poluraspadu kao kod nas.
Firma ČKD je po isporuci ubrzo uništena, a zatim prodata Simensu koji je ugasio ne bi li mu bila konkurencija. Inače, Tatra ČKD je bila jedna od većih fabrika tramvaja na svetu.

Vec se jedan pokvario pa su ga nekako odvukli, valjda mu se skine ova maska napred pa ima deo predvidjen za vucu.


Moramo imati na umu da se radi o šinskom vozilu koje prolazi kroz fazu testiranja i adaptacije, te da su takvi problemi u početku normalni. Novinari su jedva čekali da objave vruću vest, a građani odmah tramvaj upoređuju sa svojim novim automobilom, pa razmišljaju kako to da se tako nova stvar pokravirala, neznajući pritom da je njihov automobil ispred sebe imao hiljade takvih primeraka, prošao mesece testiranja, a da je ovo prvi tramvaj ovog tipa (zapravo ovaj što vozi je drugi, jer je 1502). To je vozilo koje se ne proizvodi serijski, pa je Beograd naručio 30 komada, svako vozilo se posebno projektuje prema potrebama grada i kao takvi su zasad jedinstveni.

Ako nekog baš zanima šta se pokvarilo, imao je problem sa rezervoarom peska, nista strašno, ali nije hteo da krene dalje dok to nisu rešili, zbog toga je napravio zastoj.

Vec se jedan pokvario pa su ga nekako odvukli, valjda mu se skine ova maska napred pa ima deo predvidjen za vucu.

Tako je, ispod se nalazi kvačilo kojima se mogu spregnuti dva takva ili sa starijim tipom tramvaja
Posted Image
Ukoliko neko ima neko pitanje, neka slobodno pita, ja ću pokušati da odgovorim, ne mora biti vezano za CAF samo.

Par moji fotografija od prvog dana.
Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image

Edited by Aleksandar_M, 23 September 2011 - 22:27.


#6 Aleksandar_M

Aleksandar_M
  • Members
  • 27 posts

Posted 24 September 2011 - 13:28

Malo sam se raspitivao o ceni kod istočnih proizvođača. Pa tako je recimo 65% niskopodni (inženjeri sa Mašinskog fakulteta su za Beograd predlagali 70%-75% niskopodnost) košta 900.000€, radi se o modelu 71-631, dugom 28m (naš je 33m), širine 2500mm, za kolosek 1524mm

Kola su napravljena za kievski “brzi tramvaj” i trenutno su na testiranju u nekom ruskom gradiću, evo kako izgledaju:
Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image

#7 Prag 011

Prag 011
  • Members
  • 2,647 posts

Posted 29 September 2011 - 12:17

Znam da je ČKD završila sa proizvodnjom,poslednji model je bio T6A5,ali postoje i drugi proizvodjači,kao npr. "Škoda transportation" od kojih je praški GSP naručio 250 kom.novog modela 15 T, a 14 t je već par godina uspešno u eksploataciji.
O ceni je teško govoriti, a kvalitet je vrhunski.
T6A5
Attached File  T6A5 .jpg   52.59KB   10 downloads
14 T
Attached File  praha9143v.jpg   193.7KB   11 downloads

15 T
Attached File  15t-2.jpg   85.98KB   10 downloads

#8 Aleksandar_M

Aleksandar_M
  • Members
  • 27 posts

Posted 29 September 2011 - 13:42

Da, znam za njih, kao i za Pragoimex koji radi modernizaciju tramvaja i proizvodnju modela Vario.
Posted Image

Meni se takođe dopala modernizacija starih ČKD T3 ugradnom niskopodnog dela
Posted Image
ranije
Posted Image

Što se Škode 14T, tramvaj jeste jeftiniji, ali nije zadovoljavao naše uslove tendera, a to je 100% niskopodnost. Kod 14T na poslednjim vratima imaju po jedan stepenik, što našim nije odgovaralo.
Posted Image

Generalno, proizvođačima je bilo jako skupo razvijati poseban model za Beograd, posebno jer se radi o danas retkom metarskom koloseku, ali i uslova u Beogradu. Na tenderu smo imali dve opcije, Končar+TŽV Gredelj sa TMK 2200 B ili ovaj CAF.
Posted Image

