Komercijalni radio se tako zove jer je upucen na trziste. Na trzistu taj radio dobija ili gubi slusanost. Na osnovu slusanosti zaradjuje novac.
Radio B92 u 90-im NIJE IMAO POTREBU da zaradjuje novac. Radio B92 u 2000-im je itekako MORAO da zaradjuje pare na trzistu.
Trziste u Srbiji je siromasno i na njemu se jako tesko uspostavljaju pravila koja postoje u bogatijim zemljama i onim sa dugom i boljom tradicijom.
Tvoj stav je legitiman pod uslovom da prenebegnemo sve ovo iznad, a to je nemoguce.
Naravno da je B92 mogao i trebao da bude drugaciji i kao sto napisah gresaka menadzmenta postoji ali i prostor je jako uzak pa moras da budes i svestran i maher.
Tvoj pokusaj da navedes ime(na) tadio stanice/ca i dalje je problem. Zasto?
Zato sto to moze svako, navesti 10-20 odlicnih radio stanica sa dobro dizajniranim zvukom, kvalitetnom muzikom i sl. ali je opet osnovni problem taj da mogu da garantujem da je 99% tih stanica ili jako malo trzsisno konkurentno (svaka u svojoj drzavi/regiji) ili je na necijem budzetu pa ni ne mora da razmislja o tome.
Pravi odgovor bi ti se sam otkrio kada bi krenuo da pratis one stanice koje uspesno zaradjuju novac (svaka u svom okruzenju). Tada bi mozda razumeo sve ovo sto potenciram.
I na kraju, do dana danasnjeg u menadzmentu Radija B92 su i u 90-im i sada bili i ostali i Veran i Mici i Toma Grujic i Srdja Andjelic npr. Svako sa nekom odgovornoscu. Kako za uspeh tako i za ovo sad.
B92 moze biti komercijalni radio samo na osnovu utvrdjenih pravila industrijskog komercijalnog radija kakav je svuda u svetu uostalom.
Na neciju zalost ili ne. Ukoliko se ikada ovde pojavi vise novca na medijskom trzistu (ukljucujuci tu i radio) verovatno ce se otvoriti prostor da se komercijalno moze poslovati i sa drugacijim konceptom. Do tada, to je bas ovako kako mozemo da cujemo od Radio Beograda do TDI-ja.
Edited by Bane5, 01 February 2011 - 12:48.