Mala matura - završni ispit
#1
Posted 24 June 2011 - 19:03
I da kažem da je neshvatljivo i to što se ove godine preliminarni rezultati NE SMEJU objaviti pre 28. ili 29. juna, što je neshvatljivo dug period. Kome je to u interesu da decu toliko dugo drži u neizvesnosti? I zbog čega?
#2
Posted 24 June 2011 - 20:19
Obratite paznju na 10i zadatak http://www.blic.rs/_...atematika-3.pdf
Moja sestra je radila prijemni, ne postoji niko ko nema preko 30 bodova (a i to nije neki uspeh sa ovakvim prijemnim). Sad ce ministar da akze kako je kvalitet obrazovanja porastao, kako su deca odlicno uradila prijemni..
Efekat kao i inflacija. Svi ce imati dosta bodova, ali ce biti potrebno i mnogo bodova za upis u skole.
#3
Posted 24 June 2011 - 20:22
ovo je 10i zadatak i on je po tezini srednji
#4
Posted 25 June 2011 - 10:20
#5
Posted 25 June 2011 - 11:48
#6
Posted 25 June 2011 - 14:04
zadatak.png 213.43KB 10 downloads
Ali malo vise cu se zadrzati na testu iz srpskog (http://www.mp.gov.rs...ski jezik 2.pdf) koji izgleda najvise proverava funkcionalnu pismenost. Sto nije lose samo po sebi, ali ako svrseni osnovac nije u stanju da nadje trazenu informaciju u tekstu, ili razlikuje prepricavanje od analiziranja, to je zaista razlog za uzbunu. Sto je gramatike tice, opet najosnovniji pojmovi - odredjivanje vrste reci, padeza, funkcije, uglavnom sa ponudjenim odgovorima. Ovakav test mozda jeste potreban za procenu kvaliteta nastave (onome ko ovoliko nije uspeo da nauci svoje djake za 4 godine treba izreci zabranu rada u skoli), ali apsolutno nije adekvatan kao ekvivalent prijemom ispitu. Deca koja ovde prave greske, ne bi trebalo da budu sposobna da prate nastavu u srednjoj skoli. Medjutim, trenutno u beogradskim srednjim skolama, a verujem da je slicno i u drugim mestima, ima sasvim dovoljno mesta za sve svrsene osnovce, pa se gotovo nikakva selekcija i ne pravi.
U školi u koju sam ja išao, od 110 đaka 7 ima 40 poena, 4 ima 39,5 a 11 ima 39 Zadnji ima 16 a predzadnji 32
I evo, ako prakticno cela generacija ima preko 30 bodova (cast izuzetku za 16), sta se time dobija? Iluzija da su deca mnogo napredna, pa eto sve rade skoro bez greske; skole koje mogu da se hvale time da im je donja granica za upis bila 97 bodova, "argument" ministarstva da nasa deca sve znaju, ali eto taj PISA test im nikako ne ide? Probali Britanci davnih dana sa tim dumbing down the curriculum, pa evo i danas pokusavaju da zalece posledice...
#7
Posted 26 June 2011 - 02:30
#8
Posted 26 June 2011 - 12:40
Edited by feanorlfc, 26 June 2011 - 12:42.
#9
Posted 26 June 2011 - 12:48
Ja sam se iskidao od spremanja prijemnog iz matematike(posteno,nikad nisam bio nesto dobar u prirodnim naukama) kad sam upisivao srednju skolu. Sad, kad nisam dosao u kontakt sa matematikom vise godina ovo bih uradio bez mnogo muke. E, da je ovako bilo kad sam ja upisivao srednju skolu. Zivot mi se skratio od spremanja prijemnog i stresa.
Strogo gledano Matematika nije "prirodna nauka" - Matematika je Matematika. A prirodne nauke su Fizika, Hemija, Biologija itd. Medjutim imas pravo - ovaj maturski ispit iz Matematike je smesan. Deluje mi da bi prosecan ucenik 4-og razreda osnovne skole mogao da osvoji barem 25 poena na tom testu. Ovlas sam pogledao ovaj drugi iz srpskog i deluje mi malkice ozbiljnije, ali ne previse.
Edited by tomas.hokenberi, 26 June 2011 - 12:53.