Končar je inicijalno bio jeftiniji, ali pošto je EBRD odobrila kredit za realizaciju projekta, oni su izgleda tražili da proizvođač bude iz EU. CAF ima više iskustva u proizvodnji šinskih vozila, tako da je sa te strane bolji izbor. Ono o čemu se može diskutovati jesu nedostaci unutar putničkog salona u CAF-u. Naime, nedostaju rukohvati, posebno horizontalne šipke, s druge strane ima preveliki broj sedišta, čime je kapacitet vozila umanjen, a i prostor za prolazak skučen. Direktor SP pogona “Centrala” je obećao da će biti izvršene korekcije, bar što se rukohvata tiče, što se sedišta tiče, tu ne znam šta će uraditi. Svakako enterijer Konačervog tramvaji bi bolje pasovao našim uslovima?
Posted Image

Edited by Aleksandar_M, 29 September 2011 - 13:45.


#9 Aleksandar_M

Aleksandar_M
  • Members
  • 27 posts

Posted 29 September 2011 - 22:04

Za nas je ovako nešto :mrgreen:

Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image

#10 DJ_Vasa

DJ_Vasa
  • Members
  • 7,769 posts

Posted 02 October 2011 - 18:07

Aleksandre, ima li još nekih vesti o tome zbog čega je novi tramvaj izleteo iz šina?

Osim toga, zanima me kako se taj tramvaj pokazao u dosadašnjoj eksploataciji (ne računajući dve nezgode koje su spomenute).

Hvala unapred na odgovoru.

#11 barracuda

barracuda
  • Members
  • 8,995 posts

Posted 02 October 2011 - 20:03

ružni su (ako ništa drugo) a i ta šerpa - crvena mi jezivo bode oči. još su i šipke unutra jebeno crvene, bice tu nervoze... <_<

#12 Aleksandar_M

Aleksandar_M
  • Members
  • 27 posts

Posted 11 October 2011 - 00:34

Aleksandre, ima li još nekih vesti o tome zbog čega je novi tramvaj izleteo iz šina?

Osim toga, zanima me kako se taj tramvaj pokazao u dosadašnjoj eksploataciji (ne računajući dve nezgode koje su spomenute).

Hvala unapred na odgovoru.


Evo da prenesem post sa gsp foruma šta se dogodilo:

Uzrok nesreće koja se danas dogodila oko 16:15h i glavni krivac je upravo skretnica (pravac Blok - Ustanička) koja je stajala usmerena ka okretnici Tašmajdan (koju koristi linija 7L kada dolazi iz pravca Bloka 45). Naime, tramvaj sa linije 14 (vagon #235) je bio uklapan u turažu i poslat da radi na liniju 6. Vozač tog vagona nije na vreme (ili nije uopšte) primetio u kom položaju se nalazi skretnica, te se zakucao u CAF-a #1501 koji je skretao u Resavsku ulicu. CAF je nakon udarca i ispadanja iz šina nastavio da se kreće "oravši" drum i polupavši prvo sebe, pa i banderu, žardinjere i zaustavio se tek po skretanju u Resavsku ulicu.

Napravio sam improvizovanu skicu koja će vam (nadam se) pomoći da stvorite sliku kako je bilo...

Posted Image

Inače, za rezultat ove nesreće se krive oba vozača: vozač katice, jer nije gledao u skretnicu i izazvao je nastalu saobraćajku, kao i vozač Španca, jer je nastavio da vozi uprkos mnogim faktorima koji su ukazivali na to da nešto nije u redu...

Dakle, uzrok nije nikakav kvar na nekom od vagona ili nešto slično...

Prema prvim procenama, šteta nastala na Špancu je oko 10 miliona dinara... Treba imati u vidu da je kompletno postolje najverovatnije oštećeno (pored vidnih oštećenja) i da se isto verovatno mora zameniti, ako ne kompletno, onda neki važniji segmenti. Šteta na katici je skoro zanemarljiva (prema rečima jednog tramvajdžije - samo je prednji stub malo iskrivljen).

Što se otkaza tiče, verovatno će isti dobiti oba vozača tramvaja, no to se za sada još uvek sa sigurnošću ne može reći...

