Jump to content


Photo
- - - - -

Kupovina "stranca" u Srbiji


  • Please log in to reply
17 replies to this topic

#1 Black_wolf

Black_wolf
  • Members
  • 3 posts

Posted 02 March 2010 - 00:18

Razmatram mogućnost da kupim (odnosno da mi neko doveze) automobil sa stranim tablama. I tu se moje znanje o poznavanju carinskih propisa zavrsava... Makar sam smislio šta bih hteo... :ph34r:
Zanima me kako se obavlja proces kupovine i carinjenja automobila ako isti nije na carini prijavljen prilikom ulaska, šta je sve potrebno od dokumentacije itd.

Svaki savet je dobrodošao! Hvala unapred!

#2 drmr

drmr
  • Members
  • 667 posts

Posted 03 March 2010 - 20:13

Razmatram mogućnost da kupim (odnosno da mi neko doveze) automobil sa stranim tablama. I tu se moje znanje o poznavanju carinskih propisa zavrsava... Makar sam smislio šta bih hteo... :ph34r:
Zanima me kako se obavlja proces kupovine i carinjenja automobila ako isti nije na carini prijavljen prilikom ulaska, šta je sve potrebno od dokumentacije itd.

Svaki savet je dobrodošao! Hvala unapred!

I da ti neko objasni proceduru ako je ti sam radis tebi ce izaci skuplje nego da je radi neko ko ima iskustva sa time.
Moj savet, ako imas iskustva onda sam nadji auto, ako nemas povedi nekog sa sobom, dovezi ga do grane i onda plati nekom da ti odradi uvoz.

#3 rory

rory
  • Members
  • 2,989 posts

Posted 03 March 2010 - 21:19

Nema svrhe da se bakćeš osim ako već imaš takav auto. Jedan od "uvoznika" sa punim placem automobila je pre pola godine rekao da bi bio zadovoljan da štetuje na svakom po hiljadarku, samo da ih rasproda. Dakle stavi pare u džep, povedi nekog ko se razume i kupi ga ovde. Jedino ako si baš rešio da platiš školu.

#4 Black_wolf

Black_wolf
  • Members
  • 3 posts

Posted 05 March 2010 - 09:11

Radi se o tome da imam nekog rođaka koji gastarbajtuje u Austriji pa bi mogao da mi ga doveze prilikom sledeće posete. Čovek ima njihove papire i bez problema može da uđe u Srbiju. Zanimalo me je kako ide procedura nakon njegovog dolaska. Da li sklapam neki kupoprodajni ugovor sa njim pa da auto teram na carinjenje ili je neka druga priča u pitanju.

@rory: Nisam stekao baš takav utisak obilazeći auto placeve. Prilično su nepopustljivi što se cena tiče a uz to za ove pare (3000) ovde na placevima možeš da nađeš samo neke drešine. Svestan sam da ne mogu da očekujem previše za tu lovu ali pokušavam da napravim najbolji odnos cena-kvalitet.

#5 Amsterdamer

Amsterdamer
  • Members
  • 854 posts

Posted 05 March 2010 - 12:16

Radi se o tome da imam nekog rođaka koji gastarbajtuje u Austriji pa bi mogao da mi ga doveze prilikom sledeće posete. Čovek ima njihove papire i bez problema može da uđe u Srbiju. Zanimalo me je kako ide procedura nakon njegovog dolaska. Da li sklapam neki kupoprodajni ugovor sa njim pa da auto teram na carinjenje ili je neka druga priča u pitanju.

@rory: Nisam stekao baš takav utisak obilazeći auto placeve. Prilično su nepopustljivi što se cena tiče a uz to za ove pare (3000) ovde na placevima možeš da nađeš samo neke drešine. Svestan sam da ne mogu da očekujem previše za tu lovu ali pokušavam da napravim najbolji odnos cena-kvalitet.


Jel ti imas ukupno 3000 za auto sa sve troskovima , ili hoces kola sa stranim tablama da platis 3 soma + troskovi /
U tom cenovnom rangu se situacija dosta razlikuje

#6 banem

banem
  • Members
  • 10 posts

Posted 11 March 2010 - 07:38

Nađeš auto u inostranstvu. Zoveš prodavca, raspitaš se za detalje.