#10
Posted 27 June 2011 - 00:11
Ja predajem matematiku u osnovnoj školi i tvrdim da su zadaci sramotni! Još gore je što se to smatra završnim ispitom koji označava kraj osnovnog obrazovanja, a ne može se pasti!
Ja sam se iskidao od spremanja prijemnog iz matematike(posteno,nikad nisam bio nesto dobar u prirodnim naukama) kad sam upisivao srednju skolu...............
Zivot mi se skratio od spremanja prijemnog i stresa.
Obzirom da neko vreme ne zivim u Srbiji, nije mi sad jasno da li je ovo zavrsni ispit za osnovnu ili prijemni za srednju skolu ?
Ako je "dva u jednom", onda i treba ovako da izgleda, samo treba da sadrzi i izvestan broj tezih zadataka, koji bi omogucili onim boljim da se izdvoje i kvalifikuju za zahtevnije skole. Ostalo je sasvim u redu, posebno forma zadataka, koji treba da izgledaju bas ovako: prakticno, a ne teoretski i apstraktno.
Ipak se radi o osnovnoj skoli koju svi trebe da zavrse i koja bi trebalo da je uslov za bilo kakav posao. Nece se svi dalje skolovati, a i od onih koji hoce, nece svi ici u opste gimnazije, koje pripremaju za univerzitet. Ipak svi treba da imaju osnovu i potvrdu da su je stekli.
Primera radi, ovde u Svedskoj postoji nacionalni test na zavrsetku osnovne skole, u kojem treba ostvariti izvestan broj poena, da bi se smatrao "priznatim". Da bi se to postiglo, potrebno je resiti otprilike 90% svih zadataka, ali upravo u onih 10% se pravi ta fina razlika koja jedne kvalifikuje za dalje skolovanje (na zahtevnijim ili manje zahtevnim skolama), a drugima daje potvrdu da su zavrsili osnovnu skolu.
I pored toga, uvek ima desetak % onih koji taj zadatak ne obave uspesno, bilo da su ranije prekinuli skolovanje ili da nisu polozili test.
Ocigledno da ove godine u Srbiji nije dobro odmerena tezina testa, pa su se svi nasli toliko blizu po rezultatima. Ipak mi se cini da je cela stvar na dobrom tragu i da je ovo bolje nego prethodnih godina, kada su se testovi ucili napamet (pa jos za to uzimali dodatni, privatni casovi), kad se provaljivalo, prepisivalo i sta sve ne, a roditelji i deca dozivljavali nevidjen stres i gubili zivce i zdravlje pre vremena.
Edit: Sad tek uocih i ovo:
U školi u koju sam ja išao, od 110 đaka 7 ima 40 poena, 4 ima 39,5 a 11 ima 39 Zadnji ima 16 a predzadnji 32
Ispada da cak i nije lose odmerena tezina testa. Rezultati su prilicno "uobicajeni" i merljivi s ovdasnjim. To je valjda i bila svrha. Treba se samo navici . Evropa zdaj !
Edited by vilhelmina, 27 June 2011 - 00:58.
#11
Posted 27 June 2011 - 01:07
Obzirom da neko vreme ne zivim u Srbiji, nije mi sad jasno da li je ovo zavrsni ispit za osnovnu ili prijemni za srednju skolu ?
Ako je "dva u jednom", onda i treba ovako da izgleda, samo treba da sadrzi i izvestan broj tezih zadataka, koji bi omogucili onim boljim da se izdvoje i kvalifikuju za zahtevnije skole. Ostalo je sasvim u redu, posebno forma zadataka, koji treba da izgledaju bas ovako: prakticno, a ne teoretski i apstraktno.
Ipak se radi o osnovnoj skoli koju svi trebe da zavrse i koja bi trebalo da je uslov za bilo kakav posao. Nece se svi dalje skolovati, a i od onih koji hoce, nece svi ici u opste gimnazije, koje pripremaju za univerzitet. Ipak svi treba da imaju osnovu i potvrdu da su je stekli.
