Jump to content


Photo
- - - - -

Neuspeh ucenika u skolama


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
52 replies to this topic

#46 Schrodinger

Schrodinger
  • Members
  • 18,212 posts

Posted 01 March 2011 - 22:39

Никада нећу схватити жељу за хиперпродукцијом у образовању. Ево, уведе Србија обавезну средњу школу сутра и све генерације од нове школске године мораће да је заврше и за 50 година проценат људи са средњом школом биће типа 80%. И?

I onda necemo biti na zacelju Evrope po strukturi radne snage (a i iza dobrog dela Azije i Latinske Amerike), i onda cemo imati uslove za ukljucivanje u moderno postindustrijsko drustvo. Ja nikad necu shvatiti kako iko ne shvata da sto bolje obrazovanje covek ima, to je u stanju da proizvede vise vrednosti, kako u materijalnom, tako i u moralnom smislu. Ovo potonje je ucio jos Sokrat, koga bi zbog toga i u savremenoj Srbiji sigurno optuzili za kvarenje omladine jer je, pomozi Boze i sv. Amfilohije, velicao ZNANJE, a ne "mlacenje metle", blejanje pred dragstorom, blejanje na fejsbuku ili pracenje Dvora, Farme, Velikog brata i drugih najomiljenijih srpskih anti-intelektualnih zabava. Ono prvo, da visokoobrazovan covek danas sa racunarima i drugim sredstvima savremene tehnologije proizvede vise vrednosti nego nekada hiljadu radnika sa drvenim alatkama je valjda sasvim ocigledna ekonomska realnost... Ako ti u zemlji koja pati od manjka SVIH vrednosti, moralnih kako i materijalnih, smatras da bi "hiperprodukcija" istih nesto smetala ili bila losa, alal vera, nema se sta vise reci...

#47 Marcus Lupus

Marcus Lupus
  • Members
  • 479 posts

Posted 01 March 2011 - 22:49

cyberwor/L/d, нисам ја прокоментарисао део о убици демократије, са тим сам сагласан, мислим, знање је потребно правој демократији.
Ја сам се позвао на онај други део о мућкању главом и некако стварно ми не делује да се генерално више размишља негде другде него у Србији. Последице, додуше, јесу драстично другачије, но оне су сплет још и разних других околности.

Ето, то је све.

#48 Schrodinger

Schrodinger
  • Members
  • 18,212 posts

Posted 01 March 2011 - 22:50

Иначе, то да се неко руководи само неким цифрама,а потпуно запоставља сопствена опажања, такође није сасвим мудро, а понајмање је позитивна осбина. То је пре ограничено. Ваљда треба обраћати пажњу на оба. Па читаве поједине науке заснивају се на опажањима истраживача.

OK, sad ti igras na kartu da ljudi nedovoljno poznaju epistemologiju, pa ne razumeju da su ta "opazanja" o kojima govoris u tim nekim naukama nesto SASVIM RAZLICITO od opazanja ove vrste koja se nalazi na forumu, kao sto je tvoje opazanje da u Srbiji ne misli manje ljudi svojom glavom nego u Austriji i Nemackoj, ili mog opazanja da sam u USA zapazio pojedine studente daleko bolje od bilo cega na Beogradskom univerzitetu. To ti je podmukao retoricki trik, jerbo se igra na kartu toga da srpski jezik to oznacava istom recju, a uistinu nema blage veze jedno s drugim i u najvecem broju jezika se oznacava razlicitim recima (recimo, na engl. su "observation" i "perception" dve potpuno razlicite stvari, a kod nas je i jedno i drugo prevedeno kao opazanje).

Obaska sto, kad neko iznese neko licno opazanje, uvek se jave mudri sabesednici poput naseg forumasa D. Gilmoura koji te optuze da ti tu "imas nesto licno"; pa kako moze sopstveno opazanje da ne bude licno? :krsta:

#49 Marcus Lupus

Marcus Lupus
  • Members
  • 479 posts

Posted 02 March 2011 - 12:49

:huh: Шродингеру,

ти то мени очитаваш Амфилохија зато што пишем ћирилицом или шта? :D

Види, мени није јасно одакле теза да ја подржавам нерад и необразовање итд. Не, не подржавам га, јер да то подржавам и сам бих се тако понашао, а не бих уложио у своје образовање све што сам до сад имао да уложим.

Верујем да је питање различите перспективе. У ономе чиме се ја бавим све се своди на индивидуу, тј. тимски рад такорећи не постоји, укратко: све пада на савест појединца, па можда одатле вучем становиште да је свако одговоран за своје (не)образовање и да ту школа не може превише да помпогне, осим што може да пружи неку бољу статистику.

А мене не интерсују проценти, они су форма, мене интересује суштина. И тврдим да са средњим школама какве јесу у Србији нема никакве штете да много њих нико и не заврши и остане на основној школи. Друго би било да су средње стручне школе као у Немачкој, али и тада то не би много поправило образовање, пре би поправило способност да се неки посао уради.

Можда се и ту разилазимо, ја сам за то да се оштро води рачуна о разлици између образовања и способности за рад. Ја аустријског лернинга не сматрам образованим. Ето, да, има средњу школу и никада у животу му нико није захтевао да прочита Бекета или Дантеа итд. Ја мислим да таква особа није образована. Оспособљен за рад свакако јесте, образован - врло дискутабилно. С друге стране, из српских средњих школа излазе генерално или колико-толико образовани (гимназије, неке економске итд.) или ни образовани, а и неспособни за рад (машинске, ове-оне). И ако је дакле неко после те средње школе на чистој 0 - нит просвећен, нит способан да ради - зашто је онда ишао у њу уопште? :huh: За проценат у Заводу за статистику?