Ako postoji mogućnost povraćaja poreza, onda:

- Kod kupovine ostavljaš određenu količinu love prodavcu kao garanciju da ćeš mu vratiti obrazac na kome je potvrđeno da je auto napustio EU/zemlju izvoza, recimo 500€
- Uzimaš carinski obrazac od prodavca i na izlasku iz EU/zemlje izvoza, overiš na carini da je roba (auto) napustio EU/zemlju izvoza. Ako je auto npr. iz Nemačke, na carini u Sloveniji ili Mađarskoj ideš na izlaz iz zemlje gde se carini roba, prijaviš da izvoziš auto i carinik ti overava obrazac
- Kada vratiš obrazac prodavcu, on na osnovu njega dobija porez i vraća ti tvoje pare (garanciju)
- Ako ne postoji mogućnost povraćaja poreza, onda ništa :ph34r:

Na ulasku u Srbiji:

- Ako ulaziš na Batrovce ideš u traku s kamionima
- Ako ulaziš na Horgoš ideš u redovnu traku
- Prijaviš cariniku da uvoziš auto. On ga pregleda i pušta da odeš do špeditera
- Špediter popunjava carinsku deklaraciju koju predaješ carini. Sačekaš da oni prekucaju podatke i overe ti deklaraciju
- Platiš špediteru uslugu
- Upućuju te na tebi najbližu carinsku ispostavu (CI). Ako u tvom mestu ne postoji, onda je to najbliže mesto gde postoji
- Voziš auto kući. Imaš rok od 3 dana da se javiš u CI
- Ideš kod špeditera u mestu CI. On dalje preuzima i vodi te kroz proces. Treba da odeš na očitavanje broja motora (u EU je motor potrošna roba i broj nije bitan), zatim odvoziš auto na "žicu" (to je u CI), ostavljaš ga tamo i čekaš da odluče kolika je carina
- Kada to urade, odeš do špeditera, uzmeš uplatnice, platiš carinu + PDV, odeš po auto na žici, platiš ležarinu, voziš auto kući
- Onda ide redovna procedura: tehnički pregled... registracija. Za registraciju moraš da prevedeš saobraćajnu i ugovor na srpski jezik, osim ako ne uvoziš iz ex YU zemalja. To daš u SUP-u na šalteru za registraciju zajedno sa ostalim standardnim papirima za registraciju

Za inostranstvo:
- Kod inostranog špeditera (ili čak i prodavca) traži deklaraciju da je auto proizveden u EU zbog niže carine. Ako to nemaš, carina nije 7,5% već valjda 10%. Za ovih 10% nisam siguran, tako nešto
- Sve ostalo, ugovor, registracija za izvoz, saobraćajna, tablica, tamo uradiš za 15 minuta, 20 max. Ovde kod nas sve ostalo uradiš - ako imaš mnogo sreće, pa ti ne očitaju pogrešno broj motora, ako carina ne udari pečat tako da se ceo vidi, ako ne zeznu neki broj kod ručnog prepisivanja, ako -- dodaj jedno milion razloga -- za desetak dana uz JAKO mnogo izgubljenog vremena

Ovo radiš samo ako nemaš druga posla, ili ako imaš deeebele živce (potrebne kod nas).

JAKO PAZI i tri puta kontroliši svaki papir, svaki broj i svako slovo na našoj strani. Verovatnoća da pogreše negde je recimo 50%. Iz mog iskustva 75%. Znači na četiri auta, na tri će pogrešiti negde. Kod nas ti je horor proći ovaj postupak jer je sve neverovatno zakomplikovano - ako se javi problem negde (tj. ako zajebu negde nešto, zaborave potpis, datum i slično). Uvek si ti kriv za njihovu grešku. Ako ti npr. pogrešno očitaju broj motora, a to ne primetiš, onda moraš kod krimi-tehničara, pa po izjavu da je taj što je čitao pogrešno očitao, pa kod carine pokrećeš postupak za utvrđivanje NOVOG broja, a oni imaju rok 30+30 dana da odluče o tome... Onda ti presedne život i Srbija i pošalješ sve u 3PM i gledaš da odeš odavde. Cenu u ugovoru ne poštuju, već ako im je sumnjivo sami procenjuju. Tada obično platiš mnogo više nego što si mislio.