Primera radi, ovde u Svedskoj postoji nacionalni test na zavrsetku osnovne skole, u kojem treba ostvariti izvestan broj poena, da bi se smatrao "priznatim". Da bi se to postiglo, potrebno je resiti otprilike 90% svih zadataka, ali upravo u onih 10% se pravi ta fina razlika koja jedne kvalifikuje za dalje skolovanje (na zahtevnijim ili manje zahtevnim skolama), a drugima daje potvrdu da su zavrsili osnovnu skolu.
I pored toga, uvek ima desetak % onih koji taj zadatak ne obave uspesno, bilo da su ranije prekinuli skolovanje ili da nisu polozili test.
Ocigledno da ove godine u Srbiji nije dobro odmerena tezina testa, pa su se svi nasli toliko blizu po rezultatima. Ipak mi se cini da je cela stvar na dobrom tragu i da je ovo bolje nego prethodnih godina, kada su se testovi ucili napamet (pa jos za to uzimali dodatni, privatni casovi), kad se provaljivalo, prepisivalo i sta sve ne, a roditelji i deca dozivljavali nevidjen stres i gubili zivce i zdravlje pre vremena.
Da, ovo jeste dva u jednom, pretpostavljam da se percipira kao zamena za prijemni ispit. Medjutim, nema propisanog broja poena koji treba ostvariti, pojavis se i to je to (iako je zaista sramota da neko nakon osam godina skole ostvari manje od 50% na ovakvom testu). Ovaj test se pada samo ako padnes sa stolice, te ce osnovnu skolu svi zavrsiti, a buduci da u srednjim skolama ima i vise nego dovoljno mesta, ni tu se nece praviti bog zna kakva selekcija. Kao sto rekoh, sto se srpskog tice, ovo je prihvatljivo kao test funkcionalne pismenosti, ali da bi se upisala srednja skola potrebno je ipak malo vise od toga.
Naravno, slazem se i da je prethodni model bio katastrofalan, ali ovde ne vidim ama bas nikakvo poboljsanje. A sto se stresa tice, takve situacije jesu u neku ruku stresne, donose se velike odluke, ali nista previse strasno niti uklesano u kamen da se ne moze promeniti kasnije, pa zaista ne vidim zasto bi i deca i roditelji "gubili zivce i zdravlje pre vremena" zbog obicnog prijemnog ispita. VIse me brine ovakva situacije, gde vise nikoga apsolutno nije briga, jer ce svi koji polazu maturske ispite doticne i poloziti, a sta i koliko znaju, pokaze se tek na PISA testovima, gde svi znamo kako ucenici iz Srbije prolaze. Mozda ja idealizujem ili previse ocekujem od osnovnog obrazovanja, ali ovo nije minimum znanja koji treba da se ponese iz osnovne skole, bar nije bio u moje vreme. Iako ima nekih pozitivnih promena (pozdravljam tip pitanja iz knjizevnosti u kojima ucenik treba da odgovori tako sto iznosi stav i obrazlaze ga dokazima iz teksta, kojih doduse nije bilo u ovoj kombinaciji, ali su se pojavila u simulacijama), u globalu ovo je nepotrebno spustanje kriterijuma.
#12
Posted 27 June 2011 - 01:49
VIse me brine ovakva situacije, gde vise nikoga apsolutno nije briga, jer ce svi koji polazu maturske ispite doticne i poloziti, a sta i koliko znaju, pokaze se tek na PISA testovima, gde svi znamo kako ucenici iz Srbije prolaze. Mozda ja idealizujem ili previse ocekujem od osnovnog obrazovanja, ali ovo nije minimum znanja koji treba da se ponese iz osnovne skole, bar nije bio u moje vreme. Iako ima nekih pozitivnih promena (pozdravljam tip pitanja iz knjizevnosti u kojima ucenik treba da odgovori tako sto iznosi stav i obrazlaze ga dokazima iz teksta, kojih doduse nije bilo u ovoj kombinaciji, ali su se pojavila u simulacijama), u globalu ovo je nepotrebno spustanje kriterijuma.
Razumem tvoju brigu. I ja bih volela da je drugacije. Po mogucnosti "kao u moje vreme" .
Ipak, moguce je da su ovako blentavi testovi put do boljih rezultata na PISA testovima. Pre nego obrnuto.
Manji i realni zahtevi mogu da dovedu do rezultata (ne kazem i da hoce!), a visoki i nerealni samo vode u neizbeznu korupciju i gubljenje pravih kriterijuma.