Ето, надам се да се сада боље разумемо.

(П.С. Мој познаник је исто отишао у Америку да предаје и после неког времена је полудео и након што је закључио да "су они дебили" и да не планира да објашњава средњошколску математику, нашао је посао у индустрији и ено га још тамо, а и плата му је много већа. А знам и другачији пример, тако да с том причом може да се иде у недоглед. Опет, кажем, све се своди на појединца. Уосталом, натпросечни су приближно једнако распоређени свуда /док се не иселе/ ;) ).

Edited by Marqueau, 02 March 2011 - 12:50.


#50 tomas.hokenberi

tomas.hokenberi
  • Members
  • 4,298 posts

Posted 02 March 2011 - 15:10

:huh: Шродингеру,

ти то мени очитаваш Амфилохија зато што пишем ћирилицом или шта? :D

Види, мени није јасно одакле теза да ја подржавам нерад и необразовање итд. Не, не подржавам га, јер да то подржавам и сам бих се тако понашао, а не бих уложио у своје образовање све што сам до сад имао да уложим.

Верујем да је питање различите перспективе. У ономе чиме се ја бавим све се своди на индивидуу, тј. тимски рад такорећи не постоји, укратко: све пада на савест појединца, па можда одатле вучем становиште да је свако одговоран за своје (не)образовање и да ту школа не може превише да помпогне, осим што може да пружи неку бољу статистику.

А мене не интерсују проценти, они су форма, мене интересује суштина. И тврдим да са средњим школама какве јесу у Србији нема никакве штете да много њих нико и не заврши и остане на основној школи. Друго би било да су средње стручне школе као у Немачкој, али и тада то не би много поправило образовање, пре би поправило способност да се неки посао уради.

Можда се и ту разилазимо, ја сам за то да се оштро води рачуна о разлици између образовања и способности за рад. Ја аустријског лернинга не сматрам образованим. Ето, да, има средњу школу и никада у животу му нико није захтевао да прочита Бекета или Дантеа итд. Ја мислим да таква особа није образована. Оспособљен за рад свакако јесте, образован - врло дискутабилно. С друге стране, из српских средњих школа излазе генерално или колико-толико образовани (гимназије, неке економске итд.) или ни образовани, а и неспособни за рад (машинске, ове-оне). И ако је дакле неко после те средње школе на чистој 0 - нит просвећен, нит способан да ради - зашто је онда ишао у њу уопште? :huh: За проценат у Заводу за статистику?

Neke ekonomske? Koje? Daj ne zasmejavaj. Bolje obrazovani, kako ti to shvatas, izlaze iz ETS Nikola Tesla nego iz ekonomskih i "pravno-birotehnickih" skola.

Ето, надам се да се сада боље разумемо.

(П.С. Мој познаник је исто отишао у Америку да предаје и после неког времена је полудео и након што је закључио да "су они дебили" и да не планира да објашњава средњошколску математику, нашао је посао у индустрији и ено га још тамо, а и плата му је много већа. А знам и другачији пример, тако да с том причом може да се иде у недоглед. Опет, кажем, све се своди на појединца. Уосталом, натпросечни су приближно једнако распоређени свуда /док се не иселе/ ;) ).



#51 JovanDamaskin

JovanDamaskin
  • Banned
  • 214 posts

Posted 03 December 2015 - 12:49


Kakav crni skolski neuspeh (ucenika). To je iskljucivo neuspeh skolskog sistema. Takav sistem treba da ponavlja razred a ne ucenik.
Skole ne treba da budu kazneno-popravne ustanove (i to one u najretrogradnijoj verziji).

 

Mislim da su se od 2010. stvari promenile po ovom pitanju, sada vise nema ponavljanja godina ni na fakultetima, kamoli u osnovnim skolama. :)



#52 AgroUrban

AgroUrban
  • Members
  • 2,806 posts

Posted 03 December 2015 - 14:53

Mislim da su se od 2010. stvari promenile po ovom pitanju, sada vise nema ponavljanja godina ni na fakultetima, kamoli u osnovnim skolama. :)

 

Kako nema ponavljanja godina na fakultetima? Na svim fakultetima u Beogradu ako nemas dovoljno ESPB bodova obnavljas trenutnu godinu... Ne ide se na ponovno slusanje gradiva (osim za predmete gde imas vise od 3 minusa sa vezbi, tako je bar kod mene), ali ne mozes da upises narednu godinu i slusas ta predavanja, sto znaci da fakticki gubis godinu dana...



#53 JovanDamaskin

JovanDamaskin
  • Banned
  • 214 posts

Posted 03 December 2015 - 15:09

Kako nema ponavljanja godina na fakultetima? Na svim fakultetima u Beogradu ako nemas dovoljno ESPB bodova obnavljas trenutnu godinu... Ne ide se na ponovno slusanje gradiva (osim za predmete gde imas vise od 3 minusa sa vezbi, tako je bar kod mene), ali ne mozes da upises narednu godinu i slusas ta predavanja, sto znaci da fakticki gubis godinu dana...

 

Na fakultetima u Nisu svaki budzetski student moze da prijavi dve godine odjednom i to besplatno, meni se desavalo da u toku jedne godine osvojim mizeran broj ESPB bodova a zatim u toku sledece prijavim i sve ispite sa naredne i sve nadoknadim.


Edited by JovanDamaskin, 03 December 2015 - 15:12.