Da ne zaboravim - bitan dokumenat što ne dobiješ u svim zemljama ako ne tražiš - traži potvrdu da je auto odjavljen u zemlji odakle izvoziš. To je obično overena fotokopija poništene saobraćajne dozvole.

#7 Black_wolf

Black_wolf
  • Members
  • 3 posts

Posted 11 March 2010 - 16:25

Nađeš auto u inostranstvu. Zoveš prodavca, raspitaš se za detalje.

Ako postoji mogućnost povraćaja poreza, onda:

- Kod kupovine ostavljaš određenu količinu love prodavcu kao garanciju da ćeš mu vratiti obrazac na kome je potvrđeno da je auto napustio EU/zemlju izvoza, recimo 500€
- Uzimaš carinski obrazac od prodavca i na izlasku iz EU/zemlje izvoza, overiš na carini da je roba (auto) napustio EU/zemlju izvoza. Ako je auto npr. iz Nemačke, na carini u Sloveniji ili Mađarskoj ideš na izlaz iz zemlje gde se carini roba, prijaviš da izvoziš auto i carinik ti overava obrazac
- Kada vratiš obrazac prodavcu, on na osnovu njega dobija porez i vraća ti tvoje pare (garanciju)
- Ako ne postoji mogućnost povraćaja poreza, onda ništa :)

Na ulasku u Srbiji:

- Ako ulaziš na Batrovce ideš u traku s kamionima
- Ako ulaziš na Horgoš ideš u redovnu traku
- Prijaviš cariniku da uvoziš auto. On ga pregleda i pušta da odeš do špeditera
- Špediter popunjava carinsku deklaraciju koju predaješ carini. Sačekaš da oni prekucaju podatke i overe ti deklaraciju
- Platiš špediteru uslugu
- Upućuju te na tebi najbližu carinsku ispostavu (CI). Ako u tvom mestu ne postoji, onda je to najbliže mesto gde postoji
- Voziš auto kući. Imaš rok od 3 dana da se javiš u CI
- Ideš kod špeditera u mestu CI. On dalje preuzima i vodi te kroz proces. Treba da odeš na očitavanje broja motora (u EU je motor potrošna roba i broj nije bitan), zatim odvoziš auto na "žicu" (to je u CI), ostavljaš ga tamo i čekaš da odluče kolika je carina
- Kada to urade, odeš do špeditera, uzmeš uplatnice, platiš carinu + PDV, odeš po auto na žici, platiš ležarinu, voziš auto kući
- Onda ide redovna procedura: tehnički pregled... registracija. Za registraciju moraš da prevedeš saobraćajnu i ugovor na srpski jezik, osim ako ne uvoziš iz ex YU zemalja. To daš u SUP-u na šalteru za registraciju zajedno sa ostalim standardnim papirima za registraciju

Za inostranstvo:
- Kod inostranog špeditera (ili čak i prodavca) traži deklaraciju da je auto proizveden u EU zbog niže carine. Ako to nemaš, carina nije 7,5% već valjda 10%. Za ovih 10% nisam siguran, tako nešto
- Sve ostalo, ugovor, registracija za izvoz, saobraćajna, tablica, tamo uradiš za 15 minuta, 20 max. Ovde kod nas sve ostalo uradiš - ako imaš mnogo sreće, pa ti ne očitaju pogrešno broj motora, ako carina ne udari pečat tako da se ceo vidi, ako ne zeznu neki broj kod ručnog prepisivanja, ako -- dodaj jedno milion razloga -- za desetak dana uz JAKO mnogo izgubljenog vremena

Ovo radiš samo ako nemaš druga posla, ili ako imaš deeebele živce (potrebne kod nas).