Koliko god se nama cinili blentavi zadaci iz ovogodisnjeg testa iz matematike, oni takvi i treba da budu. Neko gore rece da bi sada, sest godina nakon osnovne skole, te zadatke uradio bez po muke. Pa to i treba! Ne treba valjda da petnaestogisnjak radi nesto sto dvadesetogodisnjak ne moze da ponovi, osim ako se nije specijalno skolovao za to?
Cilj osnovnoskolskog obrazovanja bi trebao da bude sticanje osnovnih znanja i logicnog razmisljanja za ceo zivot. Ovogodisnji test iz srpskog to nagovestava (kao sto ti, a i neki raniji diskutanti potvrdjuju). Od matematike, izgleda, svi ocekuju nesto drugo, posebno tesko. Sto se nagruva kad se mora, a posle zaboravi. Zasto?
Meni se cini da su se srpske prosvetne vlasti konacno dosetile cudu i prepisale testove od uspesnijih zemalja. Koliko god se to nama, primercima odraslim na matematika mora da bude bauk teorijama cinilo cudno . Kao sto rekoh, treba se samo navici i sacekati sledece PISA testove. Oni nisu merilo znanja, nego sposobnosti da se isto primeni, na procenat izostanaka djaka, potrebnu kolicinu crepova ili nesto trece.
A sto se tice mesta u srednjim skolama i potrebe da se ista popune, i to je cesto vidjena, evropska prica. Mnogo je vise nas iz 50, 60, 70 i neke, nego onih iz devedesetih, koje bi mi necemu da naucimo. Oni su bucni, bezobrazni i nevaspitani, pa zato padaju u oci. Inace njih ima premalo, a nema previse mesta u srednjim skolama.
#13
Posted 27 June 2011 - 10:57
ovo je 10i zadatak i on je po tezini srednji
To je, u stvari, najtezi "zadatak". Potrebno je nekoliko sekundi vise da se poveruje da je toliko lak.
#14
Posted 27 June 2011 - 12:03
Razumem tvoju brigu. I ja bih volela da je drugacije. Po mogucnosti "kao u moje vreme" .
Ipak, moguce je da su ovako blentavi testovi put do boljih rezultata na PISA testovima. Pre nego obrnuto.
Manji i realni zahtevi mogu da dovedu do rezultata (ne kazem i da hoce!), a visoki i nerealni samo vode u neizbeznu korupciju i gubljenje pravih kriterijuma.
Koliko god se nama cinili blentavi zadaci iz ovogodisnjeg testa iz matematike, oni takvi i treba da budu. Neko gore rece da bi sada, sest godina nakon osnovne skole, te zadatke uradio bez po muke. Pa to i treba! Ne treba valjda da petnaestogisnjak radi nesto sto dvadesetogodisnjak ne moze da ponovi, osim ako se nije specijalno skolovao za to?
Cilj osnovnoskolskog obrazovanja bi trebao da bude sticanje osnovnih znanja i logicnog razmisljanja za ceo zivot. Ovogodisnji test iz srpskog to nagovestava (kao sto ti, a i neki raniji diskutanti potvrdjuju). Od matematike, izgleda, svi ocekuju nesto drugo, posebno tesko. Sto se nagruva kad se mora, a posle zaboravi. Zasto?
Mislim da si me pogresno shvatila: moj post nije bio nostalgicni u-moje-vreme-se-stvarno-ucilo-za-prijemni rant, vec stav o tome sta ucenici treba da usvoje u osnovnoj skoli i sta im je potrebno za srednju skolu. Vise sam se bavila testom iz srpskog, jer mi je to blize struci, ali i sto se matematike tice, zadaci su previse banalni. Ne zato sto matematika treba i mora da bude bauk, ili zato sto dvadesetogodisnjak moze da resi test bez problema, vec zato sto to moze i jedanaestotogodisnjak (ne sve zadatke, naravno, ali uz znanje razlomaka koji se obradjuju u 5. razredu, ogromnu vecinu). Ovakav tip testa bi mogao da donese dobrodosle promene, ali koliko se ja razumem u prosvetu u Srbiji, sve ce se svesti na liniju manjeg otpora, a jedini na gubitku ce biti ucenici koji ce sada kretati u srednju skolu sa jos manje znanja. U tom slucaju teret se prebacuje na profesore u srednjoj skoli, koji nece biti u stanju da adekvatno predaju svoje gradivo, ako se ne vrate na ono sto bi trebalo da je odavno poznato. I tako dalje, po putanji zacaranog kruga (ciji obim, srecom, ovi ucenici valjda umeju da izracunaju).
