Za fanove serijala najbolja potezna strategija svih vremena konacno dobija novo izdanje. Meniji za civ opcije, diplomatiju, tehnologiju etc. su kristalno jasni i za klasu pregledniji od prethodnih, grafika je fantasticna a uvedene su i znacajne promene samog koncepta igre:
- Polja su sada heksagonalna i armije se vise ne mogu stackovati u nemogucim razmerama, vec se uvodi nova dimenzija taktike pri sukobima i razvijanje jedinica preko sirokog fronta (1 polje 1 jedinica).
- Novina umesto vazalstva, uvedenog Warlords expansion pack-om, jesu sada nezavisni gradovi drzave koji se mogu uvuci 'u orbitu' interesa potkupljivanjem, poklanjanjem jedinica, zastitom od neprijatelja itd. ali je izgleda ta veza nesto slabija od ranije zacrtane potcinjenosti(?) Takodje ti manji gradovi u ranom periodu igraju nesto aktivniju ulogu u diplomatiji i ratovima, nalik svojim istorijskim pandanima iz peloponeskih ratova.
- Zanimljivo je da se sada (youtube clip 00:15) mogu kupiti pojedina polja zemljista u blizini grada, za razliku od neizbeznog cekanja na prosirenje kulturnih granica. Dakle jos vise prostora za razlicite stilove igre i pravce razvijanja.
- Pored standardnih ugovora o trgovini, odbrambenih paktova i saveznistva, pojavljuju se i tajni paktovi kojima se ne objavljuje rat ali pruza mogucnost za skrivenu saradnju usmerenu protiv trece strane (1:45), sto je do sada bilo moguce samo pomocu stapa i kanapa pr. ugovorom o otvorenim granicama i poklanjanjem vojnih jedinica jednoj od strana u sukobu, iako se iz preview-a ne vidi jasno sta sve podrazumeva jedan takav ugovor.
- Sam AI protivnika ovog puta obecava vise od pukog varanja brzinom istrazivanja i proizvodnje, a islo se dotle u njegovom dizajnu da postoje 4 operativna nivoa ili komponente pri donosenju odluka, za svaku individualnu jedinicu, za celokupnu takticku situaciju svih jedinica, jedan za upravljanje ekonomijom imperije i jedan koji postavlja dugorocne strateske ciljeve koje treba ispuniti za pobedu. U teoriji barem ovo daje mnogo fleksibilniji AI, koji ce se brze prilagodjavati svakoj situaciji i vise liciti na ljudskog protivnika.
- Osvezenje je i ukinuta trgovina tehnlogijama (it just sucked all around) u korist zajednickih istrazivackih projekata drzava. A od uslova za pobedu uvedena je jos izgradnja Utopijskog drustva umesto kulturne pobede.
izlazi: 24 Septembra
Shogun Total War 2
Vracanje korenima Total War serijala, posebna poslastica za one koji se secaju prvog Shoguna sa Win98-ice i koji su se nadali rimejku kultne igre.
Logican korak u daljem razvoju franshize kojoj najbolje lezi hladno oruzje i masovni sudari (desetina) hiljada vojnika u preciznoj koreografiji ciji je tajming presudan za ishod bitke. Igra izlazi tek u martu 2011-te i nije poznato mnogo, osim da je puno vremena i paznje posveceno najsitnijim detaljima. Pr. godinu dana se radilo samo na 2d grafici (crtezima) da bi ona verno odgovarala japanskom slikarstvu i stampi iz odgovarajuceg perioda, a scene borbe su radjene motion-capture tehnikom uz pomoc kendo boraca.
izlazi: mart 2011
Edited by st.maurice, 17 August 2010 - 21:33.