JAKO PAZI i tri puta kontroliši svaki papir, svaki broj i svako slovo na našoj strani. Verovatnoća da pogreše negde je recimo 50%. Iz mog iskustva 75%. Znači na četiri auta, na tri će pogrešiti negde. Kod nas ti je horor proći ovaj postupak jer je sve neverovatno zakomplikovano - ako se javi problem negde (tj. ako zajebu negde nešto, zaborave potpis, datum i slično). Uvek si ti kriv za njihovu grešku. Ako ti npr. pogrešno očitaju broj motora, a to ne primetiš, onda moraš kod krimi-tehničara, pa po izjavu da je taj što je čitao pogrešno očitao, pa kod carine pokrećeš postupak za utvrđivanje NOVOG broja, a oni imaju rok 30+30 dana da odluče o tome... Onda ti presedne život i Srbija i pošalješ sve u 3PM i gledaš da odeš odavde. Cenu u ugovoru ne poštuju, već ako im je sumnjivo sami procenjuju. Tada obično platiš mnogo više nego što si mislio.

Da ne zaboravim - bitan dokumenat što ne dobiješ u svim zemljama ako ne tražiš - traži potvrdu da je auto odjavljen u zemlji odakle izvoziš. To je obično overena fotokopija poništene saobraćajne dozvole.



banem hvala ti puno na ovako iscrpnom odgovoru. Verujem da ce mnogima koristiti a ujedno sam se toga i plasio ('bem ti Srbiju :ph34r: )
Ipak cu jos jednom dobro promisliti o svemu...
Pozz!

Edited by Black_wolf, 11 March 2010 - 16:28.


#8 janjam

janjam
  • Members
  • 15 posts

Posted 14 March 2010 - 18:33

Banem, hvala puno i sa moje strane.
I meni si puno razjasnio neke stvari koje su me mucile i zbog kojih sam bio u nedoumici kako bi isla ta procedura.
Naime, moja prica je malo drugacija... ja sam u inostranstvu (Grcka) i hteo bih da uvezem u Srbiju moj sadasnji auto, i da ga dam (zvanicno zbog papira - prodam) ocu.
E sada imam i ja jedno pitanje, ali da ne otvaram novu temu nego bih se nadovezao na ovu.
Kada sam se ovde raspitivao rekli su mi da ja trebam ovde kada to zavrsim da vratim saobracajnu dozvolu, tablice i papir koji potvrdjuje da je auto "ostao" van Grcke.
E sada, moje pitanje je koji je to papir? Ja sam mislio da jednostavno prevedem papir koji dobijem od nase carine (carinsku deklaraciju ili sta vec) i da to bude to. Inace, nisam planirao da nista prijavljujem na izlazu iz Grcke (jer me ne zanima prica sa porezom) nego tek pri ulasku u Srbiju, niti sam planirao da pre toga uzimam privremene grcke tablice, vec da ga izvezem na regularne, a zatim ih vratim sa saobracajnom kada ovde odjavljujem auto.
Da li ti Banem (ili neko drugi ko je imao iskustva sa tim) mozes da mi kazes koji papir ocekuju vlasti ovde, i da li mozda neko vidi neki potencijalni problem u ovoj mojoj ideji? :ph34r:

Hvala unapred

#9 banem

banem
  • Members
  • 10 posts

Posted 15 March 2010 - 07:44

U Grčkoj možeš da odjaviš auto (vratiš saobraćajnu i tablice) i registruješ za izvoz. Ponesi overenu fotokopiju odjavljene saobraćajne ili - ako u Grčkoj daju - neku drugu potvrdu da je auto odjavljen. Od oca traži punomoć da ti u njegovo ime možeš da uvezeš auto u Srbiju (da bi ga registrovao odmah na njega ili da bi on završio postupak uvoza koji nekada zna da potraje!).

Drugi način je, to je mislim u EU zemljama moguće ali moraš pitati u vašem auto-moto savezu, je da dođeš sa autom ovde, prijaviš ga na carini da ga uvoziš i prođeš postupak, a zatim u Grčku vratiš dokumenta kojim ćeš potvrditi da je auto izvezen i odjaviš ga tamo. Verovatno je to overena fotokopija naše carinske deklaracije. Potvrdu o odjavi iz Grčke zatim moraš poslati ocu.