Ponavljam, matematika ne mora da bude bauk, na osnovnoskolskom nivou dovoljno je da se primenjuju osnovni principi, ali evo i u ovom testu ima nekoliko zadataka kojima se, biva, proverava funkcionalna pismenost. Kako drugacije nazvati zadatak gde nije potrebno nista drugo do prepisati podatke iz dijagrama u tabelu? Koje se konkretno znanje tu primenjuje? Naravno da su promene sistema potrebne, ali ne bilo kakve, eto cisto da ispadne da cate u ministarstvu prosvete posteno zaradjuju 'leba. Ako i bude boljih rezultata na PISA testovima, to nece biti zbog maturskog ispita koji se ionako polaze na samom kraju skolovanja, dok se u samoj nastavi nista nije promenilo, bice to zato sto ce sledece godine ucenike jos rigoroznije pripremati. Potrebno je sacekati bar nekoliko godina da bi se moglo sagledati sta je tacno donela ovakva promena. A bojim se da nece biti nista dobro.Meni se cini da su se srpske prosvetne vlasti konacno dosetile cudu i prepisale testove od uspesnijih zemalja. Koliko god se to nama, primercima odraslim na matematika mora da bude bauk teorijama cinilo cudno . Kao sto rekoh, treba se samo navici i sacekati sledece PISA testove. Oni nisu merilo znanja, nego sposobnosti da se isto primeni, na procenat izostanaka djaka, potrebnu kolicinu crepova ili nesto trece.
A sto se tice mesta u srednjim skolama i potrebe da se ista popune, i to je cesto vidjena, evropska prica. Mnogo je vise nas iz 50, 60, 70 i neke, nego onih iz devedesetih, koje bi mi necemu da naucimo. Oni su bucni, bezobrazni i nevaspitani, pa zato padaju u oci. Inace njih ima premalo, a nema previse mesta u srednjim skolama.
Ovo ja nisam rekla, vec ti. Daleko bilo da bih ja da ih vratim u skamije, dok se ti zalazes za promene po uzoru na evropske zemlje sa dokazano dobrim obrazovnim sistemom. Pre ce biti da je ovo tipicna srpska promena po principu "daj da mi to prepisemo, pa primenimo na nasu situaciju" koja niti je dobro prepisana, niti se dobro primenjuje (zvuci poznato?)
Edited by Golubica, 27 June 2011 - 13:38.
zarez
#15
Posted 27 June 2011 - 13:33
Taj scenario se desio u Svedskoj, PISA rezultati se srozali pa se sada polako menjaju stvari u drugom pravcu.U tom slucaju teret se prebacuje na profesore u srednjoj skoli, koji nece biti u stanju da adekvatno predaju svoje gradivo, ako se ne vrate na ono sto bi trebalo da je odavno poznato. I tako dalje, po putanji zacaranog kruga (ciji obim, srecom, ovi ucenici valjda umeju da izracunaju).
To ide lancano - profesori u gimnaziji izgube vreme na popravljanje krivih drina iz osnovne a univerziteti
takodje da bi se prilagodili takvoj realnosti uveli pripremne kurseve da bi neki uopste mogli da studiraju na visokoskolskom nivou.
Na mnogim univerzitetima postoji tzv basic godina gde se kandidati pripremaju za buduce studije.
Da ne pominjem to sto je taj scenario da iz osnovne dodju u gimnaziju pa se prepadnu od diskrepance u zahtevima
pa dignu ruke od gimnazije i prekinu skolovanje i to ostave za kasnije. Nije mali procenat onih koji "iskoce" iz gimnazije
jer ih muka uhvatila od gradiva i jer su se umorili od zahteva.
To nije neuobicajeno da se u odraslom dobu zavrsava gimnazija u okviru obrazovanja za odrasle.
Edited by cyberwor/L/d, 27 June 2011 - 13:42.