Inače, ne možete da tvrdite da je vozač CAF-a potpuno odgovoran za nastalu situaciju (što jeste, ne sporim). Ali ima još faktora koji staju u njegovu odbranu, kao što su na primer kamere koje postoje umesto retrovizora. Kamera je statična (ako se taj izraz može upotrebiti), tj. nema mogućnost gledanja u neki dodatni ugao (što kod retrovizora nije tako, već se pomicanjem napred-nazad mogu videti drugi uglovi). Pritom, vrata vozača moraju biti zatvorena u toku vožnje, jer su ista od stakla. Zatim, buka koju stvara klima je isto doprinela da vozač ne čuje putnike koji mu govore šta se dogodilo... I tako dalje..

http://www.gspbeogra...t=225&start=720

Za sada nisam čuo nekih većih primedbi na tramvaj, jedini problem jeste što ispada iz turaže i konstantno kasni, zbog čega ga otpravnici baš i ne vole.

#13 William H. Bonney

William H. Bonney
  • Members
  • 7,725 posts

Posted 19 December 2011 - 23:11

pravo da ti kažem Aleksandre, kad sam prvi put videp CAF-a, nisam ni razmišljao o funkcionalnosti. Nisam računao na sužavanje, usled razlike u širini
(u odnosu na beogradske pragove), nisam računao na broj putnika koji može da prevozi, na one ručke koje su tako šturo montirane... Samo na lepotu.

Sad sve što više vreme prolazi, što više gledam u češke tramvaje nove generacije, čini mi se da sam (smo) se zeznuo (li) u pogledu Španca. Pokazaće
vreme, mada "vlast" u Beogradu i onako donosi odluke samo po sopstvenim kriterijumima. Za greške niko ne plaća cenu, sve i da ih pravi.

#14 William H. Bonney

William H. Bonney
  • Members
  • 7,725 posts

Posted 22 December 2011 - 20:04

Četvrtak, 22. decembar 2011.

Još jedan tramvaj španskog proizvođača „KAF” u saobraćaju

Još jedan novi beogradski tramvaj španskog proizvođača „KAF” uključen je jutros u redovan saobraćaj. Ovaj tramvaj saobraća
na liniji Blok 45 – Ustanička (linija 7).

Trenutno je u saobraćaju šest novih vozila – četiri saobraćaju na liniji 7, a dva na liniji 13 (Blok 45 – Banovo brdo). Kako je za
Beoinfo rekao Dragan Ivanović, pomoćnik direktora Agencije za investicije i stanovanje, u planu je da do kraja godine još jedno
novo vozilo bude uključeno u saobraćaj na liniji 13.

– Grad Beograd na ovaj način znatno unapređuje kvalitet prevoza putnika u vozilima GSP „Beograd” i tako još više približava naš
grad evropskim metropolama. Do sada su ovi novi tramvaji u Beogradu prešli 56 hiljada kilometara. Slični tramvaji španskog
proizvođača „KAF” saobraćaju u Bilbau, Malagi, Vitoriji, Antaliji, Sevilji, Saragosi, Granadi, Edinburgu, a uskoro će saobraćati i
u Nantu, Bezansonu i Stokholmu – rekao je Dragan Ivanović.

On je istakao da su ovo tramvaji savremene generacije, niskopodni petodelni, aluminijumske konstrukcije sa asinhronim motorima,
čiji sistem upravljanja vučom i kočenjem ima mogućnost vraćanja električne energije u mrežu tokom kočenja i na taj način se
ostvaruje značajna ušteda električne energije. Oni poseduju uređaje za praćenje pomoću računara svih važnijih parametara vozila,
koji se kasnije mogu preneti preko odgovarajućih eksternih jedinica na druge računare za dalju analizu. Na drugim i petim vratima
nalaze se električne rampe za ulazak i izlazak osoba sa teškoćama u kretanju i majki sa dečjim kolicima. Tramvaj je u potpunosti
klimatizovan, pokriven sigurnosnim kamerama i poseduje sisteme za informisanje putnika.

Tokom sledeće godine španski proizvođač će isporučiti preostala vozila do ukupno ugovorene količine od 30 tramvaja i oni će
sukcesivno biti uključivani u putnički servis dinamikom od dva vozila mesečno.



...uz nadu da bi jedan ovakav mogao i na liniju broj 3, do jedno 2019. godine, ili bar da nam vrate "Švajcarce", kad ovih 30 ubace na
važne linije -_-

#15 Eddard

Eddard
  • Members
  • 4,278 posts

Posted 22 December 2011 - 20:12

A zašto samo na 7. i 13? Ima li to veze sa kvalitetom pruge? 13. baš i nije neka ultra busy linija, pre bi išlo da su je stavili na 12, a o 9. da ne govorim. Izgleda da ništa što ide preko Slavije neće skoro videti novi tramvaj... Posted Image