Drugi način je utoliko bolji što ne moraš da platiš "col" registraciju tj. registraciju za export za koju ne znam koliko tamo košta. Nisam čuo da neko uvozi iz Grčke pošto su tamo dosta visoke cene, pa ne znam ovaj podatak.

Da ne zaboraviš - auto mora da je proizvoden tako da ispunjava Euro 3 norme. Jedino se takav može uvesti u Srbiju. Auto koji je proizveden kao Euro 2, a naknadnim modifikacijama doveden na stanje da zadovoljava Euro 3 norme se ne može uvesti. Obično su to vozila proizvedena u EU zemljama posle 1.1.2001. ponekad i ranije. U Grčkoj se raspitaj, ako je auto proizveden u zemljama EU, za potvrdu da jeste, inače carina neće iznositi 7,5% nego više. Nisi napisao o kom autu je reč i godinu proizvodnje.

Bane

#10 banem

banem
  • Members
  • 10 posts

Posted 15 March 2010 - 16:47

Danas sam saznao - treba ti i kupoprodajni ugovor između tebe i nekoga, npr. tvog oca, bez obzira što ti poklanjaš auto. Ne pitaj zašto - uvoziš auto u državu gde dosta toga nije logično. :

PS. Kako se brišu postovi ovde i kako se uklanja quote?

U Grčkoj možeš da odjaviš auto (vratiš saobraćajnu i tablice) i registruješ za izvoz. Ponesi overenu fotokopiju odjavljene saobraćajne ili - ako u Grčkoj daju - neku drugu potvrdu da je auto odjavljen. Od oca traži punomoć da ti u njegovo ime možeš da uvezeš auto u Srbiju (da bi ga registrovao odmah na njega ili da bi on završio postupak uvoza koji nekada zna da potraje!).

Drugi način je, to je mislim u EU zemljama moguće ali moraš pitati u vašem auto-moto savezu, je da dođeš sa autom ovde, prijaviš ga na carini da ga uvoziš i prođeš postupak, a zatim u Grčku vratiš dokumenta kojim ćeš potvrditi da je auto izvezen i odjaviš ga tamo. Verovatno je to overena fotokopija naše carinske deklaracije. Potvrdu o odjavi iz Grčke zatim moraš poslati ocu.

Drugi način je utoliko bolji što ne moraš da platiš "col" registraciju tj. registraciju za export za koju ne znam koliko tamo košta. Nisam čuo da neko uvozi iz Grčke pošto su tamo dosta visoke cene, pa ne znam ovaj podatak.

Da ne zaboraviš - auto mora da je proizvoden tako da ispunjava Euro 3 norme. Jedino se takav može uvesti u Srbiju. Auto koji je proizveden kao Euro 2, a naknadnim modifikacijama doveden na stanje da zadovoljava Euro 3 norme se ne može uvesti. Obično su to vozila proizvedena u EU zemljama posle 1.1.2001. ponekad i ranije. U Grčkoj se raspitaj, ako je auto proizveden u zemljama EU, za potvrdu da jeste, inače carina neće iznositi 7,5% nego više. Nisi napisao o kom autu je reč i godinu proizvodnje.

Bane


Edited by banem, 15 March 2010 - 16:50.


#11 janjam

janjam
  • Members
  • 15 posts

Posted 15 March 2010 - 21:11

Potvrdu o odjavi iz Grčke zatim moraš poslati ocu.


Ovaj deo mi nije jasan, kome on to treba da preda... u kom trenutku?

