Da bi se auto uvezao u Srbiju neophodno je da ispunjava euro3, tj da je tako proizveden. Za vozila koja su prvi put registrovana u nekoj od zemalja EU posle 01.01.2002. podrazumeva se da ispunjavaju taj standard, dok je za sva ostala (a takva se pominju u ovoj temi) neophodno uraditi homologaciju. Homologacija se radi tako što se šalju dokumenta agenciji za bezbednost saobraćaja, a oni dostavljaju uvozniku odgovor. Da bi se to uradilo, auto uopšte ne mora da bude u Srbiji i u ovakvim slučajevima je najbolje prvo to obaviti pa tek onda uvoziti auto u Srbiju, naravno ako je odgovor pozitivan.
Uvozne dažbine tj. carina i pdv iznose 35% od vrednosti auta. Kako će se ta vresnost utvrdjivati, trenutno ne mogu da kažem jer je uprava carina dostavila nov pravilnik po kome se od nove godine vrednost polovnih automobila ne obračunava po katalogu zemlje iz koje dolazi, već po katalogu AMSS-a.
Budući da vozila iz USA obično imaju veliku kubikažu možda je bolje i isplativije plaćati granično osiguranje i voziti ga sa USA tablicama, nego ga cariniti.
PS
Pre par nedelja me je neko zvao u vezi carinjenja vozila iz Kanade i tvrdio da ima uverenje da ispunjava euro3 (homologaciju) izdato od agencije za bezb. saobraćaja, tako da nije nemoguće dobiti je.