Evo ukratko kako sam ja to planirao da uradim:
Prodjem grcku granicu kada izlazim iz nje i nista ne prijavljujem.
Kada dodjem do srpske granice, prijavljujem auto za uvoz i tamo zavrsavam proceduru sa nekim od speditera (to si ti objasnio u nekom od predhodnih postova). E sada neko mi je rekao da bih morao da prijavim auto (za tranzit uvozne robe ili sta vec) i pri ulasku u Makedoniju, ali za to nisam siguran.
Kada dodjem kuci, pocinjem proceduru uvoza i auto ide na carinu i sve to sto treba. Tada (e sada ne znam da li pre carine ili posle) ja sklapam kupoprodajni ugovor sa ocem i onda on nastavlja dalje registraciju i sve ostalo sta treba.
Ja uradim prevod nase carinske deklaracije na grcki i overavam prevod (ja i nisam siguran kako izgleda carinska deklaracija, tako da ne znam da li treba da se prevodi i overava recimo u grckoj ambasadi/konzulatu).
Kada se vratim u Grcku, nosim tablice, saobracajnu dozvolu i tu carinsku deklaraciju i odjavljujem auto.
I to je to, a sada me ti slobodno ispravi u ovom postupku gde vidis neku nelogicnost.

E sada, jedan drug mi je danas rekao da ako ja uradim uvoz i na moje ime se odradim carinjenje, necu moci sest meseci da otudjim auto (tj prenesem ga na oca), tako da sam sada ponovo zbunjen :D

Inace, automobil je reno klio II 1.2 16v (2002 godiste, petoro vrata), i koliko sam ih vidjao po Srbiji rekao bih da nije problem da se uvezu. Znaci auto nije nista spec, ali je u veoma dobrom stanju, redovno odrzavan, sa (pravih) 75000km, svake druge godine je na par dana video sneg, so, rizlu :ph34r: , a i poznajem ga "u dusu" jer je moj vec cetiri godine. Tako da stvarno mislim da je vredan nekog truda, i da je bolje da probamo ovako nesto, nego da otac ide od placa do placa i kupi neku macku u dzaku koji je bio dostavno vozilo za francuski telekom i sa makar 200.000km na satu.
Koliko sam nacuo mogu da ocekujem da me za ovaj auto carina izadje oko 1000e.

I jos jednom... Banem hvala puno, a Black_wolf-u se izvinjavam sto sam mu preoteo temu. :)

Edited by janjam, 15 March 2010 - 21:15.


#12 banem

banem
  • Members
  • 10 posts

Posted 16 March 2010 - 07:58

Ne možeš da ga otuđiš, tj. prodaš tri meseca. Toliko vreme zadržava pravo naš SUP da proveri legalnost auta tj. da nije negde ukraden i slično. Zato sam predložio da uz njegovu punomoć uvoziš u njegovo ime.

Što se tiče toga šta treba da vratiš u Grčku i odjaviš auto, najbolje je da pitaš u grčkom auto-moto savezu.

Kupoprodajni ugovor moraš da imaš pre nego što predaš auto u carinsku ispostavu za carinjenje, a potvrdu o odjavi iz Grčke moraš da imaš pre registracije automobila na srpske table.

Clio II to godište ispunjava Euro 3 norme (ja vozim isti taj, 2003. godište što je zapravo potpuno isti model). Postoji šansa da iako i vrapci na grani znaju da on ispunjava Euro 3 norme, da to carina ne može pouzdano da utvrdi i traži da im dostaviš potvrdu o ispunjenosti ove norme. U tom slučaju šalješ kopiju saobraćajne i potvrdu o uplati oko 2200 dinara na Zavod na standardizaciju koji će obično u roku od desetak dana ti dostaviti tu potvrdu, tj. mišljenje.

Kolika će biti carina to ćeš videti, u poslednje vreme carina otvori neki Internet sajt sa oglasima (grčki) i onda nađe sličan auto i po njemu odredi carinu. Da, upravo tako, po Internet oglasima! Na tu cenu će dodati 7,5% + 0,5% pa sve sabrano pomnože sa porezom 18%. Skoro smo dovezli jednog Clia II 2003 16v, plaćenog napolje 2000€, ali su računali carinu na više od 3000. Jesu smanjili carinu sa pređašnjih 20% na 7,5%, ali oni sada prosto naprave procenu na više, pa država dobije isto. Pošto je iz Grčke gde su cene više, ali je godište 2002. rekao bih da će računati carinu na vrednost oko 3000, tj. ukupno ćeš platiti oko 850€ (moja procena). To uz uslov da imaš potvrdu da je auto proizveden u EU, iako svi znamo da se Clio II taj model proizvodio u Francuskoj. Mislim da se u Renvozu u Novom Mestu (Slovenija) 2002. taj model nije sklapao. Thalia (tj. Clio sa većim gepekom) se proizvodu u Turskoj, tako da postoji mogućnost da Thalie nisu Euro 3, ali taj Clio svakako jeste. Za svaki slučaj nemoj ga odjavljivati u Grčkoj dok ne prođeš postupak carinjenja jer se može desiti da naš Zavod da mišljenje da ne ispunjava Euro 3 norme, a ti odjavio auto i onda ne znaš šta da radiš s njim, jer posle ne možeš da ga uvezeš (vratiš) u Grčku. Eto, nadam se da sam pomogao. :ph34r:

#13 janjam

janjam
  • Members
  • 15 posts

Posted 18 March 2010 - 07:24

Eto, nadam se da sam pomogao. :)


Naravno da jesi, i to puno... hvala! :ph34r:

#14 janjam

janjam
  • Members
  • 15 posts

Posted 23 March 2010 - 07:58

Sto se tice zemlje proizvodnje Renault automobila, pronasao sam jos pre par godina kako to moze da se proveri na samom automobilu, a sada slucajno naleteo na to ponovo na jednom drugom forumu, pa rekoh da podelim to sa vama za slucaj da nekoga interesuje. :ph34r:
Naime, na štoku (gredi izmedju) vrata postoji nalepnica i na njoj je pri vrhu neki serijski broj (prvo slovo a zatim šestocifreni broj). Na osnovu tog prvog slova se odredjuje koja fabrika je proizvela taj automobil.
A - Portugal
B, C, D, F, G, J, K, S, T, U - Francuska (svako slovo je druga fabrika)
Y - Slovenija
E, V, W, X - Španija
R - Turska
H - Belgija

PS: Ovo nije broj šasije.

#15 Sirius

Sirius
  • Members
  • 467 posts

Posted 11 July 2010 - 17:35

Imam 1 pitanje....

Hteo bi da doteram auto . u pitanju je Fiat marea ili Renault Laguna 97-99 god.Sad neznam niti koji je bolji ili koji se isplati posle drzati, neko kaze da nemoj reno jer su delovi skupi , pored mareae mozda i jeste a marea ume da trosi plina , negde sam i citao da ponekad popije u gradskoj voznji i 12 lit/100 km.A delovi jeftiniji, a meni licno bolje se svidja laguna 1.Pre bi toga jer na mobile.de vidim da trosi manje , a cena je za lagunu 1100 eur. za mareu je od 750-do..... i znam da treba euro 3. i to sam gleda znaci cena nije laz, samo ja imam ukupno 2100-2300 euro za sve ( auto + troskovi ) ali kazem zivot u GER. mi nisu pare , samo put do srbije + kola + papire itd. kod granice

Pitanje 2 , imam auto recimo neko kaze da kupim sa placa neko od coveka, jer kod kupovine sa auto placa vracaju PDV na nasu granicu jer to istina ??????
a neko kaze da vracaju PDV samo ako kupim od nekog ko nije AUTO DILER.sta je sad istina ?

Pitanje 3 Pa sam sad racunao da uzmem recimo lagunu 1100 e +col 100 + (PDV 600 -*recimo ) +putni troskovi 100 +200papire (itd, itd.... ) + neko da mi to sve napravi na granicu (neka firma iz topole ) 100 eur. da mi napravi sve na granicu = 2200 od prilike. sad dali vracaju pdv ? i ako da koliko % ?


Sad pitanje dali vredi uvoziti ili kupiti nesto kod nas za te pare nema bas nesto puno , i ako ima u losijem stanju , ne bojim se od rada sa papirima i ici puno puta u SUB , itd. i molim vas NEKO da mi kaze dali je SKUPO DRZITI RENAULT-a >>>!!!!! ????